Jump to content

DPF филтър


verter

Recommended Posts

Оспамихме темата на момчето :)

вуйче, нали сам каза че не съм за тази кола (БМВ), или си забравил?

за снимките нощно време, ще помоля мечо (grizzly) ,той ги прави професионално и с мерак :)

Ще карам с този филтър докато не ми направи проблем. Дори и да спъва малко колата, не е като да не върви.

ако не друго, то поне е по-малко зло за околната среда :flehan:

Ще сипвам най-хубавата нафта + добавки, друго немога да направя

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 255
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Оспамихме темата на момчето :)

вуйче, нали сам каза че не съм за тази кола (БМВ), или си забравил?

за снимките нощно време, ще помоля мечо (grizzly) ,той ги прави професионално и с мерак :hilezh:

Ще карам с този филтър докато не ми направи проблем. Дори и да спъва малко колата, не е като да не върви.

ако не друго, то поне е по-малко зло за околната среда :huh:

Ще сипвам най-хубавата нафта + добавки, друго немога да направя

ПенЦионер ;)

Със здраве да търкаляш кошницата :bia: . Следващия път вече правилната марка :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Alex, първо добре дошъл и дано ти хареса форума.

"Audi_90" на галено му викаме "вуйчето". С него няма смисъл да спориш, защото нямаш шанс повярвай ми.

Той си е фен на БМВ и не можеш да му кажеш и копче. Затова изпитаната рецепта: прочиташ, усмихваш се и продължаваш нататък по темата, а не извън нея.

Иначе вуйчето е нашия пътеводител към съвършенството, но не всички може да го следваме, защото се разсейваме. Извинявай мастър :)

Гледам караш А6 3.0TDI, явно си с такъв филтър. Разкажи нещо повече за него :hilezh:

Благодаря ти, форумът е един от най-добрите в страната, няма спор в това.

Менко, аз виждам, че си имате заигравка с човека, нищо лошо... просто тонът и използвания словоред не му отиват на годините ;) А и е хубаво някой да му обясни на човека, че Audi не е VW :flehan:, както и, че "Премиум сегмент" не съществува от Е34 на БМВ и W124 на Мерцедес, че гледам е в някаква заблуда :huh: Сега всичките са един дол дренки... все тоалетни. Иначе Бимърчето е симпатяга :bia:

За DPF-a наистина не зная какво повече да ти кажа... всъщност не само повече, а и по-малко не мога да споделя - карам две години колата и знам, че го има някъде м/у ламарините, но не ми е напомнял за себе си нито веднъж. Няма да забравя в Порше "майсторите" (те там са фани единия-ритни другия) как ми обясняваха през зъби, че "често ще ме води да карам на обороти извънградско, за да си го чисти...". Аз такива разбирачи ги питам обикновено те откъде все пак имат информация за това, защото моделът е съвсем нов... и каква кола ТЕ карат... като чуеш отговорите, ще разбереш за какво говоря... все едно да питаш доктор колко е здрав черния дроб...

П.П. Видях, че някъде писа, че ще и сипваш хубаво гориво и добавки... аз неангажиращо ще ти кажа, че Ауди и БМВ са 2-те марки, двигателите на които хич не си падат по добавките. Не сипвай добавки :) (No, really, DON'T)

Аз за моите дизелови коли съм стигнал до извода, че ЕКО е правилния магазин за гориво. А съдейки по мотоциклета ми - и за бензини. ОМВ вече прекаляват с българската нафта и добавките, за Шел да не говорим - върви добре, но трака и тропа все едно си сипал чувал с гайки в двигателя и всеки момент ще почнат да хвърчат пружинки. Пълна гняс. Праскай си Еко да ти е мирна главата. И не се връзвай на "разбирачи". Нали все пак ще я смениш някой ден таз кола :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За DPF-a наистина не зная какво повече да ти кажа... всъщност не само повече, а и по-малко не мога да споделя - карам две години колата и знам, че го има някъде м/у ламарините, но не ми е напомнял за себе си нито веднъж. Няма да забравя в Порше "майсторите" (те там са фани единия-ритни другия) как ми обясняваха през зъби, че "често ще ме води да карам на обороти извънградско, за да си го чисти...". Аз такива разбирачи ги питам обикновено те откъде все пак имат информация за това, защото моделът е съвсем нов... и каква кола ТЕ карат... като чуеш отговорите, ще разбереш за какво говоря... все едно да питаш доктор колко е здрав черния дроб...

инфото го имат от техните си немско локализирани pdf-и и понеже сред тези книжа най-разпространения начин за изчистване на светещия символ на таблото след дълго каране в трафика е да излезеш извън града и да караш 10-15 мин с 60-70 км/ч, за да изгорят саждите .. те това и говорят по веригата нататък. Факт е обаче, че въпреки отстреляната ни нафта рядко BMW или Audi (до колкото съм запознат) дават грижи с DPF. Държавата очевидно няма намаление да санкционира пушещите кошници заляли улиците ни, няма да въведе и финансови облекчения за тези наринали някой лев за DPF, защото премиум марките, за които говорим си ги таксуват ... та благото от този филтър е изправените ауспуси на дизелаците .. That's it.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще сипвам най-хубавата нафта + добавки, друго немога да направя

Както каза и колегата, пропусни добавките! Важно за този филтър е горивото да отговаря на нормата EN590 (т.e. да няма добавки), а маслото да отговаря на нормата VW507. (онова скъпото) :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за маслото и горивото се информирах от книжката :)

EN590 това ли значи, без добавки?

EN590 е европейска норма за качество на дизелово гориво, България като член на ЕС от 1 януари 2009 г., започва да продава /бензиностанциите де/ горива отговаряще на ЕВРО 5 стандарти. дизела вече ще е със съдържание на сяра 0.001%, а също е бензина ще е ЕВРО 5. Надявам се това да подобри още работата на дизеловите ни мотори. До няколко дни ще направим проба на новия дизел и ще я публикувам тук да видите характеристиките. ето това е сегашния дизел

изпитание

Effective 1994.10, a maximum sulfur limit of 0.2% (wt.) was introduced for all gas oils, including diesel fuel. The minimum cetane number was 49.

1996.10: A maximum sulfur limit of 0.05% (wt.) = 500 ppm for diesel fuel.

2000.01: A maximum sulfur limit of 350 ppm and cetane number of 51 for diesel fuel.

2005.01: A maximum sulfur limit of 50 ppm for diesel fuel. ”Sulfur-free” 10 ppm sulfur diesel fuel must be available for highway vehicles.

2009.01: A maximum sulfur limit of 10 ppm (”sulfur-free”) for diesel fuel for highway and nonroad vehicles.

От написаното се вижда,че 50ppm e евро нормата,както е написано и по фирмената техническа спецификация на Нефтохима.От януари догодина нормата става максимум 10ppm.

Редактирано от SLAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

EN590 е европейска норма за качество на дизелово гориво, България като член на ЕС от 1 януари 2009 г., започва да продава /бензиностанциите де/ горива отговаряще на ЕВРО 5 стандарти. дизела вече ще е със съдържание на сяра 0.001%, а също е бензина ще е ЕВРО 5......

Дали няма да остане само, като добро пожелание :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега Slaf,

ако правилно разбирам, вече би следвало да имаме по-сносно дизелово г-во по бензиностанциите? Евро 5 гориво в Б-я, до колко е реално?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

I don't think so .. едно са документите в рафинерията, друго е горивото при крайния клиент на маркуча. Много вериги имат франчайзингова система на работа и на локално ниво се случват чудеса (без да е Коледа).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъшност сигурно ние българите отдавна сме открили всички видове алтрнативни горива, като почнеш от водата и стигнеш до някакви неизвестни петролни фракции. То нашите коли са научени да вървят с всичко друго но не и с бензин и дизел, то и затова честичко си имаме темички (а останалата част от темичките е свързано с чудесните ни пътища и как това се отразява на изстрадалите ни коли).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обещавам направиме ли анализ на новия дизел да постна документа тук, за да видим какво наистина се случва.

По бензиностанциите не е сигурно на 100%, че вече са заредени със ЕВРО 5 горива, защото до средата на декември се продаваха и тези със стандарт ЕВРО 4. Към края на януари най вероятно навсякъде би трябвало по закон да се продават супер ниско сернисти бензини и дизели.

Редактирано от SLAF
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по закон от 1.01.2009 навсякаде по бензиностанциите в страната

горивата трябва да отговарят нормите на евро 5,

оба4е в НХК лукоил бургас все още продалжава да се породава

евро дизел 0.005% сяра до из4ерпване на коли4ествата,

които междудругото е с 5ст. по евтин и си се хар4и

хората си го вземат

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и последно за филтърчето... една разходка вечер от орлов мост по цариградско до околовръстното го прочиства, гаси лампата и си свиркаш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по закон от 1.01.2009 навсякаде по бензиностанциите в странатагоривата трябва да отговарят нормите на евро 5,...
Аз все още си мисля по темата... и си я премятам в главата. Питах мой познат, който е Управител на една бензиностанция на ОМВ и той ми каза, че за пръв път чува, че от 01.01.09 трябва да има нови горива и, че при тях горивата отдавна били Евро 5. Още по времето на Premium Diesel-a... Alpin Diesel-a също бил Евро 5... Интересно ми е защо никъде по нашите бензиностанции няма информация за това какво купуваме?!
Мерси, ще чакам да светне и ще се разхождам :flipoff:
Бая ще има да почакаш :flehan: освен ако не я зареждаш с мазут за индустриални горелки :flehan:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що е туй diesel particulate filter (DPF)

Кратко дебатче. С акцент.

Друго обяснение за DPF.

Малко данни - ПДФ.

Нищо му няма на ДПФа, само малко "жежко" от време на време. Маалко повече от 1100 оборота господа...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що е туй diesel particulate filter (DPF)

Кратко дебатче. С акцент.

Друго обяснение за DPF.

Малко данни - ПДФ.

Нищо му няма на ДПФа, само малко "жежко" от време на време. Маалко повече от 1100 оборота господа...

Интересно :f_ck_you:

Мечо ,мерси за информацията

сега се чудя за живота на това чудо, но предполагам че колата ще ме информира, кога е за смяна. Тъй като и катализатора и DPF -а са в едно гърне, то явно със запушването на катализатора се сменя и DPF-а.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

сега се чудя за живота на това чудо, но предполагам че колата ще ме информира, кога е за смяна. Тъй като и катализатора и DPF -а са в едно гърне, то явно със запушването на катализатора се сменя и DPF-а.

DPF-a както и катализатора са проектирани да изкарат живота на автомонюбила, който напоследък производителите обявяват като 15 години или 300 000 км.

Това естествено, ако не се яви друг проблем, който влияе зле на тия два чистника :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

DPF филтър - 2965лв (с връщане на стария)

основен катализатор - 1592лв (с връщане на стария)

това са цените в Порше БГ. Чисто информативно ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

DPF филтър - 2965лв (с връщане на стария)

основен катализатор - 1592лв (с връщане на стария)

това са цените в Порше БГ. Чисто информативно :rolleyes:

Виж и нов двигател с връщане на стария колко, ей така информативно.

Редактирано от shpeksi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...