Jump to content

Чист дизел vs Модерен Дизел.


mirdgo

Recommended Posts

Вярна ли е тази теория ,че чистия дизел тегли по-добре .

Едни приятели искат да ме убедят в това ,че примерно ако на Мерцедес Ц200 с въртящ момент 130 нм/2000 об. се закачи кола тежяща примерно 1800 кг ще потегли , а ако се закачи същата на Опел Астра 2.0 Дти 205/1650 об. няма да може да я издърпа.

Ако е така моля обяснете ми защо се получава това.

За пример също ми дадоха това ,че рейсовете били с чист дизелов двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал ли си някога дизелов мотор без турбо, особено под или 2.0 кубика? Няма такъв мъртвец. Дизел без турбо може да те впечатли единствено с голяма кубатура, от 2.5 нагоре

Редактирано от morfei1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако е така моля обяснете ми защо се получава това.

Получава се от факта че приятеля ти иска да се изкара разбирач по - всичко и си фантазира некви глупости.Специално опела верно може да не успеее да я издърпа ако ръждата е изяла теглича :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ем то нали въртящия момент е затова.

Колата да има тяга на ниско обороти,виж сравнение с бензин по лесно може да тръпне някоя кола.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да има известна логика в това, че конете са постигнати с принудително пълнене, което пък на място не работи.

Т.е. един вид „300 коня от 6 литра атмосферка са повече от 300 коня от японска кола 2.0“ :-)

Но и да има такова преимущество, то е за много малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A според мен 300 коня са си 300 коня....какво значи на място...и чистия дизел на място нито има коне, нито има Nm.....като се увеличат оборотите на турбинирания двигател му идва по-рано силата.....и е повече :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен твойте приятели не са карали единия от двата вида дизели. Аз лично съм карал 1.9TDI 101 коня, карал съм и 1.7 атмосферен дизел на Пежо. Просто не виждам как чистия дизел може да е по-силен в нещо от турбодизела. При турбодизела натискаш педала, чакаш, чакаш и изведнъж колата тръгва. При чистия дизел натискаш, чакаш, чакаш... и после продължаваш да чакаш. И с чакането си оставаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе не му разбирам много..., ама Пежо 106 чист дизел 1.2 (не знам колко коня е) си върти гуми и дърпа почти като бензинка...., направо бях изненадан вчера!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярна ли е тази теория ,че чистия дизел тегли по-добре .

Едни приятели искат да ме убедят в това ,че примерно ако на Мерцедес Ц200 с въртящ момент 130 нм/2000 об. се закачи кола тежяща примерно 1800 кг ще потегли , а ако се закачи същата на Опел Астра 2.0 Дти 205/1650 об. няма да може да я издърпа.

Ако е така моля обяснете ми защо се получава това.

За пример също ми дадоха това ,че рейсовете били с чист дизелов двигател.

Аз не знам къде твоите приятели са видели модерен автобус на Мерцедес примерно без турбо - може би имат предвид разпадащите се Икаруси или чавдарки! Истината е, че един турбодизел просто няма как да се сравни с един нормален дизлов двигател със същата кубатура! Но е вярно също така, че зависи на какво шаси е поставен! Опитай да задвижиш 2.5 тонен джип с 2 литров дизел без турбо и ще видиш разликата! Някой от приятелите ти е решил да се прави на интересен според мен! като възможности съвременният дизел е изравнен с аналогичният бензинов двигател! Но е в пъти по икономичен! И пнеже това е форум за Ауди, замисли се защо на Льо Ман Ауди 2 години поред печелеха с дизловите си прототипи, а другите им дишаха праха!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори и да приемем че чистия дизел и този с турбина до 1500-1700 оборота са с еднакав вартящ момент то тоя със турбото със сигурност ще има по здрав съединител което е плщс при тегленето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

големият въртящ момент на дизела/атмосферния/идва от факта,че той вероятно е по стар модел и от това следва че е по дългоходов и вади огромен въртящ момент още от тихите си обороти и затова субективната оценка е че"по тегли".турбо дизела почва да тегли като"включи"турбокомпресора а той включва малко по късно.пример:булдозер"кировец"Ц-100 бута 20 тона пръст при около 350-400 оборота на коляновия вал без двигатела да затъва,същите 20 тона ги бута по новия модел "кировец"Т-130/с турбокомпресор/но при 800 оборота на коляновия вал.разликата е че първия се движи с 1км/ч,а втория с 2км/ч.заключение:стария/атмосферен/мотор създава илюзията,че тегли по добре зарад ниските обороти.а и всичко при издърпването на тая кола от 2 тона опира май до предавателните числа на скоростните кутий и крайното предаване/диференциала/да живеят"чавдарите"и старите мерцедеси/300Д/и все пак да не забравяме за прогреса/моя 1,9ТДИ га му тръгне турбото тегли като"кировец" :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

големият въртящ момент на дизела/атмосферния/идва от факта,че той вероятно е по стар модел и от това следва че е по дългоходов и вади огромен въртящ момент още от тихите си обороти и затова субективната оценка е че"по тегли".турбо дизела почва да тегли като"включи"турбокомпресора а той включва малко по късно.пример:булдозер"кировец"Ц-100 бута 20 тона пръст при около 350-400 оборота на коляновия вал без двигатела да затъва,същите 20 тона ги бута по новия модел "кировец"Т-130/с турбокомпресор/но при 800 оборота на коляновия вал.разликата е че първия се движи с 1км/ч,а втория с 2км/ч.заключение:стария/атмосферен/мотор създава илюзията,че тегли по добре зарад ниските обороти.а и всичко при издърпването на тая кола от 2 тона опира май до предавателните числа на скоростните кутий и крайното предаване/диференциала/да живеят"чавдарите"и старите мерцедеси/300Д/и все пак да не забравяме за прогреса/моя 1,9ТДИ га му тръгне турбото тегли като"кировец" B)

Май това бе най-смисленото обяснение... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм един от малцината с чист 5 цилиндров дизел 60kW, 164 Nm и макс. скорост 164 км/ч.

Предимства:

за 6 години са сменявани само подгревните свещи и предстои смяна на ремъци и ролки. Никакви диагностици и никакви проблеми.

Скорост няма, но в квартални улици работи без съединител на 2 или 3-та. :unsure: Помпата е страшно динамична и почти моментално набира обороти почти от нулата.

Концепцията на мотора е с повече от 20 годишна история, но е измислен с чудовищна дълговечност. ;)

Силата на тези мотори е по хубави пътища и магистрали със скорост до 160 км/ч.

Колата е изпробвана от колеги и се учуудваха колко бързо набира при този скопен мотор и тежко купе.

Не е капризен към дизела, но и естествено не понася долните ментаци. Задължително скъпи и качествени филтри и никога не съм правил компромиси.

Недостатъци:

Не развива висока скорост и при задминаване трябва да се сменят умело предавките.

Старомоден, но дълговечен. Блока е от фантастичен тънкостенен чугун.

Както каза един майстор: Един добър стар и вечен мотор, но вече позабравен. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

големият въртящ момент на дизела/атмосферния/идва от факта,че той вероятно е по стар модел и от това следва че е по дългоходов и вади огромен въртящ момент още от тихите си обороти и затова субективната оценка е че"по тегли".турбо дизела почва да тегли като"включи"турбокомпресора а той включва малко по късно.пример:булдозер"кировец"Ц-100 бута 20 тона пръст при около 350-400 оборота на коляновия вал без двигатела да затъва,същите 20 тона ги бута по новия модел "кировец"Т-130/с турбокомпресор/но при 800 оборота на коляновия вал.разликата е че първия се движи с 1км/ч,а втория с 2км/ч.заключение:стария/атмосферен/мотор създава илюзията,че тегли по добре зарад ниските обороти.а и всичко при издърпването на тая кола от 2 тона опира май до предавателните числа на скоростните кутий и крайното предаване/диференциала/да живеят"чавдарите"и старите мерцедеси/300Д/и все пак да не забравяме за прогреса/моя 1,9ТДИ га му тръгне турбото тегли като"кировец" :flehan:

тц....на мен що не си ми обеснявал за тоя "кировец"... :unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам съвсем пресен опит с 2 Поло-та...първото беше 1.9 чист дизел....абсолютно непретенциозен двигател, но и доста скучен...бавничко набира и повече от 140-150 едва ли може да поддържа по магистралата. Второто Поло 1.4 TDI PD....с един цилиндър и 500cc по-малко, но просто няма база за сравнение....като оса е. Набира доста бързо и след 2000 оборота те залепя за седалката. Много по-динамичен двигател, но и с изисквания за качествени консумативи и гориво. Абе въобще дизел без "охлюв" не си е работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам съвсем пресен опит с 2 Поло-та...първото беше 1.9 чист дизел....абсолютно непретенциозен двигател, но и доста скучен...бавничко набира и повече от 140-150 едва ли може да поддържа по магистралата. Второто Поло 1.4 TDI PD....с един цилиндър и 500cc по-малко, но просто няма база за сравнение....като оса е. Набира доста бързо и след 2000 оборота те залепя за седалката. Много по-динамичен двигател, но и с изисквания за качествени консумативи и гориво. Абе въобще дизел без "охлюв" не си е работа.

Ако си ми прочел внимателно подробния ми пост исках да те попитам имаш ли представа колко често ще влизаш на диагностика с турбина и колко ще ти поискат?? :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тя турбината не е VNT, та не вярвам много често да ми се налага диагностика и ремонт.....при всички положения двигателят е по-скъп за обслужване и по-сложен технически....ма разликата е огромна спрямо чистия дизел и мисля, че си заслужава.

ПС: По се притиснявам за турбото на AFN-а, че там има драма с нагар и блокиране на геометрията, ма още не съм влизал в тия филми.

Редактирано от Neotrace
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различни вкусове и предпочитания-едно обаче е безспорен факт.Ако една кола няма нещо(било то екстра,вид система или агрегат)то просто е невъзможно същото това нещо да се счупи! :):flehan::hilezh:

Редактирано от Lion_Heart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ся като се разрових се оказва, че турбината на Половера е Garrett GT1544S...гледам подобна ако не и същата я слагат и на 1Z двигателя на Ауди /и на още доста коли също де/, а тя се слави като доста издържлива на тормоз :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Различни вкусове и предпочитания-едно обаче е безспорен факт.Ако една кола няма нещо(било то екстра,вид система или агрегат)то просто е невъзможно същото това нещо да се счупи! ;):);)

Особенно ако тая екстра се казва кола - нямаш кола - няма кво да ти се чупи.

Ако си ми прочел внимателно подробния ми пост исках да те попитам имаш ли представа колко често ще влизаш на диагностика с турбина и колко ще ти поискат?? :hilezh:

Аиде кажи ми да се просветля.Колко мотори с турбо си карал?Колко с компютър /за диагностика се ходи ако колата има комп/?Ся ми кажи колко ще ти вземат/и наи вече къде ще търсиш маистор/ за центровка на помпата на стенд - за справка мен ми се е налагало на един стар дизел и си отлетяха 150 лева.На финала виж и колко ти гори един стар предкамерен дизел и едно ТДИ и одари чертата.Само мога да ти препоръчам да си купиш кола с 1З мотора и ще видиш колко евтин е един мотор с турбо и компютър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Особенно ако тая екстра се казва кола - нямаш кола - няма кво да ти се чупи.

Само не ми казвай,че ако няма турбо една кола не е кола... :zustimm:;) ;) А и дълбоко се съмнявам винаги да си карал кола с турбо,ама както и да е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аиде кажи ми да се просветля.Колко мотори с турбо си карал?Колко с компютър /за диагностика се ходи ако колата има комп/?Ся ми кажи колко ще ти вземат/и наи вече къде ще търсиш маистор/ за центровка на помпата на стенд - за справка мен ми се е налагало на един стар дизел и си отлетяха 150 лева.На финала виж и колко ти гори един стар предкамерен дизел и едно ТДИ и одари чертата.Само мога да ти препоръчам да си купиш кола с 1З мотора и ще видиш колко евтин е един мотор с турбо и компютър.

Безмислено е да водим спор защото двете неща са несравними, но ти гарантирам, че разходите по един ТДИ ако не е нов са доста сериозни. Съдружника ми кара първо 100-ца и после А6-С5 и много добре знам за разходите.

Тоя стенд за 150 лв е веднъж на няколко години, а попрочети форума колко проблеми възникват с ТДИ. Само, като се сетя Галя - RED AUDI какви мъки имаше просто не ми се мисли.

ТДИ наистина е нещо чудесно и прекрасно, но само докато е сравнително нов. След това започват премеждията.

Готов съм да се обзаложа, че започнем ли да експлоатираме заедно чист дизел и ТДИ врътнали вече по 250 хил. км, то разходите ти по ТДИ ще са доста по-сериозни и икономията на нафтата няма да ти ги намали чувствително. :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...