Wardog Публикувано 24 Март 2013 Доклад Share Публикувано 24 Март 2013 Здравейте, от известно време се оглеждам за нов автомобил. Искам да е по-големичъл (тип "Лимузина") и да е автоматик. Като цяло съм се спрял на А6 С5 с бензинов двигател 2.8 или 3.0 , но от много места *включително" няколко сервиза/майстора чувам, че автоматичните ск. кутии на Ауди са доста калпави и създават много, много проблеми. Мненията в темите, които намерих и прочетох тук, са почти 50/50, като ми се струва, че тези "против" Ауди автоматик са една идея повече... Та въпросът е - действително ли автоматичните скорости се чупят много (и трябва да се насоча към ръчни такива) или това е мит?! Благодаря на всички за отделеното време и внимание!П.С. - иска ми се поне някои от мненията да бъдат подкрепени с факти, за което Ви благодаря! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sportakus Публикувано 24 Март 2013 Доклад Share Публикувано 24 Март 2013 Е, нали ти се кара А4 1.8Т куатро, а сега ква кола искаш да си купиш Иначе, ето тук ще прочетеш и ще получиш необходимата ти информация!http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=86271 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Cyclon Публикувано 24 Март 2013 Доклад Share Публикувано 24 Март 2013 Имам приятел, който си има сервиз и кара А8. Говорил см с него и казва че автоматичните кутии се чупят доста, това е информация от доверен човек с опит по тая марка - ти прецени дали ще я вземеш на сериозно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 24 Март 2013 Доклад Share Публикувано 24 Март 2013 Колега да ти кажа аз като правих кутията на едно душегубче ,майстора ми се похвали ,че ако не са аудитата гладен ще остане :hilezh: Абе ,че са чупливи чупливи са ама мисля ,че са просто по-чувствителни към навременно и качествено обслужване което повечето хора пренебрегват и основно тези които са карали колата преди тебе :hilezh: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
NITRO1 Публикувано 24 Март 2013 Доклад Share Публикувано 24 Март 2013 ............... са просто по-чувствителни към навременно и качествено обслужване което повечето хора пренебрегват и основно тези които са карали колата преди тебе :hilezh:/> :hilezh:/>Аз пък си мисля, че са си просто чупливи кутиите и само си мислим, че всичко идва от ненавременно обслужване.Иначе съм върл фен на автоматиците, ама просто ако купувам автоматик нявГа ще е японски.А по темата мисля някъде бях срещал мнение на колегата Daks на който бяха подменяли автоматика гаранционно на Б8 на 40к.км. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 24 Март 2013 Доклад Share Публикувано 24 Март 2013 Типтрониците (почти всички А6-ци на предно преди фейслифта са с такива, както и всички куатро модели) са класически кутии с хидротранформатор (турбина).Производител на кутиите е ЗФ, а моделът е 5ХП19 (5ХП24 при 4.2). Този тип кутии се слага на Ауди, БМВ, Ровър, ФВ, Порше..... 6-степенните (т.е. следващото поколение, което се слага на А6/Ц6) се монтират освен на масови "супермощни" автомобили, като Ауди РС, така и на бентли ГТ, ролс-ройс.......Повече няма какво да коментирам относно надежността на тези кутии. Цената на експлоатация е съизмерима (ако не и по-ниска) с ръчна кутия, където комплект маховик+съединител за 6-цилиндъра струват 1500лв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
snaiperisto Публикувано 24 Март 2013 Доклад Share Публикувано 24 Март 2013 Абе , то и аз скоро чух коментар , че "с Ауди-автомат , все ще съм в сервиз" , та аз вече си бях купил сегашната кола с ръчни скорости , но преди това бях дал оферта на един "крив гъз" за една малко гнила тук-там Б4 и на друг "гъз" за 100 С4 (със супер селски "тунинг") и то само заради това че са автоматици , та ми стана интересно , дали пък не съм "минал метър" без да искам? Идеята ми е , старите автоматици на Ауди и те си са "кекави" или това важи за по-новите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wardog Публикувано 24 Март 2013 Автор Доклад Share Публикувано 24 Март 2013 Благодаря за бързите и точни отговори! В такъв случай (явно кутиите наистина са си чупливи) някой може ли да сподели какви са двата крайни варианта за ремонт - възможно най-скъп (трябва да се ремонтира/смени всичко в кутията) и най-евтин (пораженията са минимални)? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Въпрос е с кво сравняваш кутиите. Никой не знае какво е чуплива скоростна кутия докато не кара Пежо с кутия на Рено :wall: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Благодаря за бързите и точни отговори! В такъв случай (явно кутиите наистина са си чупливи) Не знам как направи този извод. Кутиите не са чупливи, даже са едни от най-здравите. Примерно Ровър чупи по-често ръчна кутия, отколкото 4 степения автомат на ЗФ. Повечето европейски топ марки са с такива кутии..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pacoran Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Да много странно че някой казват чупливи кутий като са едни от най здравите, друг е въпроса че може да се скапе от неправилна употреба примерно стартиране едновременно като се държи гас и спирачка което доста амортизира кутията, повечето рейсъри така стартират!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nmm Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Да не говорим че колите които са с проблемни кутии клонят към 500 хилядници, километраж на който доста марки са просто купчина ръжда в надин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Не съм притежавал автоматик, но според мен е до късмет. Както някой с ръчна може да се наложи да смени маховик и съединител за 1500 лева, така друг с автоматик типтроник (мултитроник е друго нещо, но предполагам не питаш за него) може да навърти двойно повече километри без дори да смени маслото, което също е скъпа процедура заради скъпото масло и в пъти по-голямото му количество в сравнение с механичните. Може да се случи и обратното. За удобно, удобно е, обаче е още един агрегат в автомобила, който може да се строши и ремонтът му да е над 1000-ка.Най-безпроблемният известен ми автомат е на старите МВ - W123. Може би защото те нямат сила да се счупят .При едни японски, които няма да споменавам, е направено така, че като стане "напечено" да превъртят едни шлици. Когато няма стружки в трансмисията ремонтът протича без сваляне на кутията, старото масло остава и въпросната част се рециклира - ~500 лева; във варианта нова част - 1000 и малко отгоре.Ако ти се кара автомат, вземи типтроник и избягвай излишните кикове, спазвай правилната експлоатация и доволен ще останеш. Има много смисъл в големите дизелови агрегати. Те са разчетени да превключват в оптимален момент и винаги имат предостатъчно тяга. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Повече няма какво да коментирам относно надежността на тези кутии. Цената на експлоатация е съизмерима (ако не и по-ниска) с ръчна кутия, където комплект маховик+съединител за 6-цилиндъра струват 1500лв.Айде стига глупости. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 (Редактирано) Наистина, стига глупости, маховика само е толкова в Порше без работата. И то на моята, дето се задъхва на нагорнищата, нали така беше Маховик 03G 105 266 BH цена: 1488.00 лв. Редактирано 25 Март 2013 от N1995 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Мирослав филчев Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Въпрос е с кво сравняваш кутиите. Никой не знае какво е чуплива скоростна кутия докато не кара Пежо с кутия на Рено :steinigung:/> :wall:/> :wall:/> :rotcol:/>Ей тука си много прав. За една година и половина,счупих две РЪЧНИ скоростни кутии на пежо миниван :hilezh: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
strakov_m Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Ако искаш наистина здрав автомат си вземи B3 или B4 автомат за тях знам със сигурност че са здрави или просто си карай ръчка и това е . Аз лично автомат да му треперя изобщо не ща да карам , да не говорим , че като бях в сервиза майстора ми каза че по-новите кутий мултитроника били с верига и там направо нова кутия се взимало ..... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Ей тука си много прав. За една година и половина,счупих две РЪЧНИ скоростни кутии на пежо миниван :hilezh:/> :hilezh:/>В сервиза "експерта" ми вика, ще я отворим, ще изчистим тука тва, тва ще подменим ще излезе към 1500лв ама няма се оправи И си купих Ауди Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Айде стига глупости.Излагаш се.Ментето на ЛУК е 1970лв без отстъпка. Маховик + съединител. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
AALEXANDROV Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 (Редактирано) Баси, да си купя ръчка, при положение че искам да си карам спокойно и комфортно, само защото автомата можел някога (ама не сигурно) да се счупи?Бе то ако е писано и ръчката, и автомата много успешно дават фира, така че според мен човек трябва да избира спрямо личните си предпочитания. Редактирано 25 Март 2013 от AALEXANDROV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Идеята ми е , старите автоматици на Ауди и те си са "кекави" или това важи за по-новите?Аз като троша втора ръчна кутия, да смятам ли, че са трошливи ръчните кутии?Въпрос на поддръжка е. И малко късмет. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Излагаш се.Ментето на ЛУК е 1970лв без отстъпка. Маховик + съединител.Излагаш се, обслужването на мултитроник е 3500, като се разпреде веригата подмяната е 16 000 в официалния сервиз.Смяната на маслото на типтроник е 700-800 лева. Ремонта на турбината и другите тънкана е 4000 лева.На бензин смяна на маховик няма да видиш докато караш колата. Ако се преебат скоростите ремонта с нови зъбни, лагери кво беше е 500 лева части. Същата е поддръжката, да.Наистина, стига глупости, маховика само е толкова в Порше без работата. И то на моята, дето се задъхва на нагорнищата, нали така беше Маховик 03G 105 266 BH цена: 1488.00 лв.А ве ей тънкач ти като даваш официалния сервиз за пример що обикаляш моргите да си пазаруваш части. И мишо после да ги слага. Ясно е, че и за твоя кенеф е скъпо в официалния ама това е само щото е най скапания дизел. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Методи, кажи нещо за фигурата и душата си? Остави хората сами да си надяват въжето на врата. Ахмаци бол. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DLS Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 Според мен нещата са пределно прости - автомата струва с една идея повече пари при евентуален ремонт, няма какво да си говорим, може би 30-40% над ръчката. От друга страна автомата на ауди си е нормално здрав автомат както се разбира от темата (за справка в специализиран сервиз ми направи впечатление, че мерцовете са двойно повече от ауди, бмв-та също си има редовно).Т.е. ако реша че искам автомат не може да ме спре страха от такъв, и то при положение, че точно мен ме гони страха, че може автомат да ме остави на пътя От друга стана ръчката е яка, обаче маховика? Взимаш кола на 200-300к, няма да тропа пука и т.н., обаче докато е при теб ще вибрира да кажем и пак ще трябва да го смениш ако искаш да караш това, което са предвидили от ауди да бъде колата. Амортизираните автомати имам чувството, че се държат по-добре от амортизирани демпфери на ръчката Изобщо всичко е +/- при дъртите коли ама аз лично повече ръчка няма да си купя пък биля тя и възел който съм приел за безсмъртен по подразбиране... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
shpeksi Публикувано 25 Март 2013 Доклад Share Публикувано 25 Март 2013 И за мултитроника ли е 30-40% ? Предполагам, че него не го включваш в сметката ама всички аудита на предно след 2000 са именно с такъв. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване