Jump to content

Нагревател за Двигателя ( Engine heaters )


Recommended Posts

Здравейте колеги,

Искам да попитам дали някои знае от къде да се купи Нагревател за Двигателя в България ( Engine heaters ) или в чужбината. Аз писах на едни производител на Скандинавите ( http://www.defa.com/en/html/automotive/warmup/products/engine_heaters/721734_series/ )но не ми отговориха, а им писах два пъти. Някой ако знае или има вече опит в тази деиност да драсне един ред.

П.П. Извинявам се ако не съм написал темата в правилния раздел.

Валентин Дамянов

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Искам да попитам дали някои знае от къде да се купи Нагревател за Двигателя в България ( Engine heaters ) или в чужбината.

Браво,захладня и решихме военни изпълнения да правим.Има достатачнофирмички и цехчета които при точна заявка размер и мощност биха ти сътворили подобни реотани за блока и картера.Имай предвид,че това което сам виждал като изпълнение е на 24 волта(по лесно се правят за определена мощност)и не знам каква инсталация ще преправяш. :gruebel:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам такива "нагреватели" на дизеловите генератори в Data Center-a. Пускам ги късна есен и ги спирам април месец. Захранват се на 220В обаче, както и този от сайта, който показваш. Ако държиш да си монтираш може да провериш в някоя фирма, която доставя генератори. Има го като резервна част. Все пак не виждам голям смисъл за лек автомобил, особено в България. Трябва да си извадиш 220В близо до колата за да можеш да го включваш през нощта.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Масовите нагреватели на охладителната система са обикновени 3 бр. подгревени свещи, които се монтират на един фланец - алуминиев. От там ги опроводяваш през едно реле и си готов. Имаха го фабрично монтирани всички VW автомобили Пола/Голф/Пасат-и, които са за скандинавските страни и тези по на север. На Ауди-та не съм го срещал.

Редактирано от drob4o
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги знаете че при студен двигател колата хаби доста гориво (доста за моя джоб) докато мине на газ (метан).Затова ми трябва Нагревател за икономия на гориво (все пак бензина не е евтин а киловатите за сега са). Колега VBI благодарско за инфото ще проверя в Data Center-a а относно 220В в гаража има достатачно контакти с този волтаж :zustimm:

Редактирано от valentinhan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше някъде тема за подгряване на изпарителя със свещи за дизел, ама сега не се сещам в кой раздел беше. Порови се интересна е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нагревателя безплатно ли се нагрява?

ДА ,плаща тати.

Редактирано от jiko58
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за което говори колегата е подгряване на двигателя през нощта. Обикновено има и електрическа водна помпа, която да върти антифриза. Ползва се за гарантиран лесен старт на двигателя (особено дизеловия) при ниски температури, а не за икономия. Все пак това, което дават в каталога като потребляема мощност за най-масовите двигатели е 700W/ч, което при 5 часа на ден (ако се ползва часовник, който да го включва през нощта) прави 3.5кW на ден - лесно може да се сметне колко ще струва на ден. Поддържаната температура на двигателя обаче е 30-40С (поне на дизеловите генератори е такава температурата на дисплея), което означава, че ще е необходимо време след запалването на двигателя да достигне до 90С.

@valentinhan не знам колко ще е удачно цялото упражнение ако идеята е само в икономията на гориво :nixweiss:.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно колегата VBI е схванал наи добре вепроса ми.Не ми трябва висока температура всяка температ по висока от 15 градуса се счита за топъл старт на двигателя. На мене ми трябва 28-30 градуса да да мога дирекно да запаля на метан и изобщо да не се занимавам с СКЪПИЯТ бензин. Ето една проста сметка:

Приблизително 5часа работа на нагревателя по 1kW на час това са 0,7лв. на нощ и така всяка сутрин сумата за месеца в ток е приблизително 20лв. А подгряване на бензина ми излиза от 3 до 5 пъти повече в зависимост от Времето(температурата на въздуха) и цената на Бензина (коята стова все по висока с всяка следваща година).

Още една сметка: Например: взимаме максималните стоиности на брнзина всеки месец 100лв. х 12месца = 1200лв. на 1година (и то само за подгряване) и максималната на Ток -> 20лв. х 12месеца = 240лв. за 1г. (само за подгряване)

СЕГА

1200лв. - 240лв. = 960лв. за 1г.

ИКОНОМИЯ остават за семеиния бюджет.

Това е повече от месечната ми заплата заплата Все едно да получиш на коледа 13 заплата + премия :D (а колко и пари да си дал за нагревател се ще ги избиеш през тази година). Колеги да не си помислите, че работя в счетоводна фирма станах ИКОНОМИС по принуда. Работя на Метан станция

А за хората този разход е нищожен и се дразнят от "глупаци" дето пишат врели некипели и пълнат ФОРУМА с глупости и такива дето БАЩИТЕ им плащат мога да кажа: ДАИ БОЖЕ ВСЕКИ МУ. А аз съм достатачно голям за да издържам 4-ри членото си семейство БЛАГОДАРЯ.

Та сега на въпроса КЪДЕ МОГА ДА НАМЕРЯ "Engine heater" за Audi 80 B4 2.0E 115к. АБК. Бензин.

Благодаря на всики за ИНФОТО.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитай в HiEngineering - те внасят генератори, имат и резервни части. Все пак ще трябва преправяне - heater-a е по-голям от този на снимката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Извинявай за тъпия въпрос ама сигурно имаш гараж, щом мислиш за подгряване на 220В през нощта?

Ако е така, защо не го изолираш, и после да оставяш един маслен радиатор да поддържа температурата.

Много голям фен би могъл да го вгради в пода точно под мотора и топлия въздух да го грее, докато се издига нагоре :-)

Мисля, че ще ти се получи, съдейки по моя гараж. С ламаринена врата е, в необитаем блок. Ама и да е обитаем, все тая, не минават тръби за парно през него. Ако през деня ми навали сняг по колата, през нощта топлината, която се отделя от мотора е достатъчна за да го разтопи. Никога не съм намирал Т<0 в гаража, обикновено разликата е 7-8С с външната температура. Няма да ти е много трудно да поддържаш 5С в него с минимален разход на енергия. Ако правилно разбирам, метана ти е 100% аванта и за това мисълта да изгориш 100 гр. бензин те ужасява?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

не е нито дребнав нито прост.Много се радвам ,че видях още един човек който мисли по тази идея освен мен. Та направо по въпроса колега, аз начинанието почти го осъществих, но ударих на греда, защото се оказа че нямам достатъчно масто при двигателя кадето да монтирам всичко. Идеята ми беше следната.

Казанче за антифриз от Голф 3 едно кръгло такова. вътре в него монтирах нагревател от малък боилер 2 Квт. и температурен датчик, който да изключва на 70-80 градуса, за по- сигурно. всичко това го капсоловах в казанчето от голфа, То има две тръби който ще се използват за циркулация на антифриза.

после водна помпа от мерцедес 124. тези коли имат допълнителна електрическа помпа за антифриза. помпата работи на 12 волта.

идеята е с помпата да се осигурява циркулация на малкия кръг, зада се затопли целия двигател.

Според мен ако това чудо работи 2 часа преди тръгване, двигателя би трябвало да загрее поне на 40-50 градуса преди да запалиш.

а иначе най лесния вариянт е с това. незнам дали си го видял

http://penkiller.com...php?topic=174.0

мисля че струваше около 100 лв. та това чудо и една помпа каквота ти казах спокойно ще докарат 30 градуса за 2-3 часа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето една проста сметка:

Приблизително 5часа работа на нагревателя по 1kW на час това са 0,7лв. на нощ и така всяка сутрин сумата за месеца в ток е приблизително 20лв. А подгряване на бензина ми излиза от 3 до 5 пъти повече

Това как го сметна? Средностатистически бензинов мотор гори 0,8 - 1,2 литра на час. За 5 минути на място, колата ще ти достигне 30-40 градуса, т.е. 100 грама бензин, който струват 26 стотинки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко ми се струва че ви куцат сметките на сите :hilezh: .

Първо към колегата. При наличие на гараж с ток в него е ясно че ще ползваш 220V нагревател за да не мъчиш акумулатора излишно. Макар че я има и другата опция да ползваш 12 волтов нагревател а пък да държиш акумулатора на подзаряд чрез едно зарядно осигуряващо тока на нагревателя и малко отгоре. Недостатъка е че имаш манипулация всяка вечер за да подключиш системата. А и не си отговорил на въпроса вкъщи добре ама като си затръгваш от работа как палиш/караш. В смисъл там има ли къде да е на топло или викаш да спестиш само едното подгряване т.е. това сутрин. Другия вариант е да направиш както ти казаха един нагревател тип радиатор под двигателния блок тогава нищо не включваш пък и акумулатора ще е на топло също.

Подгрев от дизел-агрегат няма да ти свърши работа защото са относително големи пък и скъпи. VBI по принцип при изправно работещ агрегат НЕ СЕ ИЗКЛЮЧВАТ нагревателите, те винаги поддържат температурата на маслото ( и лятото дори) и си имат термостати които се грижат за тях.

5 мин на място не са 100 грама бензин както и това че 1 час на място е 1.2 литра бензин. Това са стойности достижими от съвременни автомобили а не коли на по 10+ години. В режим на "обогатяване" за да работи двигателя студен ми се струва че за тези 5-7 мин спокойно си изхарчва от порядъка на 200-400 мл. гориво в зависимуст от кубатурата де.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да благодаря на колегата toshkov81 за страницата дето ми прати линка и за разбирането. Колега смятам до края на седмицата да се чуем с този човек от район Лозенец и ако това дето го продава си струва като го инсталирам ще кача и снимки. :zustimm::respekt:

На работата вече съм говорил с собсвеника и то даде съгласие да ползвам ел. мрежата му и тока по него :D А там място за паркиране дал бог цели тирове с ботилки паркират за нощно зареждане (двора е към 6 декара дори и повече).Маниполацията с кабела също не е проблем защото може да се направи кабела да се самопребира при разкачване и да се прибира в една от трите решетки долу ниско в бронята. Доколкото поня някъде съм виждал да се продават такива удължители.

А относно разхода: сутрин когато е по студено ми дърпа от 300 до 400мл. черно злато ( а като бързам и повече щото форсирам <_<

"Абе казвам да дъртия таралясник и му наливам в дебелата двигателна чутора, че трябва да гори 100мл. 0,26ст. и че колегата martinich ги разбира тия работи ама неисе не отбира дъртофелника от дума хе-хе-хе" :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

е точно в решетките и аз съм го замислил. аз го мислих зад едната да инсталирам контакт, и да си направя удължител с два мъжки "шуко" накрайника. иначе това за самоприбирането може да се вземе от някоя прахусмукачка, но няма да е много дълъг кабела.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... VBI по принцип при изправно работещ агрегат НЕ СЕ ИЗКЛЮЧВАТ нагревателите, те винаги поддържат температурата на маслото ( и лятото дори) и си имат термостати които се грижат за тях.

...

Тук не си прав - лятото няма нужда да се подгрява дизел-генератора, това е ПРЕДПИСАНИЕ от доставчика ни. Те са голяма фирма, която се занимава само с доставка на промишлени генератори и UPS-и имат опит в тези неща - нищо лично. Спазвам точно предписанията им. Самия нагревател заедно с водната помпа е с големина на бутилка от 1.5л - в общ корпус са. Това за генератор 200кVA. Вероятно има и по-малки по размер :nixweiss:. Нямам идея колко kW е нагревателя, но мога да проверя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Размера на нагревателя е според обема на охладителната система но мисля че се върти в размера на 1-3kW.

Моя опит опира до 1MW Cummins и там не се изключваха. Единствената причина е за да се пази нагревателя като живот иначе аз лично дори лятото бих предпочел мотора да има едни 50-60 градуса вече готови ако разчитам да запали за 7 сек. например защото имам маховик а не UPS например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж това http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=82981&st=0&p=1252829&hl=подгряване&fromsearch=1entry1252829

незнам метана при колко градуса почва да се изпарява, на пропан-бутана 5+ са му напълно достатъчни за да се изпари.

Газаджийте които монтират ГИ настройват с-мите да прехвърлят на 40*С за да има достатъчно запас от топло когато настъпиш яко педала(немисля че някой сутрин в студа си вкарва в лютеницата оборотомера) и на 30*С(минимума на този датчик) да е настроен няма никакъв проблем.

Аз мисля че трябва да подгряваш самия изпарител и/или водата която влиза в изпарителя, можеш да комбинираш, нощно време поддържаш 15-20*С в охладителната с-ма, а сутрин като я запалиш подгряваш самия изпарител.

Ето още решения http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=33330

Редактирано от zorba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И 200 мл. да са докато достигне 30 градуса, това са пак 50 стотинки. Все ми се струва, че не си заслужава цялата галимация заради 15 лв на месец. Да не говорим, че някоя дюза ще даде фира в някой момент, ако не се използва дълго време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали метана не е течна фаза, съответно няма какво да му се изпарява?

Охлаждането му се получава от разширението между 200 и 3(?) бара (не знам колко му е работното налягане преди впръскване).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мечо и там си се одървя защото при разширението поглъща топлина и тогава замръзват изпълнителните механизми на редуктора.

А по въпроса за ДГ-тата сега се консултирах, само през лятото термостата на нагревателя се намалява и НЕ СЕ изключва.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ТДИ мотора на Ауди също има подгряване на антифриза със свещи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...