thekiller

Смяна на радиатор за парното Audi A4 B5

Recommended Posts

Здравейте колеги, ще обясня нагледно как да си смените радиатора на парното . На мен ми се наложи да правя такава интервенция след като ми се обявиха разни космически цифри за смяната му в различни сервизи.

 

За тези от вас които са решили да се занимават с тази задача колеги Преди да правите каквото и да било отидете в сервиз за Климатици да Ви източат фреона от системата , за да не се чудите после как да закарате колата в разглобен вид за тази интервенция като мен. 

 

Какво ви е нужно . Като за начало нов радиатор за вашия модел автомобил - Забележка: Не купувайте никога най-евтиния радиатор за парно , за да не ви се налага после след кратко време да го сменяте. Най - евтините варианти са големи ментета и не ви ги препоръчвам. Аз лично купих такъв от 50 лева среден клас който на вид е доста добър с парт номер на него и доста се доближава до оригиналния . 

 

Стъпка 1

 

Преди да започнете разглобяването разкачете клемите на акумулатора и даже извадете акумулатора от мястото му , така или иначе после ще трябва да го направите за да разкачите маркучите на парното , а и така ще сте сигурни , че няма да се отвори някой airbag по време на разглобяването или сглобяването. Ключе 10-ка за отхлабване на клемите на акумулатора и 13-ка камък с удължение и тресчотка за да развиете планката която фиксира акумулатора за купето.

 

Стъпка 2 

 

Трябва да се откачи жабката на автомобила . За тази цел отваряте жабката и от ляво при лампата има два крепежни болта , един над ключалката и два отстрани под пластмасовата кора. Преди да отвиете всички болтове извадете лампата като леко подпъхнете отверката в предната част и напънете за да излезе навън за да разкачите кабелите които са закачени за нея - хубаво е да ги изолирате за всеки случай след което отвивате болтовете и сваляте жабката.

 

post-13879-0-53417700-1374502236_thumb.j

post-13879-0-31839400-1374502255_thumb.j

post-13879-0-04082400-1374502310_thumb.j

 

След като я разкачите ще се получи следното и ще видите вуздуховода с вентилатора за парното .

 

post-13879-0-91796600-1374502386_thumb.j

 

Стъпка 3 

 

Сваляне на Air bag na волана. За да свалите Airbag-a  на волана зад самия волан има от ляво и от дясно дупки за вкарване на ключ еврейска звезда Т30 е при мен . При вас може да е различен примерно Т27 . Затова е хубаво да имате комплект еврейски звезди. Ако досега не е сваляна въздушната възглавница на волана доста ще трябва да напънете като мен за да отвиете болтовете. След това издърпвате леко напред възглавницата с клаксона и разкачате буксите на възглавницата. 

 

Стъпка 4

 

Отвиване на волана . Първо бележете положението на волана за да може после да го сложите точно така както сте го свалили. За свалянето ви трябва пак еврейска звезда доста голяма , не помня точно номера. След като свалите волана стигате до следното положение.

 

post-13879-0-93263300-1374502902_thumb.j

 

Стъпка 5 

 

Сваляне на пластмасите около волана . Те се държат на 3 болта , като единия е в центъра , а два са по краищата .

 

Стъпка 6 

 

Разкачане лостчето за фаровете и мигачите. В задната част на лостчето има скоба захваната с болт с глава за шестограм . Разхлабвате болта и издърпвате леко лостчето напред за да разкачите буксите зад него,  разкачате ги и издърпвате лостчето до край напред и то излиза. Няма нужда да помните коя букса от къде е защото неможе да ги объркате. Кабелите са пресметнати точно да стигнат до своята си букса , а и самите букси са различни по вид.

 

Стъпка 7

 

Отвиване на пластмасата около волана. При мен някой се е опитвал да я сваля преди това и я изпочупил леко , но ако не сте сваляли такава тя се държи на 6 болта

 

post-13879-0-04965700-1374503533_thumb.j

 

Стъпка 8

 

Сваляне на таблото с уредите. Таблото с уредите се крепи на два болта зад последната пластмаса . Като ги отвиете таблото се издърпва напред и от ляво и от дясно на таблото има две букси отново в различен цвят които също неможе да сгрешите . Те са с защитно заключващо лостче което трябва леко да повдигнете преди да издърпате буксата и да я разкачите. 

След като разкачите и таблото стигате до следния момент

 

post-13879-0-99107200-1374503695_thumb.j

 

Стъпка 9 

 

Откачане на пасажерския AirBag. За да свалите пасажерската въздушна възглавница ще трябва доста да се изгърбите и доста болтове да отвиете. Те се намират под таблото където е  и  буксата за въздушната възглавница. 

По спомен са 4 болта за гредата и 2 за арматурното табло.  Също трябва да отвиете и планката за която се закача жабката . 

 

post-13879-0-69218500-1374504016_thumb.j

 

Когато свалите възглавницата на земята тя изглежда така

post-13879-0-64669700-1374504029_thumb.j

 

Стъпка 10

 

Разглабяне на Централната конзола. Трябва да махнете подлакътника и централната конзола . Подлакътника се държи на 3 болта , а конзолата на 2 болта скрити под пластмасови капачки от двете страни на конзолата  близо до вътрешните ръбове на седалките от към конзолата и на тяхното равнище. При изваждането на конзолата трябва да разкачите и буксата за компютъра за да не я скъсате също и пластмасовите капаци на ръчната спирачка.

 

Стъпка 11 

 

Продължаваме да разглабяме централната конзола . Първо си разкачате музиката. После двете пласмаси декоративни които са черни на цвят около музиката . Под тези пластмаси са двата болта които държат махагоновата решетка около уредите . Като ги развиете тях решетката се издърпва напред. След това отвивате топката на скоростния лост , изваждате кожуха около скоростния лост - той е на щипки , отвивате централната конзола от ляво където под декоративна капачка е скрит един болт и издърпвате конзолата напред и нагоре.

 

И стигате до това положение

post-13879-0-48005600-1374504562_thumb.j

 

Стъпка 12 

 

Разкачане на климатроника и уредите около него. Развивате 4-те болта които съм маркирал в червено и таблото с копчетата и климатроника е освободено. 

Важно - Запишете буксите на копчетата отгоре коя от къде разкачате , защото въпреки че са различни по спомен имаше две еднакви и за да ги нацелите ако не сте ги записали като мен ще трябва да се ориентирате по дължината на кабелите , а това не всеки го може , защото след разглабянето става голямо мазало и едва ли ще успеете да прекарате кабелите точно от същото място където са били преди разглабянето , освен ако не сте перфекционисти като мен.  Буксите на климатроника са различни и с определена дължина тях също неможете да сбъркате , но си ги запишете и тях за всеки случай

 

post-13879-0-08711200-1374504886_thumb.j

 

След като разкачите всичко. По средата остава едно голямо нищо , в което се вижда останалата част от въздуховода и по средата остават две метални планки свързани с метална ос на която се крепи конзолата , които по късно ще премахнем.

 

Стъпка 13 

 

Разкачане на арматурното табло. За да разкачим таблото трябва да отвием доста болтове по дълбината на цялото табло , както и от ляво и от дясно на таблото под пластмасовите кори от страната с бушоните и от страната на пасажера. Когато ги отвиете таблото е готово за вадене , но не го вадете още. Има една последна букса за откачане която е под пластмасовата решетка в центъра на таблото. Също ще трябва да отвиете централния въздуховод който отива към таблото. 

 

post-13879-0-61869500-1374505425_thumb.j

post-13879-0-08711200-1374504886_thumb.j

post-13879-0-46687400-1374505178_thumb.j

 

Тук ще ви трябва втори човек , който да издърпа таблото леко напред и да ви го задържи защото тази решетка в центъра е захваната за таблото отдолу с 3 гайки ключе 8 който за да отвиете трябва да се заврете под таблото. След като ги отвиете изваждате решетката в центъра на таблото и откачате буксата , след което изваждате таблото и се получава това.

 

post-13879-0-16617200-1374505346_thumb.j

 

Стъпка 14 

 

Има пластмасови въздуховоди които са под моторчетата на въздуховода които също трябва да премахнете , след което махаме двете планки на които се закача таблото с климатроника които са свързани с металната ос. Когато ги махнете се получава това. Внимавайте при ваденето на въздуховодите излизат трудно и може да счупите лостчетата които отварят клапите на въздуховода.

 

post-13879-0-93550000-1374505605_thumb.j

 

Стъпка 15

 

Остава да разкачите кабелите на вентилатора на парното в дясно . Да разкачите целия въздуховод с вентилатора който е на няколко болта закачен за гредата , да отворите капака и под филтъра на купето да развиете тръбите на климатика , и след като сте махнали акумулатора , до него при мен под гофрирана обвивка са маркучите за водата за парното които са захванати за самия радиатор със скоби. Охлабвате скобите с клещи (скобите са много яки) и издърпвате маркучите на водата за радиатора на парното и ги затапвате с нещо за да не тече вода от тях(антифриз). После изваждате уплътнението и издърпвате целия въздуховод вътре в купето и го вадите. От ляво да въздуховода отгоре на два рапидни болта и две щипки е захванат радиатора за парното. Като развиете болтовете и отворите щипките радиатора излиза нагоре . 

Слагате на негово място новия и сглабяте колата по обратния ред.

 

Съжалявам че нямам повече снимки за по подробно разглабяне и сглабяне , но съм готов да помогна на всеки който е от софия и има нужда от такава интервенция срещу почерпка от една две бири и музиката да свири.

 

Успех на всички

Edited by thekiller

Share this post


Link to post
Share on other sites

Браво за темата! Въпреки че смея да твърдя, че това не е работа за всеки.

 

п.п. - Буксите на климатроника не може да се объркат. Имат си букви както и различен цвят на буксите и гнездата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

и аз това съм написал колега , че неможе да се объркат. написал съм че може да се объркат буксите на копчетата отгоре :) има две от които са еднакви. и може да се  разбере коя от къде е само ако се напасне кабелния път както е бил преди разглабянето.

Edited by VBI
Цитиране на предходен пост!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега евала за темата, добре си описал всичко.

Но както каза "Leo", това не е за всеки, и който няма усет за разглобяване и търпение, да не се захваща.

:bia:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Волана и лостчетата може и да не се свалят. Пластмасата, която е около тях е на две рапидки, развиват се, дърпа се напред към волана и цялото табло излиза. Не мога да махна кутията, в която е радиаторчето... идеи?

Share this post


Link to post
Share on other sites

как не можеш?

разви ли гайките в коша?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ако не съм включил датчика за входящият въздух и този за греенето на слънцето, може ли да не тръгва климатика? Защото има проблем, но уж е от някакъв клапан.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Може - т-датчика разрешава включването на компресора на климатика само при външна температура на +5С.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Релето цъка, обаче не прави налягане, това не уточних. Всъщност, остава проблема с това, къде се вкарва тази букса... ще ходя до моргата, от която взех радиатора, да гледам.

Edited by grafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

по добре си купете радиатор за парното нов. читав радиатор на добра цена е около 42 лева.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравей колега, и аз имам проблем с парното задръстил се е яко явно защото като карам с по големи обороти духа топло като спра на светофар студено :) ако важи офертата помощ за бира и музика бих добавил и скара :) само да се постопли времето разбира се

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сам мога ли да източа фреона (даже не знам дали изобщо го има) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Само да вметна нещо не е задължително да сваляте централния въздуховод където се намира датчика той е хванат с един винт над него има една пластмаса коя се вади. ето за кое говоря.

https://imageshack.com/i/mh9o02j а тука изкарания датчик и декоративната пластмаса от горе https://imageshack.com/i/ndbp7vj

https://imageshack.com/i/b5g30vj Аз така и не можах да си оправя парното да духа в краката.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...

Ами после как се сглобява колега можеш ли да обясниш реда на зглобяване

Edited by VBI

Share this post


Link to post
Share on other sites

Сам мога ли да източа фреона (даже не знам дали изобщо го има) ?

 

Сам неможеш да си го източиш . Това се прави на машина . Така или иначе ти се налага да го направиш ако сменяш радиатора на парното в купето. Машината ще отчете колко фреон имаш в климатика и ако липсва после ще ти го допълни. Може при смяната да смениш и филтъра на фреона. Който ти източва климатика знае къде е той за да не обяснявам и това.

 

Ами после как се сглобява колега можеш ли да обясниш реда на зглобяване

 

Колега сглобяваш в обратен ред на разглобяването. Няма нищо сложно , ако си го разглобил да го сглобиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте. Имам един един въпрос от известно време от въздуховодите ми хварчат дунапренчета вероятно клапите са заминали защото и парното вече не е толкова хубаво. Та въпроса ми е процедурата за смяна на клапите същата като описаната по-горе ли е или има и по-лесен начин. Чух от някъде че някои ги увиват с тиксо. Вярно ли е?

Share this post


Link to post
Share on other sites

    Понеже и на мен ми се наложи да правя тази процедура, искам да споделя малко опит ;)

    Понеже имам възможност поръчах 3 радиаторчета: едно ITN(откровено китайско) за 22 лв, едно NISSENS(ужким датско) за ок. 50 лв. и едно на BEHR за 125 лв. Подредих ги едно до друго и ги разгледах много внимателно. Между това от 22 и това от 55  нямаше никаква разлика. Тежест, отливка, щампи и т.н. Радиатора на Бер е коренно различен: тежи поне 1,5 пъти повече, отливката е ралична, като цяло си личи, че е много по-качествен. Под номерата по BEHR си личи един изтрит номер. След като свалих оригиналното радиаторче ги сравних и точно там е номера по Ауди. Двете са едно към едно. Има и негативи: евтините идват с парче залепващо се уплътнение, а в Бер-а няма и трябва да се поръча отделно срещу още около 10 лв от Ауди(доста по-качествено от това при евтините); радиаторчето е производство 2007-ма година, което го прави доста старо. Не знам дали има значение.

    Понеже правих и разни "присаждания" на фейслифтови части покрай тази процедура и ходих по морги, видях много разлики през различните години: някой болтчета са на различни места, има едно болтче в повече след 1998-ма и други. Мисълта ми е , че трябва да се гледа внимателно при конкретния случай.

    Основното, заради което разглобих колата, е "уханието" от климатика, а подмених радиаторчето, защото смятам да ползвам още няколко години колата. Когато разглобих "кашона" на парното прекрасно се видяха "бубите", които кротко си живеят вътре. Отне ми доста време, сапун, водоструйки и дезинфектант, за да ги почистя. Препоръчвам на всеки, който е свалил цялата система на парното, да изчисти всичко: "кашона", изпарителя и вентилатора. Ето една снимка на леглото на изпарителя:

P9010137.jpg

Всичко сиво свети в зелено на UV светлина...

    Първия или последния фактор е филтъра за купето. Купувал съм всякакви, без оригинален. Най-добре пасва CORTECO, които са опаковали Micronair. Той уплътнява перфектно и не допуска влизането на мръсотия в системата на парното. Това предпазва от последващо заселване на микроби вътре.

    Моето мнение е, че собственика може да извърши най- добре процедурата, но не е работа за всеки. Няколко снимки на ключови етапи помагат много: аз лично си снимах на богато, защото знаех, че ще се забавя със сглобяването

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ето и номерата на дунапренчетата в Ауди:

7D0819069

321819017

Share this post


Link to post
Share on other sites

Темата е много полезна .  На мен много ми помогна при смяната на моето радиаторче :) , (аз си го сменях)  благодаря . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изв за спама! Мога ли да сменя вентилатора без да се сваля таблото?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Да,като свалиш жабката ще го видиш.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Точно така. Свалиш ли жабката , точно зад нея в дясно е вентилатора на парното.  По спомен беше закрепен с 3 болта и един куплунг.

Edited by thekiller

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.