Jump to content

Най-икономичен изпарител за АВТ мотор


Recommended Posts

Искам да помоля хората с АВТ двигатели да изкажат мнение какви марки изпарители карат и колко им горят градско.

Аз съм с Ландиренцо градско в Русе лятото 12 зимата скача и до 15 на 100, със студен старт, при по-натоварен трафик за Русе.

Интерес за мен са марките ОМВЛ, Ловато, БРЦ точно за АВТ двигател 90 коня моно.

Благодаря ви предварително :gruebel:

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 50
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Разхода няма да го свалиш с друг изпарител.

Толкова си му трябва на моторетката че да те предвижи 100 километра.

Тези 90 коня са при определен въртящ момент и обороти, отделно КПД-то на газта, конкретната настройка на изпарителя и състоянието на двигателя.

Аз дори съм по лек като килограми и съм почти до твоя разход, с разликата че много рядко се навирам в трафик и час пик.

Ако ти гори 12/100 градско при къси отсечки 5-10 километра даже трябва да си доволен от разхода, зимата е ясно че съотношението пропан/бутан е друго, бавно стопля мотора и от там идва леко завишеният разход.

П.с от Ловато съм доволен, върши работа.

мотора е ПМ но е доста близък до АБТ

А сетих се и друго, седи си в средна или дясна лента и сменяй предавка около 1800-2000 оборота.

Вярно ще си наравно с градския като ускорение но ще се учудиш на разхода как може и да падне :gruebel:

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на 1800 - 2000 оборота не е ли отново в преразход двг, защото се товари ? Вярно, че когато газта започне да свършва на 3000 оборота придръпва не стига, а на 2000 върви още 4-5 км, значи на 2000 оборота се нуждае от по - малко газ и е по икономичен...разбирам :gruebel:

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всичко е до игра със ск. лост, аз съм свикнал да ме задминават.

А и колата не предразполага за някакви изпълнения тип голф2 с KR двигател.

Ако си спокоен шофьор опитай така,

1-ва 2000

2-ра 2000

3-та 1800

4-та 1800~2200

5-та ..... до където трябва.

Избирай си маршрут с по малко кръстовища и светофари, ако е малко по дълъг маршрута да не те притеснява, ще го избиеш от спестените спирачки и последващо тръгване и редене на скорости :gruebel:

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И да си смениш подписа.

Че тоя "ЖИЗНЬ НАЧИНАЕТСЯ ПОСЛЕ 200 КМ/Ч" в твоя случай е ненаучна фантастика.

За първи път чувам изпарител да има разход на газ. Да не е пробит? :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойто АБТ е с някякъв турски изпарител - ЕмеГаз и съм много доволен. Лятото ми дава градско към 10, зимата 12-13. По принцип като сложа за 10 лв газ, влизат сега 8 литра и го смятам 8 литра - 70км пробег и така малко по малко напълних бутилката. Незнам дали е от изпарителя, но зимата ако не паля на бензин, разхода ми се качваше на 15-16. И най важното за мен, изпарителя струва 50лв та като се прецака няма да се занимавам с ремонтни комплекти, ами директно си взимам нов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няколко прости правила които спазвам до колкото ми позволява обстановката на пътя:

- Преминавайте на по-висока предавка при около 2000 об/мин за дизелов двигател (2400 об/мин за бензинов). За високите предавки (5та и 6та) тези стйности могат да бъдат надвишени.

- Преминавайте на по-ниска предавка при около 1000 об/мин.

- При постоянна скорост или при леко ускорение използвайте най-високата възможна предавка.

Следователно:

- При 50 км/ч вече трябва да сте на 4та или 5та предавка

- След стартиране на двигателя бързо преминавайте през предавките докато стигнете 5та. Ако имате 6та - преминете на нея след 60 км/ч.

Оценявайте пътната обстановка около вас, за да можете да използвате максимално двигателя като спирачка вместо спирачния педал.

- При повече от 40 км/ч поддържайте постоянна скорост.

Следователно:

- При 50 км/ч вдигайте крака си от педала на газта около 150 м преди червен светофар.

- При 120 км/ч вдигайте крака си от педала на газта около 1000 м преди зоната за плащане на магистралата

До 50 км/ч ускорявайте повече, за да достигнете бързо до 5та предавка. След 50 км/ч ускорявайте умерено и ограничете скоростта.

Следователно:

- По магистралата шофирайте с 120 км/ч вместо с 130 км/ч

- Извънградско:

- шофирайте по-скоро с 80 км/ч вместо с 90 км/ч

- след завой увеличавайте скоростта постепенно

Обикновената газова няма ППХ но правилата са всеобщи до някъде, успех и после сподели за разхода :zustimm:

Редактирано от SunShine
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм с АБК и разхода ми е почти същия. Изпарител БРЦ, който при мен е 50 000 км, а преди това не се знае....Много често шофирам с около 1800-2200 об. в града....Вече рядко минавам 3500 об. :zustimm: Но колата ти има нормален разход не се шашкай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карам АВТ от лето 2000,тоест вече 11г.От самото начало на газ.Изпарителя допреди година и половина беше ВRC,а сега е Lovato.Разхода е същия като твоя,само зимата е малко по нисък.Към това което е написал SunShine няма какво да се добави.Направи си регулировка на изпарителя при читав майстор с газанализатор,сменяй навреме въздушния филтър.И колкото повече си завираш главата под капака толкова ти се качва разхода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за съветите. Можеби темата не трябваше да се казва така, а нещо подобно на `съвети за икономично шофиране` Грешката е моя :hilezh: . Изпарителя не `гори газ` много грешно се изразих, исках да чуя мненията на колеги с двигатели като моя от кои изпарители са доволни и от кои не са. Колега Grizzly, ще сменя подписа щом не ти харесва :lol:, верно с АВТ-то не мога да прескоча 190 та камо ли 200, както винаги прав :zustimm:.

Редактирано от Kompresor
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То хубаво да караме на високи предавки, но аз с тази "дълга" скоростна кутия се изтормозвам. Ако я "закотвя" с 50 на 4 - та и много се мъчи, тресе се и трудно набира. Ако включа с 60 на 5 - та пак същото :zustimm:

Редактирано от ram_pz
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен като я купих го правеше. С 60кмч на 5 скорост тресеше на бензин, а на газ още повече. Смених кабели, свещи, палец, капачка, най - обикновени, средна цена не много скъпи и вече 20 000км няма проблеми. Само на 10к сменям свещите, щото са по-обикновени такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая на колегата май е удачен един ламбда контрол??? Ако е това за което го продават трябва да има ефект :zustimm: ТАП-а не знам дали ще има отражение за разхода? Аз самия се чудя и за двете решения до колко може да бъдат ефективни :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз от ТАП лошо не съм видял, познавам си двигателя и как движи със и без тая джаджа.

Определено има по добра реакция в ниските, това естествено може да се постигне и леко врътване на делкото.

Но това не ме кефи щот си развалям работата на бензин, за това и ползвам ТАП.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги, ще се примиря с тоя разход. Не желая компютри процесори и тем подобни, благодаря отново :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Г-н Компресор, след като се разбрахме че изпарителят не харчи оставам с впечатление че работата на двигателя за Вас е пълна мистика. С оглед на това бих си позволил да препоръчам някое хубаво ТАПче за подобряване на работата на същия този двигател.

Влагането на едни 40-50лв във Вашия двигател несъмнено ще допринесе едни умерени ползи във Вашето ежедневие. :zustimm:

------------

Тия дни чета П.Г.Удхауз и кореспонденцията ми е в подобие на английски аристократ от миналия век. :hilezh:

Ако стилът Ви смущава бих го превел на български, Сър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия дни чета П.Г.Удхауз и кореспонденцията ми е в подобие на английски аристократ от миналия век. :zustimm:

Ако стилът Ви смущава бих го превел на български, Сър.

Преди години попаднах случайно на книга от автора във влака София-Варна.

Хилих се като идиот и прекарах пътуването в коридора.

Първата му книга е най-хубава. Без значение коя е...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря ви колеги, ще се примиря с тоя разход. Не желая компютри процесори и тем подобни, благодаря отново :zustimm:

Защо, при положение че ще оптимизираш горивния процес?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

един колега с пасат 1.8 моноинжекция имаше разход около 12-13л на газ лятото с ел изпарител,сега постави обикновен изпарител(такъв който поставят на карбуратор,лада,москвич),разхода му падна на 10л градско.Не знам на какво се дължи ,но е факт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дали изпарителя е вакуумен или електрически няма значение за разхода на гориво. Виж ако изхвърлиш стар изпарител, с който са изминати много километри и го замениш с качествен нов, може и да има положителна промяна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност няма какво да се учудвате АБТ-то може да се прави изключително лесно на газ ама е много далеч от термина подходящ за газ.

Прекалено ниската му степен на сгъстяване не му позволява да използва предимствата на газта. Така че просто гледайте изпарителя да е наред и колкото толкова.

Някой ден ако ме забие съчмата в главата ще взема да преправя един Ауди класически двигател (нещо от сорта на 1.8 карб или 2.0 моно) до такъв дето да разходва газта и да върви все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...