Jump to content

Колко карат с олекотен маховик... има ли такива?


Recommended Posts

:rolleyes: това което аз съм чувал е,че в ниските обороти мотора са развърта по-бързо.

Мерси предварително.

Редактирано от oldtimer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rolleyes: това което аз съм чувал е,че в ниските обороти мотора са развърта по-бързо.

Мерси предварително.

Ти развъртането остави,ама ако не му се направи качествен баланс е мног опасно.На всичкото отгоре,колата няма да е същата като преди нормалното каране ще е малко трудничко.Скъпотията при тая интервенция ти е в кърпа вързана.... :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То този маховик не се ли продава отделно? Аз не бих тръгнал да олекотявам оригиналния...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че всеки маховик е балансират според двигателя (той добалансирва коляновия вал) Вярно ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То този маховик не се ли продава отделно? Аз не бих тръгнал да олекотявам оригиналния...

Предполагам,че за неговият модел ще намери трудно готов такъв маховик,има начин да се олекоти оргиналният,но това значи много работа и пари на вятъра,тъй като само един маховик няма да е достатъчен за по-добри показатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам,че за неговият модел ще намери трудно готов такъв маховик,има начин да се олекоти оргиналният,но това значи много работа и пари на вятъра,тъй като само един маховик няма да е достатъчен за по-добри показатели.

Не съм тръгнал да се състезавам, просто питам, а и двигател аз на тази конкретна кола няма да пипам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега , а да попиташ в правилният под-форум :flipoff:

Мерси за преместването, аз сега разбрах, че не съм я сложил къде требва. :flipoff::hilezh::hilezh:

Редактирано от oldtimer
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
Чувал съм, че всеки маховик е балансират според двигателя (той добалансирва коляновия вал) Вярно ли е?

Не колега. И двете се балансират по отделно. Не забравяи, че маховика има износване и понякога се налага замяната му.

Аз съм си правил експерименти с олекотяване на маховик.

Не препоръчвам да се прави подобна интервенция. Мога да разкажа за горчив опит от нея.

Преди малко повече от 10-ина години с един колега не спирахме да експерементираме с колите си. Тогава карах VW костенурка с 2,0л. двигател 4 карбуратора Вебер Изравнени изпускатели и разпределителен вал RO200. Общо взето всичко по този бръмбар беше преправено и се получи доста добре. Та занесох маховика на един стругар (който е правил тази операция не веднъж) То махна от тежкия бусов маховик доста матерял. След което занесох маховика на един негов познат в работещия тогава Авто-Тракторен комбинат и на специална машина го балансира. Ефект имаше и то доста ясно изразен в доста по-пъргавото ускорение. Разбира се тихите обороти на двигателя бяха около 1200 об/м но това беше наложено и от новия разпределителен вал.

Не се получи обаче същото при колата на колегата, който беше доста краен при олекотяването. След като маховика му беше изтънене безобразно, той реши да го олекоти допълнително като го разпроби с дрелката и го направи на швйцарско сирене.

Пропуснах да отбележа, че колата беше Жигулка, двигателя от Лада 1600, буталата бяха от някакъв японски автомобил, Главата беше сериозно преправена и т.н. Та резултата беше ужасен. Маховика се пръсна при около 8 хил. оборота и парче от него премина през арматурното табло. Голяма късмет беше че човека се размина само с поражения по колата.

Това е.

Редактирано от kapitango
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чувал съм, че всеки маховик е балансират според двигателя (той добалансирва коляновия вал) Вярно ли е?

Маховикът е вид механичен акумулатор на енергия. Нищо не балансира, ролята му е друга :-)

добавка: ъъ, в смисъла на пумпал или жироскоп може да се разглежда и като балансьор, но в ДВГ функцията му не е да балансира, а да осигури плавно превключване, т.к. пази потенциалната енергия докато сменяме предавките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има доста дърти лададжии с откъснати ръце крака и други крайници от пилени маховици... то и моя е пилен но всяко нещо трябва да си има границите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я да запитам аз туРнинг-капацитетите...

Каква е ползата от файдата с limited slip differential (LSD)? За предно иде реч, както се подразбира...

Ще ли подобри малко сцеплението при 250 bhp-та? :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моля, споделете повече вЧепетления.

Посвених се да пускам отделна тема за това (извинявам се, че зачекнах въпроса в тази), а пък сякаш този въпрос не е особено дискутиран...

Или поне аз не открих информация за това в български източници...

Чух слух, че LSD-то предимно се използвало за дрифтинг при предно...

Аз не ща да дрифтя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, стига да се убедя до някаква степен, че си заслужава. :flipoff:.

Защото другият път е конверсия към quattro, а това вече ми се струва по-главоболно. Пък и безсмислено спрямо крайната ми цел - не повече от 250 bhp.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що, максо има към 200 коня и му е перфектно на предно , боксува цялата първа и малко на втора - точно колкото трябва. 250 коня + шперц ше е същото , обаче туриш ли и куатро и вече кончетата на колелата се изпаряват на 150.

Редактирано от Oyama
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми сток куатро няма и сто коня на колелата, и то дори на оптимистично хъб дино - образовай се малко преди да провеждаш мисъл.

Редактирано от Oyama
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми сток куатро няма и сто коня на колелата, и то дори на оптимистично хъб дино - образовай се малко преди да провеждаш мисъл.

Е са ше се обадя на бате Мишо да се дръпнем 'нескъ с неговото 1.8Тръц и моя гробищняк да видим как от 150 коня няма и 100 на колелата и само ако ме изпревари щото аз съм 115 коня, съм си приготвил винкела да му обясня от близо теорията ти.

Даже съм си я разпечатил на лист А4 и смятам да му го покажа като оправдание след като му потроша 100 коньовата кола дето си позволява да ме задминава :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта искара 112 коня на колелата на Варненското дино. Ама може и да не е много читава колата от към турбо, почна леко да вие вече. 1.8Т куатро, АЕБ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маховикът е вид механичен акумулатор на енергия. Нищо не балансира, ролята му е друга :-)

що ве,самият маховик сам по себе си си е ротационен детайл и си минава динамично балансиране като всеки един такъв,представи си само няколкото килограма да се развъртят небалансирани с 6-6500 об/мин,кво става?А тоя дето е разпробивал маховик с дрелката...... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......А тоя дето е разпробивал маховик с дрелката...... :)

Смешно ти е на теб а :) , знаеш ли, че като излезна от жигулката беше бял като призрак. Поне 5 човека го бяха предупредили ама..... дебела глава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

след 3-та забравяш за по-малко от 2500 оборота, като цяло колата става по-динамична при юркане в обороти, но за всекидневно каране не е оферта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...