Jump to content

Защо е така това куатро?


tarancho

Recommended Posts

Има вече няколко такива теми с прилежащите към тях пояснения. Потърси!

На кратко: quattro не обича нулево сцепление на някоя ос и закъсва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така е щото средния диф е отворен, а ЕДЛ-ът мълчи, незнайно защо. Оня ден в Александровска на един крив БГ-паркинг, едната гума остана почти във въздуха и унижението беше голямо, а всички наоколо много се забавляваха. Ебаси А осмицата, за една бройка да търся помощ за да си тръгна посред лято. И съпротивата никак не беше нулева, защото едната гума направо се запали със зверско пищене, ЕДЛ-ът, който през зимата се скъсва да натиска спирачки, реши, че е отпуск и една минута колата помръдваше с някакви милиметри, докато някак не успях да я измъкна. Ауди и куатро.... Смях.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Същото ми се случи и на мен :) Вярно с малко помощ от ръчната излезнах лесно, но трябва ли да е така?

Добре, че тия ситуации са малко, че е срамота, а иначе си катеря доста лесно през зимата. А тоя ЕДЛ честно казано ми се струва, че нищо не прави.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами ако ти забуксува преден мост? Ще даваш хем газ хем спирачка? Абе добре е измислено. :)

Да, знам, че това не са офроуд машини, така че да си трая.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойта с две предни във въздуха успях да я покатеря от един на пръв поглед невидим склон на гараж.

А иначе във въздуха без никакво сцепление на колелата откача цялата електроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да е тъпо? Когато подходи правилно излезе с лекота с първия опит, в рамките на 2-3сек.

Клипът по-скоро доказва, че пред неопитен шофьор и неподходящи гуми и най-добрите системи са безсилни.

Над 90% от джиповете нямат преден и заден блокаж, а като гледам не ги прибират зимата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А що примерно не е направено с три затворени диф-а ... ?

защото е опасно.

Как се подхожда правилно? От един модел нататък няма ръчна, да се има предвид :-)

От един модел нататък от Ауди не препоръчват излизането от пътя и рекламират технологията "куатро" като по-доброто задвижване за асфалт.

А сериозно - всичко зависи от двигател, разпределение на масите, ефективност на спирачките.....

100-ца с бензинов мотор е силно предразположена към окопване - липса на мощност на ниски обороти, допотопни спирачки, оловна предница.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ЕДЛ-а се включва за част от секундата.

Добре де, в какъва ситуация се включва толкова бързо? Незнам, но за мен тази система е крайно неефективна. Когато на ми се случи да увисне едната гума първата ми мисъл беше да пробвам какво ще стане - е както и да пробвах да тръгна никаква сила не достигаше до гумите със сцепление. Т.е. една гума на лед и спираш, какво тогава прави тоя блокаж? Ако не действа в такава сигуация, то тогава трябва да е почти тракшън контрол, а той и това не е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не твърди, че е ефективна. Но е много евтина.

Сложи си един заден диф от Б4-ка и ще повишиш в пъти проходимостта си.За 100-200лв.

Мерцедес, когато са имали подобни проблеми с увисващи във въздуха колела при джипката си, са решили проблема кардинално - твърди блокажи на двата моста. И шофьора може да ги включи ПРЕДИ ситуацията.

Да вдигнеш предна гума във въздуха и да даваш всичката газ - това може да се прави само за снимки на тъпи клипчета.

Колкото повече газ даваш, толкова по-малко ефективен е ЕДЛ. Затова - голям мотор (за да не гасне на 800 оборота)+ автомат (за да не прави глупости шофьора) + големи спирачки (за да не загряват) + подходящи гуми (за да не се претоварва ЕДЛ-а).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз лично нямам оплаквания откъм проходимост, зимата си катеря спокойно. Обаче във въпросната ситуация първия ми опит беше да тръгна лекичко както си тръгвам нормално. И няма никой. С повече газ същата работа. Е пак не разбирам какво трябва да стане, че да се задейства тая система?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

100-ца с бензинов мотор е силно предразположена към окопване - липса на мощност на ниски обороти, допотопни спирачки, оловна предница.

Тази 100-тица от клипчето е с4 ц4...Едва ли има липса на мощност...Предполагам шофьорът има липса в мозъчната кутия... :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз досега проблеми със закъсване и т.н. не съм имал. Копал съм в сняг, в кал, в кал под сняг и то на зверски наклони. С малката мощност, допотопните спирачки и оловната предница не ми се е случвало отнякъде да не мога да изляза. ЕДЛ съм го чувал само като пусна съединителя рязко от 5000 оборота. Ръчната използвах извън предназначението веднъж да обърна бързо на един участък, че изпуснах отбивката за магистралата. Веднъж и си запалих съединителя, когато трябваше да вадя един голф от една полузамръзнала река. Зимно време съм се забивал в по-големи преспи от тия на второто клипче и не е имало драми. Не ги разбирам тия клипчета дето ги показвате предимно лятно време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

еее такъв срам няма, даже не мога да повярвам. Xdrive да е по-добра система от quattro-то.

Еми не е единственото клипче в което ги сравняват двете , и наистина во 99% от случаите Xdrive е по-добър , поне така излиза от клипчетата.

Даже несъм много сигурен , но и тук в сф имаше подобни тестове но на Х6 и Q7 и 7-цата неможа да се изкачи просто ( извинете ме ако не е било в сф- просто неси спомням мн добре)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И в крайна сметка не разбрахте ли че quattro има една слабост от която се възползват всички други за да го оплюят. Да не се започва пак спора quattro - xdrive защото втората си има недомислиците и за разлика от xdrive и 4matic, които разчитат изцяло на електрониката quattro в най-простия си вариант е чисто механична система.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази 100-тица от клипчето е с4 ц4...Едва ли има липса на мощност...Предполагам шофьорът има липса в мозъчната кутия... :birthday:

Ами аз много ясно съм написал - липса на мощност на ниски обороти. Имал съм аналогични автомобили - единия 2.3, другия 2.0/16в. Независимо, че 16В върви повече(или поне колкото 2.3 за да не влизаме в друг спор), 2.3 е много по-проходим. На 2.3 рядко съм пускал блокаж, 2.0, дори лятото като го окантаря искаше блокаж. Разликата е, че 2.0/16в, както и 1.8ТК, обикновено са със спортно окачване, което е много по-податливо на окантарване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И тая тема е от вечните. Мине се 1-2 месеца и пак почват да се пускат същите клипчета. Иначе всичко е ясно ама който иска нека вярва на рекламни клипчета. А най добра система 4х4 няма, няма и да има.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...