Jump to content

АВК_то ме остави на пътя


Recommended Posts

Може би ако смениш сигменти колата ще живне още...Така и така е отворен мотора. Ама после разработка трябва, лекичко да се кара.

Само да направя едно леко сравнение, което дори няма да е много точно, но все пак....

Преди имах Б3 1.8 NE мотор, който беше в добро здраве през цялото време за около 46 000 км. при мен. Колата се караше на магистрала редовно около 4000 об. , а е с дълги скорости АКМ. Това прави около 160 км. в час. Винаги намалявах около обичайните места с полиция и карах с радар детектор. Често съм стигал и до 180 км. в час....В резултат колата почна да харчи масло, но се оказаха гумички на клапани, компресията беше ОК.

От 2 години карам Б4 АБК, почти 50 000 км...но рядко карам с повече от 3000 об. на магистрала, т.е. с около 110-120 км., автомобила не гори масло, компресията също е отлична. Тази кола мисля да я покарам поне още та ми се свиди да я пребивам от юркане. Плюс това скоростите са малко по-къси и не носи високи скорости , за сметка на по-ниски обороти.

Та иначе и аз масла сменям на 9-10 000км. с качествени за да ми е спокойно. Ама стара кола, винаги може да поднесе изненади....да пази Господ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 125
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не, приятелю, ти не издевателстваш - ти направо си го сцепил от зор тоя мотор. А и е на годинки и километри както казваш. Къде си чел и кой ти е казал, че 4000+ са нормални обороти? Нормални са за рали-автомобил. Не е случайно, че маса коли все по-често излизат с 6 и 7, че дори и 8-степенни кутии. Само и само да се карат на по-ниски обороти - 2000 - 2500. Та гарнитурата се е издухала от зор, не от друго. :steinigung:

За бензинов мотор 4000 оборота са нормални, особено пък атмосферка. Това не е дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бензинов мотор 4000 оборота са нормални, особено пъкатмосферка. Това не е дизел.

Не е точно така, защото зависи конкретния двигател как е конструиран- обем, въртящ момент при някакви обороти и т.н.

А относно дизелите, например на Опел 1.9 CDTI или както там се водеше....оптималния му работен режим е горе-долу при 4000 об., поне на борд. компютър изписва най-добра икономия 5,3л. при 130 км. в час. За сравнение при 90-100 км. в час дава с около 1-1,5 л. по-висок разход. В това съм сигурен, возил съм се няколко пъти в тази кола по магистрала...Компютри какво да правиш, не е карб. :steinigung:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не говоря за някоя малолитражка да кажем 1.2 дето е само за градско.

Отчита грешно на твоя приятел борда. Ако помислиш за 2 мин сам ще разбереш, че това са пълни глупости дето е отчитало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отчита грешно на твоя приятел борда. Ако помислиш за 2 мин сам ще разбереш, че това са пълни глупости дето е отчитало.

И аз съм за, че не може да се вярва на борд компютър, как при по-ниско обороти ще ти дава по-висок разход и то с над 1 литър и то дизел, абсурд.

И също си е истина, че 4К оборота за бензинов не са много и то 2.0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колегата ми позволи да му ползвам темата искам да попитам нещо. Аз карам АВТ на газ. Гореше ми доста масълце около литър на 500км, преди да сменя главата, тя по други причини, и да сложа нови гумички, налях масло Q8 което ми се струва за сегашните 6000км от ремонта е малко утъняло :steinigung:...таа от както прескочи 5000км колкото и да и долея все пада на минимума на щеката и си го държи там. От цялата туба Q8 бях налял и ми беше останало 1л, сега вече е 500мл, значи за 6000км съм долял 500мл. Искам да ви попитам това признаци за смяна на сигменти ли са, или нещо друго? Много рядко минавам над 3000 оборота. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колегата ми позволи да му ползвам темата искам да попитам нещо. Аз карам АВТ на газ. Гореше ми доста масълце около литър на 500км, преди да сменя главата, тя по други причини, и да сложа нови гумички, налях масло Q8 което ми се струва за сегашните 6000км от ремонта е малко утъняло :bia:...таа от както прескочи 5000км колкото и да и долея все пада на минимума на щеката и си го държи там. От цялата туба Q8 бях налял и ми беше останало 1л, сега вече е 500мл, значи за 6000км съм долял 500мл. Искам да ви попитам това признаци за смяна на сигменти ли са, или нещо друго? Много рядко минавам над 3000 оборота. :bia:

Колега щом си решил да караш с това масло купувай само от Косер ,веднъж само купих от друго място 4 л туба и след 2 хиляди го смених но още като го отворих да сипвам и замириса силно на газ за осветление или нещо подобно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предния път, когато сменях гарнитурата на главата, не смених болтовете. Сега съм решил да ги сменя.

Гарнитурата се стяга по следния начин:

1. => 4 кг./кв.см.

2. => 6 кг./кв.см.

3.=> -90 градуса + 6 кг./кв.см.

4. => + 90 градуса

5. => + 90 градуса

Предния път пропуснах стъпка №3. Сега се чудя, ама май ще я изпълнявам. Та питането ми е:

1. Последователността на разхлабване на болтовете същата ли е както при затягане(от средата към краищата)?

2. Как се изпълнява самата стъпка?

Вариант 1: В смисъл връщам болта 90 градуса и веднага го дозатягам до 6 кг. и чак тогава отивам на следващия болт.

Вариант 2: Разхлабваме всички болтове на 90 градуса и след това ги дозатягаме до 6 кг.

Моето мнение е, че на въпрос 1 отговора е "да", а на въпрос 2 "вариант 1", но бих желал да чуя и вашето мнение.

предварително благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега ,развиват се обратно на затягането.Реда за стягане - първи болт в средата от към свещите, втори срещу него ,трети е до първи в дясно и така на кръст до края,.Затягане по книжка е дадено на три стъпки.Първа на 4,0 втора на 6,0 и трета дозатягане на 180 градуса.Уточнение ,като застанеш от страна на свещите крайния ляв ти е 7,с/у него е 10 .Крайния десен е 9 с/у него е 8

Редактирано от jiko58
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, затягането е на 5 стъпки - поста ми по-горе.

Въпросите ми са конкретно за трета стъпка, където има развиване на 90 градуса и пак затягане до 6 кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Неделчо, в кутията на болтовете предполагам видя, че има схема за последователността на затягането им и ако имаш време я приложи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е въпроса за реда за затягане, а за етапите(стъпките)

1. => 4 кг./кв.см.

2. => 6 кг./кв.см.

3.=> - 90 градуса + 6 кг./кв.см.

4. => + 90 градуса

5. => + 90 градуса

В кутията на болтовете указанията са същите.

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По книга Руско издание до сега не ме е подвела ,NE.DZ.AAD.ABT.ABK.ACE.PS.KV.NG.7A е на три стъпки.1Y.RA.SV на пет стъпки.AAZ.1Z на четири стъпки.Ти си решаваш как да затегнеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Събрах го мотора и вече имам нов проблем - няма налягане на маслото и тракат повдигачите.

Паля, лампата за маслото гасне веднага, но повдигачите си чукат. Някъде към 2000 оборота лампата за маслото светва.

Налях старото масло, защото бях правил промивки на мотора с кореселин и газ. Бях решил да поработи малко със старото масло и тогава да сипя новото. Дали нещо от промивките се задръсти? Дали нещо друго се прецака?

Как се задвижва маслената помпа? Бях вадил делкото, но мисля, че е сложено както трябва. Утре ще взема някое евтино масло и ще пробвам пак, но умът ми не го побира какво пък стана сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе и това ми мина през ума. Признавам си не съм я бройкал дупка по дупка. Бързах да я затварям и на бързо я наложих на старата гарнитура - съвпадаше, но си признавам, че не съм я огледал внимателно. Гарнитурата е на Гьотце 30-027257-20 - по каталога на Гьотце и на Евро 07 излиза същия номер, макар че по каталога на Гьотце излиза още една, ама тя май е метална.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това и е номера ... Другата е металната ...

Виж да не е някой датчик, ама мноооого ме съмнява !

Маслената е от паразитният вал, ама там е и делкото !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи изключваме гарнитурата като заподозряна.

Датчика също отпада, защото повдигачите тракат - следователно налягането следва да е ниско, нали така?

Дали може като съм вадил делкото да съм разкачил нещо по задвижването на маслената помпа? Помпата върти явно, защото при 1000 оборота лампата не светва, макар че повдигачите си тракат.

На предното сваляне на главата бях изпразнил повдигачите, но този път реших да не ги пипам. Възможно ли е да има нещо общо с проблема?

Масления филтър може ли да прави мизерии? Смятам да сменям филтъра и едно евтино масло и да видим какво ще стане, макар че съм скептично настроен. Каръшка история. Сега ако стане работата да свалям картера при затворена вече глава... :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не е ли по-лесно да замериш налягането, преди да сваляш картера?:zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като зацепиш делкото , то влиза в маслената помпа и ако не е влязло не можеш да прибереш делкото .Залагам на запушена цетка на маслената помпа след промивката,а може и филтъра ако не си го сменил.

Редактирано от jiko58
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Делкото си влязло добре - първо там погледнах. Промивката беше сипване на газ(кореселин) в цилиндрите и после източване от картера. Филтъра не съм го сменял. Иска ми се там да е проблема, макар че не ми се вярва. По-вероятно е ако са излезли някакви боклуци да са на цедката на маслената помпа. Филма, който играя вече почти седмица май ще има продължение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Длъжен си да опиташ с ново масло и нов филтър преди да сваляш картера , източи колкото се може по - хубаво старото масло като надигнеш на крик от едната страна колата , така че картера да е наклонен към пробката за да изтече по - хубаво старото масло . След като започне да капе едва едва сипи от горе стотина грама от новото и изчакай и то да изтече за да си сигурен , че не е останало от газта и кореселина в картера . Възможно е да е останало малко от него и да ти е разредило маслото и затова да се получава така :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Длъжен си да опиташ с ново масло и нов филтър преди да сваляш картера

Това е първото, което смятам да направя. Лошото е, че май следващата стъпка е сваляне на картера. Ако някой има други идеи, моля да сподели, че довечера започвам да разглобявам на нова сметка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може да си запушил масления филтър. Ако след смяната му не се оправи ще се наложи да свалиш картера. По ме притеснява "чукането" и детонациите на мотора преди да смениш гарнитурата на главата и да видиш проблема. Ако си карал без компресия е възможно това "чукане" да е повредило лагери/биели или дори коляновия вал - зависи колко силни са били ударите. Все пак дано да е малкия дявол - масления филтър или цедката на маслената помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотора е работил около половин час на два цилиндъра. Последно когато вкарах колата в гаража(на около 3000 оборота и полусъединител) нямаше проблем с маслото.

С две думи, твоето мнение е, ако не се оправи след смяна на филтъра да свалям картера, така ли?

Редактирано от nedelcho_iliev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...