Jump to content

Асиметричните гуми - що така


Recommended Posts

Баси, само ти не разбра. Няма обърната посока ве. Няма правилна или неправилна, така са проектирани гумите. Това дали на някой чувството му за симетрия е нарушено, не е проблем за производителите на подобни гуми. Ако тези производители бЕха нашенци щяха да кажат - "Бали сме ви чувството за симетрия". Но те на са нашенци и казват - "Посока на въртене нЕма. Има само външна /вътрешна страна на гумата." :hilezh:

Ако не вЕрвате питайте Wizi, той вече е в час. :flipoff:

В събота е старта на Ф1 загледай се.

Изобщо не става въпрос за чувството за симетрия, а за смисъла от шарките.Те не са за красота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 69
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

В събота е старта на Ф1 загледай се.

Изобщо не става въпрос за чувството за симетрия, а за смисъла от шарките.Те не са за красота.

Баце, ти бъзикаш ли се или вЕрно не вдеваш. Ква Ф1 ве. :)

Абе как да ти се обясни на теб че не се произвеждат леви и десни гуми /може и да има такива, но на тях е изрично упоменато коя е лява и коя дясна/ и тези дет ги произвеждат казват че НЯМА-А-А-А-А значение посоката на въртене. Спазва се само външната страна. И при всички положения те са мно-о-о-о-о-о-о-ого по-умни от теб, ама в порядък и след като са го решили, проектирали, изпълнили така би трябвало да им се довериш. Говорим за фирми дет правят гуми има-няма 60-70-80 години. :gmorning:

И ако не въпреки това не виждаш смисъл в шарките... ами просто не си взимай такива.

п.п. Добре че ме светна че шарките на са за красота. Щот аз представа си нЕмах. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам разбирате ги гумите, та реших да попитам:

Виждал съм едни гуми, дето са гладки като стъкло, и сам си нарязваш шарката с едни спИциални ножки...

Та в тоя ред на мисли някой може ли да ми помогне от къде да си купя, и каква шарка да си направя.

Благодаря Ви предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

градски, ти нещо ебаваш ли се с мене? :P уморени са ми оченцата и без друго... :gmorning: Ми то същото уа!

не ве,съгласен съм с тебе....,малко ми куца обяснението само ;)

ТИ па, нема такова нещо.... търсих , ма не можах да ти изровя линк в купува/продава един изрод, който ми обясни, че джантите също бивали леви и десни ... :):)

тоя изрод май яде банана,ама в него случай беше правь,има и такива джанти,комплект две по две (две леви и две десни).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баце, ти бъзикаш ли се или вЕрно не вдеваш. Ква Ф1 ве. :)

Абе как да ти се обясни на теб че не се произвеждат леви и десни гуми /може и да има такива, но на тях е изрично упоменато коя е лява и коя дясна/ и тези дет ги произвеждат казват че НЯМА-А-А-А-А значение посоката на въртене. Спазва се само външната страна. И при всички положения те са мно-о-о-о-о-о-о-ого по-умни от теб, ама в порядък и след като са го решили, проектирали, изпълнили така би трябвало да им се довериш. Говорим за фирми дет правят гуми има-няма 60-70-80 години. :P

И ако не въпреки това не виждаш смисъл в шарките... ами просто не си взимай такива.

п.п. Добре че ме светна че шарките на са за красота. Щот аз представа си нЕмах. :)

Да ама това дето е над рамената ми мисли и не ми дава мира :gmorning: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Some asymmetric tyres are also directional and in these cases the vehicle will have specific "left" and "right" handed tyres. Tyres such as this are usually only found on ultra high performance vehicles.

Аз го разбирам това по следния начин: Някои асиметрични гуми МОЖЕ ДА ИМАТ посока на въртене в този случаи трябва да има лява и дясна гума. Гуми от такъв тип може може да се видят на автомобили от много висок клас.

Според мен ключовата дума тук е МОЖЕ ДА ИМАТ ПОСОКА. Т.е. ако асиметричната гума не е с указана посока тя може може да се слага както от ляво така и от дясно без да има проблем. Нека колегите с асиметрични гума да кажат дали имат посока на въртене. Според мен не. :gmorning:

Не ти е верен превода - Някой асиметрични гуми са също така и с посока и в тези случаи автомобила ще има спесифични леви и десно ориентирани гуми. Гуми от този тип обикновенно се слагат на автомобили от много висок клас.

Това е моя скромен превод :steinigung:

Т.Е. тогава гумите хем ще са симетрични ,с надписа отвън, хем ще има сигурно и указана посока на връткане. Това последното не беше на английски!

Редактирано от tages
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
От доста време се мъча да стигна до някакъв извод, но явно сам няма да мога :bia: .

Асиметричните гуми с шарка, която предполага и посока на гумата ми създават този

мисловен дискомфорт. Спазвайки указаната външна страна се обръща посоката на

шарката и така лявата и дясна гума работят по различен начин - според мен. За да атакуват

пътя еднакво би трябвало да има лява и дясна гума (пак според мен и наблюденията ми

от формула 1). Но на пазара не забелязвам такива, а всички по-известни марки

предлагат предимно асиметрични гуми.

post-3302-1237886734_thumb.jpg

Та нека знаещите ме оттърват от мъките :( .

Същото ме мъчеше и мен, за същите гуми. Гледах ги гледах ги и все си мисля че трябва да имя лява и дясно.

Отидох при гумагжията който ми ги слага и той каза че така се слагат.

После реших да се обадя на шефа им, който ми е познат. И той каза че тази гума на Вредещайн е по нова технология и идята на а-симетричното разположение на гумата е дясната гума да предпазва пешеходците от намокряне от малка локва или от завихрящите се водни капки.

За това не се бях сетил, но все пак има логика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с "Hankook Ventus S1 evo" като ходих да ги слагам на колата се пулех и си виках аз ли съм олигофрен или тия гуми нещо не са както трябва, та те нямат посока имат само "OUT" страна и "INSIDE" страна и доста добре стъпват на пътя.

arx1239060081v.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нужно ли е да се изхабят три страници и сума ти трафик на форума, за нещо което изисква малко здрав разум.

Ако гумата трябва да се слага на джантата по специален начин, производителите Michelin, Bridgestone, Goodyear и т.н. мулти-милиардни компании ще го напишат на гумата -> "Оutside", "Left", "Right" и т.н.

Най-малкото защото, ако не го направят, потребителските асоциации в САЩ ще ги скъсат от мулти-милионни съдебни искове.

:flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Asymmetrical tyres are those which have a tread pattern that is different from one side to another - ie non symmetrical. Tread patterns vary, some giving particularly good dry grip, some have characteristics designed to enhance wet performance. An asymmetrical tyre offers the best of both worlds by combining the two patterns across the width of the tread.

The outside of the tread pattern consists usually of larger stiffer tread blocks that help with cornering performance whilst the inner blocks are particularly suited to wet performance. Very often, asymmetric tyres feature a continuous central rib in the pattern that aids straight-line stability. Asymmetric tyres must be fitted with the correct side facing outwards - this is marked on the sidewall of the tyre - to get the best performance. Some asymmetric tyres are also directional and in these cases the vehicle will have specific "left" and "right" handed tyres. Tyres such as this are usually only found on ultra high performance vehicles

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"...Някой асиметрични гуми са също така и с посока и в тези случаи автомобила ще има спесифични леви и десно ориентирани гуми. Гуми от този тип обикновенно се слагат на автомобили от много висок клас..."

:flehan: Браво!!! Някой да се сети!

Само при тези има леви и десни отделно - Yokohama примерно имат такива.

Останалите асиметрични гуми са АСИМЕТРИЧНИ!!! Те нямат посока, така че няма смисъл от леви и десни гуми. Някъде в avtogumi.com имаше обяснено за видовете шарки хванете го прочетете и не пишете глупости :hilezh:

Редактирано от Sashkoo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте. Виждам, че темата е малко поостаряла, но май въпроса още съществува. Преди два дни засякох едни гуми който може да просветлят малко някой от съфорумците, та реших да ги постна. Асиметрични с посока на въртене.... Гумата е Nokian NRV.

ЛЯВА

ДЯСНА

Общ план

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нека да завърша.

каналите на гумата, не вършат никаква друга работа освен да отвеждат водата при дъжд, нещо като помпа, която изпомпва много вода в секунда, защото гумата от натиска на купето се свива и натиска канала, ако гумите са без канални или сликове при дъжд още с 30 км ще сме като лодка, но пък на суха нямат равни.

реално колата стои на асфалта на площ колкото 4-ри длани, и затова е важно да имаме хубав грайфер така да се каже, тогава отвеждането, изпомпването на вода е по-голямо. гумата да не е нито мека, нито твърда, за да сме сигурни, че ще стигнем целта си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте. Виждам, че темата е малко поостаряла, но май въпроса още съществува. Преди два дни засякох едни гуми който може да просветлят малко някой от съфорумците, та реших да ги постна. Асиметрични с посока на въртене.... Гумата е Nokian NRV.

ЛЯВА

ДЯСНА

Общ план

Имам ги същите на колата и е точно така,има лява и дясна гума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Асиметрични с посока на въртене....

Ако ме питат мене, всички асиметрични трябва да са така, но не можеш да ги връткаш ляво-дясно за равномерно износване. Но пък може предни със задни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е само могат да се връткат задни с предни и обратното поне при тези където купих.

Имат си външна страна и няма как да сложа лява от дясно.

Инак определено са по тихи от симетричните.

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е само могат да се връткат задни с предни и обратното поне при тези където купих.

Имат си външна страна и няма как да сложа лява от дясно.

Инак определено са по тихи от симетричните.

Точно на тези, които имат само външна страна, можеш да си ги въртиш както ти душа иска.След като веднъж са сложени на джантите както и да им сменяш местата външната част ще е все външна. Ако нямат указана посока на въртене, тези на които пише само OUTSIDE/INSIDE са най-удобни за въртене.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гумаджии съм чувал, че една гума започне ли да се върти в една посока, не е хубаво да и се обръща посоката.

В смисъл, асиметрична гума без посока - веднъж сложена от лявата страна, не е желателно да отива отдясно.

Сега колко е правдоподобно това - незнам, само споделям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От гумаджии съм чувал, че една гума започне ли да се върти в една посока, не е хубаво да и се обръща посоката.

В смисъл, асиметрична гума без посока - веднъж сложена от лявата страна, не е желателно да отива отдясно.

Сега колко е правдоподобно това - незнам, само споделям.

Много ми е любопитно какви са аргументите на Байчото. Вероятно е резултат от дългогодишни вискобюджетни лабораторни и полеви тестове?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...