kpematop Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 sky: алусил имат всичките V6/V8 с алуминиев блок, включително другия гроб, който си купих - S6 C5. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MSM Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 Утепа рибата. :D :DНе шпекси, аз обичам да работя само с факти, които са потвърдени и въз основа на тях използвам пътя на логиката за да направя заключение.Направих две проверки в Google:- Първата бе свързана с твоя цитат за проблемния 3.0 ТДИ на човека, който заради това си е купил Шкода. Оказа се, че от Февруари 2010г насам си ползвал и ползваш един и същи цитат в няколко други форума и няколко пъти тук, при положение че това е било едно единствено и непотвърдено мнение на човек, който е фен на Шкода и не е ясно как и колко време е карал въпросното Ауди. За да ползваш същия цитат, който преди две години предвидливо си запазил в архив, означава най малко две неща: => Имаш предубедено негативно отношение към този двигател и даваш всичко от себе си за да го представиш в негативна светлина.=> За две години не си успял да намериш нищо друго което да ползваш за да поддържаш тази линия, което пък доказва че теорията ти е непотвърдена.-Втората ми проверка, бе свързана с това доколко масов е този двигател. Оказа се (както и Вертер е писал), че 3.0 TDI се използва в А4,А5,А6,А8,Q5,Q7 и Allroad, а също и в Порше и Фолксваген. Към тази цифра следва да прибавим и 2.7TDI, който оказва се е конструктивно същия двигател . Това на свой ред означава че:=> Марката Ауди се олицетворява с този двигател и плюенето по него означава плюене по самата марка.=> За да се влага в толкова модели от Ауди са вложили огромни инвестиции в разработката и проучванията си за да направят един устойчив във времето двигател.Бих бил Благодарен, на всеки който представи данни за друг двигател (бензин или дизел на който и да е производител), който да е вграждан на повече модели и марки от този, като по този начин ще помогне в търсенето ни на най безпроблемния и ултимативен двигател правен някога. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sky Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 Аз веднага ще ти кажа - 1.8 TDCi на форд, както и 1.6 TDCi на пежо/форд може и ситроен. Моделите са много. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 Точно преди празниците видях счупен 2.0 ТФСИ заради описания дефект... на колосалните 47 000 км., купен нов от Порше БГ.. но не съм качил тема пълна с емотиконки Има ли нещо общо между ТФСИ 170-200кс и 2.0ТФСИ 211 (слаган на А4/Б8 и Кю5) ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audiceco Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 (Редактирано) И аз да кажа 2.0 TDI-PD е може би най-масовия мотор на групата VW среща се в Голф, Туран, Кади,Пасат,Шаран Пасат СС, Мултиван, Тигуан,ЕОS Ауди А3,А4,А6,ТТ, Q3,Q5 Шкода Октавия и Супърб, Сеат Леон, Ексео,Алхамбра Толедо, Има го и в Мицибуши Лансер и Оутлендер! Вярно е че в Ауди Q3 и 5 Пасат CC Тигуана се среща само като комънрейл Редактирано 6 Януари 2012 от audiceco Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 Има ли нещо общо между ТФСИ 170-200кс и 2.0ТФСИ 211 (слаган на А4/Б8 и Кю5) ?Ако ми дадеш кода на мотора за който питаш мога да проверя дали е в потенциално проблемните ... става въпрос за серия от тези с 4 буквените кодове (СС нещо си), коита са след моделна година 2008 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 Хора стига с тия проблеми ве. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
MSM Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 Благодаря за многобройните примери в класа до 2000 кубика колеги, но нека потърсим в съответната категория, примерно над 2.7l без значение бензин , дизел, редови и т.н. Ясно е, че всеки го може до 2.0l, но съгласете се че там е много скучно и няма предизвикателства, а да не говорим за ефективност и мощ. За това на мен всъщност ми е по-интересно на кой производител му стиска да се впусне масово и качествено в по-тежката категория, а още по добре ако е ползвал нова технология, а не да правим сравнение на кон с кокошка Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PAVKATA26 Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 Та да се върнем на есенцията на темата-дюзите Най-накрая и аз ги поръчах от маджара, но цената вече е 1300 евро . Но като говорих с няколко майстори, се изясни становище, че ако дюзите са леж то мотора ще работи неравномерно (ще мени оборотите), на място ще пуши, и няма да върви както трябва. Моята ги няма тези симптоми, даже напротив - върви доста добре, не пуши мирише на едно хубаво от ауспуха , а единствено показва лоши стойности на ваг-кома, та за да се презастраховам, а може би защото си мисля че са тръгнали към "пъкала", си поръчах новите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 (Редактирано) . Колата е на 173 000км....Това да стане така - сигурно е каран с "нафта" от БДЖ.И с масълце М10Д и малко Приста за цвят. Редактирано 6 Януари 2012 от alexvan Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PAVKATA26 Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 Ха, то ако е слагано масалце, нямаше да стане така . В интрес на истината, моята е на 180к, реални, проверени във VW сервиз, собственика предходния е от Люксембург и я е гледал доста добе,въпреки това стойностите ми са невероятни почти , така че не е гаранция, че всичко случващо се с дюзите е от некачествена нафта, освен ако в Люксмбург нафтата е "скапана", въпреки че са страната с хай-висок БВП на човек от населнието Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Free Spirit Публикувано 6 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2012 Mного ми е любопитно наш Стефчо ,ако сега посне снимки на строшени колектори или строшена турбина,всички ли ще се разтичате да си купувате,как само ви сапунисва!Моята е със 115000хил в БГ навъртени от общо 140000 и странно,но си работят нормално(да не викам дявола де). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audiceco Публикувано 7 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2012 Ако мога да задам въпроса кой е по сполучливия мотор 3.0 дизел този на Ауди или на БМВ говорим от 2004 нагоре? Любопитно ми е вашето мнение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
verter Публикувано 7 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2012 (Редактирано) Ако мога да задам въпроса кой е по сполучливия мотор 3.0 дизел този на Ауди или на БМВ говорим от 2004 нагоре? Любопитно ми е вашето мнение.Какво значи кой е по сполучлив? Имаш предвид кой се разваля по-малко, кой е по-лесен за поддръжка, кой се продава повече или кой е с по-добри експлотационни качества? На всички въпроси май няма да се намери отговор. Повечето от нас не познават и дизела на БМВ за да могат да го сравнят.С моя 3.0тди не съм имал никакви ядове и за мен е сполучлив, защото мога да сравнявам само с двигатели и коли, които съм имал преди, ама са били и по-стари и карани. На други колеги им създава проблеми и за тях е калпав, трети четат чужди впечатления и си правят изводи както им изнася.Основният проблем на 3.0тди според мен е, че е скъп за поддръжка, нищо повече. Нищо по-различно от всеки съвременен дизел.Сега, има и няколко класа според това кой как може да си постели преди да седне да яде: 4-цилиндрови, 6-цилиндрови и 8 цилиндрови дизели. При тях раликата не са само в бройката на цилиндрите. Целите двигатели са по-сложни и скъпи.3.0tdi e здрав, мощен и икономичен двигател като цяло. Естествено докато е на приличен пробег и години. След това си става непрепоръчителна покупка, защото си взимаш основно проблеми и ремонти отколкото кеф и удоволствие. Общо взето проблемите около него дойдоха в последната година и тук във форума се напълни с нови собственици на такъв модел, появиха се на пазара оферти по 20000лв и съответно теми за проблеми. В първата част на голямата тема "Малка питанка относно 4F" се изписаха последните 3 години над 200 страници и поне аз не помня някой от пишещите собственици да е имал проблем с двигателя!!! Това всичко го има на архив и може всеки да го провери.Даже си спомням едно мнение дали бе на шпекси или някой друг, че тази тема е основно пълна с личните драми на двамата владковци, демек аз и sky и сме си търсели само поводи да пишем без да имаме особен повод. В общи линии е точно така, но тази тема си бе клуб в клуба, колите бяха по-нови, купувани от първи собственик и то директно от Ауди шоурум, на по 3-4 години и съответно без проблеми. В момента от тази група не съм прочел някой да има проблеми с двигателя. Демек нищо не се е променило дори след 3-4 години. Проблемите са по коли от масовото освобождаване на немския и италианския пазар. Тия дето са спукани от каране и заслужават цена от 20000лв, защото още с купуването им правиш компромис и започваш ремонтите. Сигурен съм, че почти всеки от новите собственици на 3.0тди е взел колата поне с един проблем, но пък на приемлива цена, която му позволява да кара лимузина с голям двигател. Лошо няма, малко са тия дето могат да изкарат нова такава от шоурума, пък на всеки му се кара нещо по-класно и тежкарско. Кофтито е, че за да се е скапало нещо основно вече, то най-вероятно целия мотор е похабен и започва серията на ремонтите, ваденето на пари и нервните изблици. Принципно 3.0тди има съвсем малко масови проблеми, и всичките са незначителни, т.е. няма ремонти, които се очакват да се случат на определен пробег или възраст и да са факт при почти всички екземпляри. Точно за избягването на такива има така наречените сервизни акции, които са напълно безплатни и могат да се направят от всеки. ОТ ауди се стремят да не допъскат масови проблеми, дори на вече стари автомобили, което е похвално. Развалят се понякога разни неща, но това са прецеденти и са в границата на нормалното. На фона на това колко сложен мотор е това е доста здрав и безпроблемен. Все пак за мен е истина, че стар дизел не е добра оферта, никога не е била и вероятно няма да бъде. Дизелът е създаден, за да върти стотици хиляди километри. Там му е силата и файдата. Затова се купуват толкова дизели в Европа. Имат кяр като им врътнеш 200-300хил.км спрямо някой бензин. Ама после следващият собственик яде дърво, защото не ги отчита тия работи и вярва в приказки или просто си надхвърля възможностите. И това за реалния пробег и пълна утопия, но някои хора продължават да вярват в разни неща. Реален пробег се доказва само с разпечатка на сервизната история от регистрите на ауди и то само при положение, че до покупката на колата от последния собственик тя е била обслужвана без изключение в ауди. Масово тия коли се задържат в официалните сервизи докато са при първия си собственик и са в гаранция, после следите и инфото се губи. Сервизните книжки са пълна глупост и там може да пише всичко. Подправянето е прекалено лесно - само един печат срещу почерпка, където трябва. Инфото от самата кола се подпрява лесно и не е никаква гаранция за достоверност. Не знаеш ли със сигурност пробега на автомобила не можеш да си сигурен какво си купуваш - проблеми или удоволствие. Би трябвало всеки да внимава какво купува и да мисли докато е време. А6 4F стане ли на възраст и набере ли солиден пробег вече не е оферта без значение с кой мотор е. Хубаво е докато е ново и младо. Редактирано 7 Януари 2012 от verter Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
IVO Публикувано 7 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2012 ...Абе хубаво и евтино няма... или поне аз не съм попадал на такова нещо. Може би не съм имал късмет, знам ли. Когато взех моята А6-ца, нямаше никакви проблеми, но за гуми, обслужване, смяна на масло в ск. кутия, ремък и ролка /ролки/ на дизеловата помпа, пистов ремък и некви дреболии, налях едни бързи 7-8 хиляди... ако не и повече. И това на кола която нямаше никакъв проблем, беше на 104к км. Карах я близо 3г. за което време съм сменил два лагера на главините и клапите на десния колектор. Толкова... а и навъртях близо 95к. км през това време. И не мисля че този модел има някакви особени проблеми, напротив. За мен си остава един от най-сполучливите модели на Ауди. Поддръжката не е евтина, но и никой не трябва да очаква евтина поддръжка за този клас кола. Големия удар идва при продажбата... за близо три години от 57000лв я продадох за 33000 и всеки ми казва че съм я продал на добра цена. Така че потенциалните собственици е хубаво да помислят. Скъпо удоволствие е, но пък аз смятам че си заслужава. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
optimist Публикувано 7 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2012 Ако мога да задам въпроса кой е по сполучливия мотор 3.0 дизел този на Ауди или на БМВ говорим от 2004 нагоре? Любопитно ми е вашето мнение.Само ,че какво очакваш да разбереш като задаваш тоя въпрос в ауди форума същото ще е с обратен знак в БМВ форума и така Виж тука има една скромна класацийка в последните 10+ години кои къде е http://www.ukipme.com/engineoftheyear/previous04.html Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 7 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2012 Ако си купиш кола без история, все едно да си вземеш бивша проститутка за жена Не знаеш откъде ще изскочи за зайко байко Също така този двигател не търпи скръндзи! Иска си неговите масла с редовна смяна на филтри и нормално гориво от нормална бензиностанция! За година и половина и 40К км имах само едно сериозно притеснение относно моята кола, а именно "проблема" със кутията.Оказа се че е ехо от джантите, след като сложих зимните шума изчезна и няма и помен от него.Наскоро, преди около 2к км смених клапите.Предпочетох да ги сменя и двете заради комплектната цена която ми предложиха Това е масла, гуми, нафта и не на последно място удоволствие от колата. Знам че не е редно да сравнявам с 2.0D(2006г) на бмв, но там смених две турбини и една рейка.Също така на 2.0д на бмв(2002г) подмених едни валове - за мен старият им мотор е по-здрав.На пасата 2.0д(2008г) сме сменили две помпи, глава, ел. рейка, дебитомер и турбо откачена работа ..... не го препоръчвам на никой.Омега 2.5тд(2000г) бмв мотор .... за 5г(200к км изминати от мен) само консумативи абсолютно нищо счупено! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bordo_77 Публикувано 7 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2012 Хайде и аз да се включа, BMW 530XD, 2006г.,231к.с., колата в момента е на 265 000км. с доказана серв.история, всичко е сменяно по предписание до сега,един собственик, това инфо го имам от сервиза на БМВ, излиза всичко до преди 3 месеца.Обслужване тук, /филтри,масла,ремък, разкарах проблемните пеперуди, които си бяха в перфектно състояние но както и да е и смених 6 бр.свещи, бяха изгорели само 2 бр/ с мотора това беше.Смених масло и филтър на кутия, оказа се че "турбината" на кутията е започнала да си тръгва, имаше едно леко приплъзване на 1600-1700 оборота, смяна с чисто нова, там хвърлих някой лев в повече но си било консуматив. В момента колата се държи съвсем нормално от към динамика, разход, возия и т.н. Държа да отбележа че по мотора не са сменяни дюзи,турбо,колектори,вериги и др., и не е отбелязано в историята мотора да е отварян поради някаква причина.Не е толкова важно на колко км. е колата, а кой е бил зад волана, имал ли е желание и средства да я обслужва и какъв шофьор е бил. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
TMAX Публикувано 8 Януари 2012 Автор Доклад Share Публикувано 8 Януари 2012 Аз бих помолил ако е възможно темата да се заключи, защото се изчерпа от към полезна информация. Започнаха някакви пълни глупости от рода на на Ауди или на БМВ трилитровия дизел е по добър, което по - абсолютно никакъв начин не се връзва със смисъла на темата.Благодаря. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts