Jump to content

Показания на температура антифриз(табло) AEL


kiril

Recommended Posts

Проблема се състои в това,че от 2 седмици стрелката на температурата на антифриза взе да се движи в по-голям диапазон.Карам колата от малко повече от година и диапазона на стрелката 90-92 градуса (през зимата) и 92-94 градуса(през лятото),а сега  започна да пада до предходното деление преди 90 и след 5-10 мин. каране пак се качва.Веднъж го направи миналата зима при спускане от Беклемето,но тогава го отдадох на това,че спускам на скорост,но сега движейки се из София няма как.Според 51 канал на климатроника температурата не надвишава 75 градуса,но не съм сигурен дали това не е темп. на маслото.

Изчетох доста теми с подобни проблеми,но в тях колегите казват ,че стрелката пада до изходна позиция и се връща.

Въпроса ми е от къде да почна при тази клинична картина:студени спойки табло,датчик,термостат,кабели или бог знае........,а може би при кого да отида да реши проблема от упор.

 

Ако някой се сблъсквал с нещо подобно ,ще съм благодарен да сподели опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нивото на антифриза е ок. откакто смених едната тапа на блока или главата(не съм сигурен) ,която е отзад над скоростите.

Редактирано от kiril
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Може и таблото да се ебава. Има един регулатор на напрежение TCA700Y, който дава дефект. Давам ти го като идея, ако при другите неща удариш на камък.

Имаше тема и АКБ ама нещо не я намирам....та от форума на брат'чедите можеш да прочетеш.

http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=65827&hilit=%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B1%D0%B8%D0%BB%D0%B8%D0%B7%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80+%D0%BD%D0%B0+%D0%BD%D0%B0%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B5%D0%BD%D0%B8%D0%B5

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че е проблем това,че даже когато стрелката е на мястото си, 51c пак си показва максимум 75 градуса.Нека някой да потвърди или отрече дали 51c показва темп-а на антифриз или масло,а също така и от един и същ датчик ли получават инормация климартоника и прибора на таблото.

Редактирано от kiril
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, но когато не е на отполение вакуумният клапан е затворен и няма да мери антигриза, а околната на маркуча температура.

 

Колега, пусни отоплението и пак виж колко е. 

 

И на мен ми го правиу няколко пъти и поне единият беше зимата и видях и на 51, че е така.

 

Сега пък взе да ми се ебава датчика, който се гледа на 51, защото мени непрекъснато стойностите 77-84-85

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това някъде го прочетох.КолегатаVBI беше го написал в една друга тема.Благодарско колега, утре ще го пробвам и ще пиша.

Какво мери този датчик на 512?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такааааа,значи след като пуснах топлото и нещата взеха да просветват.На 51c температурата закова 92 градуса,което значи ,че термостата е ок но следва въпроса :От един и същ датчик ли взимат инфо. климатроника и уреда на таблото,защото ако е "ДА" ,остава" Шиб.........О" таблото.

 

Нека някой по опитен да каже така ли е!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, климатроника, ЕКУ-то и таблото взимат информация от различни т-датчици. На показанията на климатроника не може да се вярва на 100% защото датчика е закачен преди радиаторчето на парното на тройник, а след него има вакуумен клапан, който затваря изходящия антифриз (при пуснат компресор на климатика или положение Lo на климатроника) и т-датчика почва да показва по-ниска температура от действителната (изстива) - просто е спряна циркулацията през него. Отделно на това е изведен на външен маркуч с тройник, който се обдухва от насрещния въздух, което също води до по-ниски показания. Най-добре е за сравнение да се ползва т-датчика на ЕКУ-то защото е монтиран на тройник на двигателя заедно с този за уреда на таблото и ще показва най-точно (трябва Ваг-ком).

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз изводи за темп. на двигателя си правя по три фактора:

-табло(което показва винаги 90, точно като на колегата)

-показания на 51 канал, но винаги с включено парно, иначе няма смисъл

-показания на температура на маслото. При спокойно и нормално каране при мен винаги температурите са равни. Нещата се разминават само при магистрала, и извращения с колата.

 

ПП - Датчика за таблото е този големия кафяв под голямото черно гумено маншонче. При мен е свързан с 3 кабела. Като цяло инсталацията на датчика върви във тази на моторната инсталация, но не е свързан в нея. Куплунг който може да базика нещата се намира от дясната страна на краката на предния пасажер зад страничната кора. Там има куплунги за: светлини задна, датчик скорост на мпс, диагностика,  управление на алтернатора, и въпросния датчик за температура на таблото. Самия датчик е около 200лв(поне така се твърди във форума не съм го търсил). В себе си съдържа малка платка с доста елементи, има какво да му стане. При мен, а и по принцип е така опечен че се чупи по лесно от яйце. Просто го провери дали е здрав, и дали контактуват пиновете. После провери веригата до буксата дето описах горе(само трябва по цветовете на кабелите да я видиш коя е. И на края ако има нужда рови таблото което така, и така свалено отново прозвъни кабелите до буксата дето съм споменал. Аз от сега казвам, че ако е здрава моторната инсталация(а тя е много здрава), но не достатъчно пред БГ "монтъор" според мен е датчик.

Това е което знам по въпроса, дано помогне.

 

Ето го и него само дето при мен е на АЦЕ. При теб трябва да е същия, но на друго място.

019668992.jpg?r=0

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:flehan: Благодаря колега за съветите!Ще започвам търсенето,но само да намеря малко време и някой ,на които електротехниката му е по-силна отколкото на мен.

Нещата ,като че ли все повече клонят към инсталационен проблем,но да видим.........!

Ако някой има други предположения,нека ги сподели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

 

Тъкмо се филмирах,къде са тия трицифрени кодове  :hilezh:

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Малко развитие по темата!Малко е, защото се занимавах с тампони и носачи и не остана време за температурата,а и докато беше топло проблем нямаше и днес ми се наложи да пътувам и да тръгна по-рано сутринта и ето пак........!Докато качвах баира на Йорданкино всичко беше добре,но като започнах да спускам и стрелката падна на предходното деление.След това качвайки Витиня пак добре и при спускането стрелката падна и преди предходното деление на 90 градуса.

Реших да видя какво ще покаже 51 канал в този момент и резултата беше в диапазона от 89 до 92 градуса.При каране по равен път, стрелката стои на 1-3 мм. преди деведесетградусовото деление.

Като изключа показанията на 51 канал всичко сочи към термостат!

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 years later...

Да не пускам нова тема, че проблеам е сходен. Моята на таблото си вдига до 90 градуса, но на 51-цанал стига до 50 и там остава. Съответно климатроника в режим Auto не усилва вентилатора над 50%. Някой може ли да ме насочи кой кой датчик на кое дата показания.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчика за 51-ви канал на климатроника е син цвят и се намира на маркуча, който тръгва от главата и отива в радиаторчето на парното.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Той само за климатроника ли е? т.е. таблото и компютъра на двигателя от кой датчик взимат информация.

Редактирано от radi_nrj
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато си сменях фланеца, отзад на главата за антифриза, същият този датчик (синия) го разкачих за да не виси маркуча на него и той взе, че спря да работи.....понякога показва 50 градуса, друг път се включи, но като цяло не работи както трябва. Та взех си един доста дълъг кабел OBD2 и след това преходник за OBD2, че нямам букса в купето ми отпред при мотора и в реално време замерих температурата на градско каране как се държи и всичко е ОК. Та този датчик синия, има ли някой представа какви са му цените? Да знаем с колегата по-горе дали да се купува или просто да се забрави, че съществува. :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, radi_nrj said:

...Моята на таблото си вдига до 90 градуса, но на 51-цанал стига до 50 и там остава. Съответно климатроника в режим Auto не усилва вентилатора над 50%. Някой може ли да ме насочи кой кой датчик на кое дата показания.

 

На моя котур пък е обратното....на 51-ви стои на 83*С (btw преди държеше 86-87*)...на таблото си прави каквото си иска.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...