Jump to content

Потегляне по наклон при Автоматик


celeratora

Recommended Posts

Здравейте, искам да попитам при S-tronic автоматична скоростна кутия как се потегля при наклон.

Конкретно ситуацията която днес ми се случи - тръгнах по голямо нагорнище, стигнах до средата, след което спрях и стоях на спирачка, пусах спирачката леко и тръгнах леко назад за да се върна. Това беше на включена D скорост.

След което се сетих ,че на D сигурно не е добре да се прави и дадох на R.

Въпроса ми е това разваля ли кутията когато е на D и как се прави в такава ситуация ? Защото на R колата ще се засили доста.

Става въпрос за доста голямо нагорнище, иначе на по-малък наклон колата стои на една място и не тръгва назад когато е на D.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега! В такива ситуации просто превключи на N тоест свободна и си слез на спирачка няма никакъв проблем. Когато двигателят работи няма проблеми да включваш на свободна и колата да се движи.При работещт двигател работи и помпата която качва налягане на маслото в скоростната кутия. Не трябва да изключваш на N когато двигателят не работи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това се питах,при авария и неработещ двигател как би могъл някой да те дръпне ако не си на N ? ( ситуация от близкото ми минало )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Типторника винаги е "на полусъединител" и комбиниран с достатъчно въртящ момент няма как да се върнеш назад.

 

При S_tronic-a ECU-то на колата и кутията трябва да се усетят че си спрял на наклон и при пускането на спирачката авансово дават малко газ и зацепват съединителите по-рано... често при голям наклон и режим "тръгни-спри" колата сама си дърпа ръчната и те държи така да не се изтъркаляш назад.

 

Всичко това отнема малко време и за около половин секунда колата може да е леко неадекватна .. и ако точно тогава решиш да правиш нещо (в твоя случай да сменяш на R или S) я шашкаш още толкова. Но няма вариант в който да се изтъркаляш назад половин метър ... по-скоро се получава нещо като заклащане

 

И на мен ми беше малко странно в началото, защото типроника нали "бута" постоянно и се усеща много по сигурен в подобна ситуация.. но се свиква :)

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Казваш ,че не може да тръгне назад , но при мен вчера точно това се случи. Качих се по наклона ( той е може би 35-40 градуса ) на сняг. Спрях и тръгнах пак ,защото пробвах quattroto как се справя и беше перфектно. След това си се спрях със спирачка и я отпуснах леко и я спуснах назад 1 метър сигурно, след което се сетих ,че съм на D и дадох на R.

Може би заради големия наклон е тръгнала назад. Но не съм се пързалял по снега а си се движеха гумите.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че си спрял и след това си отпуснал леко спирачка .. но нито си я пуснал до край, нито си дал газ за да потеглиш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Искаш да кажеш, че си спрял и след това си отпуснал леко спирачка .. но нито си я пуснал до край, нито си дал газ за да потеглиш?

 

да ,точно така ... и така леко се върнах назад 1-2 метра ,след което настъпак спирачката силно и си минах на R

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това се опитвам да кажа - ако беше пуснал напълно спирачката колата щеше леко да се върне назад и да спре (евентуално да сработи ръчната)... точно този момент в който ти отпускаш спирачката леко (но не до край и не даваш газ) колата няма как да знае какво се опитваш да направиш ... за това и тя нищо не прави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има вероятност маслото да си е позагубило качествата и да не създава достатъчно налягане в кутията .

Просто да е дошло време за смяна .

 

Лоста не се пипа и не се играе с него под никакъв предлог, само D и P .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест това което се е случило е случайност и не трябва да се прави. Не трябва да се спускам на D ?

А това как трябва да процедирам ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз това се питах,при авария и неработещ двигател как би могъл някой да те дръпне ако не си на N ? ( ситуация от близкото ми минало )

Да те издърпат и качат  на пътната помощ няма никакъв проблем. Но някой да те дърпа със въже да речем 100км въобще не е полезно за кутията. Става въпрос пак казвам при не работещ  двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест това което се е случило е случайност и не трябва да се прави. Не трябва да се спускам на D ?

А това как трябва да процедирам ?

?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не бе човек - можеш да се спуснеш назад и на D в описаната ситуация...

 

От първоначалното описание останах с грешното впечатление, че ти не си искал да се връщаш назад .. а то било наобратно. Можеш да се спуснеш тия 1-2 метра и на D, и на N.... и на R :) стига двигателя да работи в този момент

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Аз да попитам нещичко. Ако някога се случи така, че колата не може да запали поради изтощен акумуалтор или някакъв друг проблем. Разбрах, че автоматик в никакъв случай не е добре да се пали с дърпане или бутане. Как се процедира тогава? Трябва да се качи колата на платформа ли ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Подава се ток от външен акумулатор. С дърпане не можеш да запалиш автоматик класически. А пък тия с двудисковите съединители електрониката няма да допусне отпускане на съединителя. Само при най-глупавите вариатори като Нисан Микра 199- и някое си господне лето може леко да се направи нещо отново ако електро съединителя е зацепен.

 

Затова на кола с автоматик стартера трябва да е в отлично здраве, защото ако откаже сте мъртавци, ток все ще намериш някой да ти даде ама другото няма как и отиваш на репатрак. Макар че с леко теглене до 50-60 км/ч при класически автоматик с хидротрансформатор по-стар модел примерно преди 2000 год. модел може и да те дръпнат на неутрална едни 20-30 км до сервиза.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

В книжката на Ауди пише, че е допустимо теглене до 50км/ч на разстояние до 50 км. Или нещо от сорта.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ако закъса в преспите с предницАта в преспа, някой дърпа назад колата, на каква скорост трябва да е? R/N?

Редактирано от Bobu
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ще помагаш на тегленето на R ако ще си само товар на N. Ама пак зависи от типа кутия ако някоя от новите (вариатори или двусъединителна) е задължително да е на N според мен.

Редактирано от PESHO OT MARS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата дали спряна или запалена без значени , ако искате да я мръднете без скорости слагате на N - неутрална и си я бутате напред назад ! Няма проблем да си я пускате и по надолнища на N , но по често  често си сменяте накладките ;) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ако ти се прави автомат  пускай си по инерция  както се казва парите са си твои..Накладките ще ти се видят песен  като разход..

 

Последно на едно а6 видях свалени  скорости \3тди\...3ма 100 л мъже със зор я качиха на подпирачката и се разглобява света за тоя  ремонт...Да не става въпрос пък какъв кеш изисква пълното ребилдване на  този 6степенен ЗФ

Редактирано от arbiter
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Говорим за А5 не за А6 ! Тези модели са или с 7 или с 8 степенни кутии ! Не съм чул за подобен проблем до момента от нито 1 собственик на подобен автомобил - говоря за западна Европа не за тук - ние сме в източния край и тук всичко е възможно !

Редактирано от Zarini76
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...