150hp Публикувано 27 Май 2013 Доклад Share Публикувано 27 Май 2013 Здравейте, колеги. Днес чипнах мотора си /1.8Т, АЕБ/. Беше направена пълна диагностика на колата, от която се установи, че моторът е в перфектно здраве. Дино графиката, която направихме след чипа, ми показа 192 коня и съм много доволен от резултата. Във връзка с чипването, искам да попитам какви точно свещи да сложа, защото майсторът каза да заменя моите с възможно най-студените. Другият ми въпрос е по-общ и искам да попитам с какво поддръжката ми на колата занапред ще е по-различна от тази, която съм правил до момента? На какво следва да обръщам по-голямо внимание и т.н? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
robobug Публикувано 27 Май 2013 Доклад Share Публикувано 27 Май 2013 Еми честито. Грехота е на такъв двигател да не се ползват пълните възможности. За свещи аз лично ползвам иридиеви НГК БКР7, защото имам и газ.Нищо по-различно от нормална поддръжка няма. Масло на 8-10к км, натоварването на съединител, полуоски и гуми се повишава, но не може да направиш нищо....ако не ползваш колата за стартове на практика няма разлика в дълговечието. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sportakus Публикувано 27 Май 2013 Доклад Share Публикувано 27 Май 2013 Така е, нищо по-специално и ако не е тайна, при кого е чипна? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 27 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 27 Май 2013 (Редактирано) Не зная дали е редно да назовавам конкретни имена и дали това по някакъв начин не противоречи на форумната политика, ако се приеме за целенасочена реклама. Ако е така, моля да бъда извинен. Чипнах колата при Брезел от форума на Фолксваген. Първоначално направихме обстойна диагностика на колата, замерихме налягането на турбото с манометър, огледахме блоу-офф клапана, соленоида, турбо пътищата, дебитомера, датчика за налягането и други основни двигателни компоненти, които не мога да назова с точност. След като установихме, че всичко по колата е наред, преценихме че вече е готова за чип. Преди чипа тествахме на диното и показа мощност, която е много близка до заводската. След чипа показа 192 коня, като ми беше връчен и надлежен документ, доказващ съобщения резултат /динографика/. Промяната в поведението на колата е осезаема. До 2000 оборота няма почти никаква разлика, но от 2200 до 5500, просто ускорението е брутално. В момента турбото надува на 1.2 бара и след 5000-5200 започва да спада. Освен свещите ми беше препоръчано да махна и катализатора, който се намира точно зад турбото и поради това спомагал за лошото му охлаждане, което може да има вредни последствия. Ще се радвам да науча мнението ви и по въпроса с катализатора. Редактирано 27 Май 2013 от 150hp Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GLS Публикувано 27 Май 2013 Доклад Share Публикувано 27 Май 2013 (Редактирано) Не знаех, че Брезел има дино.Катализатора не го махай.Само ще стане по-шумна колата.Иначе за АЕБ 192к.с. са сериозно постижение. Обикновено са 185к.с +/- 2-3 коня. Всъщност зависи от диното... Редактирано 27 Май 2013 от GLS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Stanley_S Публикувано 27 Май 2013 Доклад Share Публикувано 27 Май 2013 Колеги, много живо се интересувам как се отрази чипването на разхода на колата?Има ли сериозна разлика от преди промяната? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manchorov Публикувано 27 Май 2013 Доклад Share Публикувано 27 Май 2013 Аз имам един чип от бразел за АЕБ,дето ми седи в жабката ако някои го иска,може да му го дам за символична сума. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanenko87 Публикувано 27 Май 2013 Доклад Share Публикувано 27 Май 2013 (Редактирано) Колега 150hp, би ми било интересно да се замерим, ако нямаш нищо против, понеже съм със 180 заводски(не се знае колко останали ) магарета и все ми е било любопитно, как седят нещата със чипСната 150ка Като залог може да сложим по една биричка, че да има тръпка Редактирано 27 Май 2013 от stefanenko87 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 28 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 28 Май 2013 Снощи цяла вечер се возих и не съм видял новите отговори в темата, затова ви отговарям чак сега. Относно разхода все още нямам наблюдения, защото още се кефя на колата, настъпвам я повече и съответно разходът се повиши. Тези дни ще я покарам и нормално и ще ви пиша по-точни стойности. В никакъв случай не е по-нисък, което според мен е нормално. Единственото, за което съжалявам е, че съм карал повече от година 1.8Т БЕЗ чип. Просто това са си сериозни пропуснати ползи, но по-добре късно, отколкото никога. Разбира се, силно се надявам да нямам проблеми вследствие на чипа, но не ми се вярва, защото поне до момента не откривам никаква разлика в работата на мотора. Може би само леко по-високите обороти на празен ход - имам чувството, че двигателят работи с около 50-100 оборота повече на празен ход. За колегата, който иска да се замерим, няма проблем, ще се уговорим и ще се пуснем за спорта. Никога не е излишен малко адреналин. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostov82 Публикувано 28 Май 2013 Доклад Share Публикувано 28 Май 2013 Колега,колко ти стъпи цялата процедура покрай чипа + чипа в лева,щото и аз много го мисля това с чипосването,много ми се иска да барна и моя змей Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
manchorov Публикувано 28 Май 2013 Доклад Share Публикувано 28 Май 2013 АЕБ с чип ще нашамари АЖЛ 180 коня Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stefanenko87 Публикувано 28 Май 2013 Доклад Share Публикувано 28 Май 2013 И на мен ще ми е любопитен резултата, ако има намазване, в каква степен ще е, понеже разликата в конете не е много чуствителна. Може би по-голямо значение ще окаже задкормилното: )П.С. мотора в AUQ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 28 Май 2013 Доклад Share Публикувано 28 Май 2013 диното правилно ли мери =) колко искара на колелата преди чип Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
150hp Публикувано 29 Май 2013 Автор Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Не мога да гарантирам за правилността на измерването на диното. Цитирам стойностите от документа, който е в мен. Преди диното ми показа около 145 коня на мотора, а след чипа - 192. Масторът каза, че моторът е в много добро здраве, както и че загубите били много малко. В момента правя пик на 1.2-1.3 бара и холд на 1.0-1.1 бара. След 5500 оборота, налягането пада. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GLS Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Къде се намира това дино? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Идеята ми е, че стоково твоята кола излиза 150 коня на моторя... след 10-12години ползване, тия 150 коня на мотора са по-малко ... и като свалиш загубите, няма как да е дало 145 коня на диното сега.Затова, без да искам да те разочаровам, но диното е оптимистично и данните не са напълно верни =)Но това няма значение, карай си колата с кеф Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gemballa.bg Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Човека каза че това са данни на вала, тъй че загуби няма чак толкоз. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 (Редактирано) Постни я тази графика, че ми стана интересно. Също ми е много интересно да я видя тази диагностика с която се определя дали моторът на една кола е в пълно здраве или не. Редактирано 29 Май 2013 от ghostdog Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Човека каза че това са данни на вала, тъй че загуби няма чак толкоз.145 коня на вала, на кола по презумция нова трявба да е 150.. едва ли =) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 +1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
apisabvgd Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Колега кажи колко ти излезе с чип,дино,диагностика,абе всичко като пари.Че моя ARX май натам отива преди газовата!Мерси! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gemballa.bg Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 145 коня на вала, на кола по презумция нова трявба да е 150.. едва ли =)Абсолютно съгласен, но помислих че си останал с впечетление че това е мерено на колелата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Aleks67 Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 Не му разваляйте кефа на колегата, важното е, че усеща разликата.Какви пари излезе процедурата?И аз откога и се точа на моята, ама детската седалка зад мен ме кара да си стоя мирен... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 29 Май 2013 Доклад Share Публикувано 29 Май 2013 .... В момента правя пик на 1.2-1.3 бара и холд на 1.0-1.1 бара. След 5500 оборота, налягането пада.Това не е ли доста? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ghostdog Публикувано 30 Май 2013 Доклад Share Публикувано 30 Май 2013 K04-ката на 1.8Т-то ми настроено от келеша пикваше 1.3-1.4 и държеше малко над 1 бар до към 5500 оборота, но казват, че брезел си знаел работата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts