A4Fena Публикувано 20 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 20 Септември 2010 Добре, това просто не е истина Колеги, някой от вас опитвал ли се е сам да си смени тази гарнитура? Всичко започна един ден в който исках да си светна мотора. Имах много теч от нея навсякъде и викам ще се сменя. Купих си нова на Topran. Четах ръководства, консултирах се. Познати ми казваха, че почти е невъзможно да се отстрани теча от капака на клапаните, тъй като самата гарнитура е с извивки и т.н.Така 1. Сменям, обезмаслявам и слагам новата ( без да слагам силикон на 4-те завоя). Резултат - протечеслед 300 км2. Сменям, обезмаслявам същата гарнитура ( слагам много силикон на 4-те завоя). Резултат - протича след 200 км3. Сменям, обезмаслявам същата гарнитура (слагам малко силикон на 4-те завоя), купих си спец ключ и претягам на кръст. Резултата - протече след 500 км.Така, ясно е, че вече ми е писнало Идеятя е, че според мен може би 1. силикона е гаден (Български червен), 2. Не притягам правилно (което ме съмнява), 3. Просто гарнитурата Топран не става. 4. Няма спасение Един колега беше писал, че си купил от КОКО гарнитура на Goetze и дори без силикон вече 2000 км нямал теч.Не съм убеден, че ако дам на майстори да ми я сменят ще решат проблема. Просто вниманието с което аз правя смяната и въпреки това протича.Колеги дайте жокер какво да правя. Много масло тече, мирише ми на масло от двигателния обсег. Купих си от АЦЕ мотулче и искам да си го сменя, но преди това трябва да реша проблема с теча.Благодарност към всички!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
d`a`n`n`y Публикувано 21 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2010 Колега бях ти писал и преди за Гьотцето. Даже на око съм стягал , без никакви динамометрични ключове. Пробвай с нова гарнитура, може да е от нея . Аз стягах по следния начин: първо леко затегнах тези, които са в средата и държат гарнитурата около свещите, след това леко затягане на кръст, и накрая ги стегнах колкото реших че е необходимо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 21 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2010 (Редактирано) Или гарнитурата не става или правиш нещо не както трябва. Операцията е елементарна, така че почти изключвам възможността ти да бъркаш. Но все пак... Обърна ли внимание дали теча е на едно и също място винаги? Може капака да се е поизкривил или да не си зачистил повърхностите добре. Спокойно можеш да омажеш и цялата гарнитура със силикон.ПС: Забравих да ти кажа да си провериш налягането на картерните газове и системата за вентилация. Ако надува прекалено много може от там да идва проблема. Редактирано 21 Септември 2010 от Todir Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 21 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2010 Много е важно каква фасовка на Топран си взел.Стандартният им номер е 6 цифрен, но след него има още 3 цифри указващи произхода и качеството.Това обаче едва ли го помниш и опаковката естествено си я изхвърлил.Все пак и аз си мисля, че някъде си сгрешил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A4Fena Публикувано 21 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 21 Септември 2010 Или гарнитурата не става или правиш нещо не както трябва. Операцията е елементарна, така че почти изключвам възможността ти да бъркаш. Но все пак... Обърна ли внимание дали теча е на едно и също място винаги? Може капака да се е поизкривил или да не си зачистил повърхностите добре. Спокойно можеш да омажеш и цялата гарнитура със силикон.ПС: Забравих да ти кажа да си провериш налягането на картерните газове и системата за вентилация. Ако надува прекалено много може от там да идва проблема.Как се замерва това налягане на картерните газове и системата за вентилация??? А може ли да надува и ако цедката на маслената помпа е затлачена с мизерии?Ъпсурд е да правя неюо грешно Ще купя нова гарнитура, но преди това трябва наистина да видя ситемата за вентилация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 21 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2010 Хъмм де а знам... на око може би Принципно отваряш капачката на маслото и гледаш колко духа и дали като дадеш газ започва да духа повече. Принципно при моята 1.8Т като дадеш газ дори започва да смуче, но нямам идея дали при АДР-а е така. Надуването няма общо с маслената помпа. Това са газове от компресията която изпускат цилиндрите. А те винаги изпускат по малко. Ако вече сегментите са за смяна започват да изпускат по много и да духа сериозно.На АДР картерната вентилация ми е тъмна Индия и не мога да помогна повече. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Oyama Публикувано 21 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2010 Червен силикон !?!?!?!? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Митака Публикувано 21 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2010 Гарнитурата 100% е кофти. Вземи си гарнитура на Victor Renz и без никакви силикони няма да имаш ядове. А ако се наложи някаде да ползваш силикон забрави за този червения. Решението е пак марка Victor Renz. Само дето не е 2лв като червения а е 15-16кинта. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
cvetan83 Публикувано 21 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2010 Аз сменях гарнитури като откачен докато не открих след 3-тата гарнитура, че гайките са хлабави стегнах ги и от тогава повече от 20 000 км няма теч, но през 5-6000 км ги притягам ( или се разхлабват сами или гумата се сплесква и поддава). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi90 Публикувано 22 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2010 колега казваш, че обезмасляваш ГАРНИТУРАТА не обезмаслявай нея а капака на клапаните и главата. ако използваш обезмаслител по гарнитурата ще я повредиш, ако не правиш тази грешка има проблем или с качеството на гарнитурата или ти не правиш нещо както трябва. провери си болчетата на капака на клапаните и резбовите отвори да не си извадил резбите от корпуса на главата или някой преди теб да го е направил ако си маняк капак клапанаи се стяга по принцип 10-12Nm ако искаш потърси конкретна информация за модела. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsubishi galant Публикувано 22 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2010 3. купих си спец ключ и претягам на кръст. Резултата - протече след 500 км. Капаци и т.н. се стягат от средата към края...за да може да се получи като изтегляне към краищата на гарнитурата и това да позволи да легне максимално плътно. Говорим за всички случаи , когато със схема не е указан порядък на стягане... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Todir Публикувано 22 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2010 Тази я дават на кръст в ЕЛСА-та. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 22 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2010 Червен силикон !?!?!?!? По-скоро термоустойчив. Тези които аз съм виждал са били червени.Гарнитурата 100% е кофти. Вземи си гарнитура на Victor Renz ....Може и оригинална и да даде 20 лева да му я сменят в сервиз. Няма да се занимава със силикони и други хуйни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A4Fena Публикувано 22 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 22 Септември 2010 Тази я дават на кръст в ЕЛСА-та.В АутоДата немога да видя какво точно се има впредвид под стягане на кръст. Дърпам сега ЕТКА 7, дано там има визуализация.Колега би ли ми обяснил малко повече кака се стяга на кръст. Иначе, като си знам майсторите какви са "табетлии" по-добре да си купя Victor Reinz и да си сменя сам.Само ако може да ми разясни колегата каква е последователноста под стягането на кръст. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Schnura Публикувано 22 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2010 И от мен едно мнение по въпроса.Гарнитура Рейнц.Хубав масло устойчив силикон.Идеално почистване на повърхностите на главата и капака.Намазване със силикон и на двете повърхности. Гарнитурата по средата.Стяга се от центъра към периферията.Не се стяга много брутално.С ключ 10 не много ламерската.Палене на колата след 10-тина часа.Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweep Публикувано 22 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2010 Защо палене след 10 часа ? Силикона се испича, като се загрее...Аз преди седмица смених с Гьотце от Коко и засега нямам ядове. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Schnura Публикувано 22 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2010 Това, което написах по-горе е горе долу процедурата, която аз следвах.На мнение съм, че трее се изчака с паленето след силиконирането.А иначе всеки може да го прави както иска. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Niki001 Публикувано 22 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2010 (Редактирано) Сам си отговоирил фе лек :3. Просто гарнитурата Топран не става Редактирано 22 Септември 2010 от Niki001 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A4Fena Публикувано 23 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Идеалното почистване на капака и на блока последния път го правих с обезмаслител за двигатели , котлони и т.н. Това което ми направи впечатление, че самия препарат е мазен и според мен явно трябва да ги почистя повърхностите с друг препарат, който е по-летлив. Като пример мога да дам спрея за почистване на дебитомера.Иначе Топрана, явно не струва, силикона явно и той. Последния път с обезмаслител почиствах и Топрана и явно съвсем съм му разказал играта.Днес ще взема Victor Reinz или Goetze. Искам да попоитам последно да слагам ли точки силикон на 4-те указнаи места или да пробвам без? По предписание се капва малко на завоите.Иначе предложението да омажа цялата гарнитура със силикон отгоре и отдолу не ме кефи, но благодаря за изказаното мнение на колегата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kurtik Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Нова гарнитура не се маже със силикон а с херметик за гарнитури - може да се купи от Ауто плюс. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Schnura Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Не говоря за брутално омазване.Откакто така си смених гарнитурата, около 20 000 км никакъв проблем. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Shubert Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 .....Днес ще взема Victor Reinz или Goetze. Искам да попоитам последно да слагам ли точки силикон на 4-те указнаи места или да пробвам без? ....Да Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Schnura Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Най - точния отговор на въпрос, съдържащ 'или' Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sweep Публикувано 23 Септември 2010 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 Аз омазах всичко със много малко силиконче, не ми се отваряше пак за да мажа ако се наложи... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A4Fena Публикувано 23 Септември 2010 Автор Доклад Share Публикувано 23 Септември 2010 ДаХаха, добре Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване