Jump to content

A4 B6 vs. BMW 3 - кое има по-евтина поддръжка?


Recommended Posts

Може би има пускани теми за А4 vs BMW 3, но те са общи, а аз се интересувам от поддръжката конкретно на тези два модела: А4 B6 1,9TDI PD 131к.с. FWD и BMW 320d 150к.с. някъде 2002-2003 лето. Като начална цена са ми ясни, но се чудя като поддръжка как стоят нещата?!?! Обслужвания, цени на еднакви чати да кажем, кое е по-скъпо, понеже по разни чужди сайтове споменават че на А4-ката поддръжката била солена... Питам защото всички знаем, че на стар 7 годишен дизел на 150-200к км колкото и да е здрав може да "сдаде багажа" какво ли не... Като здравина май BMW-то отстъпва май :steinigung: - без да се засяга никой - просто с такова впеатление съм останал от някакви TUV репорти.

Зная че във форума има хора с баварки ще се радвам, ако се включат и споделят цени на обслужване на тоз мотор, какви ремонти са правили (ако са правили) и колко кинти излизат и т.н.

Мерси предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Поддръжката и на 2-та автомобила не е евтина. Някой части на аудито са по скъпи, други на бмв-то...... Ако е ауди, нека да е куатро. Инъче за 320D 150 коньовия мотор лоша дума не би чул, както и за 1,9TDI PD 131 коня. Тъй като 320D 150коня е след фейслифта не би трябвало да имаш проблема със задния мост на БМВ-то дискутиран надълго и на широко тук и в БМВ форума. И 2-та автомобила са прекрасни и който и да избереш не мисля че ще сбъркаш.

Инъче личното ми мнение е че ако трябва да взема Б6, аз бих взел Avant 1,9TDI PD 131к.с. куатро и бих го предпочел пред БМВ-то. Но ако аудито не е avant+куатро (защото истинското ауди е с 4x4) определено бих отнесъл БМВ-то.

Редактирано от DJ_Vasko_C
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете коли имат своите плюсове и минуси, ако попаднеш на добре потдържан екземпляр и от двата модела ще си доволен. От тези модели аз лично бих избрал 3-ката, защото помпа-дюза мотора идва малко по скъп като подръжка и не случайно Фолксваген груп се отказва от него и минава на коман рейл с което е БМВ-то. Също така на БМВ-то ходовата част по предницата е съвсем малко по евтина. Там носачите пак са алуминиеви, но са по малко на брой. Но има нещо много важно, ако се спреш на БМВ-то задължително се рарови в техния форум и прочети за пеперутките на всмукателния колектор. Правят голяма беля и се препоръчва техното премахване. Иначе като визия А4-та е по нова като дизайн защото БМВ-то е само фейслифт на Е46. Така, че както се казва вземи по запазения автомобил. За парите които струват двата модела аз бих всел 525d, 163k.с. Не заради друго ами просто е по голям клас и има по-добър комфорт и поведение на пътя. Нещо такова http://www.mobilen.bg/pcgi/main.cgi?topmen...&f1=details . И моля сега най-върлите сектанти на Ауди да не ме нападат. Аз също карам ауди и си го харесвам. Никъде не съм посочил коя марка е по добра, просто съм изразил своето мнение което не налагам на никой.

Редактирано от vladimirnn
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси на отзовалите се! Понеже всеобщото мнение е ако е А4 да е Авант и куатро ще кажа, че вероятно ще е Авант (освен, ако не попадна на много запазен седан с екстри и S пакет например :flipoff: ). Но съм написaл FWD, защото при разглеждане на обявите в немското мобиле от 272 обяви 14 бяха с 4х4 - мисля че процента е достатачно малък, за да се откажа да издирвам читаво quattro ;) Другото което е като гледам данните на А4 се вижда, че пълното задвижване е много по подходящо при мощности от 150 к.с. и нагоре. Преди време даже в една тема тук колега с А6 Ц5 1.8Т каза че с quattroto e супер ама и идват малко конете...

Относно баварците - найстина е само фейслифт на Е46 (мнодо успешен според мен - поне като екстериор) и вътре не са пипнали нищо и изглежда доста по стар от на аудито, за материалите няма да казвам че при А4 са доооста напред. Само че по-евтината поддтъжка на окачването е голям + за нашите "пътища", но пък според мен във всяко друго отношение А4 ще се чупи по рядко. Другото което ме насочва към БМВ е че за едни и същи години то е поне 1000 евра по-малко и при това с по-малък пробег... тез А4 много карани бе :gmorning:

Има ли нещо по фрапиращо като проблеми, което може да дойде специално от ASZ мотора? А от 2.0Д, освен пеперутките?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Другото което е като гледам данните на А4 се вижда, че пълното задвижване е много по подходящо при мощности от 150 к.с. и нагоре. Преди време даже в една тема тук колега с А6 Ц5 1.8Т каза че с quattroto e супер ама и идват малко конете...

...

Колега, не се връзвай на това кой какво бил казал, вземи покарай малко колата и прецени на теб самия дали са ти малко конете и динамиката... Зависи за какво ще я ползваш -- ако не е за пистови състезания, нема да имаш проблеми. В момента карам Пасат 2001г. с 2.5tdi двигател (150 коня), автоматик и quattro (пардон, при VW му викат 4motion, но си е същото като на А6, с торсен). Та на собствено тегло над 1800кг не мога да се оплача от невървене на колата. C5 с 1.8T не съм карал, но разчитай предимно на собственото си мнение/усещане, не кой какво бил казали или написал. Или поне си помисли доколко направилия изказването отговаря на теб като характеристики, т.е. дали иска същото от колата си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно баварците - найстина е само фейслифт на Е46 (мнодо успешен според мен - поне като екстериор) и вътре не са пипнали нищо и изглежда доста по стар от на аудито, за материалите няма да казвам че при А4 са доооста напред. Само че по-евтината поддтъжка на окачването е голям + за нашите "пътища", но пък според мен във всяко друго отношение А4 ще се чупи по рядко. Другото което ме насочва към БМВ е че за едни и същи години то е поне 1000 евра по-малко и при това с по-малък пробег... тез А4 много карани бе :flipoff:

Има ли нещо по фрапиращо като проблеми, което може да дойде специално от ASZ мотора? А от 2.0Д, освен пеперутките?

Най-добре направи тест драив на въпросните автомобили , ако тогава имаш съмнение ;) пак ще е проблем щото цената за подържане е близка.

Ауди трябва да си покрият главата с пепел че монтират тва творение в колите си дето е в състояние да откаже половината си потенциални клиенти от тоя дизел. Верно гори малко трака Много и дразнещо да не говорим че според мен не е нормално да работи с такива вибрации(мотор след 2000-) а за проблеми във форума с ПД не казват щот бил много "здрав" разбираш ли :D За капак и не върви особено много тук мотора на БМВ е доста по-силен макар че често им заминава турбината по слухове :gmorning:

Хубавите коли и от двете марки са на висока цена преди 1 г и нещо като купувах моята видях 150 кс 3-ка на 13 х евро гола като пушка не е приятна гледка обаче беше като нова.Аудито има некъв шанс да държи цена лично за мен незнаино защо ;)

Ако си купуваш БМВ виж и за 330д меко казано има разлика , подръжката е горе долу аналогична с 150 кс разхода с ръчни е около 11 градско и 6-10 извън.Обслужването на БМВ-то е по-евтино от това ва въпросното ауди

Успех и късмет с избора ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

по темата , аз съм за 1.9TDI , PD , 131 hp

p.s. 330xd е друга бира , като дизел ми е много приятен мотор и предполагам +chip ще полудее

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за шума и вибрациите, което спомена колегата optimist наистина е сериозен недостатък при положение, че се дават не малко пари за луксозен автомобил. Шума като че ли може да се пренебрегне понеже шумоизолацията на Ауди е доста добра, но вибрациите са нещо кофти. Комън-реъл-а на баварците е доста по-тих, но ако често троши турбина това не е никак маловажно, независимо че вървежа му е респектиращ.

Относно куатрото колега Bat'Pesho напълно разбирам логиката ти и споделям мнението ти. Ако е 4х4 според мен няма да се колебая, защото задното на конкурента не може изобщо да се стравнява със стабилността и сигурността с която ще стои А4 на пътя. А и относно поведениято на мощна кола със задно зимата е обсъждано много и няма консеснус дали е приемливо на 100%...

Но дилемата ми е, ако не попадна на подходящ екземпляр с куатро, а видя запазена 3-а на малко километри?!?! Понеже държа на динамиката но не търся спортни характерисики не се насочвам кам по големи мотори.

А за C220 - ами там като изключим, че дизайна не ме влече никак :) там въпроса който поставя темата мисля че ще е излишен :hilezh: Знаем че карането на МB си е скъпо удоволствие...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А за C220 - ами там като изключим, че дизайна не ме влече никак :hilezh: там въпроса който поставя темата мисля че ще е излишен :bia: Знаем че карането на МB си е скъпо удоволствие...

Истинските Ц-класи са W201, W202 и W204. Да точно така, W203 съм го пропуснал. За мен това е най-отвратителния МБ на ВСИЧКИ ВРЕМЕНА. Неоправдано скъп, най-грозния интериор слаган на МБ, един от най-чупливите меровци.

Тъй като засегнахте темата за шумоизолациите на Б6 и Е46 искам да кажа че преки наблюдения върху Б6 нямам, но е46 е много, ама много по-добре обезшумена от Б5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да попитам нещо? Карал ли си БМВ зимата?

Сега нито имам за цел да защитавам БМВ и т.н. точно в тоя случай относно интериор аудито ми харесва повече.

Просто гледам, че всеки пише за тая луда нестабилност зимата, докато една Е36ца с АСЦ се справя много прилично зимата(без никакви драми), какво остава за Е46 фейслифт с ДСЦ. Не говоря за проходимост и изкачване на байри или някви екстремни ситуаций. Говоря за пътно поведение в нормални зимни условия. Макар че съм сигурен зимата ще ти приисква от време на време да изключваш ДСЦто :bia:

Това с предницата на Ауди верно звучи стряскащо, но реално пътищата са пълни с тея коли и имам много познати с такива коли, а видиш ли никой не е ревнал, че сменя всяка година носачи, на това БМВ също са му алуминиеви носачите и са цифра, но не колкото на ауди и с тея вибрации от мотора си е неприятно, ти вътре може да не го чуваш, но отвън... тука преди време гледам една бора ПД, верно не приличаше на кола, горката много зле изглеждаше, тоя като и подаде газ, тая кола все едно почна да мели царевица а отзад си стана мъгла ЧЕРНА (това не го казвам като показателно де..)

Незнам защо гледаш за кола от немско, като и тук се намират много пазени екземпляри и от двете марки, има хора на зор продават страшни коли на инересни цени. Поогледай форумите според мен...

Успех с търсенето...

Редактирано от justboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И двете коли имат своите плюсове и минуси, ако попаднеш на добре потдържан екземпляр и от двата модела ще си доволен. От тези модели аз лично бих избрал 3-ката, защото помпа-дюза мотора идва малко по скъп като подръжка и не случайно Фолксваген груп се отказва от него и минава на коман рейл с което е БМВ-то.

Колега най-малкото понеже и ти караш дизел, трябва да си наясно с подръжката. Кое е по-скъпо от комън рейла ? И мислиш ли, че това е основния аргумент, ВАГ да изоставят тази технология , в която са инвестирани милиарди и е продадена в милионен тираж? А пък това да те накара да избереш БМВ е най-безмислената причина...

Другото което е като гледам данните на А4 се вижда, че пълното задвижване е много по подходящо при мощности от 150 к.с. и нагоре. Преди време даже в една тема тук колега с А6 Ц5 1.8Т каза че с quattroto e супер ама и идват малко конете...

Ти ако знаеш и други какви глупости се пишат по форумите...След такова изказване колегите с АБК 115 к.с., какво трябва да се наредят на някой стадион и ритуално да си запалят колите ли ? А тези със Сузуки, Субару и др. 4Х4 какво трябва да направят не ми е ясно...По-добре 4Х4 дори да не са много конете , отколкото БМВ .

И да се приеме хипотетично ,че окачването на БМВ е по-евтино, то там пък се дават повече пари за гуми и при дъжд и сняг се кара със свито сърце...Интериора на БМВ изобщо няма да го коментирам ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм, капка да капне дъждец, БМВта няма по улиците.

Аз затова съм се абонирал за тази СМС услугана БТВ да ми казват какво ще е времето чрез СМС, споменат ли превалявания прибирам колата, че почват едни болки в сърцето от свиване.

Айде излизам аз, че вече е дъждовно зимния сезон, трябва да зазимя колите, на пролет вече април месец ги изкарвам...

:hilezh:

За нещата казани по-горе от теб съм съгласен, ама това със дъжда...

Пък и защо ще сменя по-често гуми на БМВто? Гуми при нормална употреба се сменят примерно на два сезона, при по-сериозни стартове, невиждам защо аудито ще ги щади повече гумите?

А интериора, верно на Аудито ми харесва много повече, но и тоя не е лош.

http://www.bmwheritage.com/wp-content/uplo...46_interior.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А интериора, верно на Аудито ми харесва много повече, но и тоя не е лош.

http://www.bmwheritage.com/wp-content/uplo...46_interior.jpg

post-9058-1253558318.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

мисля спора за интериора е напълно излишен.. макар че и за екстериора няма нужда от спор - просто на вкус двама еднакви няма.. и на мен не ми харесва интериора на Е46, като дизаин, но пък е удобен. малко по-тесничко е от В6-цата вътре. Комбито на Е46 ми е по-грозничко от комбито на В6, но пък седана на Е46 е много по-красив от седана В6 - но да се върнем на по-горното - това си е мое виждане, не ангажирам никого с него.

окачването на BMW-то си е доста безпроблемно, но аз смятам и това на В6 за доста безпроблемно (моето вече е на 190 000) и има само няколко сменни тампона по носачите и два вътрешни накрайника (външните ги смених без да е нужно с такива от S4/RS4). Рейките и на двете страдат в рамките не разумното. За моторите също немога да кажа че някой е категорично по-добрия. И помпа дюзата е много приличен мотор, доказал е със здравина, прилична динамика и нисък разход, BMW-то също притежава тези качества. Някой ще кажат че помпа-дюза елементите са прекалено скъпи, но поне от наблюдението ми до момента кое повече се купува, то CR инжекторите (не само на BMW) се налага да се сменят по-често. BMW-то се нуждае и о смяна на демпферна шайба на колянов вал, която е по-скъпа малко, но пък за сметка на това BMW-то е на верига.

при бензиновите несмея да се бъркам, защото наистина нямам много наблюдения над бензиновите BMW-та, но за мен в този клас 1.8Т си е фаворит. За 320i след фейслифта (2.2 мотор) съм чувал доста хубави неща, но си е леко по-лаком от 1.8Т и си иска повечко обороти от 1.8Т, което си е предпоставка за повече шум на магистралата (при мен 1.8Т Quattro +6-степенна ръчна при 100км/ч съм малко над 2000rpm, на 3000rpm - 140km/h, което за спокойно каране на извънградско/магистрала си означава че не чуваш мотора, а само гумите). При 318i (2.0 мотор) също знам че е доста корав, непретенциозен и доста икономичен, но пък за мен си е леко тромав за тази кола - но пък той според мен трябва да се сравнява с В6 2.0i, а там мисля че BMW-то повежда в резултата по всички показатели.

Ако стигнем до трансмисиите и там нещата са на кантар - при ръчните BMW-то по-често е с 5-степенна, докъто В6 по-лесно се намира със 6-степенна. Ако обаче отидем при автоматиците аз бих предпочел BMW-то. Не че се кара по-приатно от Multitronic-а на Ауди, но поне има по-малко предпоставки за проблеми, при кола на 6-7 години и вероятно около 300 000км.

ами опитах се да съм що годе обективен, колегата сам да преценява кое да избере.

п.с. За мен също Е39 е по-добрия автомобил, но пък много остаря като визия :( иначе като качества е СУПЕР!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.с. За мен също Е39 е по-добрия автомобил, но пък много остаря като визия :( иначе като качества е СУПЕР!

Съгласен съм с повечето неща които споменаваш като отделно искам да добавя и този момент ,че акциза пада а всички големи бензинови мотори на БМВ са почти перфектни докато при ауди а4 до 2004 избора не е голям ,дизелите пък не са просто по-добри ами на светлинни години напред :P (и като обслужване, разход=динамика)

Седалките на БМВ-то са по-удобни и с големи гуми пр.17 вози значително по-добре като добре си е относително със сигурност не е лимо ама поне не трака вътре за разлика от повечето аудита а4 :bia:

Предавателните числа на скоростните кутии са така изчислени ,че не мисля да имат непременно нужда от 6-та там където има са сложили 6ст. скоросттна

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам и аз един глас за Ауди-то ...

Че нещо ми е писнало от това да слушам за БМВ-най,по,най,по и т.н ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Давам и аз един глас за Ауди-то ...

Че нещо ми е писнало от това да слушам за БМВ-най,по,най,по и т.н ...

Радваи се бе що нали иде зима ще започнат актуалните теории във форума как нема БМВ-та на пътя и как аудитата са безапелационни на пътя :( Не е нужно да си насаждаш комплекси по-добре не мисли за това :P

Маитапя се да не се вържеш нещо :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Радваи се бе що нали иде зима ще започнат актуалните теории във форума как нема БМВ-та на пътя и как аудитата са безапелационни на пътя :bia: Не е нужно да си насаждаш комплекси по-добре не мисли за това :bia:

Маитапя се да не се вържеш нещо ;)

Няма бре ... аз тай го написах понеже нещо нервата ме хванала днес ... пък и нали Ауди карЪм :bia: а зимата незнам ... :bia: шъ я видиме :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мхм, капка да капне дъждец, БМВта няма по улиците.

Аз затова съм се абонирал за тази СМС услугана БТВ да ми казват какво ще е времето чрез СМС, споменат ли превалявания прибирам колата, че почват едни болки в сърцето от свиване.

Айде излизам аз, че вече е дъждовно зимния сезон, трябва да зазимя колите, на пролет вече април месец ги изкарвам...

:flehan:

За нещата казани по-горе от теб съм съгласен, ама това със дъжда...

Пък и защо ще сменя по-често гуми на БМВто? Гуми при нормална употреба се сменят примерно на два сезона, при по-сериозни стартове, невиждам защо аудито ще ги щади повече гумите?

А интериора, верно на Аудито ми харесва много повече, но и тоя не е лош.

http://www.bmwheritage.com/wp-content/uplo...46_interior.jpg

Да положението при задно + TC + DSC не е зле, качвал съм се на такава 3-ка но бензинова 2.0и. Идеята ми беше да го помена като минус (особенно на заледени и нопочистени пътища) сравноно с куатрото - не че не може да се кара - то иначе никой нямаше да си ги купи в Германия и Австрия :)

Понеже се спомена и нещо за комфорта - някой може ли са каже коя вози по добре както са сток, понеже таз 3-ка, която имапробвах аз бе с 18" джанти и много, много нископрофилни спортни гуми и окачване :flehan:

Окачването на Б6 отзад е независимо нали? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съгласен съм, колега, но по тая логика дай да гледаме xD, само дето ги има във варианти 3.0Д нагоре, което не е лошо и незнам каква точно сума си си приготвил, но пак ти казвам огледай автомобилните форуми и ще видиш страшни коли да се продават на найстина добри цени:) Особено Е46ци фейслиф в момента се продават доста интересни варианти.

Още един плюс от мен за Е39ката, пък нека има несъвременна визия.

Една 525Д изглеждаща така - http://www.pjus.is/iar/bilar/myndir/minir/yk631/m5+328i.jpg

И от тези доста читави се продадоха... и все още се продават.

Редактирано от justboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е46 се поддържа в пъти по-евтино от Б6, минимум като сравнение, при БМВ няма ангренажен ремък, а и носачите са по един от всяка страна - не по 4...

2.0 150кс върви повече от 1.9 131кс, днес на прибиране към София със скорости 140-150-160 ми даде разход 4.8-5.0...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

айдееее.. и тоз стана BMW фен.. абе да те питам нещо - де си слагаш кафето сутрин като трагнеш? :Pp

навремето как са ма разубеждаваше.... ама да ти кажа хич не съжалявам че съм слушал :)

btw.. носачите са по 1 на страна, ама цената им е като за 4, ако правиш селении да слагаш шарнири от Е36 може и верно по-ефтино в пъти ти се върже.. ама аз незнам де е скъпата поддръжка на В6? до момента откровенно си казвам, че ако не са ми щуротиите дет си правя по колата сменените неща са 2 вътрешни накрайника, 2-3 тампона, един лагер главина, два стъклоповдигача - ми това е.. другото са масла+филтри (по-ефтино отколкот при BMW) и бензин.

да може и да е леко по-ефтина поддръжката на по-потрошените екземпляри, но си е в същия порядък и за двете коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2.0 Д-то на Е46 е леко ебан мотор.Аз съм виждал 7 за основен ремонт ама то сигурно е нормални при тая марка :steinigung: В колектора има едни пишки дет кат се отчупат и паднат в цилиндъра става много яко.Меткат турбини бая и такива дребни работи.Също дюзите им не обичат гадна нафта

Абе ПД-то на Ауди е по-добро в тоя случай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...