Jump to content

Monster Truck Madness


Recommended Posts

Отдавна си мечтая да отворя такава тема, но нямах досега подходящия автомобил за целта. Въпреки, че не е ауди имам удоволствието да ви представя моя проект - Jeep Cherokee 4.0 "Off-Road edition". За основа разполагам с прекрасен екземпляр ,който ще претърпи редица промени и модификации. Решил съм всичко да си монтирам и правя сам с помощта само на един приятел, с който имаме традиции в майсторенето на разни неща. Естетсвено, доста части ще се купят готови за целта . Ако срещнем затруднения на някой етап ще потърся и чужда помощ. Целта ми е да направя този сравнително скромен джип в една наистина сериозна офроуд машина. Тунинга ще бъде както визуален, така и технически. Идеи имам повече от достатъчно, като се притеснявам единствено, че трудно намирам свободно време, но полека лека всичко се надявам да стане.

Ето как изглеждаше Jeep-а до вчера:

020978641.jpg?r=0

020978672.jpg?r=0

020978730.jpg?r=0

Целта е да го докарам до ето такъв вид:

022160799-big.jpg?r=0

022167104.jpg?r=0

022167105.jpg?r=0

022073721-big.jpg?r=0

От вчера започнахме:

Предната броня бе свалена заради булбара, който ще бъде почистен от люпещия му се лак, полиран и ще му се подменят ръждясалите болтове. Допълнителните халогенни свелини отиват направо в кофата за боклук, като ще бъдат заменени с нови и по-добри. Счупените пластмаси по предницата също ще бъдат подменени. Основните фарове ще се изпратят за рециклиране на рефлекторите. По натам във времето ще изработим и нова къстъм предна броня с подходяща форма, яки уши за теглене ,легло за лебедка и усилено основно захващане за рамата.

Фабричната "заливка" от спойлери и защитни тримове бе свалена. Някои неща няма да се ползват повече. Целта като цяло бе оголване на калниците и изрязване на определени участъци от тях. Това всичко като подготовка за новите тунинг калници (уширители) от фибростъкло, както и за отваряне на допълнително пространство за поставяне на значително по-големите нови гуми.

Много се радвам с резултатите до момента. Всичко върви по план. За точните срезове използвах една доста подробна инструкция на американците за монтиране на техните уширители.

022159644.jpg?r=0

022159645.jpg?r=0

022159650.jpg?r=0

022159655.jpg?r=0

022159656.jpg?r=0

022159658.jpg?r=0

022159659.jpg?r=0

Ето ги уширителите, които изискват доста подготвителна работа преди да се монтират.

022159663.jpg?r=0

Това са оригиналните, гъвкави и меки защити на калниците. Няма да се ползват повече.

022159665.jpg?r=0

Предната престилка също отпада

022159670.jpg?r=0

022159679.jpg?r=0

022159682.jpg?r=0

022159683.jpg?r=0

022159685.jpg?r=0

022159686.jpg?r=0

Задните защити също са махнати

022159710.jpg?r=0

Емблемите на предните калници също се свалят, защото новите широки калници ги застъпват.

022159727.jpg?r=0

022159729.jpg?r=0

Защитите на праговете се отлепят. Пак ще се ползват, но ще се окъсят по контура на новите уширители.

022159730.jpg?r=0

Маркиране за рязане - долната част от предния калник е излишна, защото ще пречи на новите гуми.

022159731.jpg?r=0

Тук по черния маркер вертикално ще се одрежат точно 5 см от калника

022159732.jpg?r=0

Всичко под долната линия на мигача отива в кофата

022159733.jpg?r=0

Прибиране на кабелите под зоните за рязане

022159734.jpg?r=0

Подложихме трупчета между гуменият подкалник и калника.

022159735.jpg?r=0

Облепихме около маркираните зони с хартиено тиксо и най-после флексът заигра.

022159739.jpg?r=0

022159741.jpg?r=0

022159747.jpg?r=0

Първото излишно парче падна

022159750.jpg?r=0

022159753.jpg?r=0

022159754.jpg?r=0

022159755.jpg?r=0

022159758.jpg?r=0

Изрязват се всичко излишно дори под калниците, за да не опират никъде новите гуми.

022159775.jpg?r=0

След металните срязове идва ред и на гуменият подкалник. Него го подстригахме на 2 см излишък от металния контур. Тези два сантиметра в последствие ще се нагреят с пистолет за горещ въздух , ще се извият и ще пазят ръба на ламарината от удари от камъчета.

022159792.jpg?r=0

022159801.jpg?r=0

022159828.jpg?r=0

Ето как изглеждат новите арки на предните калници, преди грундирането.

022159838.jpg?r=0

022159843.jpg?r=0

022159853.jpg?r=0

022159878.jpg?r=0

022159880.jpg?r=0

Това са излишъците само от предните калници!

022161552.jpg?r=0

Отзад всичко по същия начин.

022159833.jpg?r=0

022159867.jpg?r=0

Доста наблъскана кал имаше под защитните тримове над праговете

022159876.jpg?r=0

022160015.jpg?r=0

022160042.jpg?r=0

022160046.jpg?r=0

Всичко след рязане се почиства от металните стружки, изпилва се, изшкурва се, почиства се с кореселин и се третира с антикорозионна основа

022159784.jpg?r=0

022159942.jpg?r=0

022159882.jpg?r=0

022159884.jpg?r=0

022159897.jpg?r=0

022159912.jpg?r=0

022159926.jpg?r=0

022159960.jpg?r=0

022159972.jpg?r=0

022159985.jpg?r=0

022160050.jpg?r=0

022160056.jpg?r=0

За моя голяма радост джипът няма никъде дори малки огнища на ръжда. Това е удивително за 19 годишна машина. Планувал съм и сваляне на мокета от пода , за да видя какво става под него.

Тия дни очаквам да пристигне от щатите и новото му окачване, което е следващата ми задача. Окачването и новите калници ще позволят вмъкването на огромните гуми. Нямам търпение да стигна до този момент. Ще ме амбицира допълнително.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво! :bia:

С нетърпение очаквам развитието по темата :blink:

Пожелавам ви повече свободно време и много успех :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... ще му се подменят ръждясалите болтове.

Браво за проекта! :blink:

Има магазин само за болтове,гайки,шайби,шплентове,зегерки и прочие.Неръждавейки,високоякостни,алуминиеви, полиамидни и т.н.Намира се на бул."Сливница"където се пресича с "Раковска" точно на ъгъла,ЕВРО-БОЛТ мисля бяха,това в случай,че не го знаете де.

А иначе към човека с флекса,хич няма да му е лошо да е с "цаки" докато реже,че е доста неприятно да ти ръждяса стружка в окото,после е ходене по мъките,изпитано на собствен гръб. Иначе :bia: точна ръка!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Много си прозорлив :blink:

Наистина ще ми трябват доста нови болтове и не знаех къде ще ги търся. А за човека с флекса, той очила си има, ама не ги взе и да, наистина му влезна стружка в окото и имаше малко неприятности, но е печен.

Благодаря колеги за подкрепата. Ако имате съвети по текущата работа давайте ги!

Умувам сега с какво да запълня едни пролуки, който се отвориха след задните срязове. Рязането е по един шев между две ламарини - така си е по manual, но сега въпросните ламарини се разделиха и се отвориха между тях дупки към кухините зад тях. В тях има доста мокра кал, явно с времето се е намърдала вътре отнякъде. Чудя се как да ги затворя и дали да ги изпръскам хубаво вътре през пролуките с водоструйка, за да извадя калта и след като засъхне всичко, да ги пръсна за всеки случай (защото не виждам какво е състоянитео под калта) с ръждепреобразувател, след което с някой спрей и накрая да ги напълня с монтажна пяна. За ръбовете на срезовете по ламарината мисля да направя следното: след вече нанесения грунд, да пръсна боя, след което всичко да намажа с болкит. Самите ръбове. Отгоре вече ще има подкалник или някакъв друг пластмасово-гумен протектор за защита от камъчета.

Как ви се струват тази идеи и подход?

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе към човека с флекса,хич няма да му е лошо да е с "цаки" докато реже,че е доста неприятно да ти ръждяса стружка в окото,после е ходене по мъките,изпитано на собствен гръб. Иначе :blink: точна ръка!

Цаките не са толкова проблем, стружките се вадят, лошото е че работи без предпазител на диска а пръстче трудно се шие. Адаш, един съвет, ползвайте 1mm. диск че гледам с 2,5mm. сте го подкарали.

Голям мераклия си :bia:

Умувам сега с какво да запълня едни пролуки, който се отвориха след задните срязове. Рязането е по един шев между две ламарини - така си е по manual, но сега въпросните ламарини се разделиха и се отвориха между тях дупки към кухините зад тях. В тях има доста мокра кал, явно с времето се е намърдала вътре отнякъде. Чудя се как да ги затворя и дали да ги изпръскам хубаво вътре през пролуките с водоструйка, за да извадя калта и след като засъхне всичко, да ги пръсна за всеки случай (защото не виждам какво е състоянитео под калта) с ръждепреобразувател, след което с някой спрей и накрая да ги напълня с монтажна пяна. За ръбовете на срезовете по ламарината мисля да направя следното: след вече нанесения грунд, да пръсна боя, след което всичко да намажа с болкит. Самите ръбове. Отгоре вече ще има подкалник или някакъв друг пластмасово-гумен протектор за защита от камъчета.

Как ви се струват тази идеи и подход?

Допитай се до Don_Diego за цинков спрей. Останалото си го написал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Младешъ, ти се развилня.

един го тегли към гонки, друг към офф-роуд

важното е да има истински маняци, защото само те правят разликата с паплачта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хубава машина ще стане, само от късане на билетчета на мераклиите за возене после ще събереш половината пари за втори етап Monster Truck. Записвам се от сега за 6 обиколки.

21982890015_large.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще има ли външна клетка заварена за купето ?

Не съм мислил за такива работи. Все пак няма да правя крайности с него :lol:

Need moore pics!!! :lol:

p.s.нещо смяна на цвят...тра лала??Обмисляш ли да правиш The Ultimate Monster of Offroad :lol:

Oнова черното от снимките троши направо :lol:

Засега няма да го пребоядисвам, защото боята е в добро състояние. Мисля напролет едно защитно пастиране да му направя само. Все пак рано или късно ще се издраска и тогава ще мисля за боя.

Смятам сребристата му линия да я направя черна - черни калници, черни лайстни, черни брони. Булбара ще е хром, джантите ще са хром, багажника е алуминиев. Ще му налепя и надписи по ламарините на фирмите производители. Това по външния вид.

Хубава машина ще стане....

Подсети ме. Много искам този сенник над предното стъкло. Преди години (те и сега още обикалят) много ме радваха онея инкасови Черокита на Първа частна банка с големите сенници. На английски се водят sun visor, nо не мога още да открия къде се продават или как се правят.

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Евалата, Влади! :lol: Постигаш мечтата на много от нас тук. Нямам време за такива неща, а и за истински офроуд, иначе щях да те последвам.

Давай смело и ни дръж в течение докъде си стигнал! :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм мислил за такива работи. :lol:

Точно щото помага когато не мислим. :lol: Пък и изглежда хардкоре.

А стилово според мен не трябва да има хром, а само черни работи - особено джантите от наскар като тия от снимките са ммммм...

Редактирано от Oyama
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм мислил за такива работи.

Точно щото помага когато не мислим. :lol: Пък и изглежда хардкоре.

А стилово според мен не трябва да има хром, а само черни работи - особено джантите от наскар като тия от снимките са ммммм...

И един оффроудър от бургас така си мислеше, ама след като се обърна дойде да си направи клетка вътре :lol:

Не е ли по-добрия и сугурен вариант клетката да е вътре и да е хваната за шасито?

Редактирано от rusanov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не пълни с монтажна пяна. Разширява се/издува се и ще стане ошав :lol:

Добре, тогава само ще почистя кухините, ще ги пръсна антикорозионно и ги запечатам както са били досега. Надявам се да изкарат някое друго десетилетие още :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам къде е мястото, но най-добре питай някой заварчик дали не може да ти направи хубав шев след почистването и да го запечаташ за повечко десетилетия това място :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...