Jump to content

Поддръжка на 1.8т СЛЕД чип-тунинг


150hp

Recommended Posts

Здравейте, колеги. Днес чипнах мотора си /1.8Т, АЕБ/. Беше направена пълна диагностика на колата, от която се установи, че моторът е в перфектно здраве. Дино графиката, която направихме след чипа, ми показа 192 коня и съм много доволен от резултата. Във връзка с чипването, искам да попитам какви точно свещи да сложа, защото майсторът каза да заменя моите с възможно най-студените. Другият ми въпрос е по-общ и искам да попитам с какво поддръжката ми на колата занапред ще е по-различна от тази, която съм правил до момента? На какво следва да обръщам по-голямо внимание и т.н?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми честито. Грехота е на такъв двигател да не се ползват пълните възможности.

 

За свещи аз лично ползвам иридиеви НГК БКР7, защото имам и газ.

Нищо по-различно от нормална поддръжка няма. Масло на 8-10к км, натоварването на съединител,  полуоски и гуми се повишава, но не може да направиш нищо....ако не ползваш колата за стартове на практика няма разлика в дълговечието.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Не зная дали е редно да назовавам конкретни имена и дали това по някакъв начин не противоречи на форумната политика, ако се приеме за целенасочена реклама. Ако е така, моля да бъда извинен. Чипнах колата при Брезел от форума на Фолксваген. Първоначално направихме обстойна диагностика на колата, замерихме налягането на турбото с манометър, огледахме блоу-офф клапана, соленоида, турбо пътищата, дебитомера, датчика за налягането и други  основни двигателни компоненти, които не мога да назова с точност. След като установихме, че всичко по колата е наред, преценихме че вече е готова за чип. 

Преди чипа тествахме на диното и показа мощност, която е много близка до заводската. След чипа показа 192 коня, като ми беше връчен и надлежен документ, доказващ съобщения резултат /динографика/. Промяната в поведението на колата е осезаема. До 2000 оборота няма почти никаква разлика, но от 2200 до 5500, просто ускорението е брутално. В момента турбото надува на 1.2 бара и след 5000-5200 започва да спада.

 

Освен свещите ми беше препоръчано да махна и катализатора, който се намира точно зад турбото и поради това спомагал за лошото му охлаждане, което може да има вредни последствия. Ще се радвам да науча мнението ви и по въпроса с катализатора.

Редактирано от 150hp
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Не знаех, че Брезел има дино.

Катализатора не го махай.Само ще стане по-шумна колата.

Иначе за АЕБ 192к.с. са сериозно постижение. Обикновено са 185к.с +/- 2-3 коня.

 Всъщност зависи от диното...

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, много живо се интересувам как се отрази чипването на разхода на колата?

Има ли сериозна разлика от преди промяната?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега 150hp, би ми било интересно да се замерим, ако нямаш нищо против, понеже съм със 180 заводски(не се знае колко останали  :blush:  ) магарета и все ми е било любопитно, как седят нещата със чипСната 150ка :) Като залог може да сложим по една биричка, че да има тръпка :)

Редактирано от stefanenko87
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Снощи цяла вечер се возих и не съм видял новите отговори в темата, затова ви отговарям чак сега. Относно разхода все още нямам наблюдения, защото още се кефя на колата, настъпвам я повече и съответно разходът се повиши. Тези дни ще я покарам и нормално и ще ви пиша по-точни стойности. В никакъв случай не е по-нисък, което според мен е нормално. Единственото, за което съжалявам е, че съм карал повече от година 1.8Т БЕЗ чип. Просто това са си сериозни пропуснати ползи, но по-добре късно, отколкото никога. Разбира се, силно се надявам да нямам проблеми вследствие на чипа, но не ми се вярва, защото поне до момента не откривам никаква разлика в работата на мотора. Може би само леко по-високите обороти на празен ход - имам чувството, че двигателят работи с около 50-100 оборота повече на празен ход.

 

За колегата, който иска да се замерим, няма проблем, ще се уговорим и ще се пуснем за спорта. Никога не е излишен малко адреналин. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,колко ти стъпи цялата процедура покрай чипа + чипа в лева,щото и аз много го мисля това с чипосването,много ми се иска да барна и моя змей :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И на мен ще ми е любопитен резултата, ако има намазване, в каква степен ще е, понеже разликата в конете не е много чуствителна. Може би по-голямо значение ще окаже задкормилното: )

П.С. мотора в AUQ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не мога да гарантирам за правилността на измерването на диното. Цитирам стойностите от документа, който е в мен. Преди диното ми показа около 145 коня на мотора, а след чипа - 192. Масторът каза, че моторът е в много добро здраве, както и че загубите били много малко. В момента правя пик на 1.2-1.3 бара и холд на 1.0-1.1 бара. След 5500 оборота, налягането пада.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята ми е, че стоково твоята кола излиза 150 коня на моторя... след 10-12години ползване, тия 150 коня на мотора са по-малко ... и като свалиш загубите, няма как да е дало 145 коня на диното сега.

Затова, без да искам да те разочаровам, но диното е оптимистично и данните не са напълно верни =)

Но това няма значение, карай си колата с кеф

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Постни я тази графика, че ми стана интересно. Също ми е много интересно да я видя тази диагностика с която се определя дали моторът на една кола е в пълно здраве или не.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Човека каза че това са данни на вала, тъй че загуби няма чак толкоз.

145 коня на вала, на кола по презумция нова трявба да е 150.. едва ли =)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кажи колко ти излезе с чип,дино,диагностика,абе всичко като пари.Че моя ARX май натам отива преди газовата!Мерси!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

145 коня на вала, на кола по презумция нова трявба да е 150.. едва ли =)

Абсолютно съгласен, но помислих че си останал с впечетление че това е мерено на колелата :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не му разваляйте кефа на колегата, важното е, че усеща разликата.

Какви пари излезе процедурата?

И аз откога и се точа на моята, ама детската седалка зад мен ме кара да си стоя мирен...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

K04-ката на 1.8Т-то ми настроено от келеша пикваше 1.3-1.4 и държеше малко над 1 бар до към 5500 оборота, но казват, че брезел си знаел работата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...