Jump to content

Осветление на климатрониците


dope_hat

Recommended Posts

Дълго време отлагах тази тема, тъй като все не намирах време, но поради зачестилите въпроси относно климатрониците на Ауди А4 модел B5 реших да споделя какви са решенията. Темата я пускам в раздела ' Извън темата ' тъй като е само за регистрирани потребители и може би ще се види от повече хора. Ако мъродераторите / надявам се с чувство за хумор, за тези без - модераторите / и/или администраторите преценят, моля - нека я преместят в раздела за А4 и евентуално пинната горе, пък недай си боже видя това в Златен Фонд :)

Първа забележка:

Ако не сте сигурни в техническите си знания и способности, потърсете специалист, който срещу елементарно заплащане би ви оправил проблема / което е за предпочитане /

Втора забележка:

Не искам да взимам хляба на никой колега, който си изкарва парите от този тип ремонти, но тъй като срещнах сума некадърници които ми взеха по 20 лв. за работа която не бе свършена - реших да си оправя проблема сам, за това и пускам темата

Сега по същество:

В този форум, е много популярен този линк / http://audi.kris-hansen.com/ccfix.htm / относно ' всякакъв проблем с климатрониците ' на гореизброения модел. Но той не е решение на всичките проблеми с този модел климатроници, та.

Първи проблем: Всичките индикации по климатроника светят, но самото управление / копчетата / не правят нищо:

Ако страдате от това, горепосоченото ръководство ви върши перфектна работа, там трябва да свалите самото управление, след което с мултицет / мултиметер / да замерите пътечките / контакта / на оградените в синичко спойки, ако някъде няма контакт, то трябва да се презапоят наново / така наречените ' студени спойки ' - странно за мен, но ... / - този линк върши чудесна работа за този вид проблем, който не мисля е често срещан, за това няма да се впускаме в подробности.

Втори проблем:

Това е доста често срещан въпрос, особено в нашите географски ширини, а именно:

Климатроника ми работи, но светлините му не работят !??!

Ако това е вашия проблем, то горепосочения manual няма да ви свърши никаква работа, като полезността му е само до свалянето на модула за управление!

След като стигнете до тук:

cc_repair_5-01.jpg

Имате точно за 5 минути работа, много внимателно отделяте тези щифтове от платката:

cc_repair_6-01.jpg

Но наистина МНОГО ВНИМАТЕЛНО, защото ако счупите една от тях / ако нямате счупена преди вас / не прави добър контакт!

След което имате в ръцете си самия модул. От там на ръка или с клещи тип ' щипка ' / така ги наричам аз / изправяте металните пластини които държат самия дисплей и го махате като внимавате през това време копчетата да не изпадат. Оставя се настрана и това което ви трябва е самата платка с гумите, а именно тези гуми които човека държи в ръководството:

cc_repair_9-01.jpg

Това са контактни гуми и тъй като с времето се замърсяват, от там идва проблема с осветлението на климатрониците. Сваляте всички гумички и с един контактен спрей и клечки за уши с памук / да смешно е, но пък е много удобно за такива дребни елементи / почиствате самата платка там където гумичките контактуват - може и гумичките като застраховка. Слагането на гумичките обратно е малко кофти, но ако сте стигнали до тук, едва ли ще е проблем.

Много е важно, горепосочените щифтове да бъдат добре захванати за платката, както писах горе, тъй като ако не са - не правят добър контакт и пак няма да ви свети климатроника или ще свети само подсветката. Ако са счупени - най доброто решение е да ги залепите с нещо, като моето предложение е със силикон и докато слепне го държите натиснато плътно за да няма луфт. Много е важно да няма луфт между пластмасовото управление и платката!

Това е сложното решение на проблема, преди всички тези мерки, проверете дали всички лампички са изрядни и дали няма изгорели, като за целта не е нужно да сваляте всичката тази чудесия:

cc_repair_4-01.jpg

Ето от тук!

Ако сте сигурни че там всичко е наред, продължете с ръководството написано по - горе / нямам писателска дарба и псувните и ругатните по мой адрес са напълно приемливи :) /

Пояснявам, че този manual е базиран на следното: Понякога подсветката и индикациите работят, понякога не. Главно темата е ориентирана заради СВЕТЛИНИТЕ на тоз пуст климатроник.

За управлението му, съм сложил линк, ако на някой му е трудно, мога да го преведа от английски :)

Лично аз не съм правил снимки, тъй като целия ' ремонт ' ми отне около 40-60 мин. / като пояснявам, всичко се правеше в Неделя, бях се заредил с 3 бири пред блока и не бързах / и после ме мързеше да де-асемблирам всичко / след като тръгна за мое учудване :) / заради снимките. Операцията по самото сваляне, човека го е снимал доста подробно, но ако някой се нуждае от още подробности бих го свалил още един път и снимал :)

Последно пояснение:

Някои ще попитат - ами защо да сваляме и металната част, тоест дисплея.

Там също има две контактни гуми / отстрани или поне така аз мисля / а и не е лошо да му се свалят стъкълцата и почисти всичкото място, най малкото не ви струва нищо! Не е задължително, но при така свален модул, направете го.

Надявам се съм бил полезен на някой колега, ако има въпроси - питайте.

На мен лично, докато си направя климатроника сам, ми струваше 60 лв. / 3 х 20 лв. / по разни ' майстори ' да го мислят ... за това следвайки този сайт и имайки някакви технически знания си го направих сам.

Надявам се да съм бил полезен :)

Редактирано от dope_hat
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
  • 1 month later...

Жалко, че го нямаше това по-рано. Аз трябваше 5 пъти да си сваля и разглобя климатроника докато забележа, че крачетата където са за интерфейса, след като сложа кабела, потъват и не правят контакт. Много полезна информация си дал.

Редактирано от obieone
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • 1 month later...
Дълго време отлагах тази тема, тъй като все не намирах време, но поради зачестилите въпроси относно климатрониците на Ауди А4 модел B5 реших да споделя какви са решенията. Темата я пускам в раздела ' Извън темата ' тъй като е само за регистрирани потребители и може би ще се види от повече хора. Ако мъродераторите / надявам се с чувство за хумор, за тези без - модераторите / и/или администраторите преценят, моля - нека я преместят в раздела за А4 и евентуално пинната горе, пък недай си боже видя това в Златен Фонд :flehan:

Първа забележка:

Ако не сте сигурни в техническите си знания и способности, потърсете специалист, който срещу елементарно заплащане би ви оправил проблема / което е за предпочитане /

Втора забележка:

Не искам да взимам хляба на никой колега, който си изкарва парите от този тип ремонти, но тъй като срещнах сума некадърници които ми взеха по 20 лв. за работа която не бе свършена - реших да си оправя проблема сам, за това и пускам темата

Сега по същество:

В този форум, е много популярен този линк / http://audi.kris-hansen.com/ccfix.htm / относно ' всякакъв проблем с климатрониците ' на гореизброения модел. Но той не е решение на всичките проблеми с този модел климатроници, та.

Първи проблем: Всичките индикации по климатроника светят, но самото управление / копчетата / не правят нищо:

Ако страдате от това, горепосоченото ръководство ви върши перфектна работа, там трябва да свалите самото управление, след което с мултицет / мултиметер / да замерите пътечките / контакта / на оградените в синичко спойки, ако някъде няма контакт, то трябва да се презапоят наново / така наречените ' студени спойки ' - странно за мен, но ... / - този линк върши чудесна работа за този вид проблем, който не мисля е често срещан, за това няма да се впускаме в подробности.

Втори проблем:

Това е доста често срещан въпрос, особено в нашите географски ширини, а именно:

Климатроника ми работи, но светлините му не работят !??!

Ако това е вашия проблем, то горепосочения manual няма да ви свърши никаква работа, като полезността му е само до свалянето на модула за управление!

След като стигнете до тук:

cc_repair_5-01.jpg

Имате точно за 5 минути работа, много внимателно отделяте тези щифтове от платката:

cc_repair_6-01.jpg

Но наистина МНОГО ВНИМАТЕЛНО, защото ако счупите една от тях / ако нямате счупена преди вас / не прави добър контакт!

След което имате в ръцете си самия модул. От там на ръка или с клещи тип ' щипка ' / така ги наричам аз / изправяте металните пластини които държат самия дисплей и го махате като внимавате през това време копчетата да не изпадат. Оставя се настрана и това което ви трябва е самата платка с гумите, а именно тези гуми които човека държи в ръководството:

cc_repair_9-01.jpg

Това са контактни гуми и тъй като с времето се замърсяват, от там идва проблема с осветлението на климатрониците. Сваляте всички гумички и с един контактен спрей и клечки за уши с памук / да смешно е, но пък е много удобно за такива дребни елементи / почиствате самата платка там където гумичките контактуват - може и гумичките като застраховка. Слагането на гумичките обратно е малко кофти, но ако сте стигнали до тук, едва ли ще е проблем.

Много е важно, горепосочените щифтове да бъдат добре захванати за платката, както писах горе, тъй като ако не са - не правят добър контакт и пак няма да ви свети климатроника или ще свети само подсветката. Ако са счупени - най доброто решение е да ги залепите с нещо, като моето предложение е със силикон и докато слепне го държите натиснато плътно за да няма луфт. Много е важно да няма луфт между пластмасовото управление и платката!

Това е сложното решение на проблема, преди всички тези мерки, проверете дали всички лампички са изрядни и дали няма изгорели, като за целта не е нужно да сваляте всичката тази чудесия:

cc_repair_4-01.jpg

Ето от тук!

Ако сте сигурни че там всичко е наред, продължете с ръководството написано по - горе / нямам писателска дарба и псувните и ругатните по мой адрес са напълно приемливи ;) /

Пояснявам, че този manual е базиран на следното: Понякога подсветката и индикациите работят, понякога не. Главно темата е ориентирана заради СВЕТЛИНИТЕ на тоз пуст климатроник.

За управлението му, съм сложил линк, ако на някой му е трудно, мога да го преведа от английски ;)

Лично аз не съм правил снимки, тъй като целия ' ремонт ' ми отне около 40-60 мин. / като пояснявам, всичко се правеше в Неделя, бях се заредил с 3 бири пред блока и не бързах / и после ме мързеше да де-асемблирам всичко / след като тръгна за мое учудване :) / заради снимките. Операцията по самото сваляне, човека го е снимал доста подробно, но ако някой се нуждае от още подробности бих го свалил още един път и снимал :)

Последно пояснение:

Някои ще попитат - ами защо да сваляме и металната част, тоест дисплея.

Там също има две контактни гуми / отстрани или поне така аз мисля / а и не е лошо да му се свалят стъкълцата и почисти всичкото място, най малкото не ви струва нищо! Не е задължително, но при така свален модул, направете го.

Надявам се съм бил полезен на някой колега, ако има въпроси - питайте.

На мен лично, докато си направя климатроника сам, ми струваше 60 лв. / 3 х 20 лв. / по разни ' майстори ' да го мислят ... за това следвайки този сайт и имайки някакви технически знания си го направих сам.

Надявам се да съм бил полезен :)

Извинявам се за грешката преди малко.

Имам заводско радио, колата ми е 1995г. Искам да попитам с какъв инструмент да махна панела на радиото, за да мога след това да стигна до дисплея на климатроника?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Привет, виждам, че темата е старо но пък е обяснено добре. При мен проблемът се появи преди 2 дни. И двата дисплея гаснат, като при притискане/натискане навътре към таблото на черния пластмасов корпус/панел на климатроника те светват. При движение от вибрациите пак гаснат или премигват и се оправят след като пак натисна навътре самият корпус/панел(обикновено лявата долна част на панела). Въпросът ми е моят проблем оправя ли се по гореописания начин или е от друго естество. И мога ли да ползвам спирт за почистването на тези гумички?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така с времето изкочи и UPDATE по темата със светлините.

Ако въпреки всичко сте направили гореизброените стъпки, но климатроника продължава да НЕ свети или да свети когато си поиска. Решението е точно тук:

cc_repair_9-01.jpg

По - точно, оградените в синичко спойки. Ако сте добър с поялника, трябва да ги припоите наново, но внимателно да не окъсите някоя от пътечките.

Ако не сте добър в това, дайте на някой ел-майстор да ви ги припои наново.

Това е!

Още едно Ауди се радва на светещ климатроник :hilezh::lol:

p.s. до момента има 3 причини да не свети пустия климатроник.

1) - изгорели крушки ( най - добрия вариант =) )

2) - замърсени контактни гуми и недобро уплътняване между панела и платката. Съветвам да почистите хубаво със спирт и после да им пръснете мъничко контактен спрей ако имате.

3) - студени спойки на самата платка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...ако има въпроси - питайте.

Имам:

Климатроника променя силата на светене, когато се пуснат фаровете (намаля силата на светлината, за да не блести, когато е тъмно)...

При мен при пуснати фарове "премигва" когато си поиска между силна и слаба светлина - НЕ УГАСВА...

Предполагам, че проблема би следвал да е механичен - в елемент по веригата (контактор, спойка или де да знам), чрез която се "получава" инфо от ключа за фаровете на волана, или самото управление, но като не знам ...

Имаш ли инфо къде трябва да се "пипа" при подобен проблем?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Специално за такъв проблем, точна информация нямам, но някои от нещата които може да провериш са:

Да си свалиш управлението на климатроника, да погледнеш кабелите които влизат в него, да няма разхлабени, лентовия кабел също, а и нищо не ти пречи да ги пръснеш с един контактен спрей ( или най - малкото едно почистване и профилактика на управлението ). Също така огледай, за разхлабени кабелчета ( това което можеш да видиш през конзолата за климатроника )

Като цяло, с времето там се замърсява и нищо чудно, да не прави някъде хубав контакт и да се ' чуди ' в какъв режим да свети.

Не са изключени и други ел. проблеми по мрежата, но това което ти можеш да направиш преди да потърсиш по специализирана помощ, няма да ти коства нищо ( 1-2 часа в неделя и някоя биричка докато го правиш :D )

Въпреки, че съм срещал аналогичен ( не точно същия проблем ) с друг климатроник, който обаче изгасва, светва, после пак изгася, светва, но по - слабо. Но там го имаше изцяло изгасяне на подсветката. Там се оправи пак с припой на горепосочените спойки :/

Другото, вече може да идва от по навътре ел. инсталация, датчици и т.н. но там вече не мога да дам адекватно инфо.

Дано е малкия дявол и си оправиш проблема колега :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

колеги аз немога да определя на моита А4 какво и е климатроника мига като мигач. Дали може да се оправи? Мига като на това клипче

Благодаря предварително.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам:

Климатроника променя силата на светене, когато се пуснат фаровете (намаля силата на светлината, за да не блести, когато е тъмно)...

При мен при пуснати фарове "премигва" когато си поиска между силна и слаба светлина - НЕ УГАСВА...

Предполагам, че проблема би следвал да е механичен - в елемент по веригата (контактор, спойка или де да знам), чрез която се "получава" инфо от ключа за фаровете на волана, или самото управление, но като не знам ...

Имаш ли инфо къде трябва да се "пипа" при подобен проблем?

И аз съм така Митак.Все се каня да го боря,но не остава време.Ако оправя моя успешно,ще те викам да лекуваме и твоя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

И аз съм така Митак.Все се каня да го боря,но не остава време.Ако оправя моя успешно,ще те викам да лекуваме и твоя.

Направо и аз да се запиша :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте! Вчера си поиграх с моето управление, смених дисплея и панела, сложих лед крушки, почистих и се получи като цяло много добре. Дисплея светна страхотно, но лампичките от ляво и дясно (тези за бутоните) не светят, дали е студена спойка или нещо друго? Управлението  си работи. Някой имали идея защо бутоните не светят?

Благодаря Предварително!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Като смени дисплея после затегна ли отзад "крачетата" :) И аз бях тръгнал да сменявам но като го свалих и натиснах и светна, после затегнах малко отзад металните крачета и всичко е 6 вече.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аха, затегна ти са. Иначе дисплея си свети.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...