Jump to content

Как постигнах 4 лв. /100 км с В3 на газ!


Recommended Posts

в името на тестовете довечера ще включа на 5-та и ще опитам да бутна ... ако сте прави би трябвало с доста усилия ама да мога да я поместя поне 1/2 метър.

ПС и ако може някой малко по-технически грамотен от мен да ми каже защо е така? (т.е. защо няма да е с много усилие, това че ще ти работи и хидравлика и вакуми и т.н. е ясна причината)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 279
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Приятелю,във форума на Тойота може да нямаш такива фенове,каквито сме тук.Я си карай Аудито и само умната,ей. :D

Не знам,ама аз скоро не съм се смял толкова ,щом чак ставах от стола и излизах от стаята :lol: просто го обявявам Бруно Банани за най-големия шемет :D:D То бива икономий ,ама това не бях чувал да си махаш страничните огледала,за да подобриш съпротивлението,е нема такъв смях :) Направо Банани може да отреже багажника отзад,за кво му е само да тежи и да вдига разхода :) А това да си сложи мачти на покрива и да пътува с попътен вятър беше култовоо :) Само да гледа да не акостира в Бургас вместо в София :D Наистина Бруно за кво ти е Ауди не разбирам???? Вземи си малка кола тико,уно 1.3 дизел...А иначе ОФИЦИАЛНО ТЕ КАНЯ във форума на Тойота--Toyotabg.net,Ще се радваме на новите ти идеи във връзка с икономичното шофиране,а идеята да модифицираш Приус на метан, :bia: направо трябва да се свържеш с Японците :(

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, най-учтиво Ви моля да съдействате за разпространението на тази тема във всички известни Вам форуми и в интернет пространството. Считам че ефекта ще бъде поразяващ - по пътищата на БГ ще се движат само коли от любимата ни марка АУДИ. Ще престанат да ни се пречкат и засичат под път и над път. Разхода на гориво на всички ще ни падне чувствително. Няма да има нужда от зелена вълна - ДОСТАТЪЧНИ СА САМО ЧЕТИРИТЕ КРЪГА ДА СЕ ВИЖДАТ ЯСНО. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в името на тестовете довечера ще включа на 5-та и ще опитам да бутна ... ако сте прави би трябвало с доста усилия ама да мога да я поместя поне 1/2 метър.

ПС и ако може някой малко по-технически грамотен от мен да ми каже защо е така? (т.е. защо няма да е с много усилие, това че ще ти работи и хидравлика и вакуми и т.н. е ясна причината)

Няма да я поместиш.Ти да не си Херкулес?Къде се сравняваш с 90коня (примерно).

Ре на П.С.Нещо да ти гоори предавателно число? :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

понеже сме нация техническа:

http://static.howstuffworks.com/flash/transmission.swf

Що се отнася до предавателното число, имам представа какво представлява. Има нещо общо, но предавателното число по никакъв начин не премахва силата, която ти е нужна за задвижването на двигателя дори обратното, единственото, което постигаш е че движението с 30км/ч ще ти бъде с да кажем 1000 rpm, и какво от това :D

ПС: факт е че за да си запалиш колата включваш на висока предавка точно заради предавателното число НО целта все си мисля е коренно различна.

ПС2: Много е възможно да бъркам, но ме поправете с някакви физически обосновани твърдения :)

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kotev така и не разбрах за какво спорите. Най-трудно се бута/дърпа кола на първа и най-лесно на най-висока предавка. За това и при паркиране се оставя на 1ва (задна). За да не тръгне сама. Ако я оставиш на 5та ще може да тръгне сама и на лек баир.

Предавките като се обърнат отзад напред действат на опаки. На първа на мотора му е най-лесно да движи. На 5та е най-лесно да бъде движен от към колелата. Което много лесно се вижда като пуснеш колата по инерция на първа или пета. Няма какво да буташ...

----

Онова флашче е много красиво. Само ме дразни че като изключа от скорост не спира изходящият вал.

Иначе ако кола се дърпа на скорост всички системи без електрическите ще работят. А ако се даде и контакт ще тръгнат и те. Може да се намали още съпротивлението на теглен мотор ако се отвори дроселовата клапа за да прави по-малък вакуум. И се спре бензина разбира се.

Дерзайте!

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

казаха ми че целия vw форум се изсипал тука да чете темата. А и тя е станала много известна из internet прространството :)

http://vwclub-bg.org/forum/viewtopic.php?t=19603

...Ще се постарая и във форума на "HONDA"да влезе темата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така и така сме офф топика... Той самия топик е ОЛЕ-МАЛЕ :):D

Поправка за колегата гризли:

Една кола не се дарпа най-лесно на най-високата й предавка, а когато е изключена въобще от скорост :lol:

И друга една корекция да внеса. Според мен паленето на скорост не е проблем за ангренажа не само, защото на него му е работа да се тормози, а и защото той участва и при палене на стартер. Виж за съединителя и трансмисията съм съгласен, че малко се чанчат. :bia:

п.с.: за икономията на колегата немам думи, но може да прочета дисертацията му след теста, който си е наумил да прави :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Една кола не се дарпа най-лесно на най-високата й предавка, а когато е изключена въобще от скорост  :)

Добре, че беше ти да ни отвориш очите. :)

Тва е еб*ти темата, заклевам се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тва е еб*ти темата, заклевам се.

Що какво и е. :):D

Направи ни известни и се разбра какви "икономисти" е имало сред нас. :):D:bia:

Само не знам дали във форума на трабант е пусната. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Срам ме е, че съм пловдивчанин!Поне това да ми беше спестил, майна! :bia:

А ина4е този стил на каране е убийствена амортизация не само за стартера и акумулатора, а най-вече и предимно за двигателя!Сухото триене при стартиране на двигателя е смърт за него!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kotev така и не разбрах за какво спорите. Най-трудно се бута/дърпа кола на първа и най-лесно на най-висока предавка. За това и при паркиране се оставя на 1ва (задна). За да не тръгне сама. Ако я оставиш на 5та ще може да тръгне сама и на лек баир.

Предавките като се обърнат отзад напред действат на опаки. На първа на мотора му е най-лесно да движи. На 5та е най-лесно да бъде движен от към колелата. Което много лесно се вижда като пуснеш колата по инерция на първа или пета. Няма какво да буташ...

----

Онова флашче е много красиво. Само ме дразни че като изключа от скорост не спира изходящият вал.

Иначе ако кола се дърпа на скорост всички системи без електрическите ще работят. А ако се даде и контакт ще тръгнат и те. Може да се намали още съпротивлението на теглен мотор ако се отвори дроселовата клапа за да прави по-малък вакуум. И се спре бензина разбира се.

Дерзайте!

Хихи, приемам се за победен :D

:):D:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Brunobanani, къде си бе човек! Тука стана скучно ша знайш без тебе.

Кажи как се движи проектът за икономичното каране?

Сетих се няколко нещица и рекох да ти ги предложа:

Според мен опитът трябва да се проведе сутрин и то в неделя. :silly: Трябва да смениш въздушния филтър, за да може колицата по-добре да си смучка въздух. Сутринта също е важна, защото въздухчето е по-хладно и маторчето ще "диша" по-леко. Неделята е ясна - ще я ползваме, защото нема да има трафик.

Другото нещо е, че двигателят изстива твърде много, когато се движи колата по инерция и не е лошо да прегледаш кората на колата отдолу под мотора и освен това може да сложиш един картон отпред на решетката, за да се намали максимално обтичането на мотора от въздуха по време на движението по инерция. Важно е да сложиш картона отпред на решетката, а не на радиатора, за да може, ако температурата стигне 95 градуса, по някаква причина, да може перката, като се включи да има как да дърпа въздух през радиатора, за да не прегрее колата. Включване на перката е нежелателно, разбира се, че е бая мощен ел. мотора и това ще увеличи разхода на гориво.

Има и друго ама то ще иска някой лев. Проверяваш си ламбда сондата дали работи добре и си слагаш ламбда контрол джаджа, за да може съвсем точно да ти се дозира газта, когато ускоряваш, а щом го правиш и плавно още по-добре. Според мен от това ще ти падне разходът с над 10%. :) На един приятел с Б3, който го кара отдавна и то на газ като теб, му проверихме ламбдата на бензин и се оказа, че работи перфектно въпреки всичките километри минати на газ. Тъй като той няма ламбда контрол, на газ сондата показваше при всяко положение преобогатена смес.

Е те тва е. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има и друго ама то ще иска някой лев. Проверяваш си ламбда сондата дали работи добре и си слагаш ламбда контрол джаджа, за да може съвсем точно да ти се дозира газта, когато ускоряваш, а щом го правиш и плавно още по-добре. Според мен от това ще ти падне разходът с над 10%.  :P  На един приятел с Б3, който го кара отдавна и то на газ като теб, му проверихме ламбдата на бензин и се оказа, че работи перфектно въпреки всичките километри минати на газ. Тъй като той няма ламбда контрол, на газ сондата показваше при всяко положение преобогатена смес.

Здравейте отново колеги!

Проекта 10 лв. до София и обратно не е замразен! Разбира се ще бъде реализиран в някоя съботна или неделна утрин, но тази нямах време ... може би следващата. Благодаря за напътствията и това за ламбда сондата ме заинтригува особено, но не съм сигурен дали мойта е в ред. Както споменах още в първия пост имах много проблеми с оборотите след като монтирах газта. Колата се форсираше до 4000 оборота на място сама. На светофара бях като ракета - все едно ше излитам. Шума не ме притесняваше, но като си помислех колко гориво губя и сърцето ми се късаше. Накрая след дълго ходене по мъките и кви ли не отворковци е гледаха един ми отвори компютъра и среза 2-3 кабела и колата се оправи. Мисля че бяха някои свързани с работата на ламда сондата и един вид е дезактивираха да не подава никаква информация и да не бърка компютъра!

Колкото до притесненията на някои че се износвал съединителя, прокъсвал се ремъка и какво ли още не искам да ги успокоя че карам повече от две години така и както споменах досега съм сменил само един клеморед на контактния ключ, който се беше износил и не даваше добре контакт ключа (нормално за 15-годишен автомобил). За съединителя не мога да кажа дали е оригиналния, но поне за 110 000 километра които аз съм навъртял не е пипан. Преди мен е търкаляно в Германия 224 000 км. Ремъка съм го сменял 2 пъти - веднага след като е докарах и на 80 000 в България.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

пак ще го кажа, колега, правиш си експерименти, опасни за всички участници в движението. другият момент е такъв, че частите на Ауди хич не са евтини и в един прекрасен ден ще гледам обявата ти за продажба под 1000лв по ред причини...

Ако искаш икономичен автомобил - вземи си някой френски дизел като например Citroen AX и ако десния ти крак не е твърде тежък ще обаждаш разход към 3/100 нафта извънградско, демек 5.30лв/100км. Ауди не е икономичен автомобил, тове е мощен и комфортен автомобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за напътствията и това за ламбда сондата ме заинтригува особено, но не съм сигурен дали мойта е в ред.

А ще ме светнеш ли каква пряка връзка има Л-сондата с РАЗХОДА на газ (не с други неща)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ще ме светнеш ли каква пряка връзка има Л-сондата с РАЗХОДА на газ (не с други неща)?

Виж поста на turbogti ... аз също сега чувам за "ламда контрол джаджа", която можела да намали разхода до 10% !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

bruno, Май не ми схващаш иронията :>

Ламбда сондата следи състава на изгорелите газове и оттам се правят изводи колко е богата или бедна горивната смес, съответно компютъра прави корекция на БЕНЗИНА. Ти си на газ, и ламбда сондата не играе. Освен че може да обърква компютъра.

Емулаторите на ламбда сонда се слагат с цел да се избегне гореописания ефект (объркването).

Джет-спарк е производство на един мой личен приятел, на предната ми кола с газ не даде особен ефект, но много други хора твърдят че им правела голяма разлика. Тази джаджа прави корекция на аванса (по точно го забавя достатъчно, че да дойде малко преди момента, в който трябва да дойде) за да осигури по дълго горене на сместа в цилиндъра, вместо в изпускателните колектори.

Мисля че ти липва много теория ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, идеята е следната. Имаме една обикновена газова уредба да речем и тя се състои от изпарител и кранчета за регулиране на газта, която се подава към всмукатения колектор. Сега при това положение едно време, на жигулките и москвичите, баш майсторите завъртаха аванса, за да може на газ да върви добре машината, но на бензин колата се бухалясваше. Този принцип се ползва и до днес, но идеята е да се оптимизира работата и на газ и на бензин и всичко да си е ОК. За целта се слага така наречения "Джет Спарк" или както там се казва и чрез тази шукария, когато е на газ колата ,съответно се променя и авансът на колата като за газ, а на бензин си стои, както си е стандартно и резултатът е, че бегачката си джитка без дерт и на двете горива.

ОБАЧЕ!!! Има едно такова обаче.

На газ, за ЕКУ-то на колата, информацията от ламбда сондата му идва в повече и той почва да се шашка и светва лампата "CHECK ENGINE", или както там се казва. След известно време, ако не се нулират грешките посредством откачане на акумулатора, да речем, мотора почва да работи нестабилно и гадно. За да се коригира това нещо се слага ламбда емулатор, който НЕ ПРАВИ ДРУГО освен да коригира светенето на именно тази лампа, предпазвайки ЕКУ-то от натрупване на грешки. При това положение пак работата не е ОК, защото на мотора му се подава твърде много гориво, което му е леко излишно. Решението е да се сложи ламбда контрол на газовата уредба. Това "чудо" само по себе си представлява компютър, който ползва информацията от ламбда сондата, за да оптимизира подаването на газ към всмукателния колектор. Това се получава, като "кранчетата" за регулиране на газта, които несъмнено всички имате в колите си на газ, се заменят с моторче, което се управлява от ланбда контрол джаджата.

Те т'ва е на теория, а на практика цялото това нещо намалява разхода на газ, както и вредните емисии на двигателя в режим "газ". :hilezh:

Аре със здраве :P

Редактирано от turbogti
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей така бе човек!

Тамън Бруно отреза всички компютри (защото е доказано че ги слагат само да вдигат разхода) и ти искаш да си сложи още компютри! Ми те дигат и теглото на колата. И пречат на икономията.

Редактирано от grizzly
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Недей така бе човек!

Тамън Бруно отреза всички компютри (защото е доказано че ги слагат само да вдигат разхода) и ти искаш да си сложи още компютри! Ми те дигат и теглото на колата. И пречат на икономията.

:P:P:hilezh: Хайде,бе Бруно,чакаме те във форума на Тойота,да не забравиш и там да поставиш икономичния въпрос. :P:P

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как съм могъл да пропусна такъв жесток купон, не вярвах че в тема с такова заглавие има толкова много забавление, но за пореден път се убеждавам, че не трябва да определям темата като меко казано смешно несериозна само по заглавието.

Имам две предположения които според мен са си истина, но нека и ония как се казваше там икономиста да каже - значи ти "приятелю" според мен си некъв гиздав маршруткар, който не може да спи ако е похарчил 200 грама газ повече и второто ми предположение е, че в миналия век си бил тарикат москвичар, на който тази мисъл му е била фикс идея.

Айде със здраве майна, дано за напред не пишеш поддобни глупости, че започнаха да ми се подиграват приятелите, а не искам заради лейка като тебе да си сменям колата. :P

Редактирано от roberto
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Bruno,

Седя си и си мисля (то понякога само си седя де)... Дали можем да оптимизираме още нещата... Нещо по аеродинамиката на т'ва яйце твоето не можем ли да пипнеме... Хммм... :birthday:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,

четейки тази тема не знам дали да се смея или да плача. Преди години видях Мерцедес ML-ка да зарежда на газостанция...

Един приятел работи във сервиз за гуми и ми казва как редовно Мерцедеси SEL, SL и всякакви други СЕЛ(ь)ове идват и питат за гуми втора употреба...

Ега ти! Като нямаш кинти, карай нещо което може да си позволиш!

Преди две години щях да се пребия заради един военен тъпак който караше на изключен двигател УАЗ-ката по пътя Ардино - Кърджали. Който е минавал от там знае за какъв път става дума.

Аман!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...