Jump to content

климатик Б4


val111111

Recommended Posts

Здравейте колеги.Имам два въпроса към вас.Защо духалките които се намират в центъра на таблото не духат равномерно?Тоест лявата духа винаги по силно от другите две без значение на коя степен е.Другият ми въпрос е за климатика:Миналото лято го пълниха но не духаше толкова хладно,иначе компресора включва но не духа студено.Та мисълта ми е какво да очаквам от климатика,да не би това да са му възможностите?От време на време карам един FORD ESKORT 1996год.,като му пусна климатика не се седи вътре,направо се схващаш.Не знам климатика на аудито ли не става или човека който го пълни.Нямам познат с друго Б4 за сравнение.Бях се замислил дали клапите не са ми за тапициране но зимата имах парно.Преди години като го купувах духаше студено но пък тогава беше месец МАЙ,и така се случи че от тогава до сега не съм го карал лятото.Ако има колеги които да ме насочат към някой който да ми реши проблема ще съм благодарен.Ако изпуска от някъде фреон нали компресора няма да включва,а той включва.Един познат вика кво да очаквам от толкова стара кола и климатик,но пък на мен не ми се вярва това да са му възможностите на климатика.Аудито е 1994год.2000 ABK.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тестът е елементарен.Намираш си цифров термометър с външна сонда/стават и цифровите мултицети с такава функция/.Завираш сондата в централните въздуховоди и изпълняваш следната схема.При включен компресор на климатика,работа на двигателя на 2000 обората/мин,задействана клапа REC,вентилатор на купето включен на 4 степен и поставен да духа фронтално, след 5 минути на решетките на въздуховодите трябва да се измерят следните температури:

външна температура------- температура купе

15-30 градуса ------- 3-6 градуса

35 градуса -------- 3,5-6,5градуса

40 градуса ------- 5-8градуса

Ако влизаш в тези параметри,нямаш повод за притеснения.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Сигурен съм че не се доближавам до тези градуси.Пускам вентилатора и климатика -духа топло,спирам климатика-няма разлика.Иначе клапата топло-студено работи.Мислех че е от нея ама не.При тия градуси които си дал в купето колега ще е рай.Не знам дали не иска само допълване с фреон.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вероятно..около 99.98 % системата изпуска.

Варианти:

- допълва се системата и сеслага оцветител

- прави се оглед и ако компресора е за ремонт (той изпуска) се отремонтира. След това се пълни системата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

И аз си мисля че системата ми изпуска,но нали тогава компресора не трябва да включва? п.с. А къде се намира тръбичката за конденза на климатика?Защото не виждам локвичка под колата.

Редактирано от val111111
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коя година е колата? Има малка вероятност, ако имаш филтър на салонния приток на въздух, същия да е за смяна.Мисля, че трябва да имаш, като гледам - колата е с еърбег на волана, значи е от последните В4 ки.

Редактирано от RaDi_b4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жив Форд Ескорт от 1996 с работещ климатик? :rolleyes::lol:

По темата - твърде вероятно е да тече фреон от някъде.

Закарай я в специализиран сервиз - слагат един оцветител и си проличава. :bia:

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-вероятно може и да си за ремонт на клапите !!! защото централната клапа управлява въздуха дали да минава през радиаторчето на парното или през питата на климатика !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако съм за ремонт на клапите би трябвало да нямам парно,а имам.Филтъра на купето съм го сменил.Трябва да го закарам на сервиз,само че дано да уцеля някой читав че тоя последния нищо не свърши.

Редактирано от RaDi_b4
Цитиране на целия предходен пост
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те клапите са 3(или 2 че го правих преди 3г.)едната е за топло-студено понеже радиатора на кл. е преди рад.на парното тя спира/пуска въздуха през рад. за парното другите са за това накъде да се насочва въздуха(долу, в средата, горе).

Отиди на читав майстор за климатици, съвременните машинки си правят всичко за около 40-50 мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , моля някой изкаже мнение и за моя проблем. Тъй като компресорът на климатика вие много при пускане , след 1 минута работа се стабилизира , но наистина в началото е много страшно , реших да отида до сервиза , където го зареждаха миналата година. Там го погледнаха и ми казаха , че щом не вие при изключено положение , това означава , че лагерът на шайбата на ремъка е добре , т.е. проблемът е в лагера в самия компресор и нямало никакъв начин за отремонтиране. Бил алуминиев и решението било подмяна с нов. Това наистина ли е така ? В момента си охлажда супер , но този шум ме притеснява и не мисля , че ще изкара още много .Забравих да спомена , че климатикът е оригинален.

Редактирано от iovkom
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм сигурен, че е нормално, но и при мен беше така. Б4 АБК с оригинална клима компресора виеше доволно. 2 годинки изкара и още си е читав. Нали се налива някакво масло в него, дали не е хубаво да се провери?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен имаш теч някъде и нямаш нужното налягане компресора да работи нормално.Имам го тоя проблем,както и мн други мой приятели и познати.Пълня климатика с фреон,духа 10тина ден студеничко,и после го нема никъв.Губи налягане....А преди да ми го пълнят,мерят и няма течове(не губило уж :gruebel: )

Явно е доста малък теча,но пък оказващ големи главоболия :hilezh:

Редактирано от audi_lover
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здраве?те, колеги

искам да попитам как да разбера дали работи копчето "REG" до климатика. Питам, защото когато е включено няма никаква разлика. При един голф когато е пуснато духа по-силно!

Благодаря

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно REC клапата прави струята да е по-силна. Явно при теб не работи.

Ловърче, климата не спираше да духа студено и правеше голям клинч в колата. Бе замерена при 40+ градуса на слънце през най-дясната духалка даваше 7 градуса. Не го бях пълнил никога от деня в който я купих и компресора си виеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Компресорът, кактои всяка част по старите ни барутници, остарява и започва да бачка по-шумно.

Ако климата бачка и духа студ - според мен е по-добре да не се пипа - зависи все пак и колко бучи де... :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За бученето - бучи много. Смесица е между бучене и виене - така както може да забучи един затегнал лагер докато се пораздвижи . За духането - духа много студено , по-миналия ден беше 34 градуса навън , а в колата беше доста приятно. Най-добре е да направя клипче , за да се чуе за какво става въпрос . = :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Търси сервиза на Казаков в Добрич! :zustimm: Специализиран за климатична техника. Няколко пъти съм ходил при него и само мога да кажа :respekt:

В момента пак имам нужда от услугите му (локализиране на теч в системата и зареждане), но понеже нямам възможност да ида до Добрич съм решил тоя път да се боря сам, вместо да рискувам да попадна на неподходящ мастер!

Редактирано от Митака
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен имаш теч някъде и нямаш нужното налягане компресора да работи нормално.Имам го тоя проблем,както и мн други мой приятели и познати.Пълня климатика с фреон,духа 10тина ден студеничко,и после го нема никъв.Губи налягане....А преди да ми го пълнят,мерят и няма течове(не губило уж :gruebel: )

Явно е доста малък теча,но пък оказващ големи главоболия :hilezh:

миналата година и аз го имах този проблем защото ми го пълнеха по налягане и от пресостата изпускаше, а ми казаха за него че след като изпусне малко и после изпуска всичкото количество ,

а тази година ми го напълниха с кантар колкото си пише на капака и вече 2-ри месец нямам проблеми

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

REC-ка е за да върти въздуха в купето и духа по-слабо(отвора към купето май е по-малък) когато е включен и работи като управлява клапата посредством вакум от двигателя

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...