Alexander Iliev Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Здравейте колеги, карам 1.9ТДИ 2003-та и вчера един приятел ми подшушна, че дизела може да се пусне и с газ. Ако има някой който е пробвал (по възможност с този двигател) моля да сподели опита си.http://nobus.blog.bg/drugi/2009/12/20/gazodizel-kakva-e-tova.458388 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kutrov Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 За чесън не знам,но за метан съм чувал,че става.Дори и да става съм против такава глупост на дизелов мотор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
amadeo Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 че за кво ти е ,то харчи и нафта и метан,според мен не си струва ако = не минаваш 150к км на година,пък и нема кой знае кво да спестиш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alexander Iliev Публикувано 20 Декември 2012 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 е за това питам, дали някой няма личен опит... може и да има финансов келепир Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Дизеловия двигател работи по следния начин на метан: Подава се природен газ,чрез уредбата и много малка част дизелово горива /капчица/,която да помогне за възпламеняването на метана от сгъстения въздух.В случая двете горива се смесват в горивната камера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Явно положението е много стегнато, щом и тези с малолитражните дизели вече искат на газ да минават. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alexander Iliev Публикувано 20 Декември 2012 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 е въпроса и е колко км караш, не само колко ти е двигателя Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 В София икарусите бяха първо на газ, сега са на метан. Значи е възможно, въпросът е при бомба-дюза как седи този момент. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 На газ доста добре се държаха икарусите,мотора все едно трошеше орехи и беше по пъргав в сравнение с милионните дизелови пушещи километри. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Achoo Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Няма смисъл нафтата е по икономична от бензина ако някои иска да си сменим за няколко дена колата и после да видим как ще реагира .Голяма грешка ако си сложиш метан на нафтата аз лично съм приказвал през 2007г. с майсторите които слагат и след 3000 об. Обръща само на нафта е къде му икономията тогава . Нафтата частите и сапо-скъпи от бензиновия автомобил Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sepuko Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Има и пропан-бутанови уредби за дизелови двигатели и се поставят в София. Тъйкато няма запалителни свещи няма как да се избегне подаването на дизелово гориво поне за възпламеняване на сместа. В празни обороти работи само на дизел, докато под товар се променя съотношението дизел:газ до 1:3 . Днес дизеловото гориво е 2.53 лв. за литър, докато пропан-бутанът е 1.35. Ако реализираш до 50% икономия на дизел заменяйки с газ и имаш сравнително икономичен среден разход от 6л/100км и караш да кажем скромните 15 000 км на година, би имал 535 лв. икономия в гориво. Ако караш в по-благоприятни режими и на по-дълги разстояния, спестяванията годишно могат да стигнат или да надхвърлят цената на инсталацията. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Freaky Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Това пък е най-голямата глупост да сложиш газ на дизел.. достатъчно са си икономични.. какво още ще се измисли с цел 1лв по-малко на 100км .. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thaddeus Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 ...+1Абсолютно подкрепям. Първо трябва да се пресметне за колко време ще се избие една евентуална инвестиция на хардуера. Ако са нужни 2-3 години, честно казано не знам дали ще има смисъл. Иначе става газ и дизел, като подаване на гориво е в съотношение. Чисто икономически ще трябва да се изчисли на 100км. каква част е дизел, съответно цената и каква част е газ съответно цената. Тотала се съпоставя спрямо 100км. само дизел и картинката ще се изясни. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alexander Iliev Публикувано 20 Декември 2012 Автор Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Е колегата сепуко мисля, че го е написал доста ясно. Виждам, че доста от вас са се запекнали като кукичка на задник, всеки сам си решава в крайна смека. Аз карам 20000км+ на година, така че мисля, че ако сметката му е вярна си струва. Друг въпрос е някой да сподели личен опит и да каже как стоят нещата, иначе няма много смисъл да философстваме. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
owwyxw Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Баси 20 000 км ... А защо направо не си купиш кола с бензин-метАн? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Това, което съм чел е, че общия разход (дизел+газ) пада с 10-на процента. Газта е около 20-25% от този разход.Плюсовете са повишена мощност и по-добро изгаряне - т.е. двигателя става по-екологичен.Смисъл за мен има при коли над два тона - разни джипки с мотори по 3000 и повече кубика.Примерно един Патрол 2.8 е идеален кандидат за такава система. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blagoy Petrov Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 Не е 1.9тди от 2003, но е по темата.http://www.nalov.com/forum/index.php?showtopic=35505 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
thaddeus Публикувано 20 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 20 Декември 2012 А как стоят нещата с изгарянето на газта, имам в предвид температурата? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 21 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 21 Декември 2012 (Редактирано) Току-що говорих с началника от този сервиз http://www.titanavto.com/index.php?option=com_content&view=article&id=52&Itemid=61 и човека обясни че газова уредба за фиат пунто 1700 турбодизел 1998 г/НЕкомън рейл/ ще струва 500 лв -ВСИЧКО +2 ГОДИНИ ГАРАНЦИЯ.Ако имах дизелова кола бих го направил.Изобщо не е срамно това,всеки сам си прави сметките по какъв начин да си харчи парите и да си кара колата. С газта двигателя работил по меко,пълно изгаряне и по-пъргав.Когато сложим тази уредба ще напиша повече впечатление.Сервиза се намира в Луковит,оставяш колата в 8,00 ч,готова е около 14:30Опитах се да направя една калкулацияЗа годишен пробег от 12000 km автомобила ще има експлоатационни разходи за дизел в размер на 12000 km*6 l/100 km = 720 l*2,60 lv/l = 1872 lv/год.При работа с пропан-бутан разхода на енергия е 2 l/100 km + 3/100 km -дизелДизел: 3 /100 km-12000 km* 360 l х 2.6 lv/l = 936 lv/год, Газ: 2 /100 km-12000 km* 240 l х 1,35 lv/l = 324 lv/год, Разликата в експлоатационния разход за гориво ще бъде 1872-(936+324)= 1872-1260= 612 lv/год. Газовата уредба струва 500 лвВремето за възвръщане на допълнителната инвестиция ще бъде 500 : 612=0,81 год. Редактирано 21 Декември 2012 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 22 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 22 Декември 2012 Много оптимистична ми се вижда сметката.Освен с големи мотори, системата може да се комбинира и с други "алтернативни" горива - отработено масло и олио. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ivajlo petroff Публикувано 22 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 22 Декември 2012 ха ха и разтопено краве масло през лятото в кръга на шегата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
olmo Публикувано 23 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 23 Декември 2012 газта не е само математика намаляваш багажника може пружините да клекнат, може да възникне проблем с нафтата а както знаем това не е никак ефтино, технически преглед трудно минаване, газов филтър смяна Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 23 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 23 Декември 2012 газта не е само математика намаляваш багажника може пружините да клекнат, технически преглед трудно минаване, газов филтър смяна кажи че се шегуваш,искаш да кажеш че бензиновите коли са с по усилени пружини и по лесно минават ГТП ли Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
marto_audi Публикувано 24 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 24 Декември 2012 Карайте метрото, то е на ток Ако беше толкова хитро сигурно Ауди щяха да преустановят производството на TDI и ще произвеждат от новата година само дизел на газ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Бат Сашо Публикувано 24 Декември 2012 Доклад Share Публикувано 24 Декември 2012 Ако ви чуят от Ауди ще забранят да им се карат колите в България ) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване