Jump to content

Боядисване на пластмасови елементи-ауди а3


Recommended Posts

Както всички знаем колите на повечето от нас вече не са толкова нови колкото би ни се искало на нас. Следователно от амортизацията на компонентите следва, че те малко или много започват да губят своят първооблик. А какво по-лошо от това да не се чувстваш уютно в собствения си автомобил.

Поради липса на работа (все пак един почивен ден отгоре) реших да се позанимавам с колата си малко, защото отдавна се канех да пребоядисам някои детайли. При евтината изработка на купето на А3 са взели някои решения които всички с тези коли ненавиждаме всеки божи ден, но това е друга тема ... който не е доволен от нещо има къде да го каже. Средната конзола, држките на вратата и барчето, където може да се поставят дадени предмети и пепелника имат "страхотно" покритие ... което често още с покупката на колата е надрано, а и да не е с процес на ползване на колата се надира. Преди време го бях боядисвал, но резултатът не беше това което исках, но поради липса на време го оставих така и близо година карах по този начин. Но намерих време и нерви и се захванах.

1. Нужните ни неща за тази манипулация - тук си признавам че използвах и друга тема от този раздел, а именно тази http://audibg.com/fo...howtopic=101106 :

- шкурка за сух шлайф № 400,водни шкурки с № 120,280,500,1000,2000, грунд-за пластмаса/Пластофикс/,шприц-кит и черен мат.

Ако искате ефекта да е като на фабрично боядисан елемент не си спестявайте ... цените са от 0.50ст. до 1 лев за шкурка (те са или на метър или на блокчета), 5-7 лв. спрей с боя , шприца е в различни разфасофки аз взех този който беше първи пред очите ми 10 лв. , но беше повече милилитри.

2. Важно е да знаете че тази операция изисква време, монтажа и демонтажа, както и съхненето на отделните елементи ...

Как се демонтират елементите които искаме да пребоядисаме :

барче :

Маха се задният пепелник

arx1304791243i.jpg

след което се отвиват болчетата които са под него

klz1304791296r.jpg

Тук има още няколко стъпки които се отнасят само до хората които имат подлакътник в колата. Първо се издърпва чопчето което законтря подлакътника

opt1304791372i.jpg

след това се издърпва нагоре подлакътникът, без много да се напъва, просто се разлаща леко наляво-надясно.

rgh1304791436b.jpg

Ето на тази снимка съм отбелязъл всички точки на които има болтове за развиване.

rgh1304791460u.jpg

Под ръчната спирачка има декоративна пластмаса, която трябва да се издърпа нагоре.

cqs1304791539r.jpg

В двете страни на барчето, долу ниско м/у краката, има 2 по 2 болтчета които трябва да се развият. На снимките по-горе е отбелязано. След това се издърпва топката на скоростния лост нагоре, тя излиза заедно с мехчето.

klz1304791692n.jpg

Махате капачето на буксата за ваг-ком :

bwy1304791797e.jpg

Вече можете да преминета към махането на барчето. Аз лично включвам на 4-та, лоста на ръчната е в най-долно положение. Започвате да повдигате отзад (откъм задния пепелник), след това се натиска копчето на ръчната, за да може да мине барчето и да отиде над него :

arx1304791831x.jpg

След това изтегляте цялата конзола ... като ВНИМАНИЕ разкачете буксата за ваг-ком !!!

klz1304791943o.jpg

Отваря се пепелникът, той се държи само на 1 болт :

bwy1304792141w.jpg

След като се развие пепелникът пада, трябва да разкачите 2 - те букси - за запалката и за осветлението.

bfi1304792184l.jpg

Зад него вече се виждат болтовете които държат средната конзола - развивате.

cqs1304792197k.jpg

Махате CD-то :

bfi1304792301s.jpg

Разкачат се кабелите за колоните и за антената.

Планките които са встрани от CD-то са с едни чопчета които се натискат, за да излезе планката :

viu1304792332w.jpg

Под тях има 2 болта - тук важно е да запомните кое от коя страна е, не че има какво да се обърка, но ще загубите време в лутане после ...

bwy1304792384t.jpg

Като започнете от долу на горе издърпвате внимателно конзолата, като внимавате да не счупите нещо.

jdv1304792425o.jpg

Вече сте свалили пепелника, конзолата и барчето ... не съм снимал как се свалят корите на вратите може да видите това ето тук в тази тема - http://audibg.com/fo...opic=49309&st=0

Самите дръжки трябва да се свалят като се отлепи изолацията, държат се на 4 болта. После изолацията трябва да се залепи отново!!!

Свалените детайли започват да се третират последователно, по номера на шкурките. Измиват се с вода, за да падне прахът от тях. Барчето може и да не го миете цялото поради обема му, просто с мокър парцал го избършете повече от 2 пъти, примерно.

После грунд, шприц, боя ... и обратно в колата. На всеки продукт пише колко време трябва да се изчака преди да се пристъпи към следващо действие. На боята пише колко време е нужно за повърхностно изсъхване ( за нанасяне на 2-ра ръка) и колко за пълно ... тогава вече се монтира в колата. Аз изчаках 24 часа, за да съм сигурен че всичко е 100% готово.

Ето и няколко снимки на готовите детайли :

opt1304792883d.jpg arx1304792913c.jpg klz1304792924p.jpg klz1304792937k.jpg cqs1304792948g.jpg

Снимките са малко кофти, но ползвах телефона ...

Ще се радвам да помогна на всеки който се интересува от тази процедура, ако не физически, то поне с приказки :) И който колега направи тази процедура да не забравя да сложи снимки тук в темата.

:bia::bia::bia::)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Справил си се много добре....аз миналата година боядисах средната конзола, но не остана време и за дръжките, тия дни и на тях ще им дойде реда....че днес бяха наред джантите

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз в началото само средната конзола боядисах, но сега така и така свалях дръжките и реших и нея да оправя :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Станало е много добре :zustimm: и със сигурност е много по-износоустойчиво от оригиналното гумирано покритие.Технологията е точно такава,като само да добавя,че пръскането със спрейовете трябва да става в колкото е възможно по-обезпрашено помещение/аз за целата напръсквам с вода наоколо/,защото иначе се лепят всякакви прахоляци по-детайлите,а на черното си личат страшно много.Нанасянето на спрея трябва да става без излишни повторения,за да не стича боята,като и да не сте покрили хубаво детайла от първия път,това ще го направите на следващата ръка пръскане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега а тунела от скоростите до задния пепелник третира ли го, при мен той е доста надран?

Редактирано от Lizard
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

грунд-за пластмаса/Пластофикс/

Колега, това има ли го в някоя голяма верига? От къде се купува?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)) Браво на колегата! Много добре се е получило..

Иначе за фирмата от горния линк- отдавна съм решила да им ползвам услугите и за волана, и за топката на лоста и всеки друг изтъркан детайл, ама още нямам възможност да направя всичко наведнъж и отлагаМ :flehan:Цените според мен са си доста добри и резултатите изглеждат на ниво- поне от снимките :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе тва е много неприятен недостатък на ранните А3-ки и на късните B4-ки..... Други модели страдат ли от лющене?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А как да запазим указанията отбелязани върху дръжката на вратата, така че при шлайфането със шкурка и последващите операции нарисуваното да си остане? Става въпрос за Б5?:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колега а тунела от скоростите до задния пепелник третира ли го, при мен той е доста надран?

да, но не съм го снимал, при него е същото ... гуменото покритие вътре се изважда :zustimm:

Колега, това има ли го в някоя голяма верига? От къде се купува?

в едно квартално магазинче тука в моето село ... имаше всичко на едно

Абе тва е много неприятен недостатък на ранните А3-ки и на късните B4-ки..... Други модели страдат ли от лющене?

май до фейслифта всичките а3 страдат от този проблем :zustimm:

А как да запазим указанията отбелязани ...

страхувам се че няма как да стане ... Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

не мисля че ще имаш ... :) там работите още са правени като хората :lol:

аз по спомени май на мойта само дръжките на вратите бяха позаминали

Браво на Михаил, много добре изглежда. <_<

Ето и линк към фирма, която извършва подобни услуги

тия и преди съм им гледал сайта и направо пребиват, не знам хора възползвали се от тях дали са доволни, но като гледам снимките ме плашат ... но аз докъто стигна до там по-добре да си викна "неволята" да ми помага ... ;)

Редактирано от Михаил Радославов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги!

Ето как се получи при мен , след отстраняването на гуменото покритие и използването,на пластификатор ,черен мат и лак мат.В скоро време ще пръсна и дръшките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, strumi. От къде я взе тая топка за скоростния лост и.. лайсната около скоростите ? Много добре стой и виждам , че колата ти не е фейслифт ( както и моета ) и се чудих дали ще паснат идеално лайсната и такава топка ( ако намеря от къде да си ги купя разбирасе ).

Редактирано от AlphaMale
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега AlphaMale ,топката я купих от една морга като предварително бях свалил мойта за да ги сравня дали са същите и се оказа същата.Алайсната заедно с прастмасата я купих от един колега ,но нея трябва да я преправиш.А имено трябва да се нагрее с горещ въздух и да се огъне като за твойто барче,защото на преди фейслифта е леко огънато ,а на фейса е право.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега AlphaMale ,топката я купих от една морга като предварително бях свалил мойта за да ги сравня дали са същите и се оказа същата.Алайсната заедно с прастмасата я купих от един колега ,но нея трябва да я преправиш.А имено трябва да се нагрее с горещ въздух и да се огъне като за твойто барче,защото на преди фейслифта е леко огънато ,а на фейса е право.

Сещам се какво имаш впредвит. Мерси за обяснението колега. А топката,която си купил от моргата.. от каква кола е свалена да знам от каква да търся? Фейслифт? :> А.. и колега сега забелязах че на духалката горе и на пепелника имаш хромирани лайсни.. те от морга ли са от фейслифт, ако са от фейслифтова а3 пасват ли идеално? и.. на пепелника ти ли си си я слагал тая хромирана лайсна ? :rolleyes:

Редактирано от AlphaMale
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Топката мися че е от голф-5 бензин с 5 скорости ,но не съм на 100% сигурен.мисля че от а3 фейс също става без проблем защото съм виждал с такава ,а също и от голф 4.Духалките също пасват без преправяне .А за пепелника тово ми остана от един хром пакет за километража и просто реших че там на това вдлъбнато мъсто ще седи добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Много добре е станало :flehan:

На моята боядисвах само дръжките и бях пропуснал шкурките от 1000 нагоре, та леко си личаха драскотини като се вгледаш :blink:

Между другото на дръжката на лявата врата имаше по абсолютно същия начин отчупено парче :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Как се разглобява пепелника на А4? Понеже не се отваря, ми се иска да го измия, като за начало, но преди това трябва да махна запалката, което не ми е ясно как става.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги ето и още малко подобрение по интериора на А3ката ,благодарение на колегата eskalero1 ,на когото много благодаря за корите на вратите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги ,интересуваме спрея с боята специален ли е за пластмаса на дръжките на вратите,искам да си оправя А4 ката, благодаря ви предваритално .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...