Милчев Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Здравей те ! Въпросът ми беше зададен от комшията и на мен ми стана интересно,знам че до миналата година НЕбеше задължително .А тази година как е? п.п. Всички знаем за удобството от зимните гуми ,но човека просто е затруднен финансово а се страхува да не отнесе някоя глоба от КАТ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 (Редактирано) Задължително,особено като паднат температурите под 5 градуса,лятната гума е с по твърд каучук и става на пластмаса от студа,за какво мислите че зачистиха катастрофите по пътищата,карат с летни гуми в студено време и мокър асфалт,как няма да се поднесе колата,аз още днес ги сменям и препоръчвам всички да го направят,за да не се чудите защо въртите волана а върви направо или защо не спира или постоянно чука ABS-a.В закона за дв по пътищата никъде не пишеше /сега незнам/ за зимни или летни гуми,интересува ги колко милиметра е грайфера. Редактирано 2 Ноември 2012 от integrale45 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
krastev81 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 (Редактирано) Отговорът е един, зимните гуми не са задължителни съгласно закона за движение по пътищата, условието е да имат грайфер не по малък от 0.6мм мисля че беше. А мисля че не би трябвало да има нормален човек който да кара зимата с летни гуми.Това е от мен. Редактирано 2 Ноември 2012 от krastev81 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
beko5511 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Отговорът е един, зимните гуми не са задължителни съгласно закона за движение по пътищата, условието е да имат грайфер не по малък от 0.6мм мисля че беше. А мисля че не би трябвало да има нормален човек който да кара зимата с летни гуми.Това е от мен.1,6мм Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
room101 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Не са задължителни, само са препоръчителни. Ако автомобилът има ESP и ABS няма никакъв проблем да се кара с летни гуми, но все пак, аз карам задължително със зимни гуми. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Holz_8885 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Ако автомобилът има ESP и ABS няма никакъв проблем да се кара с летни гуми...Идея нямаш колко си надалеко от истината ... 5 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PRR Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Не са задължителни, само са препоръчителни. Ако автомобилът има ESP и ABS няма никакъв проблем да се кара с летни гуми, но все пак, аз карам задължително със зимни гуми. :wall: Това не го казвай публично пак, че ще умориш някой от смях, а друг може да ти се върже Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
diters Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Ще помоля всеки, който твърди едното или другото да подкрепи твърдението си с цитат на нормативен акт ... 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gsb Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 п.п. Всички знаем за удобството от зимните гуми ,но човека просто е затруднен финансово а се страхува да не отнесе някоя глоба от КАТА не се ли притеснява да не отнесе някоя мантинела, чужда кола или дори човек. Що за работа е това? У нас основният проблем е, че хората спазват някои правила не защото са разумни, а защото се страхуват от глоби и тн.По същата логика можем да си караме през пешеходните пътеки със 120 стига да няма камера, защото иначе може да отнесем акт от КАТ.Тук не е въпрос за удобство, а за сигурност, здравето и живота нищо ли не значат. По-важен е АКТът от КАТ! По случая - вчера видяхте ли мазалото на пътя Бяла-Русе.Въпросче - господинът на 70 г е карал с разумната скорост 60-70 км/ч. Защо тогава се е поднесъл на пътя и се е размазал челно в ТИР? КАТ ще каже - несъобразена скорост. Аз ще кажа - бил е с летни гуменетки на асфалт с температура близка до 0та. Нека не забравяме, че температурата на асфалта зимата е по-ниска от тази на въздуха и лед може да се образува даже и при положителни температури на въздуха. Под 7 гр летните гуми са пълни дървета. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vitcig Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Жоре, ти като колега - я кажи колко нови коли са с зимни гуми и дот 01 Днес една Х5-ца Е53 фейс дойде с такива "нови" зимни гуми ... Припаднахме до тях ти казвам ...А лошото е, че не е само той А колегата по-нагоре с АБС и ЕСП да се редактира бързо, че ако се прочете какви глупости е написал,м трябва сам да си сложи ban 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skyblue Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Ганьо винаги ме е възхищавал с приоритетите си. Малко е затруднен и ще си кара с летните,а защо не пробва с градският транспорт,или там не е за него ,щото Ганьо е създаден за нещо повече.Миналата зима един ей такъв "затруднен"" ме изтресе почти челно с 70 на прав участък и кво да вида Ганьо с всесезонни сликове ..Трябва да има задължителна точка в закона за това,кой не му аресва на село Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
room101 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Идея нямаш колко си надалеко от истината ... При положение, че съм карал цяла зима с ESP и с летни гуми с почти никакъв грайфер и знам как се държи колата, и знам какво да караш без ESP и с 4 чисто нови зимни гуми, мога да споря, че при първият вариант е по добре. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PAVKATA26 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 За сега няма изискване какви да са гумите, зимни или летни, пне аз незнам да има. Но изискване за дълбочината на грайфера на протектора си има и то от доста време: Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:т.9 г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм; от Правилника за прилагане на ЗДвП.Към колегата room101-Моля те не препоръчвай на хората, имащи или нямащи ABS и/или ESP, да шофират зимата с летни гуми, поне не и в този форум А що се отнася до температурата на асфалта и сцеплението на гумата-отново у нас няма нормативна уредба, но неписаното правило е, когато температурата на асфалта падне под 6 градуса, а не на въздуха, тогава лятната гума и по-специално смесите в нея, губят своите качества, съответно сцеплението с пътното платно е значително намалено. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
room101 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Ще помоля всеки, който твърди едното или другото да подкрепи твърдението си с цитат на нормативен акт ...Няма как да се цитира нормативен акт, защото никъде не е уредено задължението да се кара задължително с зимни гуми.Ето какво единствено казва закона за движение по пътищата за гумите:Чл. 9. (1) По пътищата, отворени за обществено ползване, е забранено движението на верижни машини и използването на гуми с шипове. Движение на пътни превозни средства с вериги за сняг е разрешено само когато пътните условия изискват това.Чл. 183.(4, т.5 Наказва се с глоба 50 лв. водач, който управлява моторно превозно средство с износени или разкъсани гуми; Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skyblue Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 При положение, че съм карал цяла зима с ESP и с летни гуми с почти никакъв грайфер и знам как се държи колата, и знам какво да караш без ESP и с 4 чисто нови зимни гуми, мога да споря, че при първият вариант е по добре.Викаш да монтираме по едно и да забравим гумаджия как изглежда -----------------------------------------------------------------А на лед би ли пуснал клипче как ЕСП-то апе с пластмасата все едно е болид ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 (Редактирано) Всъщност гумите си имат индикатор за минимално износване - едни ръбчета между грайферите. Ако грайфера стигне до тях гумата е за бракуване.Зимните гуми работят до износване 4мм и след това се бракуват. После идват в България и се продават като "добра сделка втора ръка".Индикаторите за износване представляват малки издутини в основата на каналите или на шарката на протектора. Когато остатъчната височина на протектора на гумата падне до нивото на този маркер, т.е. 1,6 мм, гумата е достигнала законово допустимата граница на използване и трябва да се смени. При преминаване на тази граница Вие сте в нарушение.Но дори и при шарка на протектора с остатъчна височина над 1,6 мм, потребителите би трябвало винаги да съобразяват скоростта и стила си на шофиране с конкретните условия на пътя, например мокра пътна настилка. Ето защо потребителите може да предприемат смяна на гумите си преди достигане на законово допустимата граница, ако преценят, че характеристиките на техните гуми вече не отговарят на тяхното предназначение.За зимните гуми Michelin маркировка във формата на снежинка върху страницата на гумата показва мястото на допълнителните индикатори на износване «зима ». Тяхната височина е 4 мм. За запазване на максимално сцепление при сняг, както при спиране, така също и при движение, е препоръчително да смените зимните си гуми след достигане на тези индикатори на износване. Редактирано 2 Ноември 2012 от grizzly 4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
room101 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 За сега няма изискване какви да са гумите, зимни или летни, пне аз незнам да има. Но изискване за дълбочината на грайфера на протектора си има и то от доста време: Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:т.9 г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм; от Правилника за прилагане на ЗДвП.Към колегата room101-Моля те не препоръчвай на хората, имащи или нямащи ABS и/или ESP, да шофират зимата с летни гуми, поне не и в този форум А що се отнася до температурата на асфалта и сцеплението на гумата-отново у нас няма нормативна уредба, но неписаното правило е, когато температурата на асфалта падне под 6 градуса, а не на въздуха, тогава лятната гума и по-специално смесите в нея, губят своите качества, съответно сцеплението с пътното платно е значително намалено.Колета, на никого нищо не съм препоръчвал - напротив, посочил съм, че въпреки разрешението от законодателя да се кара с летни гуми през зимата, аз си карам задължително със зимни. Ако беше толкова опасно, логиката следва да се бяха направили отдавна законодателни промени по отношение на гумите, както се правят постоянно по отношение на глобите за скорост, алкохол и упойващи вещества, неправоспособност и др., които и всъщност са основните причини за катастрофи. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PAVKATA26 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Съгласен съм с теб колега Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
V.8 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Не е важно какво казва законодателя (народа) по въпроса . Важното е какво ще каже Застрахователя по въпроаса . 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Holz_8885 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 ...Колега, в момента, в който ти и хората с близка до твоята логика, се съгласят с мен, е твърде вероятно, някое семейство да остане я без баща, я без майка, дете да осиротее, това са най- лошите сценарии, все пак ESP-то и от тях не може да те застрахова ... тогава ще е късно за всичко, дори да съжаляваш, че не си дал въшливите 600-1000 лв ., някой ще страда и плаща твоите грешки.Сори ама тоя модел " На гол тумбак, чифте пищови " е типично балканска, напълно съм съгласен с колегата по- горе, който няма възможност да си кара автомобила зимата, по- добре да ползва алтернативни варианти на предвижване, от колкото да рискува чужди животи ( приемам, че своя оценява по- евтино от едни зимни гуми, съответно не му е мил ).Просто вече не знам какво трябва да се случи, че да бъде преодолян този комплекс, да се покажем кой е по- ербап и същевременно да не ценим нашия и чуждия живот и здраве.РАЗБЕРЕТЕ ГО ТОВА, ОТ ЧОВЕШКИЯ ЖИВОТ ПО- ЦЕННО НЯМА !!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
room101 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 Колега, в момента, в който ти и хората с близка до твоята логика, се съгласят с мен, е твърде вероятно, някое семейство да остане я без баща, я без майка, дете да осиротее, това са най- лошите сценарии, все пак ESP-то и от тях не може да те застрахова ... тогава ще е късно за всичко, дори да съжаляваш, че не си дал въшливите 600-1000 лв ., някой ще страда и плаща твоите грешки.Сори ама тоя модел " На гол тумбак, чифте пищови " е типично балканска, напълно съм съгласен с колегата по- горе, който няма възможност да си кара автомобила зимата, по- добре да ползва алтернативни варианти на предвижване, от колкото да рискува чужди животи ( приемам, че своя оценява по- евтино от едни зимни гуми, съответно не му е мил ).Просто вече не знам какво трябва да се случи, че да бъде преодолян този комплекс, да се покажем кой е по- ербап и същевременно да не ценим нашия и чуждия живот и здраве.РАЗБЕРЕТЕ ГО ТОВА, ОТ ЧОВЕШКИЯ ЖИВОТ ПО- ЦЕННО НЯМА !!!Не те разбирам колега, как така в момента, в който някой се съгласи с теб, някое семейство ще остане без баща или без майка....?!Опитах се да обясня, че върховенството на закона в тази страна трябва да се спазва, но Въпреки това аз карам през зимата със зимни гуми и така трябва, защото и децата знаят вече,че има летни и зимни гуми и техните разлики. Освен това считам, че инженерните технологии трябва да се уважават и да им се има доверие,включително и на технологията ESP, иначе не би имало напредък.По принцип в закона за движение по пътищата има един чл.20, според който при инцидент на пътя водача винаги е виновен, и по който винаги можем да бъдем глобени при произшествие, защото на практика е неизпълним:"Чл. 20. (1) Водачите са длъжни да контролират непрекъснато пътните превозни средства, които управляват.(2) (Изм. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) Водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Водачите са длъжни да намалят скоростта и в случай на необходимост да спрат, когато възникне опасност за движението."Това го цитирам във връзка с темата "Задължителни ли са зимните гуми" - и правно издържаният отговор е "НЕ", но всеки трябва сам да носи отговорност на пътя и дано скоро се промени пътната култура на всички, за да спре това безобразие по пътищата. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Holz_8885 Публикувано 2 Ноември 2012 Доклад Share Публикувано 2 Ноември 2012 (Редактирано) ...Карай си с летните гуми зимата, разчитайки на магии и на ESP, и ще разбереш..., това е възможно най- лошия сценарии на последствията от подобна безотговорност, да не се случва с никой от нас, че после съм чувал, трудно се чака края !п.п. Предварително се извинявам на колегата, надявам се че тези терзания не са негови, дали да се " мине " със зимни гуи или да си кара с летните, но по- тъпа тема не бях виждал. В смисъл тема- реторичен въпрос. Редактирано 2 Ноември 2012 от Holz_8885 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts