Jump to content

А6 С4 - не спира както трябва


nedelcho_iliev

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Колата е А6 С4 1994 г. Мотор АВК. Има ABS.

Проблема – не спира както трябва – правя сравнение преди година и половина когато я купих.

Решил съм като се позатопли още малко да реша този проблем. Ремонта смятам да си го правя сам, така че всякакви съвети ще са ми от полза. Имам няколко въпроса:

1. За дисковете – колко са дебели като нови и каква е допустимата дебелина при която трябва да се сменят? Така като гледам „на око” предните са вече за смяна, а задните имат май още хляб, но това е само „на око”. Възнамерявам да ги сменя и четирите.

2. Накладките – ами пак „на око” имат каране, макар че от известно време ми мига удивителната на таблото. Предните имат около 4 мм. феродо, а задните са около 7-8 мм. Така или иначе като сменя дисковете ще сменя и накладките.

3. Спирачната течност – аз не съм я сменял вече година и половина. Предишният собственик едва ли я е сменял и той. Когато взех колата нивото на спирачната течност беше на минимума. От време на време, при преминаване през неравности ми присветваше лампата с удивителната но си гаснеше и карах така. Преди 3-4 месеца лампата светна и не пожела да загасне. Долях течност, но лампата продължи да свети. Спирачната течност, ще я сменям и нея и тук ще имам нужда от малко съвети относно обезвъздушаването и т.н. Притесняваме основно наличието на ABS-а.

Сервоусилвателя – имам ли проблем с него? По какво да позная дали работи както трябва? Ситуацията е следната:

Загуба на вакуум няма. Вадих маркуча от колектора, засмуквам го с уста и си държи вакуума. При отпускане на педала на спирачката обаче се чува някакво съскане откъм купето. Чува се само при загасен мотор и не мога да разбера дали смуче или духа.

Загасям мотора и натискам спирачките няколко пъти. Първите три почти няма разлика. Четвъртия път вече се усеща разликата, петия още повече. На шестия път педала става много твърд и почти няма спирачки. След като запаля педала омеква веднага и пада надолу. Тук имам и въпрос – колко надолу трябва да падне педала на спирачката при нормална работа на системата – с две думи колко е нормалния ход на педала на спирачката.

При спиране от скорост около 120 км./ч. иска сериозно натискане иначе не спира, а при повторно натискане още повече. Просто колата започва да спира, там където свършва хода на педала на спирачката и педала става твърд и иска сериозно натискане все едно съм без серво.

Дано не съм ви отегчил.

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 85
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Провери си тръбата от мотора до сервото, дали някой маркуч като свръзка не е омекнал някъде и да се свива от вакума . При мен го имаше този проблем и като смених едно парче маркуч с дължина 10 см с нов и твърд такъв, нещата се оправиха. А това ,че ти губи спирачна течност не е добре, ако се губи всъщност, а не е следствие от израходването на накладките . Тогава вариантите са или помпата ти да си заминава и да изпуска течност, която да отива в сервото или някакъв теч.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Допустимото износване на дисковете е 2мм.

При износен диск и износена накладка е много вероятно да имаш влошено спиране.

Ако дисковете не са вентилирани (а на АБК май не са) имаш и допълнително влошаване на спирането при загряване при спускане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не си ме разбрал - загуба на спирачна течност няма. Маркуча между колектора и сервото всъщност е пластмасова тръба и не се свива от вакуума.

Че сервото работи - работи, дали работи както трябва е друг въпрос, на който се опитвам да намеря отговора.

Не са вентилирани дисковете. Проблема е обче, че не спира добре още при студени дискове и накладки. Може би това със загряването на дисковете обяснява разликата в спирането при повторно натискане на спирачката.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам ,че е пластмасова тръба, но провери дали нялъде няма и маркуч за всеки случай и дали не се сплесква от вакума. При мен беше точно така, но и мотора е друг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че системата на тази кола е с 23мм спирачна помпа и 57мм буталца на предните апарати. При тази конфигурация е доста зависима от износването на дискове и накладки т.е. възможно е помпата да не може да осигури небходимия дебит. Решението е нови дискове и нови накладки - или поне едното.

Отделно е възможно просто накладките да са прегрели и да се втвърдили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен мисля, че не спира добре, но съм забелязал, че при висока скорост добре спира и то се подобрява при загряване на спирачките, което много ме дразни, защото аз малко ползвам спирачка и съответно рядко са загрели.

Част от проблема е не добър вакуум си мисля. А може и това да е спирачката просто. Карал съм Пасат 1997 с АФН и спирачката е много по-добра. Не знам къде е причината.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само с това мога да ти бъда полезен:

46993477.png

57448359.png

А за идеята ти да смениш дисковете и накладките мога само да добавя и една профилактика на спирачните апарати,смяната на семерингите,маншончетата и раздвижването им.

За лампата,да не е проблема някъде по таблото?Защото и моята светна от нищото това лято и забелязах,че изгасна когато изтропа колата на един легнал пол.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте отново,

подготвих вече частите и смятам събота и неделя да се захващам с ремонта. След обстоен преглед установих, че дисковете са за смяна - предните имат около 5 мм. износено(общо за двете страни) а задните около 3 мм. Предните накладки, вътрешните са тотално износени. Единият от предните маркучи е малко цепнат, затова ще сменям и четирите маркуча. Намерих една тема за рециклиране на задни спирачни апарати на В4, ама като гледам и моите са май същите. Не намерих нищо за предните апарати обаче.

Има и няколко неща за които се двуумя:

1. Как да сваля задния апарат(накладките)? Проблема е, че диска има сериозен ръб, а прибирането на буталото става със завъртане и натискане. Мисля да изпиля ръба на диска и така, но ако има по-лесен начин...

2. Купих си и ремонтни комплекти за четирите апарата. Смятам обаче само да сменя прахозащитните маншони. По принцип всичко си ми работи(дори и ръчната), маншоните навсякъде са здрави, нямам течове. Страх ме ако тръгна да човъркам в апаратите да не си отворя по-голяма беля.

3. Смятам да сменя и спирачната течност. Отворих пробките за обезвъздушаване и на четирите апарата, но оттам потече доста бистра течност. Как ще разбера кога се е сменила течността? Друг проблем е наличието на АБС-а. Смятам да откача акумулатора(някъде го четох), но мненията по този въпрос са доста противоречиви, както и реда за обезвъздушаване после. Предполагам, че трябва да развия и пробката на помпата на съединителя за да може и там да се смени течността?

Общо взето всякакви мнения и съвети ще са ми от полза. Има ли някой по-специфични моменти, на които трябва да обърна особено внимание?

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж в темата на колегата който рециклира апаратите мисля,че имаше снимки и на предните.И до колкото знам там няма завъртане при прибирането на буталата.

1.И моите задните имат голям ръб но като ги свалях си излязоха,малко с напън но излизат.

2.По-добре си смени всичко,така и така си ги купил.А и един съвет ако в събота не си на работа почвай ремонта от петък,че ако нещо се прецака да може да си го купиш,че иначе става много тъпо.

3.Това с АВС и аз го четох тук във форума и от тогава съм в шах,никъде не намирам информация имали нещо по-специално при обезвъздушаването на с-ма с АВС.

Задължително си намери фотограф и късмет.

Погледни тук:

http://www.audisport-iberica.com/foro/inde...howtopic=135029

не е на БГ но има много снимки.

Редактирано от IRON MAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

вече съм с нови дискове, нови накладки и нови спирачни маркучи. Проблема със спирачките обаче все още е налице.

На спирачните апарати смених само маншоните на водачите и ги гресирах. Изчетох доста теми за профилактика, но всички имаха проблем - или задържаха апаратите или течаха. При мен нямаше такива проблеми. Лостчето на ръчната се движи само като го натисна с пръст. Накладките бяха равномерно износени. На предните апарати вътрешните накладки(тези откъм буталото) бяха малко по-износени от външните, но мисля, че това е нормално. В крайна сметка реших "да не вадя здрави зъби".

Някъде бях чел, че когато колата има АБС се откачала клемата на акумулатора. Чудех се дали не е достатъчно да извадя само бушона на АБС_а. Все пак откачих клемата.

При ремонта изтече около 0.5 литра спирачна течност. При обезвъздушаването изкарах още половин литър. Обезвъздушаването направих по старомодния начин - задно дясно, задно ляво, предно дясно и предно ляво. На задните колела подлагах дървено трупче и спусках крика докато спре да се свива пружината на окачването - все едно колата си е стъпала на колелата. Чак след като приключих с обезвъздушаването закачих клемата на акумулатора.

При обезвъздушаването на задните колела, струята която излизаше от щуцера ми се видя доста слаба. Педала на спирачката остана доста мек(пропадаше доста надолу), дори и когато бяха вече обезвъздушени. Дали имам проблем с кантара на задния мост?

Когато започнах да обезъздушавам предните, педала се втвърди значително, още след първото изпускане от щуцера. Струята беше в пъти по-силна от тази на задните колела.

При помпенето се чуваше някакво съскане, което предполагам идва от вакуумния усилвател. В последно време, след 4-5 часа престой сервото си губи вакуума. В смисъл като се кача да паля и педала на спирачките е много твърд. Още със завъртането на стартера и педал поомеква. След като загася двигателя сервото има вакуум за около 5 натискания на спирачката докато педала се вдърви напълно.

След смяната на дисковете и накладките почти нямаше разлика в сравнение когато бях със старите дискове и накладки. Сле около 50 км. пробег вече мога да кажа, че спира една идея по-добре. При леко натискане на педала усещам някакво спирачно усилие, но е доста слабо. Истинското спиране започва когато педала стане твърд и го натисна по-стабилно. Определено с новите накладки натискам педала по-слабо, но според мен имам проблем.

Откъде да започна и как да диагностицирам проблема? За възможни причини остават спирачна помпа, вакуумен усилвател и кантара на задния мост. Мисля си дали АБС_а може да ми прави номера? На Вагкома няма грешки.

Как се сваля вакуумния усилвател - в смисъл какво трябва да разглобя, за да стигна до него?

Предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко имаш кантар виж това требва да завреш една бургиа там да отвори докраи ,и тогава да обезваздушаваш.Сервото и при мен е така .Досега само сам мислел че имам спирачки ,след смената на АБС коренна разлика .Преди педала риташе много силно ,и като не очакваш направо са сепаш ,колата заминаваше като шеина ,сега много по нежно трљтка и колата спира.АБС са го мерили там дето му са закача кабела и са казали че не е в ред ,не сам бил там ,пратих жената.

rl_A.en_GB.4A_B_B.doc

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко имаш кантар виж това требва да завреш една бургиа там да отвори докраи ,и тогава да обезваздушаваш.Сервото и при мен е така .Досега само сам мислел че имам спирачки ,след смената на АБС коренна разлика .Преди педала риташе много силно ,и като не очакваш направо са сепаш ,колата заминаваше като шеина ,сега много по нежно трљтка и колата спира.АБС са го мерили там дето му са закача кабела и са казали че не е в ред ,не сам бил там ,пратих жената.

post-14212-1270712144.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да видях че е било за quatrro е това е за с предно предаване (аз нямам нито едното).Тука маисторите казват че на сервото няма какво да му стане.

post-14212-1270713801.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност имам кантар - виждал съм го. Ще проверя пак за всеки случай :) .

Ами нали уж затова пусках колата от крика - симулирах, че все едно е стъпала на колелото за да отвори уж кантара. Мисля, че въздух няма в системата - педала не пропада. Хода му е около 3-4 сантиметра(така на око). Решил съм да опитам да го регулирам този кантар(мисля, че имаше регулиране) да отваря повече. Факт е, че предните дискове загряват доста(не можеш да ги пипнеш), а задните спокойно си държа пръста на тях. Ясно ми е, че задните трябва да се загряват по-малко от предните, ама разлиакта ми се вижда доста.

Преди това мисля да я кача на валяците(когато се минава ГТП) да видя какво ще покаже и там. Проблема ми прилича доста на колегата от тази тема. При него се е оказало спирачна помпа. Така като гледам помпата е с два кръга - предполагам преден и заден. Мисля си, че може би задния ми кръг нещо не е в ред. При скорости до 60 км./ч. спирам без особено усилие, но при по-високи скорости си иска здраво натискане, не че не спира. С новите дискове и накладки определено натискам по-малко, но пак е много.

Сервото както казах съска и си губи вакуума след престой от 4-5 часа. Запаля ли веднага омеква. Засега си мисля да го оставя, защото като гледам май свалянето ще е мъка. Някой знае ли как се сваля сервото? Интересува ме по-точно частта от към купето на колата - какво се разглобява?

Още веднъж благодаря за съветите. Малко не ми остава време да се занимавам с колата, но щом има някакво развитие по въпроса ще пиша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, когато колата се движи с по-голяма скорост, вкарва повече въздух от двигателя в серво усилвателя, в следствие на което автомобила рязко повишава КПД-то си на спиране. При ситуация на рязко спиране, ако се натисне съединител спирачното усилие приложено на автоматите е много по-малко отколко като е на скорост.

Моята догадка е, че сервото има малка дупчица в мембраната и затова съска, като натискаш педала. Смяната му не е толкова трудна, колкото изглежда, разглабя се кората с джоба под волана, маха се тръбата на парното и се открива оста на сервото, както и 2-та винта които го държат към щита на купето. От към двигателя е ясно , какво се разглабя, само да внимавай с медната навита тръбичка, много лесно се къса.

Още нещо, има разлика между кантар, който посочва, че колата е натоварена и активира заднита спирачни апарати и този кантар, който настройва височината на колата, за да компенсира товара. Почти сигурно е, че ти нямаш такъв вакуумен компенсатор за височината на задното окачване.

Когато няма пасажери и багаж в автомобила, задните спирачни апарати почти не работят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да споделя горчив опит от вчера.

Сложих хубави гуми на колата. Имам я от два месеца. Викам я да пробвам как ще спре от 100км/ч натискам, и праз :gut: педала взе да пропада после :) . Викам кво пък сега стана като на самото спиране не успях да задействам АБС-а. Спрях малко след това натиснах 3 пъти дръпнах колата назад и на форове видях, че отзад тече сп.течност. Днес смених задните маркучета 300 зора от едната страна. Сега вече уж е както трябва, но явно на 2 литра бензина дисковете са малки за тоя автомобил. След подробното обяснение някой може ли да каже с колко размера от пред се предлагат нашите любими Ц4-ки?

Към автора на темата. Колега мини до някое ГТП и помоли да те качат на валовете, те ще ти кажат ако не спира както трябва. :bia: Въпреки това аз си мисля че и твойта ням проблем просто толко си спира :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Даже и да излезе добре на валовете въпросът е колко силно се натиска, за да спира добре.

Той и без валове може да пробва. Натискаш с левия крак и се разбира. Не се майтапя!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С лявото краче пробвах аз и резултата не ми харесва. Ще хвана да махна предпазителя на АБС-а да видя с него при студени спирачки дали може да завлекат предните колела? Понеже сега на сух и чист асвалт и е трудно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти с АБС по-лесно ще разбереш дали блокират. Ако ти удря педала, значи влачат.

по-скоро се опитват да започват да провлачват :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това определено не е единствения автомобил който съм карал ;) , но определено искам да кажа едно голямо браво за настройката на АБС-а. Включва се много прецизно в точния момент. Като се засиля с 100км/ч и се изправя на педала колата и трябват около 4-5 секунди да се задейства АБС-а. Понеже ежедневно карам доста коли искам да ви кажа, че това неможе да бъдат добри спирачки. Вярно че задните спирачки трябва да ги обгрижа с наклатки и дискове, но въпреки това при сработили дискове на цялата площ спирачките не са на нивото на автомобила.Проблема се наблюдава и при много други коли, така че нищо ново поне за мен. Ако ми се налагаше да карам често по магистралата, или градско определо щеше да търся по-големи апарати и дискове.

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Натискаш с левия крак и се разбира. Не се майтапя!

Колега, спирачката ли да натискам с левия крак и какво трябва да разбера? В смисъл какъв е теста?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, спирачката ли да натискам с левия крак и какво трябва да разбера? В смисъл какъв е теста?

Да, педала на спирачката. Ама без да мислиш много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...