Jump to content

Прожекторни фарове - реални тестове.


ogip

Recommended Posts

Човек, защо осираш хубавата тема? Пусни си друга и си покавай творенията.

ами темата е за прожекторните фарове при а6 с5. това , че имаш някакво лично отношение към мен, не би трябвало да бъде показвано по такъв неинтелигентен начин.

А ако найстина и други са на това мнение ще махна снимките и ще изтрия постовете си в темата веднага.

Просто смятах, че това което съм направил е точно в съответствие с заглавието. Прожекторни фарове - реални тестове.

колко по реален тест от този да направя. Колегите се стремят по научен начин да подобрят осветеността от фаровете на нашите автомобили. Те също като мен смятат да поставят нови прожектори в техните фарове, разликата е че те искат да заменят оригиналните прожектори, а аз просто добавих нови.

Тъй като аз не мога да правя замервания и изчисления като тях, за което благородно им завиждам, реших да скоча с двата крака и да прежаля 200 лв. за да може всички други да видят резултата без да дават излишни пари и всеки за себе си да прецени дали си заслужава.

теб какво точно те притеснява не разбрах ? какви постове трябва да пускам, безмислени като твойте ?

И сега по темата, понеже не съм много в час с фотографията довечера ще направя снимки, но ако някой може да даде идея за някакви по-специални настройки, с или без светкавица, ири нещо друго. Фотоапарата е от най-евтините комерсиални 10тина пиксела.

Редактирано от toshkov81
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 236
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Може да са ми безсмислени постовете, може и да са най-безсмислените в този форум, поне се стремя да не си насирам колата и да пиша грамотно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди две години на предишната 6ца,реших да заменя оригиналните лупи с нови афтърмаркет(китайски) биксенон.Свалих фаровете,махнах старите лупи и монтирах новите,останах много доволен .

Който му се разправя да започва,струва си гимнастиката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поръчах от Англия ЛЕД крушки за Н1 и Н3 {последните са преправени за дневни светлини}.

За съжаление колега, си дал пари на вятъра. За дневни светлини може и да стават, но да караш вечерно време с тези "крушки" не става. Доколкото знам те са максимум по 500-600 лумена, което в пъти по-малко отколкото при халогенните крушки, а за ксеноновите да не говорим.

Аз също мислех да слагам точно такива morimoto mini прожекторчета, но не знаех с какво качество са и дали вършат работа, а не ми се даваха пари само за проба. Иначе и моите рефлектори са изгорели точно по същия начин като на снимките(колата е А3). Поздравления за автора на темата, че е решил да си направи труда за всеобщото благо :respekt:/> Чакам с интерес снимките.

Редактирано от manoleo
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Тошков работи сериозно бе ко му давате зор на момчето hilezh.gif

Ние като сме лентяй и висим тука,той работи върху нещо ново respekt.gif

Фарките са станали чудни,браво и респект за това което правиш като цяло flehan.gif

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не ви се занимава с рециклиране на рефлекторите може да залепите алуминиева лепенка(тиксо), има ефект.

Не се лъжете да слагате ЛЕД крушки с Н-брой светодиоди, просто няма как да съвпадне точката на излъчване на халогенната крушка с тази на ЛЕД-да и от там ефекта е нулев.

За справка учебника по Физика за не знам кой си клас. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точката на лед крушката е най-малкия проблем.

Количеството излъчена светлина е точно колкото един фас.

Или казано по-просто - като консумира 1 Ват - ще свети като 1 Ват. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

ами темата е за прожекторните фарове при а6 с5. това , че имаш някакво лично отношение към мен, не би трябвало да бъде показвано по такъв неинтелигентен начин.

А ако найстина и други са на това мнение ще махна снимките и ще изтрия постовете си в темата веднага.

Просто смятах, че това което съм направил е точно в съответствие с заглавието. Прожекторни фарове - реални тестове.

колко по реален тест от този да направя. Колегите се стремят по научен начин да подобрят осветеността от фаровете на нашите автомобили. Те също като мен смятат да поставят нови прожектори в техните фарове, разликата е че те искат да заменят оригиналните прожектори, а аз просто добавих нови.

Тъй като аз не мога да правя замервания и изчисления като тях, за което благородно им завиждам, реших да скоча с двата крака и да прежаля 200 лв. за да може всички други да видят резултата без да дават излишни пари и всеки за себе си да прецени дали си заслужава.

теб какво точно те притеснява не разбрах ? какви постове трябва да пускам, безмислени като твойте ?

И сега по темата, понеже не съм много в час с фотографията довечера ще направя снимки, но ако някой може да даде идея за някакви по-специални настройки, с или без светкавица, ири нещо друго. Фотоапарата е от най-евтините комерсиални 10тина пиксела.

Браво Тошко

Браво

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е, ние си ги чакаме от dry.gif ...

Колеги, не мога да си извадя буксите на фаровете, като заварени са, а палчетата за освобождаване са счупени!!! При предишното смъкване на бронята оставих само 2-та болта на фаровете отгоре, защото предвиждах тази интервенция и уж да ми е по-лесно после а то... Сега няколко пъти се засилвах с желание да успея да изкарам тъпите букси и всичко завършваше с издрани ръце и много нерви, одрах си и едната хромова лайсна и направо... :wall:/>/>/>/>/> . Явно е, че ще трябва да се сваля бронята отново за една глупост, за да мога с отвертка хубаво да натисна чопчето, което вероятно задържа буксата...и заради това отлагам! Трима други приятели с аудита се опитваха също да извадят проклетите букси - без успех. Извинявам се за голямото забавяне, проекта си виси, а аз не бързам...

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колеги, най-накрая след сваляне на бронята изкарах проклетите букси и днес почнах процедурата. Левият фар е вече готов - биксенонова лупа е вътре, чакам да се свечери и да направя настройки спрямо другия. Първият видим ефект е, че виждам снопа му светлина на няколко метра от стена през деня, а от другия нищо не се вижда. Скоро ще кача снимки и подробности.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

"Стъклата" отпред са много зле:
030929730-big.jpg?r=0
030929731-big.jpg?r=0

да речем 20% имаше отвътре някакъв лепкав слой и мътилка 80% външно износване, предстои полиране, бях решил полирането да е след интервенцията, че има шанс да не става нищо от тях после... :)

Фара отвътре си е нормално лъскав и запзен.
030929732-big.jpg?r=0

Направих опит само да бутна с парцалче на лъскави места, които не се виждат и за пореден път искам да потвърдя, че всеки допир оставя следи завинаги - НИКАКВО ПИПАНЕ, дори никакво миене на рефлекторите!

Рефлекторната група се държи на 3 точки - 2 на горната равнина, виждате на снимката долу двата пластмасови щифта, които шракват в ябълки на болтове, които извеждат  навън за реглаж, третата точка е долу, във вътрешната на фара част, до секцията за дълга светлина и влиза в ябълката на червяка на моторчето за височинен реглаж:
030929733-big.jpg?r=0

Лупата се сваля лесно - има 3 шпилки, тя лежи на тях, затегната със силиконови гайки:
030929734-big.jpg?r=0

Както и очаквах - горният слой отражателен слой (той формира основната част на снопа за къси светлини) е доста помътнял:

030929735-big.jpg?r=0
030929755-big.jpg?r=0

Тук е от долната страна на снимката:
030929736-big.jpg?r=0

Сравнение на 2-те лупи (отляво оригиналната, отдясно - 2.8'' биксенонов китайски прожектор, за който писах по-горе):

030929737-big.jpg?r=0
030929738-big.jpg?r=0

Рефлектора на китаеца е доста по-малък, а лупите отпред са почти еднакви, но китайската е с 1-2 милиметра по-голям диаметър, което по-късно ми създаде ядове...

030929739-big.jpg?r=0
030929740-big.jpg?r=0

 

За тия, които не знаят - лостчето на оригиналната лупа служи да се променя снопа на късите по американския стандарт

- права черта  ----

030930368-big.jpg?r=0

 

- или стария европейски  __/

030930367-big.jpg?r=0

 

Новите лупи светят по съвременния стандарт __/--

 

Тук дойде шаха - как да закрепя биксеноновия прожектор към шпилките...?

030929741-big.jpg?r=0

Със стрелки съм посочил шпилките, които държат оригиналната лупа:
030929742-big.jpg?r=0

Ето този профил и захващане трябваше да постигна някакси...
030929743-big.jpg?r=0

и двете лупи не издават отпред нищо от това, което се случва отзад:
030929744-big.jpg?r=0
030929745-big.jpg?r=0

Единствено ригиналната лупа има нещо като оребряване вътре в себе си, а китайската е напълно кристална.

Как да закрепя чрез шпилките новия прожектор?
030929746-big.jpg?r=0

Цяла вечер умувах, умувах и ме хванаха бесовете, пих едно и казах, че връщане назад - няма! Срязах оригиналната лупа, като отделих рефлектора от лупата с част от профила:

030929756-big.jpg?r=0
030929757-big.jpg?r=0
030929758-big.jpg?r=0

Играх си да направя хибрид между старата лупа и новият рефлектор, но и тук идарих на камък - имаше проблем с фокуса. Очевидно рефлектора и лупата трябва да са предназначени точно един за друг, въпреки напълно еднаквото разстояние на лупите, спрямо рефлекторите и докарването на фокус в центъра, в краищата се получаваше размазване на снопа, пробвах да преместя китайската лупа в отрязания оригинален държач, но тя се оказа 1-2 милиметра по голяма и не щя да влезе  - отказах се...

На другия ден си купих решението на проблема:
030929747-big.jpg?r=0

Направих си профилчета да стегна лупата към тялото на фара и приключих с въпроса, колкото и дедодялано да изглежда.

030929748-big.jpg?r=0
030929749-big.jpg?r=0

Както се вижда новата крушка също е различна от оригиналната - D2S.
Измих останалите части от фара и почнах да сглабям обратно. Тук има една тънкост при сглабянето - пластмасовите щифтове, които влизат в ябълките и държат рефлекторите се свалят от тялото на рефлекторите и се забождат на ябълките на основата, после рефлекторите се щракват към тях - много по-лесно става. обозначил съм със стрелки за кои части става дума:

030929750-big.jpg?r=0

Фара е сглобен, остава кабеларската част, малко се озорих да прокарам през маншончето новите кабели за крушката на ксенона, че са доста по-дебели от стария Н1. Със стрелки съм показал свързавнето на "пердето" за дългите на лупата. Така при дълги светлини ще светва и ксенона и халогенната крушка, която пък от своя страна играе и дневни светлини - 4 функции на 2 крушки - ксенон къси-дълги, халоген - дневни-дълги :)

 

030929751-big.jpg?r=0

 
Фара е готов за монтаж. леко се избистри, след миенето на стъклото, но все пак трябва сериозно пастиране на челната повърхност.
030929752-big.jpg?r=0

Разликата е незначителна на външен вид, но я има:
030929753-big.jpg?r=0
030929754-big.jpg?r=0

Повъртях из квартала да потърся стена, но през деня нищо не става, довечера искам да сравня 2-та фара (хоризонт, височина и т.н.) и после ще свалям другия фар да го почвам. Както казах - първото впечатление е, че виждам снопа от новата лупа през деня, а от другата - не. Довечера евентуално ще снимам и ще продължа с другия фар, или корекции на същия, ако е нужно.

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като видях темата и аз се замислих да го направя, смятах първо да сваля рефлектора на заводската лупа и да опитам да тго никелирам на ново, обаче все не оставаше време, обаче в един хубав момент изгоря едната крушка на ксенона и реших да взема нов комплект ксенон 55 вата, моят стария си беше обикновен 35вата, и какво да ти кажа с новия ксенон все едно карам друга кола, смятам че крушките на стария са светили доста по слабо (беше на над 3 години) и затова положението е било толкова плачевно. довечера ще направя малко снимки, а пък през седмицата може някоя вечер напарво директно спарвнение да направим, защото незнам какви са твойте очаквания от фара. Но за мен разликата е голяма и вече спокойно си карам и вечер по непознат път

Редактирано от Stanislavg
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, за мен да оправяш умрели, помътнели фарове, със скапани рефлектори и потъмнели стъкла като им слагаш по-силни крушки е като да ароматизираш лайно с парфюм...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ето малко снимки за сравнение с непипания десен фар:

 

Десен фар:

 

030938042-big.jpg?r=0

 

Десен фар + ляв фар:

 

 

030938043-big.jpg?r=0

 

 

Дори на снимките се вижда се, че разликата е покъртителна!

Снопа на десния фар почти не се вижда на фона на другия, както и мазнята на отрязването няма нищо общо...

 

Така изглеждат дългите на 2-та фара (оригинален + преправяния):

030938044-big.jpg?r=0

 

 Вижда се, че ксеноновата крушка има доста доминиране над халогенната, като последната едва се забелязва като светене.

Ето така изглеждат шаркитен а светлината върху "стъклата":

(забележете, че отгоре гледана новата лупа все едно не свети - няма никакви разсейки)

 

030938045-big.jpg?r=0

 

Ляв фар (оригинален)

030938046-big.jpg?r=0

 

Десен фар (преправян):

030938047-big.jpg?r=0

 

Убедих се в безапелативната победа на новите лупи и свалих в тъмното и десния фар.

Лупата му бе същата работа...

030938048-big.jpg?r=0

 

030938049-big.jpg?r=0

 

...не, че имах някакви съмнения! След като видях няколко лупи, включително на Туарег на едва няколко години какво представляват ми стана ясно, че това е консуматив при тия коли... Ако лупите ви са на 7+ години - бройте ги помътнели (това се отнася само до HELLA фаровете, на предишната ми кола бяха на над 12 години и бяха като нови.

 

Разглобих, сложих планките по същия  начин, сглобих и вързах кабелите.

030938050-big.jpg?r=0

 

 030938051-big.jpg?r=0

 

 

Най-накрая проекта е завършен!!!

 

 

 

 

Фаровете светят много силно и отрязват рязко:

030938052-big.jpg?r=0

 

030938053-big.jpg?r=0

 

030938054-big.jpg?r=0

 

 

Дългите са вързани паралелно и светват 4 крушки, халогенните бледнеят пред ксеноновите:

 

030938056-big.jpg?r=0.

 

Ами това е...

Препоръчвам процедурата на всички, определено си струва резултата!

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Забравих да кажа още веднъж - никакво миене и бърсане на лъскавите части!!!

Измих за тест рамката на десния фар и както и предполагах - останаха петна от капките и съхненето, т.е. резултата бе по-лош, отколкото преди да мия. Не го правете! 

Редактирано от ogip
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мойте светят по абсолятно същия начин и като сила и като отрязване поне това което виждам от снимките, но определено преди не светеха толкова лошо колкото твоя фар преди.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички HELLA фарки са скапани, не мога да повярвам как фарките на А6 потъмняват и матират дори и на 4F, докато фарките на а4 b6, които са VALEO стоят като нови на кола на 10 години.........

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На моята кола са Валео фаровете и също бяха мъртви. Ще ми е интересно да се видим някой ден с ogip и да сравним кои светят по-добре. Стоковите Валео с доработки или Хелата с насадената лупа.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...