=Alex= Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 Мечка, ма баш така си е - това може да си лОпа на 500 оборота из кораба докато не свърши света. Аз се замислих и за друго - като са им толкова ниски температурите на маслото на тия корабни машиняци - това добиче как се справя да изпари попаднали вода, гориво, разни хидро-карбонови боклуци, резултат от горенето? Тия неща нормално се случват в един автомобилен мАтор... Кацо, пусни някоя и друга снимка на тоя хипопотам, че ми е адски любопитно Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 (Редактирано) Въобще не им дреме от подобни дреболии на тия прасета. Наскоро четох че най-голямото такова чудовище харчи 16 тона на час, маторя е с незнам си колко турбини. Мисля че беше към 200 Мегавата и вдига 50 км/час с нам колко си хиляди контейнера. ----------Чувал съм за по-стари такива двигатели че може да изключиш цилиндър по време на движение и да му направиш основен ремонт. На кораба си има цял цех за тая работа. А прасето се движи през това време. --------- Ето една подобна свинкя в експлоатация. M?rsk Mc-Kinney M?ller 60 Мегавата двигател, скорост 43 км/ч Редактирано 29 Ноември 2014 от grizzly Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katzo Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 (Редактирано) Правилно каиш - преди кризата гонихме 30 knots - x 1.856 km , ма харчехме 260 МТ / ден / данни за 5500 TEU / Корпус340 м - дължина42м - широчина17м - газене Главна Машина гори мазут HFO 980 c St / 50 C HFO Serv Temp -130-145 C / 13 cSt HFO Bunker -6-8 000 MT С 2-4 ТКА , 15 000 RPM , - 2-4 ТКА - Турбо-Компресорни Агрегати 3.5-3.8 Bar Scav Air Press - Налягане на пълнене в смукателния колектор 2-4 Air Coolers - Intercoolers - Въздушни Охладители - вход 180 С / изход към Смук Колектор - 38-42 С 42 000 ltrs System Lub Oil Sump Tk В добавка кръстоглавен КДВГ и с отделно цилиндрово мазане - Картера и Цилиндровия Блок са разделени - имаме Кръстоглавен Възел , Буталото е вързано с Бутален Прът , а Мотовилката е вързана към Кръстоглава , които се плъзга вертикално - надолу/нагоре по вертикални направляващи и е в Картера Поне x 2 M/E LO Purifiers - 24hrs/day service - те те чистят всичкия боклук де се сбира в маслото На 3 месеца в DVNP Lub Oil Laboratory - за анализ Още x 4 D/G - да правят тока , ми няма да плащаме на Енергото , я ............................................. Още дата да пиша ли Редактирано 29 Ноември 2014 от katzo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 Ми пиши. Ама може да не е толкова телеграфно че не всичко е ясно. Все пак аз съм обикновен мозъчен хирург и кораб съм виждал само по ТВто. Разбрах че за 5500 контейнера харчиш 10 тона на час. Ама ако ръмбиш с 30 възела. Гледам че масълцето е 42 кубика. Знам че тока си го правите с отделни двигатели/генератори. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Klaus_Meine Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 И плановия ремонт на едно D/G струва колкото две А-четворки, чистак-бърсак нови! С ОЕМ части, разбира се! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 Ето две снимчици от katzo на моторче - прасенце. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikosaul Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 (Редактирано) Katzo,тези примери които ги даваш със стационарните корабни дизели са О.К., така е , на тези машини плъзгащите лагери са на 50 градуса, обаче при тези машини имаш и едно много голямо предимство, че охлаждащата течност е вода от океана, която е с относителна температура около 17-20 градуса, което прави топлообмена вода/вода гарантирано добър. Също така и маслото служи за охлаждане, а то е 42т. кога ще го загрееш... и трето охладителните кули, които ги даваш по-горе вход 180 градуса изход 38-42 градуса, но охладителният агент (въздух) е с температура от +10 до +25 зависи от сезона и морето, т.е. това е лесно. А при ДВГ в колите и стационарните дизел генератори за ток е по-различно, имаш охлаждане въздух/вода и работиш със флуид (вода или антифриз) с т.к. 100 градуса и го затваряш в система под налягане за да повдигнеш т.к. на 120 градуса целзий.Аз имам машини по 3.2MWA, за ток, с изнесено водно охлаждане 200 градуса вход / 55 градуса изход и сметките ми са правени с охладителен агент (въздух) до +37 градуса, отделно на тези машинки маслото им е само 600 литра, а са 18 цилиндъра... Така че, ако трябва да сме коректни, дай пример със стационарните ДГ от които правите ток на кораба, те са по-близо като устройство до ДВГ в автомобила. А да не говорим, че на автомобилите от EU4,5,6 и 7, лагерите и хлабините са минимални, ползва се хидро-третиран алуминии за изработка на черупокви основни лагери, защото са с намалено триене и се обработват доста по-евтино, а и защото натоварването е по-малко и този материал го понася добре, ползва се и тънко и бързо масло, като по условие на проектиране се допуска нарушаване на масления клин и тн.т. Редактирано 29 Ноември 2014 от Nikosaul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katzo Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 Сам каза , че болката е охлаждането! Товарищи Инжинери , включайте мозги ! Единственото решение е добавяна на допълнителни охладители в маслената система , но и тук греда - защото както grizzly писа - те тръгват на зверски разгон и въобще нямат време и са си помислят да охладят При тях ДВГ , ТКА - са си чист консуматив ! При нормално разгонване и резачка по магистрала - допълнителните масло-охладители ще си свършат работата - но само за нормално карана / гонена кола За резачките ( racing cars ) има едно решение , ама чак е смешно - хладилна уредба - с изпарител / масло-охладител но проблема е кой ще носи торбата с ..................топките А при теб - решението е само едно HT/LT FW Cooling System - ама трябва да си намериш и река наоколо или да построите още една водо/въздушна кула , ама опира до бюджет! Въпроса да не идва от Доминиканите - пък ако си там , какво им мислиш - от каки как ти остава време за такива размисли Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikosaul Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 (Редактирано) При нормалните ежедневни автомобили, решението е да се удвои циркулацията на маслото, за да се отнася топлината по-бързо до мястото на охлаждане (картера). За това тънко и бързо масло е добре, но колко тънко да бъде, е това е въпрос за награда.А повечето ДВГ на Audi имат допълнителен охладител, който е малък за спортни цели, но си върши работата чудесно every day.А ако спазиш и предписания вискозитет и VW OIL NORM не е нужно да откриваш топлата вода. За спортните автомобили, зависи какъв е принципа на смазване, знаете че има и тип "сух картер", но ако е нормална смазочна система се отива на дебело масло (10W60 & 20W50) и допълнително изнесено охлаждане. П.С. мен не ме мисли, аз съм го охладил този 3.2MWA с по 6x12kW electrical fan, на празен ход производителя (MTU Gmbh.) не му дава да работи повече от 15 минути, трябва му товар мин.5%, за това да си ползва тока целево. В БГ са тия машинки, захранват една безумна идея. Редактирано 29 Ноември 2014 от Nikosaul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katzo Публикувано 29 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Ноември 2014 При нормалните ежедневни автомобили, решението е да се удвои циркулацията на маслото, за да се отнася топлината по-бързо до мястото на охлаждане (картера). За това тънко и бързо масло е добре, но колко тънко да бъде, е това е въпрос за награда.А повечето ДВГ на Audi имат допълнителен охладител, който е малък за спортни цели, но си върши работата чудесно every day Не става в картера - нямаш охлаждане , освен ако ...................... торбата с ..................... топките Единствено с допълнителен маслен охладител , със специално организиран въздушен поток и въздушен/масло-охладител , ама и трябва да се отчете и че работи с масло под налягане И пак само за нормално гонена кола , не за racing car А за корабните D/G - стойностите на маслата са пак същите , ако пък не - маймуните слагат шнорхелите и да се потапят и да чистят охладителите ! Зоопарка ми е пълен ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 30 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2014 Аз имам машини по 3.2MWA, за ток, 3.2MVA или 3.2MW щото едното не е равно на другото. За MWA още не съм чувал.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nikosaul Публикувано 30 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2014 (Редактирано) Съвсем вярно е 3.2MWA. Прочитането на MWA = Mega Watt / Amper, разликата е коефицент на фактора на мощността (PF = Power Factor) или cosinus phi. Приеми го за 3.2MW, за да не се бъркаш. Редактирано 30 Ноември 2014 от Nikosaul Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
roggger Публикувано 30 Ноември 2014 Доклад Share Публикувано 30 Ноември 2014 Въобще не им дреме от подобни дреболии на тия прасета. Наскоро четох че най-голямото такова чудовище харчи 16 тона на час, маторя е с незнам си колко турбини. Мисля че беше към 200 Мегавата и вдига 50 км/час с нам колко си хиляди контейнера. ----------Чувал съм за по-стари такива двигатели че може да изключиш цилиндър по време на движение и да му направиш основен ремонт. На кораба си има цял цех за тая работа. А прасето се движи през това време. --------- Ето една подобна свинкя в експлоатация. M?rsk Mc-Kinney M?ller 60 Мегавата двигател, скорост 43 км/ч този и сестра му бяха най-големите до момента, но от следващия месец китайците от CSCL пускат още по-голям, както и да е темата е за масла.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Klaus_Meine Публикувано 6 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 6 Декември 2014 Съвсем вярно е 3.2MWA.Прочитането на MWA = Mega Watt / Amper, разликата е коефицент на фактора на мощността (PF = Power Factor) или cosinus phi.Приеми го за 3.2MW, за да не се бъркаш.Я пак....MVA x cos (f) = MW Мегават/ампер няма, защото ват е волт x ампер x кос (фи). Няма нужда да доказваме триъгълника на мощностите. W^2+VAr^2=VA^2 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Blagoy Petrov Публикувано 29 Декември 2014 Доклад Share Публикувано 29 Декември 2014 Вие къде пратихте темата.....Аз слагам STATOIL от Евро07.На АЕЛ-a - LazerWay TDI 5W40, на ААР-а - ClassicWay 10W40.Имах вътрешен човек, който като го питах що за масла са ми каза:..." не знам как ги произвежат и какво правят, но поне палетата идват запечатани от Норвегия(или там от която северна страна идваха), а не ги разливат в туби по гаражите..."Преди карах с Кастрол и чесно казано не намирам абсолютно никаква разлика в работата на колите. Работят както са работили винаги и дизеловата не гори грам масло за 10К км, а бензиновата винаги си е горяла около 1л на смяна. Сменям редовно на 10 000 км, че все пак им нямам чак толкова вяра да карат по 15К км ! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aatanasov Публикувано 17 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2015 Здравейте, Ако е възможно да ползвам темата да не отварям нова. Търсих си масло и се натъкнах на това: 1. масло http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_191_193&products_id=844 2.масло http://cardepo.net/%D0%9C%D0%BE%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%BD%D0%B8-%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B0-%D0%A6%D0%B5%D0%BD%D0%B8/aral/aral-hightronic-5w-40-4l Ако не що не се отвори да кажа - маслото Aral 5X40 от два различни продавача.Каква е разликата освен цената?Понеже съм чел положителни мнения за марката се учудих като видях едно и също масло в различни опаковки. Има ли основания за съмнения за качеството? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
jim1 Публикувано 17 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 17 Февруари 2015 не Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 21 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2015 Има ли основания за съмнения за качеството?Има да - и Арал има ментета в България.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 21 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2015 A yacco? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 21 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2015 Може и да има - на трябва да се взима от проверен човек. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gandalf32 Публикувано 21 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2015 Някой ползвал ли е Total Quartz 9000 5W40 ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
alexvan Публикувано 21 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2015 Аз на 2 коли в семейството - Ситроен Ц5 и Форд Ескорт.От колегата от форума http://bparts-bg.com/category/447/masla-total.html http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=77310 Държат се добре и няма разход на масло. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 21 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 21 Февруари 2015 Колкото е по известна марката толкова е по голяма вероятноста маслото да е менте. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
gandalf32 Публикувано 22 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2015 Да, ама пробвах и малко известно масло... Голямо Менте излезе. Така че май подобре марково Менте отколкото неизвестно.Sent from my iPhone using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 22 Февруари 2015 Доклад Share Публикувано 22 Февруари 2015 От както карам сипвам само Арал и до сега на менте не съм попадал.Такива разни Кастроли и Мотули с по 10 вносителя мерси. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване