Jump to content

Ремонт на клапите на парното на Ауди 80 Б4 без демонтажа на таблото


izzo17

Recommended Posts

Защото радиаторчето ми е сменено, не е запушено, антифриза също и входният и изходният маркуч, които влизат в радиаторчето са ми еднакво горещи?

Съгласен :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • Отговори 78
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Казано да по друг начин - "да не си умен" е изкуство, а да го показваш публично, като хулиш и обиждаш някой, който е споделил опита си тук в форума е "Майсторлък". Свалям му шапка, че е успял по един или друг начин да си свърши работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Каква шапка му сваляш и ти ...... Тази работа се върши така или иначе за броени часове. Голям майсторлък вече , че си е разрязал тялото на парното , за да облепи клапите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колеги,

Ако някой има снимков материал, как се сваля таблото за да се стигне до тази пуста клапа - нека да качи снимките!

Ако пък няма - нека някой, дето е свалял и знае как става - да опише редът по който се прави!

Много хора ще му бъдем благодарни. :flehan:  :flehan:  :flehan:

Аз никога не съм свалял табло и въпреки, че не съм с две леви ръце, от опит знам, че когато не си виждал никога дадено нещо и решиш да го правиш за първи път на своя глава - вероятността да сгрешиш и да го повредиш е много по-голяма отколкото, ако си видял или прочел предварително нещо като технология или описание. :verweis:

Например, преди време прочетох темата на Лео за мазането на моторчетата на страничните огледала и за около час ги оправих и двете...Ама, друго е като си видял предварително снимки и си прочел обяснението... :zustimm:

Така, че нека този който знае - да го сподели с останалите!  :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Здравейте колеги,ако има в Варна някой който е оправил клапите без да сваля цялото табло моля да ми се обади нуждая се от помощ.Благодаря ви предварително!

тел:0893735337 Иво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иво, аз съм Иван от Стара Загора. Имам В-4. Вчера и днес смених радиатора на парното и направих клапите. Без сваляне не става, защото клапите са в кожух свързан с вентилатора. Един рязал в средата през челния панел и "оцапал" пейзажа. Не е сложно свалянето на таблото, а поставянето. Но общо взето, не е кой знае, какво?!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет на колегата отворил темата и поздравления.

 

 

Искам да вмъкна едно пояснение за всички, които хранят и такива които харесват инициативата.

 

Имайте предвид, че при тази манипулация, няма как (или би било изключително трудно) да се облепят клапите и от задната страна.

 

След интервенцията бих казал, че резултатът си заслужава на пълно, но имам едно на ум и предполагам, че след известно време върпосната лепенка ще падне.

 

Това което обаче аз направих по-друг начин е прореза на великото произведение - въздоховод.

 

1. Не смятам за нужно да се реже цяло парче, а мисля че е в пъти по-лесно да се направят два вертикални прореза, като по този начин парчето от въздуховода остава на мястото си.

 

2. По време на гинекологичния преглед на клапите, въпросното парче се огъва на горе

(пластмасата е много еластична и няма опасност от чупене), като по този начин то НЕ пречи.

 

3. Прорезите най-лесно се правят с ножовка с половинчата дръжка

(при която 1/2 от ножа стърчи и така няма никаква пречка при рязането. А самата пластмаса е много мека и прорезите се правят за 2е минути.)

 

4. При затваряне на парчето, съобразих да взема две метални планки с дубпки за винтчета, както и самонарезни винтчета, които се завиват в здравата част на въздуховода и в вече полу-свободното парче от въздуховода.

(По този начин не е нужно да се измислят планки и обратния монтаж е безпрепядстван.)

 

5. След монтирането на двете малки планки държачи на плаващото парче (на центалния въздуховод), уплътнявате прореза от ножовката със силикон.

 

Бих искал да отбележа, че при рязането (както при колегата) в долната част на въздуховода остава едно парче което има профил и държи S обарзния въздуховод към средната конзола. В моя случай (оставяйки оригиналното парче), профилът в тази част остава в оригинален вид и съответно монтажа на S образния в-вод остава безпроблемен.

Тъй като той се държи действително на 3 спомагателни телбода (с цел да не се извади), аз реших проблема практчино с няколко капки силикон.

 

След това просто зглобявате конзолата по обратния ред както е обяснил колегата.

 

Поздравления на колегата за снимките и инициативата, които ми спестиха ужасно много усилия труд и манипулации, както и едно ненужно разглобяване на таблото и всичките ужаси с него.

 

Който пък иска колата му да е като от завода, да си разглоби таблото и да се радва, но спрете да храните колегата.

 

Определено темата е полезна !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ако има някой колега с подобен проблем, но не знае как се сваля таблото да свирка /говорим за района на гр. Пловдив/. Аз съм го правил. Нужно е малко повече търпение и повече "мамата" и нещата се случват без счупени елементи или липсващи болтове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

днес свърших същата работа като създателя на темата и ооо чудо вече карам в африка .Темата много ми хареса и ми помогна да реша проблема си с парното отне ми 2 часа работа а нямах парно от 2 години 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да споделя и аз моя опит по  темата….

Накратко как се стига до рязането. Свалят се врътките,  болтчето на декоративния капак на врътките,развиват се болтовете на пепелника,на целия регулираш модул, с глух ключ двата болта 8мм на  долната част на конзолата, свалят се двата крайни решетки на горните клапи, двата болта зад тях, разкачат се буксите  на бутоните, изважда се часта от таблото. В крайна сметка се стига до големия въздуховод. Като се погледне в отвора му се виждат долните подгънати краища на два телбода. С помощта на остър нож се изправят крайчетата и въздуховода се освобождава в горната си част. В долната си част същия е закрепен с помощта на три телбода към кутията с клапите.  Тук с дърпане с дърпане не става без да се разкъса. Как се процедира. Сваля се жабката (5болчета), развива се болтчето държащо електронния блок и същия се изтегля навън с кабелите. С помощта на остър нож или отвертка се изваждат телбодите ( един отдолу и два отстрани). Въздуховода се изважда. Кутията се реже с ножовка. Правят се два вертикални прореза нагоре. Отрязаното парче се повдига нагоре и се застопорява за таблото. Може да се започне работа по клапите. Те са две. Трябва да се свали останалия дунапрен по тях (само от страната към нас). По вътрешната  ъглова клапа дунапрена пада много лесно, но по външната е станал като лепило. Механично се сваля колкото е възможно. След това и двете клапи се почистват с лакочистител максимално добре. За по лесна работа се слагат врътките на панела за регулиране на положението им. Регулират се както на всеки му е удобно.  Клапите се облепят едностранно с лепяща лента. „Сивата” от порядъка 7-10лв за 10м върши работа. Стремим се облепяме клапите без да се подгъва от задната страна. Режат се подходящи парчета и се действа. За де избегне полепването по пръстите и да се улесни работата. Същите трябва да се омазнят с нещо. Телесната мазнина по лицето върши работа. След като се облепят клапите се проверява тяхната подвижност.  Отрязаното парче от кутията се връща на мястото си. Закрепва се с помощта на види и  отрязани малки планки от ламаринен профил за монтаж на гипсокартон. Накрая прорезите се облепват с лепящата лента. Слага се въздуховода. В долната си част се закрепва с две парчета лепяща лента. Всичко се сглобява по обратен ред.

 

Тази процедура отнема почти половин ден и не е много подходяща за хора с големи ръце. Има смисъл от нея само ако радиаторчето на парното е сменено, но парното постепенно изчезва. На мен ми е по-лесно да сваля таблото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Снощи на един приятел му направих парното той  светеше с фенерчето и държеше пластмасата на въздуховода изкривена нагоре да не я режа изцяло.

Стана перефектно и не му се 'повярва' как почна да духа ...

Това ми е 3ти такъв ремонт вече за по-малко от 60мин стават нещата.

Още веднъж Благодарности за темата  :bia: 

Редактирано от dobatavision
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

здравейте,прочетох за БЪРЗАТА АЛТЕРНАТИВА С КЛАПИТЕ ,НО когато издърпах въздуховода видях,че е заскобен с телове и се усъмних,че правилно ще го сглобя,та реших по-добре да сваля таблото за да работя ЧИСТО. Свалих централните насочващи решетки на въздуха там бе пълно с накъсани дунапренчета. Свалих жабката,свалих централната конзола на касетофона и върточките за парното,свалих волана и таблото с уредите............По нататък ще развия двата болта ,които ги има от двете страни на голямото табло ПИТАМ АЗ ИМА ЛИ ОЩЕ ЗА РАЗВИВАНЕ И РАЗКАЧАНЕ НЕЩО ,ТА ДА СВАЛЯ ТАБЛОТО И ДА МОГА ДА СИ РАБОТЯ ПО КЛАПИТЕ  УДОБНО?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи на един приятел му направих парното той  светеше с фенерчето и държеше пластмасата на въздуховода изкривена нагоре да не я режа изцяло.

Стана перефектно и не му се 'повярва' как почна да духа ...

Това ми е 3ти такъв ремонт вече за по-малко от 60мин стават нещата.

Още веднъж Благодарности за темата  :bia: 

Колега от каде си бе :Д

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако има някой колега с подобен проблем, но не знае как се сваля таблото да свирка /говорим за района на гр. Пловдив/. Аз съм го правил. Нужно е малко повече търпение и повече "мамата" и нещата се случват без счупени елементи или липсващи болтове.

аз колега

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...

Дайте съвет какъв материал да взема да облепя клапите да станат горе долу като оригинал да не е с алуминиево фолио да е дунапрен ...

С това ще стане ли ? http://aval-bg.com/530/Silent+Coat+Noise+Isolator+4

Спука се радиаторчето и ще се наложи разглобяване ...

Редактирано от dobatavision
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, не се занимавай с глупости, облепи клапите с дънков плат, с каучуково лепило, от двете страни, след това заший с конец, бод зад игла, отстрани и през дупките. И когато ти стане нещо с клапите, ела ми се обади.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дайте съвет какъв материал да взема да облепя клапите да станат горе долу като оригинал ..........

http://www.izoliram.com/%D0%BE%D1%82%D0%BE%D0%BF%D0%BB%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5_%D0%B8_%D0%BA%D0%BB%D0%B8%D0%BC%D0%B0%D1%82%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F?product_id=109

, няма мърдане това, имитира перфектно оригиналния дунапрен, само че най-малката дебелина е 6 мм. и при някои клапи иска малко рязане и оформяне по рамката, но с малко умения става перфектно. Най-интересното е, че е импрегнирано с някаква химия и не задържа плесени, съответно и не мирише след време.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да аз съм с такова на клапите,където е показал колегата,даже отгоре е щамповано на малки квадратчета с нещо като алуминиево фолио.Използвах за залепване едно испанско лепило което държи на температура.И вече четири години проблем с клапите нямам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...