Jump to content

VAG-COM


Recommended Posts

Преходника USB-RS232 е стандартен на Chronos - струва 10-12лв и го има във всеки компютърен магазин. Към него свързвам VAG-COM адаптера, който съм направил по схема от форума по стандарт ISO 9141-2 и работи безотказно засега. Версията на програмата VAG-COM е v311.2

Link to comment
Share on other sites

С този на Chronos при мен работи без проблем. За другите преходници нямам представа. На външен вид е син на цвят с два куплунга DB"9 за серийния порт и USB за кабел.

Link to comment
Share on other sites

Точно този е :nixweiss: - не са 2 DB"9 а един и един за USB кабел. Т.е по един куплунг от двете страни - за USB кабел и за сериен порт.

Link to comment
Share on other sites

Ами днес ходих на диагностика,и "майсторите"ми казаха,че на А6-1995г ACE,няма какво толкова да се диагностицира,не можаха да влезат нито в контрол модула,нито в други контролери.Това нормално ли е?

Link to comment
Share on other sites

Ами днес ходих на диагностика,и "майсторите"ми казаха,че на А6-1995г ACE,няма какво толкова да се диагностицира,не можаха да влезат нито в контрол модула,нито в други контролери.Това нормално ли е?

Не е нормално ...

С какво правиха опити да влизат ?

Link to comment
Share on other sites

Еми имаше преходник за 37лв ;) и един за 9.50лв

953969.jpg

Та взех него, даже има и диск ;)

Инсталирах и го откри като COM3 (другите COM1 COM2 са си на компа) обаче тука имам едно инфраред дистанционно управление за компа и с неговия софтуер (uICE) като избера COM3 ми дава, че "нужния драйвер не е инсталиран или вероятно софтуера не е инсталиран"

в диска има множество папки като аз инсталирах естествено драйверите за тази която пише на кабела и са добре, то щом ми изкара и виртуалния COM3 значи е станало.

Ама това не бачкааааа ;)

Link to comment
Share on other sites

Не е нормално ...

С какво правиха опити да влизат ?

VAG-Com и какво ли още не,на три компа я пробваха,и единственото което успяха е да ми нулират сервизните интервали.Казаха,че механичната инжекция имала два датчика и тва е.........

Link to comment
Share on other sites

утре мисля да го тествам

колега VBI как става при теб работата, виртуални портове и т.н. - обясни :hilezh:

Link to comment
Share on other sites

в диска има множество папки като аз инсталирах естествено драйверите за тази която пише на кабела и са добре, то щом ми изкара и виртуалния COM3 значи е станало.

Ама това не бачкааааа :nixweiss:

От дивайс мениджъра го премести да е на КОМ 1 и ще тръгне...

Link to comment
Share on other sites

При мен се появява като СОМ 4 (защото имам и модем в лаптопа, а той винаги е СОМ 3 ). За да мога да влизам в контролера на двигателя в Device Manager -> Ports -> Com4 -> Advanced -> махам отметката FIFO bufer. Ако не го направя влизам навсякъде другаде (климатик, АБС .... ), но не и в контролера на двигателя. След това избирам в опциите на VAG-COM порта да е СОМ 4 и всичко работи. Моя преходник обаче е на Chronos (по първата снимка) и работи безпроблемно - за другите модели не знам. Досега съм успял да емулирам VAG-COM с Wine под Линукс и работи без никакви допълнителни настройки. Когато поставя адаптера в USB порта под Линукс винаги го закача като СОМ 1 (добавя се линк в /dev да бъде /dev/ttyUSB0 да е /dev/ttyS0, това гарантира задължителното закачане на RS232-USB адаптера като СОМ1 за Wine). Затова и от известно време основно го ползвам под Линукс, но и под Windows работи нормално.

Link to comment
Share on other sites

лоши новини, кабела компа си го открива дадох на COM1 да е COM5 и сложих USB-SER на COM1.

До тука добре, сега програмката ми разреши да избера COM1 от опцийте, ама не бачка грам ;) , изкл. и FIFO Buffer но пак нестава.

Затова измерих напреженията на куплунга спрямо маса - изненада, няма дори и помен от напрежения :flehan:

Link to comment
Share on other sites

Моя кабел (който съм правил по схема от форума) се захранва с 12В директно от ел инсталацията на колата. Т.е. не ползва напрежението от серийния порт, като сигналите, които ползва са галванично разделени с оптрони. Захранването на серийния порт от РС-то е с много малък current и ползването му е най-лесния начин за изгарянето му. Вярно е, че USB-то позволява до 500ма мисля, но все пак според мен, когато се ползва през преходник е по-добре да се захранва адаптера за VAG-COM-а директно от колата. Нямаш ли начин да го захраниш от колата? На диагностичния куплунг заводски си има подведено захранване.

Link to comment
Share on other sites

да захранва се от колата просто съм мерил на компа отзад на RS232 какво дава и това не ги дава!

то я ясно де за 10лв няма как да има инвертор :respekt:

та значи нещата с автономно захранване ще бачкат ;) а това с което пробвах не е

утре ще тествам с ваг-а и ще има резултати :hilezh:

Edited by krasi85_
Link to comment
Share on other sites

Току що пробвах кабела с преходника с на един познат лаптопа и всичко си баца супер :hilezh:

960276.jpg

Само избираш COM порта в програмата и готово, същото е като да си купил USB кабел, пак го инсталирваш като виртуален COM порт :2gunsfiring_v1:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Дани ти правиш ли диагностика и ако я правиш кога мога да дойда и колко пари да си нося.Ауди 100 2.0 16 В. ace мотор

Предполагам става на въпрос за мен... Да правя, в Монтана, на цена от 15лв за хора от форума...

За повече инфо 0886064448 Дани...

Edited by dani_94
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

не ти е необходим вагком за да гледаш моментната скорост.

при мен е на 17ти канал скоростта.

при твойто А4 не мога да кажа дали е на същия.

порови се из темите за каналите на климатроника.

Link to comment
Share on other sites

Колеги здравейте,

Значи имам VAG-COM кабел купен от колегата Dani94, но нещо има проблем с осъществяването на връзката между колата и PC-to. Инсталирах драйверите и си направих виртуален USB порт. Направих всички настройки, свързвам за колата давам да тества програмата, но ми изписва съобщение: Port: OK ; Interface: not found. Да ви питам каде може да е причината? Лоша връзка с куплунзите на колата или незнам. При тестването автомобила е на контак и в положение на бензин. Да мерна ли на черният куплунг на колата дали има напрежение?

Благодаря,

sre4ko

Link to comment
Share on other sites

Може би да е така. А друго нещо сега пробвах Качих версия VAG-COM311-2 и при него са актижни менютата и save даже е активен, докато при 409.1 трябва да направи test и тогава сигурно стават активни.

Ще стане все някога. Няма да се отказваме.:steinigung:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...