Jump to content

Много трудно включва 3-та. Скоростният лост се движи неестествено


Fitil4o

Recommended Posts

Здравейте Колеги,

днес като си тръгнах от работа и по едно време на половината път трета почнба да влиза трудно.После почна да хъркаunsure.gif.Скоростния лост се движе неестественно,не е отчетлив като преди между предавките unsure.gif Спрях пред къщи,ръгнах четвърта и не искаше да изключи бутайки лоста напред unsure.gif. След 10 мин изключи без да е палена или местена колата,след което метнах първа и пак малко трудно изключи,но все пак изключи.Колата е Авант ТДИ 1,9 1994 г unsure.gif какво става тук?dry.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предполагам че е "заминал" синхронизатора на 3-та предавка.

Един приятел два пъти сменя кутия заради тоя проблем, а реално кутията е здрава и може да се смени само въпросния синхронизатор.

Смяната на масло не би помогнала с нищо според мен, още по-малко ако е смлян синхронизатор или пък нещо друго, само ще се "оцапа" новото масло.

Първо трябва да се разбере със сигурност какво и е на кутията. Проверката на лостовия механизъм е добра идея и от там трябва да се започне. Провеи и новото на маслото.

Ако механизма е ОК и има масло, следва отваряне и установяване със сигурност на проблема, след това решаваш, ще ремонтираш или направо ще сменяш кутията. Предвид цените може би по-добре е направо смяна, но аз лично вих си я ремонтирал (ако това е възможно)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синхронизатор :) При мен е същото но само и единствено на втора.При малко повече обороти,като върна от 3-та 2-ра малко по трудно влиза.С никоя друга си нямам проблем.Като е в по ниски обороти и съответно скорост нема ядове,влиза си идеално.И затова и аз мисля,чев тоя проблем е именнно в синхронизатора :gruebel:

Редактирано от audi_lover
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

sad.gif и при мен го прави само на 3 скорост,останалите са добре . Дефакто,няма значение с колко газ,дори и с двойно амбриране си "хърка" трета скорост unsure.gif

Колко струва unsure.gif...синхронизатор cool.gif някой да е проерявал?Щот май отива на цяла кутия по добре,но пък не знаеш кога ще се предаде и Тя dry.gif

Редактирано от Fitil4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при мене хьрка от 3та на 4та. :) а до колкото отварянето на кутията.примерно както казва митака трябва да имаш схема на кутията.и да знаеш с какво се зафашташ.някои можели да искара чертеж на кутия 6ск. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Синхронизатора не е скъпа част, но е скъпа смяната му заради труда. Все пак си мисля, че се е разместило нещо по лостовия механизъм.

Най-лесно е да отвиеш пробката за източване и да отлееш съвсем малко масло, колкото да можеш да провериш цвета му. Ако имаш изронен синхронизатор цвета на маслото би трябвало да е станал "златен" от бронзовите прашинки в него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм,

250 за кутия обадиха тук от форума gruebel.gif....да видим

Не зная дали разместването на лостовия механизъм би правило така,но сега отивам да го проверя.Всъщност какво ще проверявам като го виждам за първи път hilezh.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Самият синхронизатор е около 75-80 левове (гледам за моята CCF кутия) ... Ба мама му ... Тия луди вееее?!

Я вземи една скоростна,и си пей ... Ева го го,една стоянка за едно колелце,ега па не съм ги дал ...! Има и едни добавки на Кастрол,може да пробваш "временно" :) !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕма по Убаво от "мекото" превключване на скоростите при Ауди....да влизат като ..й на млада булка :) Ама на незнайни километри са завалийките и тръгват такива ядове понякога......То не е страшно, стига човек да има пари да си прави колицата с мерак :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕма по Убаво от "мекото" превключване на скоростите при Ауди....да влизат като ..й на млада булка :zustimm: Ама на незнайни километри са завалийките и тръгват такива ядове понякога......То не е страшно, стига човек да има пари да си прави колицата с мерак :hilezh:

така е...старата ми кутия беше на 400 000 и не беше мръднала. Включваше перфектно, но я смених поради шум в диференциала. Много беше износен. Другата която сложих няма шумове, но на 2 ра прихърква леко. Стари колици, все нещо излиза. няма какunsure.gif
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички симптоми - от 3та на 4та леко изхъркване при бързо превключване се появиха и при мен. Не винаги, но при 3хил. оборота на двг. и нагоре само при нормално превключване го прави. При забавено с леко изчакване .... не. Понякога го прави и при включване на 3та.

Друго, обаче ми е интересното ...... не знам при вас, но при мен когато колата е изгасена и е на първа скорост - пак казвам не го прави всеки път, но го прави и това ..... натискам педала на на съединителя и паля, без да изключвам от първа скорост ...... колата пали, но се усеша и удар в окачването ..... все едно не си натиснал съединитела до край и колата иска да тръгне. Някакви идеи?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени и маслото ... Аз само за това пиша де,ама и при мен беше нещо подобно ... Преди да запаля,изкл. от скорост,паля на натиснат съединител и въпреки че не е на скорост,като го пусна и тръгваше лекинко (зимата беше интересно) ... След смяната на маслото се оправи,всички скорости вляяят пИрфе! :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕма по Убаво от "мекото" превключване на скоростите при Ауди....да влизат като ..й на млада булка :arrow: Ама на незнайни километри са завалийките и тръгват такива ядове понякога......То не е страшно, стига човек да има пари да си прави колицата с мерак ;)

:birthday:

Баш така си е - скорости в нормално състояние на Б4 влизат като в масло - но километрите и годините са им много на тези колици.

Не знам кой ще се занимава да сменя синхронизатори...а не се знае какво още ще излезе като се отвори кутията и се смени маслото.

Ако се установи, че проблемът е в това - направо нови скорости, смяна на маслото в тях, стискаш палци и това е. :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любо Тошев - не ти отделя хубаво съединителя, може някоя помпа да е тръгнала и за това да е така.

То и на мен това ми се струва да е така. Да обаче, горната помпа съм а сменял преди около 2-3 години и е на около 40-50 хил. км. пробег. Долният - работния цилиндър не съм го сменял никога. При натискане педала на съединителя, понякога се чува леко скърцане, но не винаги. Държа да подчертая, че съединителя ми е на доста пробег. Колата при мен е на около 200 хил. пробег, а я купих на 285 хил. т.е. около 500 хил. поне е двигателя.

Съединителя ми отделя малко над средния ход на педала.

Въпроса ми е възможно ли е горната помпа да е почнала да прави мизерии - някаква алтирнативна беше made in Italy

Смени и маслото ... Аз само за това пиша де,ама и при мен беше нещо подобно ... Преди да запаля,изкл. от скорост,паля на натиснат съединител и въпреки че не е на скорост,като го пусна и тръгваше лекинко (зимата беше интересно) ... След смяната на маслото се оправи,всички скорости вляяят пИрфе! :birthday:

Да ти кажа честно никога не съм сменявал маслото в кутията на колата. Само когато пътувам извънградско и продължително време в жегите - Благоевград - Варна - На магистралата преди Варна ми направи впечатление, че пета започва тихо да "пее" при натоварване и продължително каране над 120 км/ч. Миналото лято долях в кутията 75W90 ситнетично масло на Приста, около 250-270 гр. и горе долу от тогава ми започнаха проблемите с изхъркването. Не мисля, че маслото може да е причина, но знае ли човек. Какво масло като марка ми препоръчваш да сложа в кутията?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Aко маслото е повече от предписаното, изхъркването е нещо нормално. Тогава започват да си заминават и синхронизаторите.

Инак правилно масло си долял - 75-90 синтетично. Аз ползвам Мобил1 със същия вискозитет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За кутията предполагам че ти е ръчна, сложи TAF-X на кастрол.

2,5 литра ще ти стигнат.

Аз на скоро я правих таз интервенция, взех си маслото от колегата ACE.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хм,

250 за кутия обадиха тук от форума gruebel.gif....да видим

Кво има да гледаш,ти стара кутия вече си имаш на колата!Проверяваш всичко по периферията,за което са ти писали колегите и ако проблема не е от там,кутията долу.Отварят я и ако всичко друго е наред,за 250 лева ще си праснеш чисто нови синхронизатори на първа,втора и трета скорост и си свиркаш.Ако излезе по-скъп проблем,чак тогава се оглеждай за втора ръка.Защото там гаранция няма,а и да ти дадат,нали се сещаш кой ще плати многократното сваляне и качване на кутията на колата ти,ако се окаже че новата-стара кутия е по-зле от твоята/вероятността е доста голяма,а няма начин да я тестваш преди да си я монтирал/. B)

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за съвета zustimm.gif точно дотам стигнах и аз.В четвъртък съм при доХтора и ще започнем с маслото,ако ли не се оправи-долЕ и цепене rolleyes.gif

Между другото сега ми го прави само от 4 на 3,или особено,когато съм по инерция и ръгам трета изхърква,инак при нормална смяна няма проблем засега,или поне като не ръчкам няма,утре ще изръчкам да видя как се държи при смяна на по високи обороти.Тая кола ще я карам след нова година на 3000 км оттук,треа сичко да е пЕрфЕ zustimm.gifrolleyes.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...