Jump to content

Мит ли е, че автоматичните ск. кутии на Ауди са проблемни/чупещи се


Wardog

Recommended Posts

Здравейте,

от известно време се оглеждам за нов автомобил. Искам да е по-големичъл (тип "Лимузина") и да е автоматик. Като цяло съм се спрял на А6 С5 с бензинов двигател 2.8 или 3.0 , но от много места *включително" няколко сервиза/майстора чувам, че автоматичните ск. кутии на Ауди са доста калпави и създават много, много проблеми. Мненията в темите, които намерих и прочетох тук, са почти 50/50, като ми се струва, че тези "против" Ауди автоматик са една идея повече...

Та въпросът е - действително ли автоматичните скорости се чупят много (и трябва да се насоча към ръчни такива) или това е мит?!

Благодаря на всички за отделеното време и внимание!

П.С. - иска ми се поне някои от мненията да бъдат подкрепени с факти, за което Ви благодаря!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 76
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Е, нали ти се кара А4 1.8Т куатро, а сега ква кола искаш да си купиш :hilezh:

Иначе, ето тук ще прочетеш и ще получиш необходимата ти информация!

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=86271

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам приятел, който си има сервиз и кара А8. Говорил см с него и казва че автоматичните кутии се чупят доста, това е информация от доверен човек с опит по тая марка - ти прецени дали ще я вземеш на сериозно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да ти кажа аз като правих кутията на едно душегубче ,майстора ми се похвали ,че ако не са аудитата гладен ще остане :hilezh: :hilezh: Абе ,че са чупливи чупливи са ама мисля ,че са просто по-чувствителни към навременно и качествено обслужване което повечето хора пренебрегват и основно тези които са карали колата преди тебе :hilezh: :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

............... са просто по-чувствителни към навременно и качествено обслужване което повечето хора пренебрегват и основно тези които са карали колата преди тебе :hilezh:/> :hilezh:/>

Аз пък си мисля, че са си просто чупливи кутиите и само си мислим, че всичко идва от ненавременно обслужване.Иначе съм върл фен на автоматиците, ама просто ако купувам автоматик нявГа ще е японски.

А по темата мисля някъде бях срещал мнение на колегата Daks на който бяха подменяли автоматика гаранционно на Б8 на 40к.км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типтрониците (почти всички А6-ци на предно преди фейслифта са с такива, както и всички куатро модели) са класически кутии с хидротранформатор (турбина).

Производител на кутиите е ЗФ, а моделът е 5ХП19 (5ХП24 при 4.2). Този тип кутии се слага на Ауди, БМВ, Ровър, ФВ, Порше..... 6-степенните (т.е. следващото поколение, което се слага на А6/Ц6) се монтират освен на масови "супермощни" автомобили, като Ауди РС, така и на бентли ГТ, ролс-ройс.......

Повече няма какво да коментирам относно надежността на тези кутии. Цената на експлоатация е съизмерима (ако не и по-ниска) с ръчна кутия, където комплект маховик+съединител за 6-цилиндъра струват 1500лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе , то и аз скоро чух коментар , че "с Ауди-автомат , все ще съм в сервиз" , та аз вече си бях купил сегашната кола с ръчни скорости , но преди това бях дал оферта на един "крив гъз" за една малко гнила тук-там Б4 и на друг "гъз" за 100 С4 (със супер селски "тунинг") и то само заради това че са автоматици , та ми стана интересно , дали пък не съм "минал метър" без да искам?

Идеята ми е , старите автоматици на Ауди и те си са "кекави" или това важи за по-новите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите и точни отговори! В такъв случай (явно кутиите наистина са си чупливи) някой може ли да сподели какви са двата крайни варианта за ремонт - възможно най-скъп (трябва да се ремонтира/смени всичко в кутията) и най-евтин (пораженията са минимални)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос е с кво сравняваш кутиите. Никой не знае какво е чуплива скоростна кутия докато не кара Пежо с кутия на Рено :steinigung::wall: :wall: :rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за бързите и точни отговори! В такъв случай (явно кутиите наистина са си чупливи)

Не знам как направи този извод. Кутиите не са чупливи, даже са едни от най-здравите. Примерно Ровър чупи по-често ръчна кутия, отколкото 4 степения автомат на ЗФ. Повечето европейски топ марки са с такива кутии.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да много странно че някой казват чупливи кутий като са едни от най здравите, друг е въпроса че може да се скапе от неправилна употреба примерно стартиране едновременно като се държи гас и спирачка което доста амортизира кутията, повечето рейсъри така стартират!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим че колите които са с проблемни кутии клонят към 500 хилядници, километраж на който доста марки са просто купчина ръжда в надин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм притежавал автоматик, но според мен е до късмет. Както някой с ръчна може да се наложи да смени маховик и съединител за 1500 лева, така друг с автоматик типтроник (мултитроник е друго нещо, но предполагам не питаш за него) може да навърти двойно повече километри без дори да смени маслото, което също е скъпа процедура заради скъпото масло и в пъти по-голямото му количество в сравнение с механичните. Може да се случи и обратното. За удобно, удобно е, обаче е още един агрегат в автомобила, който може да се строши и ремонтът му да е над 1000-ка.

Най-безпроблемният известен ми автомат е на старите МВ - W123. Може би защото те нямат сила да се счупят :rolleyes: .

При едни японски, които няма да споменавам, е направено така, че като стане "напечено" да превъртят едни шлици. Когато няма стружки в трансмисията ремонтът протича без сваляне на кутията, старото масло остава и въпросната част се рециклира - ~500 лева; във варианта нова част - 1000 и малко отгоре.

Ако ти се кара автомат, вземи типтроник и избягвай излишните кикове, спазвай правилната експлоатация и доволен ще останеш. Има много смисъл в големите дизелови агрегати. Те са разчетени да превключват в оптимален момент и винаги имат предостатъчно тяга.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Повече няма какво да коментирам относно надежността на тези кутии. Цената на експлоатация е съизмерима (ако не и по-ниска) с ръчна кутия, където комплект маховик+съединител за 6-цилиндъра струват 1500лв.

Айде стига глупости.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наистина, стига глупости, маховика само е толкова в Порше без работата. И то на моята, дето се задъхва на нагорнищата, нали така беше :steinigung:

Маховик 03G 105 266 BH цена: 1488.00 лв.

Редактирано от N1995
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос е с кво сравняваш кутиите. Никой не знае какво е чуплива скоростна кутия докато не кара Пежо с кутия на Рено :steinigung:/> :wall:/> :wall:/> :rotcol:/>

Ей тука си много прав. За една година и половина,счупих две РЪЧНИ скоростни кутии на пежо миниван :hilezh: :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако искаш наистина здрав автомат си вземи B3 или B4 автомат за тях знам със сигурност че са здрави или просто си карай ръчка и това е . Аз лично автомат да му треперя изобщо не ща да карам , да не говорим , че като бях в сервиза майстора ми каза че по-новите кутий мултитроника били с верига и там направо нова кутия се взимало .....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей тука си много прав. За една година и половина,счупих две РЪЧНИ скоростни кутии на пежо миниван :hilezh:/> :hilezh:/>

В сервиза "експерта" ми вика, ще я отворим, ще изчистим тука тва, тва ще подменим ще излезе към 1500лв ама няма се оправи :respekt: И си купих Ауди :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Баси, да си купя ръчка, при положение че искам да си карам спокойно и комфортно, само защото автомата можел някога (ама не сигурно) да се счупи?

Бе то ако е писано и ръчката, и автомата много успешно дават фира, така че според мен човек трябва да избира спрямо личните си предпочитания.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е , старите автоматици на Ауди и те си са "кекави" или това важи за по-новите?

Аз като троша втора ръчна кутия, да смятам ли, че са трошливи ръчните кутии?

Въпрос на поддръжка е. И малко късмет.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Излагаш се.

Ментето на ЛУК е 1970лв без отстъпка. Маховик + съединител.

Излагаш се, обслужването на мултитроник е 3500, като се разпреде веригата подмяната е 16 000 в официалния сервиз.

Смяната на маслото на типтроник е 700-800 лева. Ремонта на турбината и другите тънкана е 4000 лева.

На бензин смяна на маховик няма да видиш докато караш колата. Ако се преебат скоростите ремонта с нови зъбни, лагери кво беше е 500 лева части.

Същата е поддръжката, да.

Наистина, стига глупости, маховика само е толкова в Порше без работата. И то на моята, дето се задъхва на нагорнищата, нали така беше steinigung.gif

Маховик 03G 105 266 BH цена: 1488.00 лв.

А ве ей тънкач ти като даваш официалния сервиз за пример що обикаляш моргите да си пазаруваш части. И мишо после да ги слага. Ясно е, че и за твоя кенеф е скъпо в официалния ама това е само щото е най скапания дизел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен нещата са пределно прости - автомата струва с една идея повече пари при евентуален ремонт, няма какво да си говорим, може би 30-40% над ръчката. От друга страна автомата на ауди си е нормално здрав автомат както се разбира от темата (за справка в специализиран сервиз ми направи впечатление, че мерцовете са двойно повече от ауди, бмв-та също си има редовно).

Т.е. ако реша че искам автомат не може да ме спре страха от такъв, и то при положение, че точно мен ме гони страха, че може автомат да ме остави на пътя :lol:

От друга стана ръчката е яка, обаче маховика? Взимаш кола на 200-300к, няма да тропа пука и т.н., обаче докато е при теб ще вибрира да кажем и пак ще трябва да го смениш ако искаш да караш това, което са предвидили от ауди да бъде колата. Амортизираните автомати имам чувството, че се държат по-добре от амортизирани демпфери на ръчката :unsure:

Изобщо всичко е +/- при дъртите коли ама аз лично повече ръчка няма да си купя пък биля тя и възел който съм приел за безсмъртен по подразбиране...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И за мултитроника ли е 30-40% ? hilezh.gifhilezh.gif

Предполагам, че него не го включваш в сметката ама всички аудита на предно след 2000 са именно с такъв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...