Jump to content

Асиметричните гуми - що така


Recommended Posts

В коректността на кого бе пич. Аз не ти говоря да вярваш на нЕкой гумаджия-неграмот дет не може да се разписва. Казвам при подобни съмнения да се чете инфо от производителите.

Ей ти малко от Мichelin цък , ей така за ограмотяване. :hilezh:

В сайта на Goodyear също има инфо, за хора дет подобен проблем ги притиска.

Ами аз точно защото не вярвам на на "нЕкой гумаджия" я пуснах темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ами аз точно защото не вярвам на на "нЕкой гумаджия" я пуснах темата.

Това че не вЕрваш на гумаджии-търговци е мъдро. :hilezh:

И аз понеже не вЕрвам, а този въпрос изникна още преди 4-5 месеца, за зимните гуми, които си взех та попрочетох малко. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това че не вЕрваш на гумаджии-търговци е мъдро. :hilezh:

И аз понеже не вЕрвам, а този въпрос изникна още преди 4-5 месеца, за зимните гуми, които си взех та попрочетох малко. :)

Що се потИш?!?! Ти даваш линк да четат те не искат. Ми ако щат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За асиметрията бях че някъде точно за Kleber Viaxer. Обяснаваха, че външната страна на гумата е от по-твърд каучук с цел понижено износване и подобрена стабилност в завоя. От друга страна вътрешната част е от по-мек каучук с цел по-добро сцепление на "олекотената част".

Ти с тия ли гумета направи, грейнинга, файрина енд смоукинга? Или на други им подпали трътките? :hilezh::):hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти с тия ли гумета направи, грейнинга, файрина енд смоукинга? Или на други им подпали трътките? :):hilezh::hilezh:

Между Матадор и гума има разлика, нали ? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От няколко дни карам с асиметрични Dunlop SP Sport Fastresponse. Имат само OUTSIDE и INSIDE, нямат изрична посока на търкаляне. Гумаджията ги монтира без да му казвам или да се чуди изобщо. Колкото до логиката на скицата на Vredestein-a, и аз се чудих преди няколко седмици по същия въпрос... Вземи си със симетричен шар и готово :blackey:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

monz точно така,има и САМО леви/десни джанти,както и гуми,то това ако не знае шофьора....,баси на кво ги учат вече.....
градски, ти нещо ебаваш ли се с мене? :blackey: уморени са ми оченцата и без друго... :hilezh:
Имат само OUTSIDE и INSIDE, нямат изрична посока на търкаляне
Ми то същото уа!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не го мислете толкова това с посоките. Това е новата тенденция при производителите на гуми, да правят асиметрични гуми без посока но с външна и вътрешна страна. Твърди се че комфорта се повишавал. :D

Тенденцията изобщо не е нова. Една от най-масовите добри гуми - Continental PremiumContact e такава, имаше я на пазара преди доста години.

В такъв случай излиза, че в България ни продават или само леви, или само десни гуми.

Честито на печелившите!

Май са само леви B) . И не са гуми... :)

Имат само OUTSIDE и INSIDE, нямат изрична посока на търкаляне

Ми то същото уа!

Тц, не е същото.

Малко жокер: гумите са несиметрични не една спрямо друга, а ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

гуми без посока но с външна и вътрешна страна.

Това за мен са две взаимно самоизключващи се неща, бе мой B) Как ще имаш "страна" без това да не задължава посоката на въртене? B) А и тук убеден съм се търси не толкова комфорт колкото сигурност.

Има асиметрични гуми без посока. Като на снимката в най-първият пост. Там нямам идея какъв точно е смисъла... сигурно съм малумен.

АКО асиметрична гума има посока, то задължително ще има обозначение за външна/вътрешна за да може шарките на протекторите на левите две гуми да съвпада ("гледа в една посока"), както автоматично това се отнася и за гумите отдясно. Също така и аз потвърждавам, че това (вече) не е задължително да са ултра перформанс гуми за по мин. 500 кинта парчето, защото и аз като колегата по-горе карам с Dunlop SP Sport Fastresponse, които са на абсолютно достъпни цени и са асиметрични с посока (лява гума не може да бъде монтирана като дясна и обратното).

И да, разбира се, че има гуми без посока на въртене и това все още е най-масово разпространената гума и почти винаги от нисък клас.

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за мен са две взаимно самоизключващи се неща, бе мой :flipoff: Как ще имаш "страна" без това да не задължава посоката на въртене? :hilezh:
Ами колега имаш външна и вътрешна страна. Монтирана гумата от ляво на колата се върти в една посока. Същата гума ако я сложим отдясно се завърта в противоположна посока и пак е спазено условието външна и вътрешна страна.
за да може шарките на протекторите на левите две гуми да съвпада ("гледа в една посока"), както автоматично това се отнася и за гумите отдясно.
Шарките на двете леви са в една посока, шарките на двете десни също, ама шарката на левите гледа в посока обратна на посоката на шарката на десните.

Гумите които съм виждал аз са следните:

Симетрични без посока - обикновено са нисък клас гуми. Няма значение как ще се поставят на джантата и от коя страна на колата.

Симетрични с посока - имат посока на въртене. В зависимост от коя страна на колата ще се слага гумата се съобразява и монтажа в джантата. Лявата гума ако се завърти в джантата става дясна.

Асиметрични - тези които съм виждал са били без посока. Имат външна и вътрешна страна. Монтирана веднъж на джантата няма значение от коя страна на колата ще се постави.

Като четох темата стигам до извода, че има и асиметрични гуми с посока. Това означава, че има гуми за отляво и гуми за отдясно, като протектора на лявата би следвало да е огледален образ на дясната. За съжаление никъде не съм виждал такива, затова моят избор е симетрични с посока.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за мен са две взаимно самоизключващи се неща, бе мой :flipoff: Как ще имаш "страна" без това да не задължава посоката на въртене? :hilezh: А и тук убеден съм се търси не толкова комфорт колкото сигурност.

...

Я им напиши на тези дет ги произвеждат, че не разбират грам и че за теб тва са две взаимно самоизключващи се неща. Да видат те. Ма гневно, щот гледам те нервират. :bia:

Тва мишелин, тва гудиър, тва дънлоп и т.н. очевидно са сгрешили и е редно големите умове в АКБ да им го упоменат. :hilezh:

п.п. така кат те слушам ти на твоите Дънлоп -чета имаш ли леви и десни гуми ве? Ако да, направи еНа снимка на гумата да видим и ние къде го пише това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами колега имаш външна и вътрешна страна. Монтирана гумата от ляво на колата се върти в една посока. Същата гума ако я сложим отдясно се завърта в противоположна посока и пак е спазено условието външна и вътрешна страна.

Да, но така вече се движи в обратна посока... грешната посока. Сеш' ли се? :flipoff:

Я им напиши на тези дет ги произвеждат, че не разбират грам и че за теб тва са две взаимно самоизключващи се неща. Да видат те. Ма гневно, щот гледам те нервират. :hilezh:

Тва мишелин, тва гудиър, тва дънлоп и т.н. очевидно са сгрешили и е редно големите умове в АКБ да им го упоменат. :wall:

п.п. така кат те слушам ти на твоите Дънлоп -чета имаш ли леви и десни гуми ве? Ако да, направи еНа снимка на гумата да видим и ние къде го пише това.

:hilezh: нищо не разбрах. Сигурно що'т съм с по-бавен дизел... я пак, ма по-бавно. И с пример, че е най-лесно. Ако може(ш) де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но така вече се движи в обратна посока... грешната посока. Сеш' ли се? :flipoff:

:hilezh: нищо не разбрах. Сигурно що'т съм с по-бавен дизел... я пак, ма по-бавно. И с пример, че е най-лесно. Ако може(ш) де.

Аз имам същите дънлопки, освен вътрешна и външна страна нищо друго не е означено. Все си мисля, че ако имаше значение лява и дясна гума щяха да напишат на гумата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали ще е лява или дясна е без значение. Важното е надписът outside да се чете.

Е и аз това казвам де, кво не си разбрал. :stupid:

Но хайде по-простичко. Виж тази двойка гуми дет ти постнах.

Така би трябвало да се монтират, според производителя. А ти ми кажи имат ли посока на въртене. :stupid: И това с грешната посока можем да го пропуснем.

Как ще имаш "страна" без това да не задължава посоката на въртене?

Ако това ти твърдение е вярно, то гумите трябва да се продават на леви и десни. Сеш ли се. Ако не си го представяш, сложи две такива гуми и сам опитай да спазиш хем посока хем страна. :wall:

Редактирано от audi A3 1.8T
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"Ако това ти твърдение е вярно, то гумите трябва да се продават на леви и десни. Сеш ли се. Ако не си го представяш, сложи две такива гуми и сам опитай да спазиш хем посока хем страна"

Точно това имам предвид <_<

post-3302-1237986816_thumb.jpg

При явно изразена шарка с посока, като я сложиш на ляво и дясно колело

и спазиш външната страна се обръща посоката на едната гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При явно изразена шарка с посока, като я сложиш на ляво и дясно колело

и спазиш външната страна се обръща посоката на едната гума.

Баси, само ти не разбра. Няма обърната посока ве. Няма правилна или неправилна, така са проектирани гумите. Това дали на някой чувството му за симетрия е нарушено, не е проблем за производителите на подобни гуми. Ако тези производители бЕха нашенци щяха да кажат - "Бали сме ви чувството за симетрия". Но те на са нашенци и казват - "Посока на въртене нЕма. Има само външна /вътрешна страна на гумата." :hilezh:

Ако не вЕрвате питайте Wizi, той вече е в час. <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдаам. Убедихте ме. Малумен съм.

ТИ па, нема такова нещо.... търсих , ма не можах да ти изровя линк в купува/продава един изрод, който ми обясни, че джантите също бивали леви и десни ... <_<:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам същите дънлопки, освен вътрешна и външна страна нищо друго не е означено. Все си мисля, че ако имаше значение лява и дясна гума щяха да напишат на гумата.

Или ти се обърка или аз не мога да те разбера. Как може надписа да отвънка и да не се чете. Специално ходих до колата да си го представя и не мога :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...