Jump to content

Всичко за таблото с уредите


Inkozi

Recommended Posts

Пробвал съм с паста на 3М 2-ри номер да лъсна таблото с парцалче, памучно, става перфектно. Ама километража  е свален и разглобен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 630
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Става с паста, само го облепи по ръбовете. Че пастата влиза в снадката на плексигласа и кутията, и после няма махане. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за отговорите! В крайна сметка не я полирах пластмасата, а само я полях с вода да я почистя. Щях да я полирам, но имам три дълбоки пукнатини - една до връткалото на часовника, една до връткалото на подсветката и една в долен ляв ъгъл. С полирането щях да залича леките драскотини, но за сметка на това пукнатините щяха да станат по-видими.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги,надявам се на малко помощ.От вчера таблото на колата спря да свети,изчезна и осветлението на парното.Проверих всичко за което се сетих и не можах да намеря решение на проблема.

Първо започнах от бушоните,после таблото(имаше изгоряла писта) след това и лостчето за светлините.

Всичко изглежда наред но осветление няма.Иначе всичко друго работи (без дневния километраж заради изронено колелце)

Някакви насоки къде да ровя.Предварително благодаря.

Таблото е VDO,колата е б3 1,8 карбуратор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами и той не е защото имам друго табло но  от б4 и то не свети.Пробвах да сменя реостата но ефект няма.Мисля че е някоя жица ама като нямам схема ша отнеме време.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправих проблема.Имаше студени спойки които на луминисцентна светлина не си личаха.Сега всичко свети.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Колеги, въпрос: Има ли разлика на таблото на Б4 с ADA двигател от останалите? Имам проблем с прословутото некоректно показание на температура и гориво. Температурата работи когато и до където си иска, а от скоро и стрелката на горивото е като ON/OFF показание - показва каквото си иска - има ли, няма ли гориво е работа на боговете. Открих, че за да замеря напрежението на стабилизатора мога да откача буксата на сензора за температура и на трети пин (от ляво при връх на триъгълника от дупки сочещ нагоре) спрямо маса - 10.06V, с хубав мултимер. Както и да е извадих таблото с уредите... ама почти. Разкачих трите клупунга и изненада - на снопа кабели на синия клупунг излиза една двойка кабели, които влизат в средата на таблото на мястото на L2 - нещо като пластмасово клупонгче, но спокойно може да бъде и фасунка. А не виждам какво прави фасунка от тази страна. Не можах да го извадя по никакъв начин - нито се върти, нито поддава на дърпане, нищо. И таблото се оказа свързано със системата само с това кабелче. Половин час го гледах като голям камък - не посмях да напъвам, да не счупя нещо. Може ли някой да ми подскаже какъв е този дявол и как се вади?

Таблото е UN4 по надпис отпред.  Разбира се не снимах каквото трябва (мда....), но мястото е това от снимката отбелязано с черна стрелка в центъра. Никаква идея какво е... но кабелите му са вплетени в снопа и не мисля, че мога да направя нещо, за да го отделя от там. Най-логично е да се вади от таблото. Но не ще. Гледам, че на колегата постнал темата му виси едно такова кабелче в нищото, само че при него не се вижда от къде излиза.

6453397fdb73.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Често има изкарана фасунга за крушка за габаритите на отделни кабелчета от сноповете с буксите. Проблема са ти спукани писти/спойки и/или лошо контактуващ стабилизатор. Често се пукат пистите пода винтчетата с които са хванати уредите. Те са за механичко закрепване, но и за електирческа възка. Трябва да се разглоби. С гледане само няма да стане.

Редактирано от Chitatelia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, че трябва да се разглоби :) Това беше и намерението ми днес, като тръгнах да го свалям. Обаче това кабелче ме спря. Сега като го казваш - да, вероятно ще да е за габарите - според мануала, който имам за Б4-ката е lamp for trailer turn signal indicator - поне като позиция. Ако приемем, че това означава габарити (нямам теглиш, че да влача trailer) - ок, но пак остава въпросът - как се сваля това чудно клупунгче? След като разгледах тези снимки - има два прораза на отвора, все едно трябва със натискане и завъртане да стане. Обаче не стана. Освен утре пак да се пробвам, пък каквото сабия покаже. Иначе да - и аз си мисля, че ще е контактно на механичното закрепване... 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама ти не си ли го свалил? Аз рязбрах, че това табло на снимката е твоето. Буксичката просто я завърташ и вадиш. Всичките ти крушки на таблото се сменят по този начин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да се похваля - мисля, че оправих две неща и развалих едно :D Свалих го проклетията - клупунга на крушката действително се върти на 20-тина градуса и излиза, само дето пущината не поддава с пръсти. Използвах криви електричарски клещи и с разклащане тръгна. Другото беше лесно. След това го разглобих частично - задната платка бе отделена. Препоих всички съмнителни спойки - за мое учудване не бяха много, едната леко пукната беше на стабилизатора, но там са две - другата беше хубава. А и той си вадеше напрежението коректно. Тези отвори, които осигуряват механичното закрепване и електрическия контакт на уредите за температура и гориво бяха старателно припоени - спойките им изглеждаха зле, а повъхността, където контактува с болтчетата (при мен са болтчета, не шпилка с гайка) я почистих внимателно с шкурка 200 до блясък без да задълбавам. Сглобих го и айде в колата.

След запалване температурата започна плавно да се покачва - за цигара и нещо време достигна 90 градуса (- някой градус, може би)  и перките включиха. Тази картинка се повтори с хистерезис има-няма 2-3 градуса - на 90 включва, после слиза до около 88 (два-три косъма преди 90, видимо) и изключваха. Много добре, покарах из града, спирах, след охлаждане половин час пак отчиташе някакви около 60 непосредствено след палене, вдига до 90 като загрее - изобщо стои стабилно, до тук съм доволен. 

Бензиномера - тук е неясно. До сега отчиташе между 3/4 и 1/4 или почти празно... Сега се вдигна до 3/4 и след рязко ускорявне/спиране успява да помъдне с няколко градуса отклонение, ни нищо драстично, приемам, че е от поплавъка. Обаче не знам дали действително имам 3/4 резервоар - вярно, че от как не го знам колко има вътре сипвам безобразно, че да не закъсам - може и да има толкова гориво, но не мога да се убедя по никакъв начин. Освен да отворя резервоара, а това не искам да го правя. Някакви идеи какво мога да сторя, за да разбера ниво на гориво?

И какво се прецака - ми... лявата половина на таблото не свети :( Тя и преди беше една такава мижава, но поне светеше. Дясната е добре, ма лявата - капут... уредите работят, ама не ги виждам. Вярно, че километража ми е достатъчна информация в тъмницата, но си беше хубаво да виждам всичко. Надявам се някоя крушка да е заминала, а не да съм спукал писта при монтажа обратно - платката е много кекава. Може ли някой знаещ да ми каже какъв тип са тия крушки? Все някой ден ще ми се прииска да го сваля това табло - за трети път. И тогава ще е добре да имам под ръка правилните крушки. Знам, че са 1.2W/12V, но кой тип да си поискам в магазина? :)

 

И да завърша романа, за който се е навил да го прочете - операцията я върших при разкачен акумулатор, както и вчера. Well, след закачнето вчера се беше появила нестабилност в оборотите - твърде ниски на свободно. При разкачане от скорост и спиране падаха до 600 примерно, след което се стабилизираха на 800-900 с леко колебание.  Странно, навъртях 20-ина километра - позакрепи се като че ли. Днес разкачам отново, правя-струвам, позабавих се, закачам - същия ефект!!! Че дори успя да загасне веднъж. Като набия спирачките на светофар (нарочно по-рязко) и двигателя почти гасне. При палене ми се наложи да подритна газта леко. Иначе върви, има кик (до колкото може), но на свободна - странно държание. А ми е известно, че ламбда сондата дава грешка. Възможно ли е да съм го реснал (с откачането на акумулатора) и сега да не знае как точно да поддържа сместа? Ще си събере статистика и ще се пооправи или какво да го правя? Ясно, че ще чистя грешки утре примерно. Но тая мизерия ми я е правило (не помня разкачах ли акумулатор) и преди и се самооправи - после работеше отлично. Идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, по въпроса за бензина в резервоара. Тъй като досега не ти е работил бензиномера, не може да си сигурен колко бензин имаш. Ефтиния вариант е да караш докато свърши, и тогава да си налееш бензин и да го свериш, има врътка на таблото, от която става това. Обаче е опасно да не изгори помпата, като останеш без бензин. Другия вариант е да го напълниш до горе и пак да го свериш. Ако го отвориш и гледаш вътре, само ще се ориентираш много ли има или малко, но няма да определиш точно колко е. Уреда за бензина е бавен и стрелката е най-спокойна, ако караш извънградско по равен път.

За откачането на акумулатора. Когато го откачиш, по всяка вероятност ресетваш ЕКУ-то. Трябва да покараш известно време на бензин, за да се адаптира, ако може така да се нарече. След като не ти работи ламбда сондата, ЕКУ-то трупа грешки, може би и други проблеми има. При определени грешки мотора може да влезе в авариен режим, тогава работи лошо. Може би и газовата уредба има пръст в това.

За крушките. При сваляне на таблото, някоя крушка може лесно да се стръска и да спре да свети, защото са може би много стари. Малко вероятно обаче е да се стръскат половината крушки. Доколкото си спомням едната половина се захранва от единия куплунг на таблото, а другата от другия. Т.е. пътечките са различни, може да се е пукнала писта, когато си свалял таблото. И затова от едната страна да не светят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси, колега :) Днес сипах за 20 лв - стрелката мръдна адекватно на горе. Сега имам малко над 3/4 резервоар. Покарах из града - стрелката лееекичко се отклони надолу. Мисля, че се движи правилно, просто не знам колко е вътре, а тъпото е, че нямам и туба за бензин да се подсигуря с 5 литра примерно... май ще се купува.

За ресетването - и аз такива подозрения имах. Днес щях да чистя грешките, като ходих в сервиза, но от работа по окачването не остана време за това. Тия дни ще мина... Прави ми някакви мизерии, днес пак ми загасна. Беше се стабилизирала за доста дълго време, сега... ще я покарам, тя ще си каже покаже. 

За крушките - днес се прибирам по тъмно и, о изненада, и оборотомера свети. Т.е. сега светят километраж и оборотомер, а температурата и горивото са тъмни. Мисля, че някоя крушка е на ръба на контакта. Е, живи и здрави, ще го мисля, ако пак изгаснат ще се сваля. За сега ме тревожи само дали бензиномера ще работи коректно, не ми се търси бензин на майната си...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай в предвид, че аз не съм сигурен точно на тоя мотор дали откачането на акумулатора чисти всички грешки. Има мотори, на които с откачване не се чисти всичко.

За температурата и горивото уредите са с по една крушка, провери ги. За бензиномера най-лошия вариант е да има лоша спойка в поплавъка на резервоара. Трудно се стига до там, трябва да го е правил човек. Но ако показанието на бензиномера не прави магарии, а малко се колебае, значи няма лоша спойка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги как се маха плексигласа отпред на таблото? Искам да сложа рингове е това чудо незнам как е лепено ама ако го напъна ще се счупи и тогава става ........ Някой може ли да ми даде идея?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се маха.Ринговете се поставят като се извади цялата предна част на таблото от щипките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щипки? При мен няма щипки! Аз съм махнал абсолютно всичко. Скоростомери оборотомери температури и т.н.

 

Редактирано от emsa025
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Изваждаш платката с уредите.Остава корпуса на таблото и през отворите за уредите поставяш  ринговете.

 

п.с.За щипките се обърках с друго табло.Извинявам се.

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама ме притесняваше, че не минаваха ама просто трябвало да натисна малко а ме беше страх че да не ги счупя. Вече са си на мястото сега остава да си оправя температурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така. От цялата работа вчера само таралеж в гащите си няврях... Заради едни рингове. Сега скоростомера не отчита заедно с изминати километри както на дневния така и на големия брояч. Температурата също не тръгна, а стабилизатора си вади 10,4 V. Гледам че нивомера и температурата са на принципа на биметална пластина и се чудя дали тази за температурата да не е опукала. Датчиците за температура на таблото и за компютъра идентични ли са, защото ако са в мануала в Autodata имам стойностите на съпротивленията и бих си поиграл да симулирам температури и да видя дали работи адекватно? Припоил съм контактните повърхности на болтовете за монтаж ама както казвам ефект нулев. Чудя се сега къде да си търся проблемите-дали в куплунзи, писти или комплексно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги къде мога да намеря схеми за б4-ката? Изгаснаха ми всички подсвети на таблото. Намирам картинки в нета с описание на кутията с предпазители но не знам кои са правилни за б4 94-година.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не си дал накъсо ?

И най вероятно е прекъснала някоя писта.

Трябва да се отвори и разкачи всичко и провери.

По при мен беше от там.

Дадох на късо на реостата и всичко изгасна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подсвета го оправих. Предполагам оригиналното радио има подсвет от габаритите и там кабела беше останал гол. След смяна на предпазител 5А и изолиране на кабела и всичко е 6. Все още обаче нямам мерене на температура. Стабилизатора си работи защото бензиномера работи. Препоявал съм контактните площадки на прибора и там отхвърлям шанса. Кой от всичките датчици за температура в двигателния отсек е този за таблото защото подозирам него?

П.С. Как сте си накарали радиата да си гаснат като си извадите ключа от таблото? И оригинално 4 кабела ли са в буксата към радио? Аз намирам постоянен +, минусче, захранване от габарити (оригинален подсвет може би?) и един който нищо не иде по него и ме кара да си мисля че е бил нещо я за антена или друго смятам вие ще можете да кажете какъв е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...