VBI Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Преходника USB-RS232 е стандартен на Chronos - струва 10-12лв и го има във всеки компютърен магазин. Към него свързвам VAG-COM адаптера, който съм направил по схема от форума по стандарт ISO 9141-2 и работи безотказно засега. Версията на програмата VAG-COM е v311.2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasi85_ Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 хммм ще се замисля тогава за продажбата!е ся ще ида до комп магазин щом казваш, че го има Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 С този на Chronos при мен работи без проблем. За другите преходници нямам представа. На външен вид е син на цвят с два куплунга DB"9 за серийния порт и USB за кабел. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasi85_ Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 (edited) е защо е с два 9pin?http://www.chronos.com.tw/products/usb/usb...bf810/bf810.htmот кой магазин си го купил? Edited May 14, 2008 by krasi85_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Точно този е - не са 2 DB"9 а един и един за USB кабел. Т.е по един куплунг от двете страни - за USB кабел и за сериен порт. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikieva Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Ами днес ходих на диагностика,и "майсторите"ми казаха,че на А6-1995г ACE,няма какво толкова да се диагностицира,не можаха да влезат нито в контрол модула,нито в други контролери.Това нормално ли е? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VAGCOM Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Ами днес ходих на диагностика,и "майсторите"ми казаха,че на А6-1995г ACE,няма какво толкова да се диагностицира,не можаха да влезат нито в контрол модула,нито в други контролери.Това нормално ли е?Не е нормално ...С какво правиха опити да влизат ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasi85_ Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Еми имаше преходник за 37лв и един за 9.50лвТа взех него, даже има и диск Инсталирах и го откри като COM3 (другите COM1 COM2 са си на компа) обаче тука имам едно инфраред дистанционно управление за компа и с неговия софтуер (uICE) като избера COM3 ми дава, че "нужния драйвер не е инсталиран или вероятно софтуера не е инсталиран"в диска има множество папки като аз инсталирах естествено драйверите за тази която пише на кабела и са добре, то щом ми изкара и виртуалния COM3 значи е станало.Ама това не бачкааааа Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nikieva Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 Не е нормално ...С какво правиха опити да влизат ?VAG-Com и какво ли още не,на три компа я пробваха,и единственото което успяха е да ми нулират сервизните интервали.Казаха,че механичната инжекция имала два датчика и тва е......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasi85_ Posted May 14, 2008 Report Share Posted May 14, 2008 утре мисля да го тествамколега VBI как става при теб работата, виртуални портове и т.н. - обясни Link to comment Share on other sites More sharing options...
dani_94 Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 в диска има множество папки като аз инсталирах естествено драйверите за тази която пише на кабела и са добре, то щом ми изкара и виртуалния COM3 значи е станало.Ама това не бачкааааа От дивайс мениджъра го премести да е на КОМ 1 и ще тръгне... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 При мен се появява като СОМ 4 (защото имам и модем в лаптопа, а той винаги е СОМ 3 ). За да мога да влизам в контролера на двигателя в Device Manager -> Ports -> Com4 -> Advanced -> махам отметката FIFO bufer. Ако не го направя влизам навсякъде другаде (климатик, АБС .... ), но не и в контролера на двигателя. След това избирам в опциите на VAG-COM порта да е СОМ 4 и всичко работи. Моя преходник обаче е на Chronos (по първата снимка) и работи безпроблемно - за другите модели не знам. Досега съм успял да емулирам VAG-COM с Wine под Линукс и работи без никакви допълнителни настройки. Когато поставя адаптера в USB порта под Линукс винаги го закача като СОМ 1 (добавя се линк в /dev да бъде /dev/ttyUSB0 да е /dev/ttyS0, това гарантира задължителното закачане на RS232-USB адаптера като СОМ1 за Wine). Затова и от известно време основно го ползвам под Линукс, но и под Windows работи нормално. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasi85_ Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 лоши новини, кабела компа си го открива дадох на COM1 да е COM5 и сложих USB-SER на COM1.До тука добре, сега програмката ми разреши да избера COM1 от опцийте, ама не бачка грам , изкл. и FIFO Buffer но пак нестава.Затова измерих напреженията на куплунга спрямо маса - изненада, няма дори и помен от напрежения Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 Моя кабел (който съм правил по схема от форума) се захранва с 12В директно от ел инсталацията на колата. Т.е. не ползва напрежението от серийния порт, като сигналите, които ползва са галванично разделени с оптрони. Захранването на серийния порт от РС-то е с много малък current и ползването му е най-лесния начин за изгарянето му. Вярно е, че USB-то позволява до 500ма мисля, но все пак според мен, когато се ползва през преходник е по-добре да се захранва адаптера за VAG-COM-а директно от колата. Нямаш ли начин да го захраниш от колата? На диагностичния куплунг заводски си има подведено захранване. Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasi85_ Posted May 15, 2008 Report Share Posted May 15, 2008 (edited) да захранва се от колата просто съм мерил на компа отзад на RS232 какво дава и това не ги дава!то я ясно де за 10лв няма как да има инвертор та значи нещата с автономно захранване ще бачкат а това с което пробвах не е утре ще тествам с ваг-а и ще има резултати Edited May 15, 2008 by krasi85_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasi85_ Posted May 18, 2008 Report Share Posted May 18, 2008 Току що пробвах кабела с преходника с на един познат лаптопа и всичко си баца супер Само избираш COM порта в програмата и готово, същото е като да си купил USB кабел, пак го инсталирваш като виртуален COM порт Link to comment Share on other sites More sharing options...
VBI Posted May 18, 2008 Report Share Posted May 18, 2008 Радвам се че работи Link to comment Share on other sites More sharing options...
krasi85_ Posted May 18, 2008 Report Share Posted May 18, 2008 (edited) ако някой иска преходник мисля че мога да взема.Да драсне ЛС Edited May 18, 2008 by krasi85_ Link to comment Share on other sites More sharing options...
poison69 Posted May 27, 2008 Report Share Posted May 27, 2008 Дани ти правиш ли диагностика и ако я правиш кога мога да дойда и колко пари да си нося.Ауди 100 2.0 16 В. ace мотор Link to comment Share on other sites More sharing options...
dani_94 Posted May 28, 2008 Report Share Posted May 28, 2008 (edited) Дани ти правиш ли диагностика и ако я правиш кога мога да дойда и колко пари да си нося.Ауди 100 2.0 16 В. ace моторПредполагам става на въпрос за мен... Да правя, в Монтана, на цена от 15лв за хора от форума...За повече инфо 0886064448 Дани... Edited May 28, 2008 by dani_94 Link to comment Share on other sites More sharing options...
timon_tg Posted July 22, 2008 Report Share Posted July 22, 2008 колеги някой знае ли как с vagcom може да се види моментната скорост на дисплейя на климатроника ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
redalex Posted July 22, 2008 Report Share Posted July 22, 2008 не ти е необходим вагком за да гледаш моментната скорост.при мен е на 17ти канал скоростта.при твойто А4 не мога да кажа дали е на същия.порови се из темите за каналите на климатроника. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sre4ko Posted July 24, 2008 Author Report Share Posted July 24, 2008 Колеги здравейте, Значи имам VAG-COM кабел купен от колегата Dani94, но нещо има проблем с осъществяването на връзката между колата и PC-to. Инсталирах драйверите и си направих виртуален USB порт. Направих всички настройки, свързвам за колата давам да тества програмата, но ми изписва съобщение: Port: OK ; Interface: not found. Да ви питам каде може да е причината? Лоша връзка с куплунзите на колата или незнам. При тестването автомобила е на контак и в положение на бензин. Да мерна ли на черният куплунг на колата дали има напрежение?Благодаря,sre4ko Link to comment Share on other sites More sharing options...
Кирил Вълев Posted July 24, 2008 Report Share Posted July 24, 2008 Ами най-вероятно в настойките на програмката не си задал коректния номер Ком порт.Успех Link to comment Share on other sites More sharing options...
sre4ko Posted July 24, 2008 Author Report Share Posted July 24, 2008 Може би да е така. А друго нещо сега пробвах Качих версия VAG-COM311-2 и при него са актижни менютата и save даже е активен, докато при 409.1 трябва да направи test и тогава сигурно стават активни.Ще стане все някога. Няма да се отказваме. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now