Jump to content

А6 2.6 Q AT- ГИ "ZENITH" Ужасен разход на гориво


Recommended Posts

Пичове имам проблем със разхода на гориво.

Грешката която бе се записала днес е само една, но...

"VAG-COM Version: Release 409.1-S

Control Module Part Number: 4A0 907 473 T

Component and/or Version: 2,6l V6 MPFI AT D01

Software Coding: 00068

Work Shop Code: WSC 00516

1 Fault Found:

00561 - Mixture Adaptation

12-10 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded - Intermittent"

Колата е 2.6 АБЦ с монтиран ГИ ZENITH който е на не повече от 10 000 км. Разхода е 18-20л/100км градско на газ при бабешко каране, а при газене отива над 30л/100 км и ми се струва, че не и стига гориво при пълно натискане на педала. На бензин върви значително по добре, но не съм засичал разход.

Свещите са керемидени ауспуха е сух, но мирише на развалени яйца. Проверих Ламбда сондите, работят без проблем и при подаване на газ бързо сменят показанията(по долу съм прикачил снимки с показанията им).

Имам съмнение, че катализаторите са запушени заради миризмата от ауспуха, но дали това е възможната причина за грешката и подобен разход на гориво. Има и едно друго нещо което ми направи впечатление, когато колата е на празен ход и подам газ от към дроселовата клапа се чува едно "шшъшцсс" (съскане) и след това колата се форсира със леко закъснение. Почти съм се навил да заменя катализаторите с резонансни гърнета и за това събирам мнения. На VAG COM-а показа температура на антифриза 87-90 град (аналогична с тази на таблото), температурата на входящ в-х беше 53-56 градуса. Замерих датчика за тем на входящия в-х и при температура на мотора 17 градуса показа 7300Ohm което е в норма. За 150 км градско на къси разстояния от по 10-15 км съм сипал 40 лв бензин и 40 лв газ. ГИ-то превключва при 40 градуса на изпарителя.

Ето показанията на сондите.

022787554.jpg?r=0

022787553.jpg?r=0

022787552.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 233
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега за такива къси разстояния и то градско и при студено време този 6 цилиндров мотор на А6 и то Quatro според мен няма как да не гори 18 газ.Моята А4 1.8 125 коня без Quatro зимата в студа ми гори 14 Газ и аз съм със ГИ.Относно грешката "00561 - Mixture Adaptation: и на мен ми излиза тази грешка като я закача колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При палене на студено я изчаквам около 1-2 мин и чак тогава тръгвам така, че почти винаги се кара загряла поне на 40-50 градуса. Колкото и да товари куатрото и автомата при нормално динамично каране разхода е над 30/100 и за това съм убеден, че има проблем.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази грешка, която излиза не е толкова фатална, но може да е показателна за големия разход.

Мисля, че означава, че сместа е прекалено богата и компа се опитва да обедни и в един момент достига границата и набива тази грешка.

Виж кво пише в Рос-Тех за тази грешка

"00561 - Mixture Adaptation

00561 - Mixture Adaptation: Adaptation Limit (Add) Exceeded

Possible Symptoms

Engine Jolting

Increased Fuel Consumption

Poor Idling/Jolting

Reduced Boost Pressure

Possible Causes

Mass Air Flow Sensor (G70) faulty

Fuel Pressure too Low

Leaks in Intake Air System and/or Exhaust System

Injector(s) faulty (i.e. coked)

Possible Solutions

Refuel Vehicle

Check Fuel System Pressure

Check Mass Air Flow Sensor (G70)

Check Intake Air System and Exhaust System for Leaks

Check Injection Quantity

Check Injector(s) "

Ако само на газ го прави това нещо, най-добре е да се настрои уредбата.

А това което казваш, че мирише на развалени яйца май пак означава прекалено богата смес газ-въздух.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Притеснява ме да не е задръстен катализатор и от там да се бъркат показанията на л.сондите, а от тях зависи настройката на ГИ-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Грешката по-скоро е за бедна смес, много странно... :rolleyes: Катализатора го изключи като евентуален виновник, а стойностите на ламбда сондите са ти височки, по мои скромни наблюдения!

Нека някой по-запознат от мен даде мнение.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като каза, че стойностите на л.сондите са високи се сещам, че на втората и третата таблица колата е на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросната грешка e от ГИ или по-скоро от настройката му. На мене ми се появяваше в началото, но след като се донастрой се опави и разхода.

Имам същите съмнения, но дали е възможно когато е записана грешката компютъра да не работи адекватно и от там да ебава и на бензин? Вчера бях паркирал в гараж и като я запалих отзад миришеше на суров бензин и запъртък. Само за 150 км съм изгорил 16л бензин и 31 л газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочел ли си това http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/fuel-trim.html

Тука е описано всичко което ти трябва да знаеш за тази грешка и от къде идва. Прочети го и ще ти се изяснят доста неща :zustimm:

Самата грешка не носи информация дали е бедна или богата сместа, но ламбда над 1 говори за бедна смес. Постнал шотове на ламбдата на празен ход и в текущите стойности няма проблем. Заучените са над 1. На обороти нещата може да не са така. Напълно възможно е грешката да е от настройките на газовата. Компютъра има възможност да се самоадаптира("Adaptation Limit (Mul) Exceeded" mul определя коефициент за корекция на бензиновите времена а от там и газовите) и може да прави драми и на бензин заради това. Ако е проблема в самоадаптацията няколко километра на бензин в различни режими на мотора трябва да оправят нещата на бенз ако после не минеш пак на газ. Та покарай я на бензин да си оправи адаптациите и отиди пак да ти я настроят. Може да има и нещо тотално сбъркано в газовата като размера на дюзите примерно. Газовата предполагам ти е в гаранция, така че им пили на главите докато не я оправят.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четох го още вчера и проверих температурните датчици за входящ в-х и на антифриза ( дебитомер няма за да премеря MAF), вакуум магистралите, свещи и всичко е в граници. Действително сондите на газ показват бедна смес и колата осезаемо след 3000об/мин става мудна. Основно ме притеснява миризмата на спарен чорап от ауспуха и не мога да взема решение дали да заменя катализаторите. Говорих с The_Machinе за настройката на ГИ и според него е възможно катализаторите да са задръстени и е по добре след като ги махна да отида за реглаж на ГИ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са NGK три полюсни с керемиден цвят на електродите, сухи и без нагар, порцелановата им изолация е чиста без опушване с две думи изглеждат ми нови (не съм ги сменял). Аз съм против махането на катализаторите, но шанса да са наред при 14 годишен автомобил не са големи.

При теб има ли го това съскане от към дроселовата клапа при подаване на газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вярно абц нямаше дебитомер... ами тогава би трябвало да има вакумен сензор(MAP) виж дали той е в час.

Редактирано от Todir
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз залагам, че има грешка в ламбда контрола.Взема грешна информация от ламбда сондите и моторчето отваря клапана максимално.Ако съм на твое място бих направил следното:вадя стъпковия мотор на ламбда контрола,като го оставям закачен на инсталацията,на негово място слагам механичен реглажен кран,като го нагласиш така,че да няма бедна горивна смес /ако трябва развий кранчето наполовина/.Пробвай как ще се движи колата и погледни после, когато колата е в покой, като подаваш газ,колко се отваря този стъпков мотор.Моя се отваряше максимално и ми гореше 35/100,с реглажния кран ми падна на 20/100 градско и 10/100 извънградско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Свещите са NGK три полюсни с керемиден цвят на електродите, сухи и без нагар, порцелановата им изолация е чиста без опушване с две думи изглеждат ми нови (не съм ги сменял). Аз съм против махането на катализаторите, но шанса да са наред при 14 годишен автомобил не са големи.

При теб има ли го това съскане от към дроселовата клапа при подаване на газ.

Доколкото знам за газ се препоръчват само 1 електродни свещи. Цвета им не е много показателен при работа на газ. А за катализатора има голям шанс да не работи и почти никакъв да е запушен според мен. Ето моята катализаторна история ако те интересува http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=75879&st=0&p=1140554&fromsearch=1entry1140554

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

NGK LPG1 е специално за газ и е със един електрод на цена 42лв/ бр и бих дал 252 лв само ако съм 100% убеден, че ще има резултат иначе ще е солен експеримента. Брат ми махна катализатора на 2.5 тди АФБ и разхода му падна с повече от 2 л градско, а не беше се разпаднал и не миришеше като моя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами в моята тема обясниха, че дизела задръства катализатора със сажди а при бензина няма такъв проблем. Саждите дори задръстват колектора.

Свещи 42 лв/бр :hilezh::blink: Тия не са у ред ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тонка колата е с газов инжекцион.

Това го прочетох още в заглавието,но би трябвало да има ламбда контрол.Аз предложих само проба,не да кара така постоянно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Реших се и махнах катализаторите. Монтираха ми 2 бр резонатори (ускорители) като този по долу на снимката. С след 2,5 часа в сервиза подкарах колата и забелязах много сериозна разлика от преди.

1- Развърта се и на газ и на бензин много бързо почти ударно.

2- Разхода на бензин по борда спадна на 12л/100 и при яко газене качва до 14.5 повече не показа ( дори със галене преди интервенцията под 16 не падаше)

3- На газ вече не забива муцуната след 3000об/мин, разхода по борда падна с 6л/100 (преди си стоеше на 22-26л/100)

4- При тръгване от място с натиснат педал до долу се опитва да превърти и направо подскача.

5- Върви с лекота и ускорява в пъти по бързо от преди.

Сега ще следя разхода по зарежданията, но според мен ще има промяна. Другата седмица ще мина през "The_Machine" за презизна настройка на ГИ.

П.П. В звука няма промяна, няма бучене или дрънчене. Самите катализатори бяха черни на входа, но със здрави пити.

Това е модела на резонатора.

015132184.jpg

imag0660.jpg

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Изглеждаха като твоя, но явно пропускливостта им е силно намалена. Не ги взех защото ми ги оцениха и от тях приспаднаха резонаторите и лепене на ушите на задното гърне. Сигурен съм, че ще се наложи прецизен реглаж на ГИ.

Редактирано от cvetan83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При добра настройка след махането на катализаторите разхода в София трябва да е около 18/100 газ. Извънградско -около 11/100.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...