Jump to content

Защо се вкарват маслените пари в смукателния колектор?


зеФс

Recommended Posts

Има едни теории, че при турбини не било добре да се изкарват в атмосферата, понеже се случвало по-високо налягане и не можело да се оттече маслото от турбината. Так същата давала фира по-бързо. Мога да потърся линк към въпросната тема, ако има интерес.

P.S.

Темата. В последните страници е това за което писах по-горе.

Всичко е проба-грешка.....дори за инженерите от Инголщад.

Доста време вече се чудиш, пробвай с кеч-кена и ако има проблеми, тогава пиши.

Повечето хора тук ползват друга система за вентилация, защото имат някакви промени по колите си.

Ако не искаш да влагаш предварително пари - просто пусни маркуч надолу.

Аз на твое място бих измерил компресия или още по-добре - дино тест. Ако има повишено картерно налягане, то е резултат от нарушена компресия в бутало-цилиндровата група.

Добре сте подхванали с поредните градски легенди. Просто се чудя да се смея ли или да плача.

Иначе по темата, най добре с маркуч като на жигулетата. С кеч кен просто имаш още едно нещо за обслужване. Но пък става перфектно капучино.:steinigung::unsure:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е легендата? Защо трябва нещо дъвкано да се пише във всяка тема с максимални подорбности.

-Ясно е, че при повишено налягане в колектора - чип или голямо турбо, се очаква повишено картерно налягане. При сток кола цапането е свързано с износен мотор/повредени сегменти/грешно масло.

-Какъв отдушник няма да връща обратното масло на турбото е въпрос на проба/грешка - зависи от конкретната турбина(лагерна/втулкова), от състоянието(сегменти, маслена помпа, ...) и конструкцията на конкретния мотор (по-новите 1.8Т имат усложнена система за вентилация)

-Меренето на компресия на турбо кола с въртене на стартер не показва абсолютно нищо (освен ако двигателя не е пред разпад).

centrino се чуди за тази вентилация още от другата тема за 1.8Т. Какво сложно има да се пусне един маркуч и да се пробва как се променя работата на мотора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кое е легендата?

Има едни теории, че при турбини не било добре да се изкарват в атмосферата, понеже се случвало по-високо налягане и не можело да се оттече маслото от турбината. Так същата давала фира по-бързо

Ето това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето това.

Казах на какво съм попадал, като съм дал и източника и всеки си решава.

Ти ще напишеш ли нещо в подкрепа на подмятанията си, както правят по-зрелите форумци или само ще си спамиш постарому?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

зеФс дай снимка или линк за тия гъвкави тръби за парно че ми писна да търся кеч кен а мноооого ме мързи а сглобя моя дето почнах да правя от нафтови филтри.

да опъна и аз жартиера и някой зад мен да го диша :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казах на какво съм попадал, като съм дал и източника и всеки си решава.

Ти ще напишеш ли нещо в подкрепа на подмятанията си, както правят по-зрелите форумци или само ще си спамиш постарому?

Ти чете ли въобще какво пише в тоя източник дето си дал ? Там само двама твърдят разни глупости и след като ги обориха признаха, че винаги на колите които са правили са извеждали картерните газове с маркуч. Демек дори не си си направил труда да прочетеш цялата тема.

Не мисля, чеи ма нужда да се пише каквото и да е в подкрепа на моята теза. То само по себе си е толкова абсурдно това твърдение, че няма какво да се каже.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм я, разбира се.

Не очаквам да подкрепяш тезата си, а да кажеш защо смяташ че споделеното е мит (или както сам се изрази - написаното от колегите в другия форум са глупости). А това, че било по-добре в атмосфертата, а не тенеке, понеже то трябвало да се подържа е несериозно като аргумент.

И ти за това ли се хвана - че тези които твърдят че има проблем с извеждането в същото време го практикуват?! Само по себе си не означава, че не са прави в твърденията си, нали?

Редактирано от nicoldy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чел съм я, разбира се.

Не очаквам да подкрепяш тезата си, а да кажеш защо смяташ че споделеното е мит (или както сам се изрази - написаното от колегите в другия форум са глупости). А това, че било по-добре в атмосфертата, а не тенеке, понеже то трябвало да се подържа е несериозно като аргумент.

И ти за това ли се хвана - че тези които твърдят че има проблем с извеждането в същото време го практикуват?! Само по себе си не означава, че не са прави в твърденията си, нали?

Добре де чети онази тема, всичко е написано. Леко е безмислено да се повтаряме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

"съдинката с мембраната"? Какъв е този съд? Снимки имаш ли?

Ето я. Това е нещо подобно на вакумния усилвател за спирачките. Вакумът дърпа мембраната в средата през отвор около 10 мм. Пружина противодейства, а налягането на картерните газове упражнява натиск върху цялата останала площ на мембраната, при което преодолява силата на вакума, газовете се всмукват в колектора и мембраната пак затваря отвора към колектора. Това става с някаква ниска честота и се чува нещо като бръмчене.

На долната снимка се вижда червената мембрана, която е твърда, но в краищата има гъвкав ринг, като на тонколоните. Вижда се чисто кръгче, по средата на мембраната, където тя се засмуква от бруталния вакум във всмукателния колектор и уплътнява в нещо като тръбичка, която стърчи от долната част на съдинката.

023691250-big.jpg?r=0

023691251-big.jpg?r=0

гъвкави тръби за парно

Е как не ги знаеш. Топлата вода до радиаторите се прекарва или през медни тръби или с едни бели, които се огъват на ръка. Те са някакви найлонови с алуминиева вложка и пак найлон. Свързват се с едни лъскави скъпи накрайници.

Тръбата съм си я огънал културно с триста зора, минава покрай скоростната кутия и съм я извел в началото на кардана. Ако не знаеш къде да я търсиш няма шанс да я видиш.

023691253-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е как не ги знаеш. ТоплатаТръбата съм си я огънал културно с триста зора

Тази тръба се огъва с едни пружини за да не се наруши отвора вътре в нея. Има пружина, която се нанизва в тръбата и където е пружината се огъва и така отвора не се нарушава въобще, а също така има и пружина която се нанизва върху тръбата и пак огъването става без да се нарушава отвора. Цената им е около 5-10 лева,

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И според мен е чиста легенда това, че откачването на картерната вентилация ебава турбото. Само за справка маслото се вкарва в турбината под налягане а не на самотек. При АЕБ например на празен ход е 2 бара а на обороти стига до 7. Правете си сметка дали налягането на картерните газове може да окаже каквото и да е съпротивление. Пък колко да надуват тия газове... 0.1 бар дали може да стигнат :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

0.1 бар дали може да стигнат

Ако произходът на основния обем от тези газове е от изгорелите газове, които се просмукват между семерингите на буталата, то ако запушиш херметично картера, в един момент вероятно ще се пръсне със зловеща експлозия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е не става дума за запушена вентилация а за пуснат маркуч в атмосферата. Иначе турбото изсмуква тези газове и всъщност в картера има лек вакум а не налягане. Мисля че няма проблем с отворена картерна вентилация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съд за картерна вентилация

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=68318&st=0&p=1012406&fromsearch=1entry1012406

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново колеги. Някой може ли да заснеме на АЕВ мотора си, как точно се затапва интейка? :hilezh:

Просто снимчица, мерси :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:stupid: Ами тогава той повече няма да може да "интейква" ! :hilezh: Не, не - по-добре една снимка..., че може да срежа някой друг маркуч :blink:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Идеята на Зевс за тръбата за парно ми хареса. Намерих в близката железария за около 1.40лв/метър . Колата е А4 1997 AEB 1,8ТQ, предполагам 2 метра трябва да стигнат, или трябва да са 3? Вътрешен размер 10-12мм трябва да е ок? Искам и моя край да свърши някъде около скоростите. Кал/вода/пясък няма ли да убият филтъра който е на края на тръбата? Ако трябва да пробвам да го кача по нависоко (около/над скоростите) да не го пръска толкова? Бях в два магазина за авточасти в Красно село. В МаксДрайв нямаха нищо подобно а другите които внасят Нengst имаха вход/изход в 2та края, не са като този от снимката:

http://shop1.actinicexpress.co.uk/shops/Rat_Sport/images/catalog/Oil_Catch_Tank-3.JPG

Доколкото успяха да ми кажат този тип били с "дъно" от едната страна а те такъв тип нямаха. Някой може ли да ме посъветва от къде да намеря такъв тип? Предполагам ми трябва с вътрешен диаметър около 6-8-10мм а външен около 50мм, поне на око :hilezh: Филтъра на снимката има метална мрежа ако не бъркам, сигурно е важна за да не се скапе бързо? Всъщност колко горе-долу му е живота?

Когато махна клапана който връща изгорелите газове, интейка към тръбата се запушва. Това го разбрах. След това обаче къде да вържа тръбата с филтъра, трябва ли да разкача тръбата която обикаля двигателя за да се закача максимално близо до изхода на картерните газове?

Дебитомера добре ли е да се почисти с спрей G22 (бил за почистване на електроника) от конрад или трябва да се носи на ултразвук? Какъв спрей (течност) да ползвам за почистване на дросела (ще го демонтирам и тогава ще го чистя. Чух за някакъв за почистване на карбуратори и инжекциони, но нямам представа къде го има и каква марка е.

Благодаря на всички отзовали се

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там ,където мислиш да го слагаш до скоростите,е жега голяма,нивомера ще се огъне като спагет,а филтъра ще се затлачи бързо.

Ако ще е с такъв филтър,по-добре пускай маркуча да виси надолу,махай цялата периферия на газовете,затапвай интейка и те така.

Зимата може да замръзне всичката чудесия,където е филтъра и да кажеш сбогом на турбалана.

Моят кеч кен

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=87135&st=200

Когато махна клапана който връща изгорелите газове, интейка към тръбата се запушва. Това го разбрах. След това обаче къде да вържа тръбата с филтъра, трябва ли да разкача тръбата която обикаля двигателя за да се закача максимално близо до изхода на картерните газове?

Maхаш всичко от пластмасовия тройник за картерните газове назад - метална тръба,клапан 2бр,затапваш малкото маркуче към всмукателния колектор,затапваш и тръбата към турбото с тапа за вод.тръба,пускаш маркуча до скоростната кутия и си свиркаш.

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=68318&st=60

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кал/вода/пясък няма ли да убият филтъра който е на края на тръбата?

А защо реши да слагаш филтър накрая? Не може ли да си пърпори наволя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@зеФс Ами някои колеги казват че като нямало филтър миришело и останах с впечатление че дори ти си сложил.

@Ц Е Ц О . Точно от твоя кеч кен реших че ми трябва филтър, някои колеги (чужди форуми) гледах че вместо филтър връщат всичко в интейка с идеята че маслени пари повече няма, но не ми се видя удачен вариант. Значи само тройника за картерните газове остава и всичко след него се разкарва? Имам леки съмнения че може би тройника е пукнат, но дори да не е съм решил да го сваля (ако не е прекалено трудно) и да го почистя вътре. Виждал съм снимки от него и изглежда страшно.

Явно ще го сложа съвсем свободно да си пърпори, и без това филтър не се намери днес :) Чудя се дали да не боядисам тръбата на творението черна, че тази за парно е бяло, и някак си много ще се вижда. Аз дефакто Кеч кен няма да имам, само ще има тръба до долу, както при зеФс, просто показах снимката с кеч кена за да покажа филтъра.

п.с. днес мих двигателния отсег с някви препарати за да се цапам по малко по време на интервенциите. В момента е по-чист от стаята ми... :hilezh: Все пак за да не рискувам кофти миризми изнудих и Коко 100 Ц4, да ми вземе филтър за купето с активен въглен :)

Благодаря на всички за съветите, надявам се да мога тази седмица да ги реализирам, защото без канала и помощта на бащата, това не се наемам да го правя пред блока. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...