celeratora Публикувано 1 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 1 Декември 2013 Здравейте, искам да попитам при S-tronic автоматична скоростна кутия как се потегля при наклон.Конкретно ситуацията която днес ми се случи - тръгнах по голямо нагорнище, стигнах до средата, след което спрях и стоях на спирачка, пусах спирачката леко и тръгнах леко назад за да се върна. Това беше на включена D скорост.След което се сетих ,че на D сигурно не е добре да се прави и дадох на R.Въпроса ми е това разваля ли кутията когато е на D и как се прави в такава ситуация ? Защото на R колата ще се засили доста.Става въпрос за доста голямо нагорнище, иначе на по-малък наклон колата стои на една място и не тръгва назад когато е на D. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
desislav donev Публикувано 1 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 1 Декември 2013 Здравей колега! В такива ситуации просто превключи на N тоест свободна и си слез на спирачка няма никакъв проблем. Когато двигателят работи няма проблеми да включваш на свободна и колата да се движи.При работещт двигател работи и помпата която качва налягане на маслото в скоростната кутия. Не трябва да изключваш на N когато двигателят не работи. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Mitaka madafaka Публикувано 1 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 1 Декември 2013 Не трябва да изключваш на N когато двигателят не работи.Защо? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostov82 Публикувано 2 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 И аз това се питах,при авария и неработещ двигател как би могъл някой да те дръпне ако не си на N ? ( ситуация от близкото ми минало ) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 2 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 Интересна ситуация, типртоника ми не позволява колата ми да мръдне назад, когато съм на D. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 2 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 (Редактирано) Типторника винаги е "на полусъединител" и комбиниран с достатъчно въртящ момент няма как да се върнеш назад. При S_tronic-a ECU-то на колата и кутията трябва да се усетят че си спрял на наклон и при пускането на спирачката авансово дават малко газ и зацепват съединителите по-рано... често при голям наклон и режим "тръгни-спри" колата сама си дърпа ръчната и те държи така да не се изтъркаляш назад. Всичко това отнема малко време и за около половин секунда колата може да е леко неадекватна .. и ако точно тогава решиш да правиш нещо (в твоя случай да сменяш на R или S) я шашкаш още толкова. Но няма вариант в който да се изтъркаляш назад половин метър ... по-скоро се получава нещо като заклащане И на мен ми беше малко странно в началото, защото типроника нали "бута" постоянно и се усеща много по сигурен в подобна ситуация.. но се свиква Редактирано 2 Декември 2013 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
celeratora Публикувано 2 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 (Редактирано) Цитиране на предходен пост!Казваш ,че не може да тръгне назад , но при мен вчера точно това се случи. Качих се по наклона ( той е може би 35-40 градуса ) на сняг. Спрях и тръгнах пак ,защото пробвах quattroto как се справя и беше перфектно. След това си се спрях със спирачка и я отпуснах леко и я спуснах назад 1 метър сигурно, след което се сетих ,че съм на D и дадох на R.Може би заради големия наклон е тръгнала назад. Но не съм се пързалял по снега а си се движеха гумите. Редактирано 2 Декември 2013 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 2 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 Искаш да кажеш, че си спрял и след това си отпуснал леко спирачка .. но нито си я пуснал до край, нито си дал газ за да потеглиш? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
celeratora Публикувано 2 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 Искаш да кажеш, че си спрял и след това си отпуснал леко спирачка .. но нито си я пуснал до край, нито си дал газ за да потеглиш? да ,точно така ... и така леко се върнах назад 1-2 метра ,след което настъпак спирачката силно и си минах на R Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 2 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 Това се опитвам да кажа - ако беше пуснал напълно спирачката колата щеше леко да се върне назад и да спре (евентуално да сработи ръчната)... точно този момент в който ти отпускаш спирачката леко (но не до край и не даваш газ) колата няма как да знае какво се опитваш да направиш ... за това и тя нищо не прави Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
V.8 Публикувано 2 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 Има вероятност маслото да си е позагубило качествата и да не създава достатъчно налягане в кутията .Просто да е дошло време за смяна . Лоста не се пипа и не се играе с него под никакъв предлог, само D и P . Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
celeratora Публикувано 2 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 Тоест това което се е случило е случайност и не трябва да се прави. Не трябва да се спускам на D ?А това как трябва да процедирам ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
desislav donev Публикувано 2 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 2 Декември 2013 И аз това се питах,при авария и неработещ двигател как би могъл някой да те дръпне ако не си на N ? ( ситуация от близкото ми минало )Да те издърпат и качат на пътната помощ няма никакъв проблем. Но някой да те дърпа със въже да речем 100км въобще не е полезно за кутията. Става въпрос пак казвам при не работещ двигател. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
celeratora Публикувано 4 Декември 2013 Автор Доклад Share Публикувано 4 Декември 2013 Тоест това което се е случило е случайност и не трябва да се прави. Не трябва да се спускам на D ?А това как трябва да процедирам ?? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 4 Декември 2013 Доклад Share Публикувано 4 Декември 2013 (Редактирано) Не бе човек - можеш да се спуснеш назад и на D в описаната ситуация... От първоначалното описание останах с грешното впечатление, че ти не си искал да се връщаш назад .. а то било наобратно. Можеш да се спуснеш тия 1-2 метра и на D, и на N.... и на R стига двигателя да работи в този момент Редактирано 4 Декември 2013 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamenkooo Публикувано 9 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2015 Аз да попитам нещичко. Ако някога се случи така, че колата не може да запали поради изтощен акумуалтор или някакъв друг проблем. Разбрах, че автоматик в никакъв случай не е добре да се пали с дърпане или бутане. Как се процедира тогава? Трябва да се качи колата на платформа ли ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 9 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2015 (Редактирано) Подава се ток от външен акумулатор. С дърпане не можеш да запалиш автоматик класически. А пък тия с двудисковите съединители електрониката няма да допусне отпускане на съединителя. Само при най-глупавите вариатори като Нисан Микра 199- и някое си господне лето може леко да се направи нещо отново ако електро съединителя е зацепен. Затова на кола с автоматик стартера трябва да е в отлично здраве, защото ако откаже сте мъртавци, ток все ще намериш някой да ти даде ама другото няма как и отиваш на репатрак. Макар че с леко теглене до 50-60 км/ч при класически автоматик с хидротрансформатор по-стар модел примерно преди 2000 год. модел може и да те дръпнат на неутрална едни 20-30 км до сервиза. Редактирано 9 Октомври 2015 от PESHO OT MARS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
plamenkooo Публикувано 22 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2015 В книжката на Ауди пише, че е допустимо теглене до 50км/ч на разстояние до 50 км. Или нещо от сорта. Sent from my iPhone using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 22 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 22 Октомври 2015 Допустимо е за класически торк конвертор. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobu Публикувано 26 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 26 Октомври 2015 (Редактирано) А ако закъса в преспите с предницАта в преспа, някой дърпа назад колата, на каква скорост трябва да е? R/N? Редактирано 26 Октомври 2015 от Bobu Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 27 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 27 Октомври 2015 (Редактирано) ако ще помагаш на тегленето на R ако ще си само товар на N. Ама пак зависи от типа кутия ако някоя от новите (вариатори или двусъединителна) е задължително да е на N според мен. Редактирано 27 Октомври 2015 от PESHO OT MARS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zarini76 Публикувано 28 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 28 Октомври 2015 Колата дали спряна или запалена без значени , ако искате да я мръднете без скорости слагате на N - неутрална и си я бутате напред назад ! Няма проблем да си я пускате и по надолнища на N , но по често често си сменяте накладките Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
arbiter Публикувано 29 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 29 Октомври 2015 (Редактирано) Е ако ти се прави автомат пускай си по инерция както се казва парите са си твои..Накладките ще ти се видят песен като разход.. Последно на едно а6 видях свалени скорости \3тди\...3ма 100 л мъже със зор я качиха на подпирачката и се разглобява света за тоя ремонт...Да не става въпрос пък какъв кеш изисква пълното ребилдване на този 6степенен ЗФ Редактирано 29 Октомври 2015 от arbiter Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Zarini76 Публикувано 30 Октомври 2015 Доклад Share Публикувано 30 Октомври 2015 (Редактирано) Говорим за А5 не за А6 ! Тези модели са или с 7 или с 8 степенни кутии ! Не съм чул за подобен проблем до момента от нито 1 собственик на подобен автомобил - говоря за западна Европа не за тук - ние сме в източния край и тук всичко е възможно ! Редактирано 30 Октомври 2015 от Zarini76 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване