Jump to content

Първи изживявания с олио


emergence

Recommended Posts

  • Отговори 164
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И аз да кажа нещо в тая тема, въпреки че съм върл бензинджия. Преди месец купих едно Рено Клио, ударено, 1.9 чист дизел, със система за подгрев на олио, върви в съотношение 1:10 нафта:олио. Мога да ви кажа, че няма разлика в двигателя, олиото си е доста калорично, и до Пловдив и обратно се стига за 3 лева :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пловдив и обратно се стига за 3 лева :blink:

Вече почнАх да се замислям сериозно....

Май ше почвам и мойта печка да я паля с олио :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...
Виж сега свръхосведомени, ЕКОтаксата също е данък и не е зле да погледнеш малко напред:

''”Предвидено е за евро 1 таксата да бъде около 200 лв /100 евро/, за евро 2 - 180 лв/ 90 евро/, за евро 3 – 140 лв /70 евро/, а за евро 4 и 5 се очаква тя да е към 100 лв /50 евро/, обяснява Ирина Василева – старши експерт в МОСВ. А за най-старите автомобили, които не отговарят на никакъв евростандарт, тази такса ще бъде най-висока - 250 лв /125 евро/. Екотаксата ще се заплаща при първата регистрация на МПС в България и ще засегне само тези автомобили, които ще се регистрират от началото на идната година.”

Това е предвидено от 2008 мисля...то ще стане с още по-ДРАСТИЧНИ разлики, няма мърдане,особено след спирането на 1/2млрд. евро и нали сме по-католици от папата

Дали приказвам простотии или не, си е мой проблем,а най-малко човек , като теб ще ми дава квалификации...както и да е...и ти си махнал работещ катализатор , само защото ти е еднакъв данъка...ах недей...о, спри мъко...разплаках се , ще напиша поема за благородния ти гняв

Всъщност уважаеми собственици на АУДИ...ние за какво спорим..имаме си Ауди или как се пържат кюфтета и мекици , докато пътувамес фритюрниците...хихи...черешки Гала

И най-накрая...не е ли странно, аз който не съм фен на Ауди, регистрира ме неволята, не съжалявам, то моя милост да е в малобройния отбор на хората, които защитават имиджа на бранда... по бих възприел S-класа на газ, 5-ца на метан, ама Ауди на олио и трансформаторно масло и с толкова фенове...е нямам думи ...страшна марка

Хм, от технически проблем темата се превърна във философски, а ако добавя нещо и от мен в тази посока ще стане политически или морален.

Колега като пишеш толкова разпалено за разни катализатори и "Евро стандарти" замислял ли си се къде отиват парите от твоите ЕкОтАкСи????? какво се прави с тях, а, а, а???? да си видял някой роден събирач на такси да сади дървета край улиците на големите градове или да се правят велосипедни алеи???? А да започнем ли темата и за акцизите? къде се събират акцизите и ДДС-то???? Защо не сметнеш стойността на горивото и какъв е дела на акциза и ддс-то. Не си ли спомняте, че във Франция вкараха в затвора няколко души и им затвориха гаражите, защото карат на отработено от ресторантите олио и по този начин не плащат акциз. Борбата за запазването на акциза ще бъде жестока!!!

Хората, които пробват с алтернативни горива трябва да бъдат насърчавани, а не упреквани.

Ако падне мораториума върху водорода ще започне нова ера, вероятно няма да е по-евтино, но ще бъде по-чисто. Нооооооо за сега има още хляб да се печели от петрола, а дотогава ще стискаме зъби и може да хвърляме по някой псувня към колегата до нас.

Карайте внимателно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм, от технически проблем темата се превърна във философски, а ако добавя нещо и от мен в тази посока ще стане политически или морален.

Колега като пишеш толкова разпалено за разни катализатори и "Евро стандарти" замислял ли си се къде отиват парите от твоите ЕкОтАкСи????? какво се прави с тях, а, а, а???? да си видял някой роден събирач на такси да сади дървета край улиците на големите градове или да се правят велосипедни алеи???? А да започнем ли темата и за акцизите? къде се събират акцизите и ДДС-то???? Защо не сметнеш стойността на горивото и какъв е дела на акциза и ддс-то. Не си ли спомняте, че във Франция вкараха в затвора няколко души и им затвориха гаражите, защото карат на отработено от ресторантите олио и по този начин не плащат акциз. Борбата за запазването на акциза ще бъде жестока!!!

Хората, които пробват с алтернативни горива трябва да бъдат насърчавани, а не упреквани.

Ако падне мораториума върху водорода ще започне нова ера, вероятно няма да е по-евтино, но ще бъде по-чисто. Нооооооо за сега има още хляб да се печели от петрола, а дотогава ще стискаме зъби и може да хвърляме по някой псувня към колегата до нас.

Карайте внимателно.

:steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
Публикувано (Редактирано)

И така колеги близо година след започването на "експеримента" мога да кажа ,че бусчето си върви със съотношение 10-1 ;олио - нафта (нафта само за цвят)

До сега по буса "НИЩО НЕ Е СМЕНЯНО " . Разлика във вървежа няма , нито във количеството нафта което гори на 100 км ,единствено може да се забележи разлика в датчика за температурата , стрелката стой малко преди 80 градуса , а преди беше закована на 80.

Имам и личен опел вектра 97 г. 2000 кубира DI , който използвам постоянно , съотношението на което се спрях е на всеки 30 л. нафта 7 л. олио. Не го правя толкова заради икономичност а просто при това съотношение не се усеща ,че караш на олио, а печеля едно 170 км free , което за мен е повече от добре .

Още си филтрирам със системата от чоропогашници :2gunsfiring_v1::hilezh::unsure:

Поздрави

Редактирано от emergence
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
И така колеги близо година след започването на "експеримента" мога да кажа ,че бусчето си върви със съотношение 10-1 ;олио - нафта (нафта само за цвят)

До сега по буса "НИЩО НЕ Е СМЕНЯНО " . Разлика във вървежа няма , нито във количеството нафта което гори на 100 км ,единствено може да се забележи разлика в датчика за температурата , стрелката стой малко преди 80 градуса , а преди беше закована на 80.

Имам и личен опел вектра 97 г. 2000 кубира DI , който използвам постоянно , съотношението на което се спрях е на всеки 30 л. нафта 7 л. олио. Не го правя толкова заради икономичност а просто при това съотношение не се усеща ,че караш на олио, а печеля едно 170 км free , което за мен е повече от добре .

Още си филтрирам със системата от чоропогашници :):rolleyes::)

Поздрави

поздравления за експеримента, колега.продължавай в съшия дух и не спирай да споделяш опита си.не обръщай внимание на тези дето говорят глупости по твой адрес.типично българска черта е да отричаме новото, да си заравяме главата в пясъка и да гледаме само назад.в цял сват хората се чудат как да измислят алтернатива на тая гняз петрола: водород, ток,газ,олио.това е бъдещето.

не съм съгласен с някои колеги, които твърдят, че който кара ауди и някакъв съпер гъзар, в сравнение с другите марки.едва ли ни всичко трябвада е по предписание на прозводителя.ако знаеха хорицата какво има в нашенската нафта, щяха да ни молят да караме с олио/не случайно щом у нас има увеличение на водата, скача и нафата-двете са неразривно свързани :bia:/.така че притежанието на ауди в бг е повече въпрос на мироглед и едва ли не бунтартво/отчитайки качеството на горива, пътища, въздух, сервизно обслужване и резервни части/ .ако вярваме на колегите корсо, радиб4, излиза че хората с автопарк за по няколко милки/където ауди е най-безличната, ако въобще я има, кола/ трябва да ходят само по червен килим и някакви мизерници/нещастни притежатели на др. марки/ , да им хвърлят листа от рози.

бил съм в англия, където съм виждал бентлита, джагове, а8 и др. лусозни автомобили на газ, като при това собствениците им годро слагат лепенка на предното стъкло с надпис : ние се грижим за планетата-караме с лпг. предпочитам да карам, ако щете с мастика, пред помията която горим в бг, а на всичко от горе я наричаме евро дизел

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само да знаете,че АУДИТАТА квито и дизели да са в момента,в който им сипеш ОЛИО и спират :rolleyes:

Е този път не съм съгласен с теб.... виж тази таблица с различни автомобили-има и Ауди.

Интересен Сайт

И след като някакъв Фиат може да мине безпроблемно 412 000 км на олио-какво остава за Ауди???

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой знае ли по какъв начин може да определим съдържанието на вода в олиото? Ако не точно, то поне да се направи сванение с нафтата на Лукоил. Защото водата ще съсипе помпата много бързо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е този път не съм съгласен с теб.... виж тази таблица с различни автомобили-има и Ауди.

Интересен Сайт

И след като някакъв Фиат може да мине безпроблемно 412 000 км на олио-какво остава за Ауди???

сметни брат щом на колегата 1.6 тди се запуши с Олио кво стана с Б4 1.9 тди :respekt: Иначе сички меровци до Комън рейлите си джиткат спокойно с олио

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наи - големия проблем на ТДИ-тата вървящи на олио е да си намерят олио :steinigung: /аз така и не си намерих/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз предлагам да се пробва и зехтинец,по полезно ше е за колата,нема да и се качва толко холестерола като от олиото :hilezh: Моля ви не правете това у дома си,все пак не вервам да има чак толко изпаднали хора,че да опират да шанят и от нафтата,та за Бога нафта на черно бол.... ако па толко ви е скъпо купете си по една бензинка бутайте си я на метан и да се приключва въпроса...ама тва олио звучи толко жалко че чак ме дразни :hilezh: Айде със здраве ;)

Редактирано от Стоян40
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

200 българи карат коли с олио

Image_205028_5.jpg

Устройството се монтира в двигателя и включва топлообменник, електрически клапани, антифриз и електрическа кутийка.

http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=205025

Редактирано от Fory
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои има ли инфо колко е цената за литър на палмовото и рапичното олио в големите магазини?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При производителя на растителна мазнина в момента цената е 1.30лв. за литър рафинирано/наливно, при цена на дизеловото гориво от 1.90лв. за литър...

Коментарите са ваши...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При производителя на растителна мазнина в момента цената е 1.30лв. за литър рафинирано/наливно, при цена на дизеловото гориво от 1.90лв. за литър...

Коментарите са ваши...

ти сега за идеята ли агитираш? :hilezh: Така ли да се разбира? :hilezh:

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При производителя на растителна мазнина в момента цената е 1.30лв. за литър рафинирано/наливно, при цена на дизеловото гориво от 1.90лв. за литър...

Коментарите са ваши...

Щото в Метро 5 литра е на цена 8 и нещо и не си заслужава.Иначе имам голямото желание да подкарам душегуба с олио.Някои има ли инфо за рапичното и палмовото олио цената /и дали изобщо палмовото става за гориво/?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Магиите с олиото ги прави

Николай Александров Цаневски (Варна) управител на САСОЛИО ЕООД

производител на устройства за растително олио за дизелови двигатели

тел:0889113771

Сайтът му е в разработка www.sasolio.com

Ето едно негово мнение от нета:

"1. Изгарянето на чисто олио е по-чисто от изгарянето на нафта. Всички изследвания показват почти два пъти по-малко СО2 и по-малко NO. Сажди пък въобще няма. Това по-добро изгаряне на олиото си има обяснение: олиото не съдържа сяра и тежки метали за разлика от нафтата и освен това има 11,4% кислород докато в нафтата няма и грам. Иначе специфичната енергийност (калоричност) на олио и нафтата са почти едни и същи. С един литър олио и модифициран двигател се изминават същите километри като с нафта. Мощността и въртящият момент остават същите.

2. Олиото стана миналата година скъпо заради най-вече лошата реколта в цял свят. Ето сега след тази стопанска година олиото падна отново до 1,80 лева/литър на едро - цената е от днес в Добрич (14.10.2008).

Покачването на цената се дължи и на това че олиото се ползва освен като готово чисто гориво и като суровина за производство на биодизел, което е едно необосновано оскъпяване на крайния продукт (с около 30%) като се има предвид че може да се ползва без да се превръща в биодизел. "

Горното не е препоръка за инвестиране в олио :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен лично темата ми беше интересна и немога да разбера кво толкова се засягат повечето ? Алтернативата при каране на бензин е Газ или Метан. Алтернативата за дизеловите явно тепърва набира скорост и това е олио колкото и невероятно да ми звучеше в началото като се замисля, защо пък не . Като цяло и аз малко се дразня на газифицирани коли, а тези на метан са още по-зле, но да отидеш до морето и обратно за някакви си 40-50 лв на метан е наистина огромен +. От спестените пари от гориво ще си поддържаш колата в изправност и редовно ще сменяш задни амортисьори :) (Разбира се ако изобщо се наложи) и пак ще караш по-тънко. Аз дадох до морето и обратно 160лв някак си 100лв се равнямват на поне 1 ден повече на море :hilezh: . Олиото ако е и по-екологично (не че за 90% е много важно това) е и по-евтино и не се губи мощност тогава къде е проблема.

п.с. Наскоро се качих в един бакшиш караше Опел вектра на метан. На километража пишеше 916 000км. Питам го е добре кви последици имаш от метановата, а той ами отварях двигателя само веднъж за да сменям сегменти иначе разни дреболии и настройки каза, че е правил, но не е кой знае какво. За тези близо милион километра човека е избил ремонтите , самата газова(метанова) уредба и поне 2 пъти цялата кола.

п.с.2 Изгодно е, по-евтино е и мога да обикалям навсякъде за без пари...защо неискам да сложа газ/метан и аз незнам...

Редактирано от fizo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Минуси има ,но както сам спомена те са дреболии на фона на спестените пари и вредни емисии.До скоро по темата не се пишеше щото олиото беше 4 лв в магазина.Сега в Метро е към 1,75 на литър.Като се вземе в предвид че още може да падне ,а нафтата да се качи - картинката ще си доиде на мястото/докато олиото не тръгне пак нагоре с цената :D /.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
Минуси има ,но както сам спомена те са дреболии на фона на спестените пари и вредни емисии.До скоро по темата не се пишеше щото олиото беше 4 лв в магазина.Сега в Метро е към 1,75 на литър.Като се вземе в предвид че още може да падне ,а нафтата да се качи - картинката ще си доиде на мястото/докато олиото не тръгне пак нагоре с цената :rolleyes: /.

Имаме учасник познал верния отговор.... :bia: Това време за което говори колегата дойде.....Нафта-1,87лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове .. гледах днес в BILLA зехтините, те май са по-читаво гориво .. ползвайте ги.

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове .. гледах днес в BILLA зехтините, те май са по-читаво гориво .. ползвайте ги.
:rolleyes::lol::lol::lol::wink:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...