Jump to content

A4 B6 2.5TDi 180к.с quattro


Recommended Posts

Здравейте, искам някои да сподели ако има опит и знае нещо за Ауди А4 2,5 ТДИ 180 коня 2002- 2004 година. Имат ли го още проблема с чупенето на разпределителни валове , разход горе долу, други някакви проблеми с тоя двигател ? Благодаря предварително :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 135
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

винаги въпросите свързани с разход много са ме впечатлявали

това е 6-так колега, няма значение, че е дизел - харчи колкото му сипеш и не връща

валовете не ги чупи, а ги износва ;)

ако попаднеш на кола пътник евентуални проблеми:

дебитомер

гнп - електроника

валове( глави )

турбо

вакумен регулатор на турбо

....

който ти каже, че "проблемът" с износването на валовете е отстранен те е излъгал, просто технологията на тези двигатели е такава, дори и 163 коня вариант с "кухите валове" има същият проблем

моята беше AFB, за 45 хиляди км в българия + не се знае колко още в германия без смяна на валовете, като я отворихме майстора каза направо да ги продавам като чисто нови, на познат 155коня AYM май беше, той я взе с износени............ такаче ако случиш на бройка като мен караш и си свиркаш, ако не положението не е много леко, но пък кеф цена няма <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Може ли да споменеш приблизителни цени на тези части.

И само оригинални ли се купуват?Ако е така ще си ги видя в ЕТКАта.

И това ли са всичките страшни и нечовешки проблеми на "душегуба".Ако ги приема като консуматив при покупката,съответно цената на колата и тея части се вместват в наличната ми,за даване сума,ще имамли една хубава и безпроблемна кола?Или това са просто най-страшните неща.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След 2004 е оправен проблема с износването на валовете.

Кода на мотора трябва да почва с 'В'.

Ако е 'АКЕ' например е стария и да кажем, че проблема го има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

който ти каже, че "проблемът" с износването на валовете е отстранен те е излъгал, просто технологията на тези двигатели е такава, дори и 163 коня вариант с "кухите валове" има същият проблем

Не е точно така.Моторите с код B са с ролки на кобилиците.Те обаче са толкова редки ,че май няма смисъл да ги обсъждаме.163 коня е по издръжлив ,но то пък не знаеш кви километри е минал.

Иначе по темата:

- валовете са пътник ,обаче по моргите части бол

-ГНП-то проблема е ,че трябва да се обезвъздушава и по сервизите зорлем я чупат.Освен това се ремонтира в рамките на 200-500 лева.Като цяло обаче е обикновенна роторна помпа - нищо особенно и върви със сяква нафта.

- вакум на турбо,дебитомер ,замърсяване на геометрия са си стандартни проблеми (ако изобщо са проблеми) на всяка дизелова и/или турбо кола независимо то марката.Тука бих добавил и умна дюза.

Като цяло само валовете и скъпото обслужване(дизел,В-образен,надлъжен) са реалния проблем на мотора.Другия истински проблем е ,че масата коли са автоматик - оттам обслужване,евентуални големи ремонти,по-нисък вървеж и по-голям разход.Моя съвет е ако харесаш 2,5 163 коня ръчни скорости да си го вземаш без да се замисляш.

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И каква стана тя,че нарицателните "душегуб" , "железен модел" са пълни глупости.

То не,че не се убедих в това последните 3 години.Моя "железния" модел Ц4,мога съвсем спокойно да си го кръстя "душегуб".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Здравейте колеги.

Искам да Ви питам няколко конкретни въпроса.

1. Този двигател 2.5ТДИ 180 к.с , не ли е същия със 150 к.с с по голямо турбо,който се води доста куц? Има ли някакви подобрения от този 150к.с ?

2. Предницата на Б6 една и съща ли е с този на Б5 ? Имам предвид дали е със същите носачи. Предполагам, че ще е по здрва?

3. Quattro'то на Б6 надежден ли е ? Дали се чупи бързо или държи доста. Скъпа ли е подръжката на задницата при куатрото?

Моля за конкретни отговори?

Благодаря

Редактирано от Hakinnen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам такова и мога да отговоря следното

По

т.1 Казват че двигателите започващи с буква Б били оправени,други,че не били т.е.няма единодушно мнение по въпроса.Под "куц"какво имаш предвид?

т.3 От 2006г карам quarrto,от 2006 пиша и чета в този форум и до сега нямам спомен някой да се е оплакал от счупено quattro.

Редактирано от koky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам такова и мога да отговоря следното

По

т.1 Казват че двигателите започващи с буква Б били оправени,други,че не били т.е.няма единодушно мнение по въпроса.Под "куц"какво имаш предвид?

т.3 От 2006г карам quarrto,от 2006 пиша и чета в този форум и до сега нямам спомен някой да се е оплакал от счупено quattro.

1. Така прочетох във форума за тях. Имали проблем със валовете. Най вече 150 к.с, НО МЕНЕ МЕ ИНТЕРЕСУВА 180К.С . дВИГАТЕЛЯТ СЪЩИЯТ ЛИ Е?

За Куатрото това е добра новина

Гледам колата да е задължително със ръчни скорости.

Предницата по здрава ли е ор Б5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека ти отговори бе младеж - 180 коня са няколко двигателя, AKE е първия и е конструктивно идентичен с 150 к.с.

По-късните версии на мотора започват с B и се твърди, че са по-надеждни заради промяна в конструкцията на валовете и тяхното мазане. В целия форум май има само един такъв мотор - рядко се срещат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Б5 се монтират само AFB и AKN и двата са със 150 кс.

На Б6 се монтират от 2001г до 2002г AYM-155кс . От 2002 до 2004 BCZ; BDG; BFC;- 163 кс и AKE; BAU; BDH - 180 кс като новите са BAU и BDH.

За валовете най-голямо отношение има пробега на колата и навременната смяна на консумативи. В Бг се вкарват основно гробове на 500к +++ и за това има слава този мотор. Въпреки масовото впечатление дори за (AFB и AKN) доволните от мотора са повече от недоволните. Масовите проблеми са запушени колектори и турбо от нагар, разцентрована помпа или просто спукан вакуум маркуч което е нормално за всеки турбо дизел.

Окачването е променено спрямо това на Б5, пак е с алуминиеви носачи които са леки и здрави. Причината за лошата слава е по скоро в некачествени резервни части и понеже са 12 парчета всеки избира евтин заместител. Проблема при окачването не е чупене на носачи, а износване на шарнирните болтове и тампоните.

Малко сложен за обслужване и сравнително лаком особено в комбинация автомат + Quattro, но 180 кс върви доста прилично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за изчерпателните Ви отговори колеги. Сега ми стана ясно дилемата с 2.5 моторите. Трябва да се оглеждам значи по буквите.

Дано да се похваля и аз скоро с едно Quattro :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бягай на далече от тоя душегуб, тва е кола за мазохисти, нема нужда излишни пари да се дават за такъв кофтор :):rolleyes:

Това от опит ли го споделяш, ама личен ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Друг много важен въпрос. къде и при кой да ходя за проверка на автомобила (диагностики... ходова час, мотор.......) Може и сервиз или при майстор който ги разбира тези коли (Куатро).

Също така искам да питам, дали мога да ангажирам някой по компетентен от Вас да дойде с мене за да провери по щателно автомобила.

Бягай на далече от тоя душегуб, тва е кола за мазохисти, нема нужда излишни пари да се дават за такъв кофтор :):rolleyes:

П.П. Летс дъ парти стартед все пак е петък вечер :)

За сега търся Куатро, не е задължително да е 2.5, но за момента те са налични. По на сърце ми е 1.9 ТДИ 131 к.с. , но те са рядкост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и сервиз или при майстор който ги разбира тези коли (Куатро).

Колега,и по горе ти бях писал,последната ти грижа е куатрото,без значение бензин или дизел ще купуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вариантът с куатро и 1.9 наистина е рядък, а оттам и по-скъп. За сметка на това обаче е най-задравия и икономичен - като разход и поддръжка. Все пак се огледай за такъв! Ако пък попаднеш и на комби ще осъществиш мечтата на много от нас тук. Съвсем не казвам да избягваш 2.5, но просто 1.9 е по-икономичен, евтин за обслужване и по-здрав. Динамиката му е малко по-слаба от на 2.5.

Успех!

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За сега не бързам, да мине нова година. Ще почакам да изкочи някоя 1.9

Не можах да получа отговор на въпроса: Къде и при кой да я водя на преглед преди покупка. Сервиз или майстор Вие ще кажете.

Редактирано от Hakinnen
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако успее да намери време, Мишо е за препоръчване за диагностиката. За всичко друго може да ползваш услугите на Vladi_di.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако успее да намери време, Мишо е за препоръчване за диагностиката. За всичко друго може да ползваш услугите на Vladi_di.

Vladi_di го открих, но Мишо не. Как му e user name на Мишо?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна вече няма акаунт той тук, но който си го знае от преди го ползва. Ще ти дам координати на ЛС ако искаш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление Мишо категорично отказва да прави оглед на коли при покупка,иначе качествата му като майстор са неоспорими.

1.9 е страхотен мотор,но заради големичкия въртящ момент е добре да има Quattro.За мен това е несбъдната мечта. ;)

Еxxx ако намериш 1.9 с 6скорости,Quattro,авант,навигация RNS-E,S line ще ти завидя благородно. ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За съжаление Мишо категорично отказва да прави оглед на коли при покупка,иначе качествата му като майстор са неоспорими.

1.9 е страхотен мотор,но заради големичкия въртящ момент е добре да има Quattro.За мен това е несбъдната мечта. :D

Еxxx ако намериш 1.9 с 6скорости,Quattro,авант,навигация RNS-E,S line ще ти завидя благородно. ;)

Стига да е 1.9 Куатро ръчни скорости, пък може и без навигазия и S-лайн. ;)

Отдавна вече няма акаунт той тук, но който си го знае от преди го ползва. Ще ти дам координати на ЛС ако искаш.

Ще съм благодарен колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да си купиш такова В6 е химера, и по-точно намирането му, не парите.

Ако искаш да смениш колата в обозримо бъдеще, се ориентирай към друг модел.

Не ме питай откъде знам :-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...