Jump to content

Миризма на влага от парното.


bobby

Recommended Posts

Значи казуса е следният: включа ли климатика, всичко е ок, духа студено и няма никакви неприятни миризми, обаче ако го спра и оставя да духа вентилатора, без да върти компресора, прозорците понякога се запотяват за секунда, после се изчистват, и някаква яккааа миризма на влага почва да излиза от духалките, да речем след 2-3минути всичко отминава и се нормализира, но пусна ли пак климатика цикъла се потаря. Въпроса ми е някой има ли някаква идея, да имам едно на ум преди да почна да разглабям? Колата е А6 С5 АФН мотор.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо мокри филтъра, може би. Интересува ме някой дали се е сблъсквал с такъв проблем и евентуални слаби места, за да знам да погледна тях първо, аз че ще го разколача то е ясно :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещо недей да разглобяваш, това е нормално, на всички климатроници се появява това рано или късно. Купи си един спрей за прочисване на климатици и напръскай във въздухоотводите и по възможност (ако имаш достъп) изпарителя на климатика.

Всъщност ако не си сменял поленов филтър, това може да е причината.

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е през духалките мога да пръскам във въздуховодите (става дума за тези, които са вътре в купето, нали да?). Интересното е, че старият кокъл (А6 С4) няма и помен от такъв проблем. Къде го този изпарител, или да отварям ЕТКА и да търся :flipoff:

П.П. Благодаря за бързите коментари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пускаш да работи достатъчно дълго на загрял двигател и нямаш проблеми. Колегата liubog е прав, нормално е. Другият вариант е смяна на поленов филтър, т.нар. филтър на купето.

Редактирано от monz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така след като съм ползвал климатика и го изключа, а вентилатора продължава да си вкарва въздух от въз започва да се усеща миризма на влага. Аз си го обяснявам с това, че филтъра е долепен до охлаждащият радиатора на климатика и този радиатор като охлажда въздуха, който влиза, и конденза мокри филтъра и като минава по-топъл въздух после изсушава филтъра, като влагата се вкарва в купето.

Редактирано от daniel_g
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така.

Миналото лято пръсках със спрей за климатици- нямаше голям ефект.

Оправя се като поработи на топло парното 2-3 минути.

Доколкото знам, 100- ците Ц4 нямат филтър, а А6- ците Ц4- имат (цък).

Някой сменял ли е такъв на 100- ца, за да знам да разкоствам ли илида не пипам?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен това е нормално явление. влагата от конденза трябва да излезе по някакъв начин от системата. И именно ако не се остави вентилатора да поработи след спирането на компресора влагата остава в системата и способства за образуването на миризмите.

Пръскането със спрей против миризма се прави задължително на изваден филтър на купето, иначе няма голям смисъл.

Редактирано от Bat Jorko
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно си е нормално. Обикновено не се забелязва, защото, повечето хора, просто си спират климатика и това е. Но ако, след работа на климатика, спреш компресора, а оставиш вентилатора да духа, винаги влиза влажен и неприятен въздух.

Не се коркай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой сменял ли е такъв на 100- ца, за да знам да разкоствам ли илида не пипам?

При 100тиците няма филтър мисля

Поне на моята няма

Редактирано от Stan_78
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е през духалките мога да пръскам във въздуховодите (става дума за тези, които са вътре в купето, нали да?). Интересното е, че старият кокъл (А6 С4) няма и помен от такъв проблем. Къде го този изпарител, или да отварям ЕТКА и да търся :flehan:

П.П. Благодаря за бързите коментари.

Аз съм със 100 С4 и имам същия "дефект", така че явно и при стария цокъл го има това. Колегата до мен е с алфа и като изключи климатроника също има леко усещане за влага (не чак толкова като при мен обаче), което ме навежда на мисълта, че това е нормално явление. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При някои има филтър при други не.Пръска се от страната на входа с препарат за климатици,който

е против образуване на мухъл.Ароматизиран е http://www.aronbg.net/ Във въздуховода първо е

питата на климатика.Тази миризма е от конденза по изпарителя и ако е трудно стичането му от

наплъстени мъх листа и др. почва така да мирише.Почистването е задължително.Щом ти охлажда

следва че нямаш изпускане на фреон а и той е без цвят и мирис защото не е вреден и опасен като

пропан-бутана примерно.Успех.Сложи едно борче-миризливка на входа и ще видиш що е

аромат на борова гора. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе пак ви казвам нормално си е това. Аз като сменявах радиаторчето на парното, обърнах особено внимание на изпарителя и беше като чисто нов, никакъв мухъл, никаква плесен, никакво замърсяване, свети като нов. А иначе и при мен е като при теб.

Почти всички хора спират климатика от копчето OFF и това е. При това положение влага не се усеща. За това сега се чудят и маят, как може на твойта кола да е така и едва ли не, това е проблем.

Ама всеки, който пробва, след като го спре, да пусне вентилатор, без компресор (както ти го описваш), ше усети влага и миризма на спарено. Няма друг вариант.

Друг е въпроса, че някои препоръчват, това да се прави превантивно, за да не се хваща мухъл и т.н., в смисъл, да издуха останалата влага. Малко е неприятно, но има логика.

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес направих тест със старата (А6 С4) включвах изключвах компресота сигурно 10 пъти, един път дори леко не ми лъхна на мухал. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама трябва да го оставиш първо да си поработи доволно, а не само да го включваш и изключваш.

Все пак не знам как е при С4, но при мен е било така при всички коли, при предишната също, а беше чисто нова, от магазина (в смисъл няма начин да има мухъл и др. подобни).

Редактирано от bokouser
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен като спраклиматика от копчето (*) и остане само вентилатора замирисва веднага и аз отварям прозореца пускам вентилатора на най-високата степен за около 1 мин и всичко се оправя тъпото е, че когато на вън вали без климатик няма оправия със стъклата постоянно се потят и ако в един момент предните се подсушат задните си остават запотени. Миналото лято си купих един спрей за почистване и дезинфекзия на климатика, и го промих от всякъде яко, ефекта бе само за 1 месец, а що се отнася до миризмата във фирмата в която работя има над 30 коли и при всички мирише на спарени чорапи, а най старите са на по 3 год.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама трябва да го оставиш първо да си поработи доволно, а не само да го включваш и изключваш.

Все пак не знам как е при С4, но при мен е било така при всички коли, при предишната също, а беше чисто нова, от магазина (в смисъл няма начин да има мухъл и др. подобни).

Да, не говоря да натискам копчето през 1 минута. Крах около 15 километра на климатик, после го изключих, после спирах, после карах 10тина км на климатик, изключвах, включвах. Странното е, че за първи път забелязвам такова нещо, едно време на купето, никога не е имало такъв проблем, имахме едно 525tds БМВ, нямаше ядове и там, на S4ката също нямаше ядове бе само с тая я има таа мизерия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди няколко месеца си чистих испарителя на климатика с прахусмукачка (до колкото успях) ,имаше разни листа и пясък, ( нямам филтър) и от тогава като изключа компресора и мирише по- малко от колкото преди.

Редактирано от LiuboG
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...