Jump to content

Гарнитура на капака на клапаните


A4Fena

Recommended Posts

Добре, това просто не е истина :hilezh:

Колеги, някой от вас опитвал ли се е сам да си смени тази гарнитура?

Всичко започна един ден в който исках да си светна мотора. Имах много теч от нея навсякъде и викам ще се сменя. Купих си нова на Topran. Четах ръководства, консултирах се. Познати ми казваха, че почти е невъзможно да се отстрани теча от капака на клапаните, тъй като самата гарнитура е с извивки и т.н.

Така

1. Сменям, обезмаслявам и слагам новата ( без да слагам силикон на 4-те завоя). Резултат - протечеслед 300 км

2. Сменям, обезмаслявам същата гарнитура ( слагам много силикон на 4-те завоя). Резултат - протича след 200 км

3. Сменям, обезмаслявам същата гарнитура (слагам малко силикон на 4-те завоя), купих си спец ключ и претягам на кръст. Резултата - протече след 500 км.

Така, ясно е, че вече ми е писнало :gut: Идеятя е, че според мен може би 1. силикона е гаден (Български червен), 2. Не притягам правилно (което ме съмнява), 3. Просто гарнитурата Топран не става. 4. Няма спасение :D

Един колега беше писал, че си купил от КОКО гарнитура на Goetze и дори без силикон вече 2000 км нямал теч.

Не съм убеден, че ако дам на майстори да ми я сменят ще решат проблема. Просто вниманието с което аз правя смяната и въпреки това протича.

Колеги дайте жокер какво да правя. Много масло тече, мирише ми на масло от двигателния обсег. Купих си от АЦЕ мотулче и искам да си го сменя, но преди това трябва да реша проблема с теча.

Благодарност към всички!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега бях ти писал и преди за Гьотцето. Даже на око съм стягал :steinigung: , без никакви динамометрични ключове. Пробвай с нова гарнитура, може да е от нея :steinigung: . Аз стягах по следния начин: първо леко затегнах тези, които са в средата и държат гарнитурата около свещите, след това леко затягане на кръст, и накрая ги стегнах колкото реших че е необходимо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или гарнитурата не става или правиш нещо не както трябва. Операцията е елементарна, така че почти изключвам възможността ти да бъркаш. Но все пак... Обърна ли внимание дали теча е на едно и също място винаги? Може капака да се е поизкривил или да не си зачистил повърхностите добре. Спокойно можеш да омажеш и цялата гарнитура със силикон.

ПС: Забравих да ти кажа да си провериш налягането на картерните газове и системата за вентилация. Ако надува прекалено много може от там да идва проблема.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е важно каква фасовка на Топран си взел.

Стандартният им номер е 6 цифрен, но след него има още 3 цифри указващи произхода и качеството.

Това обаче едва ли го помниш и опаковката естествено си я изхвърлил.

Все пак и аз си мисля, че някъде си сгрешил. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Или гарнитурата не става или правиш нещо не както трябва. Операцията е елементарна, така че почти изключвам възможността ти да бъркаш. Но все пак... Обърна ли внимание дали теча е на едно и също място винаги? Може капака да се е поизкривил или да не си зачистил повърхностите добре. Спокойно можеш да омажеш и цялата гарнитура със силикон.

ПС: Забравих да ти кажа да си провериш налягането на картерните газове и системата за вентилация. Ако надува прекалено много може от там да идва проблема.

Как се замерва това налягане на картерните газове и системата за вентилация??? А може ли да надува и ако цедката на маслената помпа е затлачена с мизерии?

Ъпсурд е да правя неюо грешно :gmorning: Ще купя нова гарнитура, но преди това трябва наистина да видя ситемата за вентилация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хъмм де а знам... на око може би :gmorning: Принципно отваряш капачката на маслото и гледаш колко духа и дали като дадеш газ започва да духа повече. Принципно при моята 1.8Т като дадеш газ дори започва да смуче, но нямам идея дали при АДР-а е така. Надуването няма общо с маслената помпа. Това са газове от компресията която изпускат цилиндрите. А те винаги изпускат по малко. Ако вече сегментите са за смяна започват да изпускат по много и да духа сериозно.

На АДР картерната вентилация ми е тъмна Индия и не мога да помогна повече.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гарнитурата 100% е кофти. Вземи си гарнитура на Victor Renz и без никакви силикони няма да имаш ядове. А ако се наложи някаде да ползваш силикон забрави за този червения. Решението е пак марка Victor Renz. Само дето не е 2лв като червения а е 15-16кинта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз сменях гарнитури като откачен докато не открих след 3-тата гарнитура, че гайките са хлабави стегнах ги и от тогава повече от 20 000 км няма теч, но през 5-6000 км ги притягам ( или се разхлабват сами или гумата се сплесква и поддава). :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега казваш, че обезмасляваш ГАРНИТУРАТА не обезмаслявай нея а капака на клапаните и главата. ако използваш обезмаслител по гарнитурата ще я повредиш, ако не правиш тази грешка има проблем или с качеството на гарнитурата или ти не правиш нещо както трябва. провери си болчетата на капака на клапаните и резбовите отвори да не си извадил резбите от корпуса на главата или някой преди теб да го е направил ако си маняк капак клапанаи се стяга по принцип 10-12Nm ако искаш потърси конкретна информация за модела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3. купих си спец ключ и претягам на кръст. Резултата - протече след 500 км.

Капаци и т.н. се стягат от средата към края...за да може да се получи като изтегляне към краищата на гарнитурата и това да позволи да легне максимално плътно. Говорим за всички случаи , когато със схема не е указан порядък на стягане...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Червен силикон !?!?!?!? :hilezh::):steinigung:

По-скоро термоустойчив. Тези които аз съм виждал са били червени.

Гарнитурата 100% е кофти. Вземи си гарнитура на Victor Renz ....

Може и оригинална и да даде 20 лева да му я сменят в сервиз. Няма да се занимава със силикони и други хуйни.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази я дават на кръст в ЕЛСА-та.

В АутоДата немога да видя какво точно се има впредвид под стягане на кръст. Дърпам сега ЕТКА 7, дано там има визуализация.

Колега би ли ми обяснил малко повече кака се стяга на кръст.

Иначе, като си знам майсторите какви са "табетлии" по-добре да си купя Victor Reinz и да си сменя сам.

Само ако може да ми разясни колегата каква е последователноста под стягането на кръст.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И от мен едно мнение по въпроса.

Гарнитура Рейнц.

Хубав масло устойчив силикон.

Идеално почистване на повърхностите на главата и капака.

Намазване със силикон и на двете повърхности. Гарнитурата по средата.

Стяга се от центъра към периферията.

Не се стяга много брутално.

С ключ 10 не много ламерската.

Палене на колата след 10-тина часа.

Успех!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо палене след 10 часа ? Силикона се испича, като се загрее...

Аз преди седмица смених с Гьотце от Коко и засега нямам ядове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което написах по-горе е горе долу процедурата, която аз следвах.

На мнение съм, че трее се изчака с паленето след силиконирането.

А иначе всеки може да го прави както иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сам си отговоирил фе лек :3. Просто гарнитурата Топран не става

Редактирано от Niki001
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеалното почистване на капака и на блока последния път го правих с обезмаслител за двигатели , котлони и т.н. :rolleyes: Това което ми направи впечатление, че самия препарат е мазен и според мен явно трябва да ги почистя повърхностите с друг препарат, който е по-летлив. Като пример мога да дам спрея за почистване на дебитомера.

Иначе Топрана, явно не струва, силикона явно и той. Последния път с обезмаслител почиствах и Топрана и явно съвсем съм му разказал играта.

Днес ще взема Victor Reinz или Goetze. Искам да попоитам последно да слагам ли точки силикон на 4-те указнаи места или да пробвам без? По предписание се капва малко на завоите.

Иначе предложението да омажа цялата гарнитура със силикон отгоре и отдолу не ме кефи, но благодаря за изказаното мнение на колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не говоря за брутално омазване.

Откакто така си смених гарнитурата, около 20 000 км никакъв проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Днес ще взема Victor Reinz или Goetze. Искам да попоитам последно да слагам ли точки силикон на 4-те указнаи места или да пробвам без? ....

Да

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...