Jump to content

Боядисване на пластмасови елементи-ауди а3


Recommended Posts

Мисля,че всеки спрей,ще ти свърши работа,зависи само от цвета и от това какво искаш (може и за 5лв,може и за 30лв) и най вече от доброто нанасяне на боята.Като за дръжките е хубаво да се мине и с лак няколко ръце за да стане по здраво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 52
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

моя салон е бял, а дражкште са сиви ,нещо като слонова кост ,чуда се какъв цвят ще пасне, мисля и да ида до самоковско шосе в двора на хотел Галант да видя и за плат да тапицирам и вратите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Здравейте колеги изчетох цялата тема но никъде не видях някой да боядисва конзолата при ръчната , жабката и т.н. , аз се наех да наравя тази процедура но с много неприятен край , взех си сив спрей за пластмаса , изчистих пластмасата добре напръсках и не след дълго почти всичко стана на мехури.Някакви идеи защо стана така също и препоръки?

Редактирано от hobsy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.............. напръсках и не след дълго почти всичко стана на мехури.Някакви идеи защо стана така също и препоръки?

Ти добре си се хванал да боядисваш пластмаса,ама явно не си изчел цялата тема и другите подобни.При боядисването на пластмаса има един особен момент,за да хване здраво боята,а именно,задължителното използване на специален грунд за пластмаси/Пластофикс/.Без него резултата вече ти е ясен.Освен това,според мен не е удачно да ползваш спрей за боядисване на корубата на таблото.Аз използвах черна течна паста,която я дават за броните/средната тубичка на снимката/ и стана перфектно.Мисля,че има и сива на цвят.

024287434.jpg?r=0

Нанасяш я,изчакваш 10-на минути,полираш до блясък и си готов.Малко ще ти мирише на боя една седмица,но после миризмата изчезва и таблото ти е,като ново.Ето го резултата при мен:

025447890.jpg?r=0

025447892.jpg?r=0

025447893.jpg?r=0

025447894.jpg?r=0

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го бях писал преди няколко години в опел форума.

1)Сваляш пластмасите от таблото и махаш всичко от тях(копчета решетки и т.н).

2)Измий ги хубаво с топла вода и сапун(с гъбичка).Отпред/отзад за да падне прахта.

3)След като изсъхнат напълно,ги измиваш ги със спирт с парцалче.Не памук за да не останат власинки.Чакаш да изсъхне и продължаваш със стъпка"4"

4)Пръскаш със спрей ПЛАСТОФИКС(основа за бои и грундове за пластмаси).Без него всичко ще се олюпи и процедурата е напразна.Пруска се от 30 сантиметра по-малко за да не ти потече.Пръскаш само лицевата част на панелите и ръбовете задължително!!!Можеш да пръснеш и отзад 1 сантиметър от ръба.Пръскаш веднъж и след 10 минути пак за да покрие навсякъде.

5)След 15-20 минути може да почнеш да пръскаш с грунда(шприц кита).Преди да почнеш разклати хубаво спрея(2-3минути без да спираш)/Подготви си едно малко парцалче напоено с корселин за да си бършеш дюзата на спрея,че се запушва често и може да спре да ти пръска.Пръскаш тънък слой от 25-30 сантиметра като гледаш да не потича(не се притеснявай ако потече после ще го изшкуриш).Пръскаш две-три ръце(да покрие хубаво)и чакаш да изсъхне.Ако има някъде много надрано(дълбоко)можеш умишлено да пръснеш повече и да потече.

6)След като изсъхне напълно(на 100%)почваш да шкуриш с 320 шкурка(обикновена не водна)по-лесно е с малко парченце.Тука е тънкия момент.Внимавай колко силно шкуриш.Трябва просто да го прегалиш за да се изглади повърхността.При пръскането грунда приема формата на структурата на повърхността и в случая на астрата е грапаво.Не търкай много на ръбовете,че там се сваля най- бързо и ще се покаже пластмасата.

7)Измиваш с вода,само с вода без никакви препарати!!!Чакаш да изсъхне.Ако на някой места след шкуренето се е показала пластмаса я пръсни лекичко с пластофикса.И почваш пак да пръскаш със грунда(шпиц кита).Сега вече гледай да не ти потича въобще(не че е фатално)но е по-добре да не се случва.Пръскаш по детайла(отгоре- надолу) и (отляво-надясно) от единия край до другия като държиш натисната дюзата на спрея, пр:натискаш и почваш от единия край стигаш другия и пускаш,слизаш по-надолу и пак така.

8)Чакаш хубаво да изсъхне и повтаряш втора ръка.И така 4-5 пъти да стане хубаво покритие.Оставяш го да съхне.В зависимост колко е топло навън,ако е лятото на слънце е готово за 1час,ако не е топло обаче го остави за другия ден.

9)След като е стегнал грунда 100% взимаш водна шкурка като почваш от по-едра и редуваш номера от малък към голям.пр:почваш с 320,минаваш ги по-веднъж като мокриш постоянно шкурката(с по-едрата не натискай толкова да не протриеш целия грунд) и след това продължаваш с 600 пак така;с 800;с 1000 и накрая ги прегалваш с 2000 всичките водни.

10)Като изсъхнат на пипане ше ги провериш за гладкост.Ако си шкурил както трябва,трябва да е гладко.Ако нещо не ти хареса пак пръскаш с грунда и правиш стъпка "5" и "9"наново докато стане.

11)Измиваш ги хуваво и следа като изсъхнат ги увиваш в кухнеско фолио това за загъване,дето е като найлоново за да не се драскат.

12)Отиваш в магазин за авто бои и си избираш от каталог цвят.Направи си 100-150 грама за да стегне.По-добре да хвърлиш отколкото да не стигне.Вземи комплект боя(като им кажеш те ще се сетят) + лак(Sikens е хубав или някакъв друг).И остава някой кадърен авто бояджия да ти ги пръсне с компресор и хубав пистолет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това го бях писал преди няколко години в опел форума........

Това е правилния начин :steinigung: и аз го изпълних дословно,като си боядисвах пластмасовите конзоли за ел.стъклата и огледалата-все още са,като нови.А това са нужните материали за тази процедура:

023252464.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пича в магазина ме уверяваше ,че спря е за пластмаса и в него си има пластофикс въпреки , че бях готов да си купя отдело и от него той ми каза да не го взимам и това ще ми свърши работа а в крайна сметка е търговец и му е за продаване знам ли.На мен ми се струва , че се получава някаква реакция между спрея и гадната гумена боя която се оказа , че има и по грапавите пластмаси на жабка , и панели по таблото и ръчната.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Няма да се отчайваш. И на мен ми продадоха 3в1 (боя, грунд, и преобразувател за ръжда) да си мацна едни ръжди на задна дясна вежда ама не става НИЩО. Просто като нанеса боята след един час я изтривам с парцал. Извода от моето и твое нещастие е четене по форумите и следващи път купуване на правилните материали. Човека горе го написа като за малоумни как трябва да се направи боядисване на пластмаса :flehan:

ПП - Моля колеги който им се занимава дайте някоя друга снимка на боядисвани интериор ни детайли, НО ПОЛЗВАНИ НАД ГОДИНА :respekt: Ясно е, че след положен труд има приятен ефект, но за колко време? Моята кола си е читава вътре, но ако е надеждно бих променил някой неща :zustimm: Мерси предварително :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
:bia: Точно тая темичка ми трябваше. Тенкс за подробните обяснения по разглабянето и свалянето колега. Да си жив и здрав. Поздрави :bia:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колегата се е постарал да опише процесите подробно по точки, за което сте му благодарни, но ви е подвел в доста от тези точки! Аз съм професионален автобояджия и ще споделя с вас истината и подхода за боядисване на плстмаси.

Имайте предвид, че всички материали, с които се работи са хидроскопични(т.е. поемат влага в дълбочина, когато след като са нанесени и изсъхнали ги измиете с вода и продължите с нанасянето на следващия материал, в структурата на долния материал остава влага, която след време ще ви направи проблем, като поява на мехурчета и обелване на боята и язък за старанието ви).

Другото важно нещо е това, с което обезмаслявате. Няма проблем след като сте разглобили пластмасите да ги измиете с вода и да ги изсушите, но с водата спирате до тук! Обезмаслителите, които се ползват за целта са специално за ПЛАСТМАСИ!!! Тези, с които се обезмасляват металните части на колата са съвсем други обезмаслители и съответно обезсолители за бои на водна основа.

След като обезмаслите пластмасата с каквото трябва се нанася преходен слой "грунд за пластмаси", който се нанася на ТЪНЪК ФИЛМОВ СЛОЙ(а не на няколко ръце). Не ви препоръчвам "Пластофикс" на фирма BODY. Автобояджия съм от 20 години и съм "взел" занаята от баща си, така че оставям на вас да прецените дали съм пробвал достатъчно материали в живота си. :-) До тук изброените материали се продават в магазините за автобои и продавачите могат да ви отлеят и малки количества.

Преминаваме напред: след грунда, ако имаме по пластмасите деруги или наранявания задължително се пръска шприц (ще го срещнете и под името фюлер, файлър или праймър). При пластмаси, които са меки или могат да бъдат подложени на натиск или огъване, дори да е само при тяхното монтиране обратно на автомобила в шприца се слага ЕЛАСТИФИКАТОР. За по-твърдите пластмаси съотношението е (примерно) 50ml за 100ml шприц, а след това се слага втвърдителя на шприца,като се има предвид цялото количество (в случая за 150ml). Имайте в предвид, че след като изсъхне шприца той остава леко мек, което се дължи на наличието на еластификатора в него и има вероятност при неговото шлайфане да ви зацапва леко шкурката. В същото съотношение еластификатор се поставя и в , боята ви, ако е акрилна, или в лака, ако съответно пръскате металик. Еластификаторът е задължителен, ако искате да не ви се пука или цепи поята.

Няма нужда шприца да се търка с P1000; 1200; 1500 или 2000(изключение правят случаите, ако сте мазохист или си нямате друго кскво да правите). Достатъчно е да се мине с P800.

След като сте дали клас на гладкост на шприца повърхностите се обезмасляват вече с нормален обезмаслител (ако пръскате с металик на водна основа задължително се обезсолява). След това се обезпрашава със специална кърпичка и се боядисва.

Не искам да ви обезкуражавам, но репаратурата на пластмаси е едно от най-трудните и мъхнати неща за успеваемост на всеки автобояджия, който се старае да му се получават нещата. Така, че ако на вас нещо не ви се получи - не го вземайте присърце. Дори на един от проведените курсове в Германия преди години изброените до тук операции се извършват за 3 дни и на края германския инструктор каза: "гаранция за пребоядисване на пластмаси не се дават". Така, че дерзайте!

А ако пръскате със спрейчета (което НЕ ви препоръчвам) и нещата не се получават, стича се и не покрива - ето я и причината: в 400ml спрей се съдържат 100ml боя и 300 ml разредители, аерозоли и стабилизиращи вещества. Нормалната боя се разрежда до 15%, а тази в спрея е разредена на 300% ! Предполагам сте учили математика, така че "сещайте се" каква боя си купувате.

Написах ви малко, но от сърце. Ако помогна дори само на един да постигне успех - значи си е заслужсвало писането. Успех на всички!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Екстра си го описал, колега. Имам питане: можеш ли да ми боядисаш ожулените пластмаси на барчето и конзолата за скоростния лост, като се запази оригиналният релеф?

Цени и срокове може и на лични, но мисля, че ще е полезно и на другите, ако ги напишеш тук.

Поздрави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По принцип, всичко е възможно, но ако както си написал пластмасите са ожулени, то значи релефът ти е вече наранен! Няма как да се обработи само една деруга. В стремежа да се запълни деругата, (било то с кит или като се напръска с по-дебел слой шприц) се запълва и релефа около нея, така че няма мачин да не си личи намесата от поправката. До тук всичко е хипотетично, защото не съм виждал барчето и конзолата ти.

Аз съм от Казанлък. Не знам от къде си и каква кола караш, но в днешно време всичко е разходи. Така че си направи сметката и сам прецени заслужава ли си. Не искам да те отказвам - просто трябва да сме реалисти! Мога горе-долу да те ориентирам какво би могло да ти струва пребоядисването на двете неща. В зависимост от това колко е наранено и какъв ще бъде завършващия слой боя за покритие, крайната цена с материалите ще е в диапазона 60 - 100 лева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

зрасти на всички нешто за волана как даго поправя

1. Купуваш един буквар

2. Даваш волана на тапицер

3. Четеш буквара и чакаш да ти претапицират волана

4. Прочиташ буквара и си взимаш волана. Всички сме щастливи.

:steinigung: :steinigung: :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Тези дни мисля да опитам инструкциите на колегата и след това да сложа някоя снимка и аз какво ще забъркам.

По отнощение на фирмата дето предлага тези услуги, за барчето и за двете дръшки на вратите ми обявиха цена м/у 120 и 150 лева.И мисля че едва ли тази цялата процедура би ми струвала точно толкова :respekt::zustimm:

Редактирано от Screamm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Ако решиш да споделиш на каква кола (17 моделгодини А3, 3 подмодела, двувратки, 4-вратки, кабрио)........ Както и кои дръжки точно?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте! Решила съм се да се заема с тези проклети пластмаси, че и аз най-после да се почувствам комфортно в собствената си количка. Това дали ще може да се оправи с боядисване или да пробвам с фолио?  http://195.149.248.189:8080/2013-05-30/d77383a730983f0a29e74bc62ff73c4b_588x441.jpg

http://195.149.248.189:8080/2013-05-30/656c4f126b04040de2b5f80cf09a8575_653x490.jpg

http://195.149.248.189:8080/2013-05-30/958f88fa0b8e4db8b447329ea453ef3a_653x490.jpg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прави се и става като ново! Друг, е въпроса дали ти ще успееш.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О, даже не съм си и помисляла да пробвам сама :D  Със сигурност ще използвам "помощ от приятел" . Стига ми само да знам, че ще стане. Благодаря   :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Аз опитах, но не си купих шприц кит и резултата беше тагичен.Преди да разбера,че гуменото покритие ми прави проблем ги боядисах 2 пъти след това се захванах да отсраня гуменото покритие(безуспешно) и сега дръжките си стоят набраздени,но боядисани ! Сега ще купя шприц кит и ще ги направя както трябва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги някой може ли да ми каже колко е срока на годност на тази боя на дръжките на вратите... мисълта ми е остава ли по ръцете постоянно и пада ли постепенно??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...