Jump to content

Проблем А6 3.0 TDI?


TMAX

Recommended Posts

sky: алусил имат всичките V6/V8 с алуминиев блок, включително другия гроб, който си купих - S6 C5.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Утепа рибата.

:D :D :D :D

Не шпекси, аз обичам да работя само с факти, които са потвърдени и въз основа на тях използвам пътя на логиката за да направя заключение.

Направих две проверки в Google:

- Първата бе свързана с твоя цитат за проблемния 3.0 ТДИ на човека, който заради това си е купил Шкода. Оказа се, че от Февруари 2010г насам си ползвал и ползваш един и същи цитат в няколко други форума и няколко пъти тук, при положение че това е било едно единствено и непотвърдено мнение на човек, който е фен на Шкода и не е ясно как и колко време е карал въпросното Ауди. За да ползваш същия цитат, който преди две години предвидливо си запазил в архив, означава най малко две неща:

=> Имаш предубедено негативно отношение към този двигател и даваш всичко от себе си за да го представиш в негативна светлина.

=> За две години не си успял да намериш нищо друго което да ползваш за да поддържаш тази линия, което пък доказва че теорията ти е непотвърдена.

-Втората ми проверка, бе свързана с това доколко масов е този двигател. Оказа се (както и Вертер е писал), че 3.0 TDI се използва в А4,А5,А6,А8,Q5,Q7 и Allroad, а също и в Порше и Фолксваген. Към тази цифра следва да прибавим и 2.7TDI, който оказва се е конструктивно същия двигател :bia:. Това на свой ред означава че:

=> Марката Ауди се олицетворява с този двигател и плюенето по него означава плюене по самата марка.

=> За да се влага в толкова модели от Ауди са вложили огромни инвестиции в разработката и проучванията си за да направят един устойчив във времето двигател.

Бих бил Благодарен, на всеки който представи данни за друг двигател (бензин или дизел на който и да е производител), който да е вграждан на повече модели и марки от този, като по този начин ще помогне в търсенето ни на най безпроблемния и ултимативен двигател правен някога.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно преди празниците видях счупен 2.0 ТФСИ заради описания дефект... на колосалните 47 000 км., купен нов от Порше БГ.. но не съм качил тема пълна с емотиконки

Има ли нещо общо между ТФСИ 170-200кс и 2.0ТФСИ 211 (слаган на А4/Б8 и Кю5) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз да кажа 2.0 TDI-PD е може би най-масовия мотор на групата VW среща се в Голф, Туран, Кади,Пасат,Шаран Пасат СС, Мултиван, Тигуан,ЕОS Ауди А3,А4,А6,ТТ, Q3,Q5 Шкода Октавия и Супърб, Сеат Леон, Ексео,Алхамбра Толедо, Има го и в Мицибуши Лансер и Оутлендер! Вярно е че в Ауди Q3 и 5 Пасат CC Тигуана се среща само като комънрейл

Редактирано от audiceco
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има ли нещо общо между ТФСИ 170-200кс и 2.0ТФСИ 211 (слаган на А4/Б8 и Кю5) ?

Ако ми дадеш кода на мотора за който питаш мога да проверя дали е в потенциално проблемните ... става въпрос за серия от тези с 4 буквените кодове (СС нещо си), коита са след моделна година 2008

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за многобройните примери в класа до 2000 кубика колеги, но нека потърсим в съответната категория, примерно над 2.7l без значение бензин , дизел, редови и т.н. Ясно е, че всеки го може до 2.0l, но съгласете се че там е много скучно и няма предизвикателства, а да не говорим за ефективност и мощ. За това на мен всъщност ми е по-интересно на кой производител му стиска да се впусне масово и качествено в по-тежката категория, а още по добре ако е ползвал нова технология, а не да правим сравнение на кон с кокошка :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Та да се върнем на есенцията на темата-дюзите :bia: Най-накрая и аз ги поръчах от маджара, но цената вече е 1300 евро :D. Но като говорих с няколко майстори, се изясни становище, че ако дюзите са леж то мотора ще работи неравномерно (ще мени оборотите), на място ще пуши, и няма да върви както трябва. Моята ги няма тези симптоми, даже напротив - върви доста добре, не пуши мирише на едно хубаво от ауспуха :D , а единствено показва лоши стойности на ваг-кома, та за да се презастраховам, а може би защото си мисля че са тръгнали към "пъкала", си поръчах новите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

. Колата е на 173 000км.

...

Това да стане така - сигурно е каран с "нафта" от БДЖ.

И с масълце М10Д и малко Приста за цвят.

Редактирано от alexvan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ха, то ако е слагано масалце, нямаше да стане така :bia:. В интрес на истината, моята е на 180к, реални, проверени във VW сервиз, собственика предходния е от Люксембург и я е гледал доста добе,въпреки това стойностите ми са невероятни почти :D, така че не е гаранция, че всичко случващо се с дюзите е от некачествена нафта, освен ако в Люксмбург нафтата е "скапана", въпреки че са страната с хай-висок БВП на човек от населнието :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Mного ми е любопитно наш Стефчо ,ако сега посне снимки на строшени колектори или строшена турбина,всички ли ще се разтичате да си купувате,как само ви сапунисва!Моята е със 115000хил в БГ навъртени от общо 140000 и странно,но си работят нормално(да не викам дявола де).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мога да задам въпроса кой е по сполучливия мотор 3.0 дизел този на Ауди или на БМВ говорим от 2004 нагоре? Любопитно ми е вашето мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мога да задам въпроса кой е по сполучливия мотор 3.0 дизел този на Ауди или на БМВ говорим от 2004 нагоре? Любопитно ми е вашето мнение.

Какво значи кой е по сполучлив? Имаш предвид кой се разваля по-малко, кой е по-лесен за поддръжка, кой се продава повече или кой е с по-добри експлотационни качества? На всички въпроси май няма да се намери отговор. Повечето от нас не познават и дизела на БМВ за да могат да го сравнят.

С моя 3.0тди не съм имал никакви ядове и за мен е сполучлив, защото мога да сравнявам само с двигатели и коли, които съм имал преди, ама са били и по-стари и карани. На други колеги им създава проблеми и за тях е калпав, трети четат чужди впечатления и си правят изводи както им изнася.

Основният проблем на 3.0тди според мен е, че е скъп за поддръжка, нищо повече. Нищо по-различно от всеки съвременен дизел.Сега, има и няколко класа според това кой как може да си постели преди да седне да яде: 4-цилиндрови, 6-цилиндрови и 8 цилиндрови дизели. При тях раликата не са само в бройката на цилиндрите. Целите двигатели са по-сложни и скъпи.

3.0tdi e здрав, мощен и икономичен двигател като цяло. Естествено докато е на приличен пробег и години. След това си става непрепоръчителна покупка, защото си взимаш основно проблеми и ремонти отколкото кеф и удоволствие.

Общо взето проблемите около него дойдоха в последната година и тук във форума се напълни с нови собственици на такъв модел, появиха се на пазара оферти по 20000лв и съответно теми за проблеми. В първата част на голямата тема "Малка питанка относно 4F" се изписаха последните 3 години над 200 страници и поне аз не помня някой от пишещите собственици да е имал проблем с двигателя!!! Това всичко го има на архив и може всеки да го провери.

Даже си спомням едно мнение дали бе на шпекси или някой друг, че тази тема е основно пълна с личните драми на двамата владковци, демек аз и sky и сме си търсели само поводи да пишем без да имаме особен повод. В общи линии е точно така, но тази тема си бе клуб в клуба, колите бяха по-нови, купувани от първи собственик и то директно от Ауди шоурум, на по 3-4 години и съответно без проблеми. В момента от тази група не съм прочел някой да има проблеми с двигателя. Демек нищо не се е променило дори след 3-4 години.

Проблемите са по коли от масовото освобождаване на немския и италианския пазар. Тия дето са спукани от каране и заслужават цена от 20000лв, защото още с купуването им правиш компромис и започваш ремонтите. Сигурен съм, че почти всеки от новите собственици на 3.0тди е взел колата поне с един проблем, но пък на приемлива цена, която му позволява да кара лимузина с голям двигател. Лошо няма, малко са тия дето могат да изкарат нова такава от шоурума, пък на всеки му се кара нещо по-класно и тежкарско.

Кофтито е, че за да се е скапало нещо основно вече, то най-вероятно целия мотор е похабен и започва серията на ремонтите, ваденето на пари и нервните изблици.

Принципно 3.0тди има съвсем малко масови проблеми, и всичките са незначителни, т.е. няма ремонти, които се очакват да се случат на определен пробег или възраст и да са факт при почти всички екземпляри. Точно за избягването на такива има така наречените сервизни акции, които са напълно безплатни и могат да се направят от всеки. ОТ ауди се стремят да не допъскат масови проблеми, дори на вече стари автомобили, което е похвално. Развалят се понякога разни неща, но това са прецеденти и са в границата на нормалното. На фона на това колко сложен мотор е това е доста здрав и безпроблемен. Все пак за мен е истина, че стар дизел не е добра оферта, никога не е била и вероятно няма да бъде. Дизелът е създаден, за да върти стотици хиляди километри. Там му е силата и файдата. Затова се купуват толкова дизели в Европа. Имат кяр като им врътнеш 200-300хил.км спрямо някой бензин. Ама после следващият собственик яде дърво, защото не ги отчита тия работи и вярва в приказки или просто си надхвърля възможностите. И това за реалния пробег и пълна утопия, но някои хора продължават да вярват в разни неща. Реален пробег се доказва само с разпечатка на сервизната история от регистрите на ауди и то само при положение, че до покупката на колата от последния собственик тя е била обслужвана без изключение в ауди. Масово тия коли се задържат в официалните сервизи докато са при първия си собственик и са в гаранция, после следите и инфото се губи. Сервизните книжки са пълна глупост и там може да пише всичко. Подправянето е прекалено лесно - само един печат срещу почерпка, където трябва. Инфото от самата кола се подпрява лесно и не е никаква гаранция за достоверност. Не знаеш ли със сигурност пробега на автомобила не можеш да си сигурен какво си купуваш - проблеми или удоволствие.

Би трябвало всеки да внимава какво купува и да мисли докато е време. А6 4F стане ли на възраст и набере ли солиден пробег вече не е оферта без значение с кой мотор е. Хубаво е докато е ново и младо. :lol:

Редактирано от verter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Абе хубаво и евтино няма... или поне аз не съм попадал на такова нещо. Може би не съм имал късмет, знам ли. Когато взех моята А6-ца, нямаше никакви проблеми, но за гуми, обслужване, смяна на масло в ск. кутия, ремък и ролка /ролки/ на дизеловата помпа, пистов ремък и некви дреболии, налях едни бързи 7-8 хиляди... ако не и повече. И това на кола която нямаше никакъв проблем, беше на 104к км. Карах я близо 3г. за което време съм сменил два лагера на главините и клапите на десния колектор. Толкова... а и навъртях близо 95к. км през това време. И не мисля че този модел има някакви особени проблеми, напротив. За мен си остава един от най-сполучливите модели на Ауди. Поддръжката не е евтина, но и никой не трябва да очаква евтина поддръжка за този клас кола. Големия удар идва при продажбата... за близо три години от 57000лв я продадох за 33000 и всеки ми казва че съм я продал на добра цена. Така че потенциалните собственици е хубаво да помислят. Скъпо удоволствие е, но пък аз смятам че си заслужава. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако мога да задам въпроса кой е по сполучливия мотор 3.0 дизел този на Ауди или на БМВ говорим от 2004 нагоре? Любопитно ми е вашето мнение.

Само ,че какво очакваш да разбереш като задаваш тоя въпрос в ауди форума :lol: същото ще е с обратен знак в БМВ форума и така :) Виж тука има една скромна класацийка в последните 10+ години кои къде е :Phttp://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си купиш кола без история, все едно да си вземеш бивша проститутка за жена :lol:

Не знаеш откъде ще изскочи за зайко байко :P

Също така този двигател не търпи скръндзи! Иска си неговите масла с редовна смяна на филтри и нормално гориво от нормална бензиностанция!

За година и половина и 40К км имах само едно сериозно притеснение относно моята кола, а именно "проблема" със кутията.

Оказа се че е ехо от джантите, след като сложих зимните шума изчезна и няма и помен от него.

Наскоро, преди около 2к км смених клапите.Предпочетох да ги сменя и двете заради комплектната цена която ми предложиха :)

Това е масла, гуми, нафта и не на последно място удоволствие от колата.

Знам че не е редно да сравнявам с 2.0D(2006г) на бмв, но там смених две турбини и една рейка.

Също така на 2.0д на бмв(2002г) подмених едни валове - за мен старият им мотор е по-здрав.

На пасата 2.0д(2008г) сме сменили две помпи, глава, ел. рейка, дебитомер и турбо :P откачена работа ..... не го препоръчвам на никой.

Омега 2.5тд(2000г) бмв мотор .... за 5г(200к км изминати от мен) само консумативи абсолютно нищо счупено!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хайде и аз да се включа, BMW 530XD, 2006г.,231к.с., колата в момента е на 265 000км. с доказана серв.история, всичко е сменяно по предписание до сега,един собственик, това инфо го имам от сервиза на БМВ, излиза всичко до преди 3 месеца.Обслужване тук, /филтри,масла,ремък, разкарах проблемните пеперуди, които си бяха в перфектно състояние но както и да е и смених 6 бр.свещи, бяха изгорели само 2 бр/ с мотора това беше.Смених масло и филтър на кутия, оказа се че "турбината" на кутията е започнала да си тръгва, имаше едно леко приплъзване на 1600-1700 оборота, смяна с чисто нова, там хвърлих някой лев в повече но си било консуматив. В момента колата се държи съвсем нормално от към динамика, разход, возия и т.н.

Държа да отбележа че по мотора не са сменяни дюзи,турбо,колектори,вериги и др., и не е отбелязано в историята мотора да е отварян поради някаква причина.

Не е толкова важно на колко км. е колата, а кой е бил зад волана, имал ли е желание и средства да я обслужва и какъв шофьор е бил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз бих помолил ако е възможно темата да се заключи, защото се изчерпа от към полезна информация. Започнаха някакви пълни глупости от рода на на Ауди или на БМВ трилитровия дизел е по добър, което по - абсолютно никакъв начин не се връзва със смисъла на темата.

Благодаря.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...