Jump to content

добавка за дизел


dyalov

Recommended Posts

О да, сигурен съм че маркетинга е повече от обективността при всички тези добавки.Затова и умишлено не споменах "страничния" ефект на добавката - fuel save  :hilezh: 
Просто ми стана интересно и нали знаеш все те човърка да пробваш нещо.Не че имам проблеми с горивната система.Единствения лек за нагарите е дизел от немско ама.... :)

Освен това приятел я взе на доставна цена и викам айййде :)

 

пп - събрал съм 80% от черколяка за цялостното обслужване.Май месец ще съм готов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 195
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

И аз преди седмица сложих за пръв път 2Т масло в пропорция 1:200.

Ако има значение, маслото е полусинтетично бездимно двутактово на Huskvarna.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си направил.

И аз го правя от време на време, само че слагам от ЛукойлскотоЗабелязал съм обаче че маслото зимата се сгъстява доста от студа и затова избягвам през тези месеци да слагам.Откъм април до Ноември го правя.То не че имаше зима тая "зима" де, пък и на пълен резервоар едва ли би оказало влияние, но да го имаш в предвид.
 

Ухааааа, караш Олроуд - любимото ми Ауди.Онзи ден на един Кутро Тест Драйв карах най-новия 3.0tdi biturbo 313 кончета...... :runningdog:  :heiss:   :)

Редактирано от Konstantin993
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

След почти 1 литър двутактово масло ( в пропорция 5 гр. на 1литър гориво) имам видимо подобрение в smooth idle control-а на 13 и 14 канал при загрят мотор (честно казано не очаквах). Преди (въпреки че съм ползвал и добавки) 5-ти цилиндър имаше отклонение -0,9 до -1,1. Сега е на -0,5 до -0,9. Ще изгоря и още една тубичка 2Т масло и ще спра за малко (да съм смао на чиста нафта) да видя дали ефекта е от по-мека работа с маслото или направо и изчиства.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това за разликата в цилиндрите мислех, че си въобразявам, но и аз забелязах, че е подобрено, след като сипах към 700гр масло на 50-ина литра нафта :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има разлика - все пак гледай като ги мериш да е на напълно загрял мотор и с изключени всички консуматори - за да е при еднакви условия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • 6 months later...

Аз на дизелите (1.9 TDI PD) слагам Bardahl BDC. През зимата 2 ml на литър нафта, лятото 1 ml на литър. С други думи кутията е достатъчна за 500 литра при зимна употреба, а струва 32 лева. Хем смазва системата, хем предпазва от замръзване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз ползвам бардал лятото и става дава икономия, но за зиме не. Иначе за смазване на гориво-нагнетателната помпа сипвам 2 пъти годишно ,пролет и есен, една дизелова горивна на дура люб  http://duralube.in/portfolio-item/%D0%B4%D1%83%D1%80%D0%B0-%D0%BB%D1%8E%D0%B1-upper/

 

Много добра за мотора е    http://duralube.in/portfolio-item/%D0%B4%D1%83%D1%80%D0%B0-%D0%BB%D1%8E%D0%B1-diesel-hd/   , недостижима.

 

Преди съм сипвал на СТП и Мотор УП. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На комън-рейл мисля, че не е добре да се слага масло в нафтата (някой да ме поправи, ако греша). Иначе добавки за горивото има колкото искаш- безспорно едни от най-добрите са на Bardahl, но и цената е по-височка. Liqui Moly също не са лоши, както и класиката на Castrol - TDA.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз след много експерименти установих че най-доброто е хубаво напълно синтетично 2Т масло например на Castrol (пробвах и на Stihl ама ефекта не е същия) за около 20-25 лева на литър.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

най-добрите са на Bardahl, но и цената е по-височка. Liqui Moly също не са лоши, както и класиката на Castrol - TDA.

Bardahl BDC за зимата излиза около 6 ст/литър (1 литър Bardahl BDC е 32 лв и стига за 500 литра дизел- 1:500)

Castrol TDA излиза пак около 6 ст/литър (250 мл Castrol TDA е 14 лв и стига за 250 литра - 1:1000)

Синтетичното двутактово масло на  Castrol излиза по 14 ст/литър гориво (При цена на литър 28 лв и 5 ml масло- 1:200)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ама според мен има доооста по-осезаем ефект от другите две. Да не говорим че няма опасност ако се разлее колата да ти смърди половин година напред  :wall:

Относно цената Кастрола и то в рейс вариант е 23 лева за литър в първия срещнат магазин за авточасти, а това което си дал линк е промоция в интернет магазин с доставка която не е включена. То по тая логика (не че аз си купувам такова) Кастрола е 12 лева литъра - http://e-shop.avtogt.com/castrol-2t-2t-castrol

Редактирано от TDI_Fan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При моето безкрайно уважение към всички Вам ! 

Абе хора , не бих могъл да ви нарека колеги или поне след изчетеното тук  :flehan: . 

Много ми е интересно дали си вярвате на това което сте написали  :hilezh:

 

Да,  вярно е че новите горива са с ниско сярно съдържание с болни норми за опазване на околната среда ........................ 

НО, това е компенсирано с използването на нови материали ! 

Колегата горе го беше написал точно . 

 

Всякакви добавки на масла и олио и оцет - се добавят в салатата :hilezh:  

 

Сега сериозно:

Добавянето на масло, па то било и синтетично или каквото и да е било води до увеличаване на вискозитета и от там на по добро смазване ! 

НО има едно голямо НО - работния процес в ДВГ отива на кино - или както се пише тук " цапа геометрията , цапа турбото ................... " 

На старите класически дизели си практика от време уно ! 

Аз през студентските си години също съм го правил - керосин в нафтата през зимата - НО, поради незнание и най-вече - де у студента пари :steinigung:

На новите дизели всякакви такива интервенции са катастрофални! 

 

Сега точно по темата: 

Присадките както тук са известни , а правилното наименование е FOT-Fuel Oil Treatment Additive ( добавка-подобрител на горивото ) се добавя към горивото и разкъсва молекулите на дългите полимерни въгле-водороди и по този начин подобрява Работния Процес в ДВГ. За фазите и фронтовете на горивото, няма да влизам в подробности. Те запознатите знаят за какво иде реч.

От своя страна подобрения Работен Процес в ДВГ 

- предотвратява или поне намалява отлагането на асфалто-смолисти фракции по разпръсквачите ( FOIV Atomizers ) и изпускателния тракт 

- намаля загубите от недоизгоряло гориво в цилиндъра, поради увеличена скорост на горенето 

- намаляване на твърдите частици - тлнл димно горене 

................................... 

което води до оптимизация и економия ! 

 

Но трябва да се отбележи , че всичко това може и единствено има ефект ако се прави постоянно и най-важното от самото начало когато е произведена колата ! 

Това е профилактика , която те предпазва от бъдещи проблеми и разходи! 

 

Не може колата да е 2-ра ръка , карана нейде си от някой си и една присадка с едно наливане да видиш резултат. 

Тя ще има ефект , ако е гледана колата до сега и просто се продължи ! 

Кола карана с каквото попадне - разпръсквачите FOIV Atomizers са зацапани/отложени със смолист нагар( което пък значи че нямаме разпръскване , а от там пък какво смесо-образуване и горене ще имаме ) , ТКА / т.н. турбо / - направляващ апарат и турбинно колело също са с отлагания ( повишено съпротивление на изходящите газове р повишени Темр на изходящите газове , влошена работа на компресора и намалена производителност - т.е. по малко въздух)............................ 

 

Та с две думи - ако вземе да слагате масла/керосин само на стари класически чисти дизели , на нови и TDI - абсолютно забранено , ако просто не искате бъдещи разходи 

 

Аз например , добавям Redex Diesel , но трябва да уточня че и двете ми коли сега са от магазина нови , а предишната ми просто беше в перфектно състояние! 

И на всичките ми коли ауспухите им са с цвят на изгоряла пепел от цигара!  

 

 

FOT-Fuel Oil Treatment Additive или т.н. присадка за горивото е нещо много хубаво , но е глезотийка и е само за хубави коли!

 

Хайде и със здраве, че отивам на Сафари ! 

Поздрави от Кения! :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Четеш ми мислите колега :)

Късмет! И се пази от лъвовете и търговците.

П.П: за маслото, обаче си мисля, че не казваш цялата истина.

Редактирано от petarik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При цялото ми уважение към форума - форума се е превърнал в маркетингово/рекламно мероприятие на търговци и дори с ръка на сърцето псевдо-майстори , които са толкова боси но със самочувствието на разбирачи !

А за лъвовете и слоновете - нали за тях отивам - да ги видя

Не те разбирам какво искаш да кажеш за маслото - но по принцип се добавя за повишаване на вискозитета , това пък от своя страна намалява хидравличните пропуски във FOIV и води до по-добро разпръскване - от там по-мека и по-спокойна работа на ДВГ - те това е което се вижда на първа ръка.

Но добавянето на маслото влошава качеството на горивото и забавя скоростта на горене и удължава фазите на горенето - от там горивото не изгаря изцяло в цилиндъра до отварянето на клапана и продължава да доизгаря в изпускателния тракт, образува отлагания по ТКА и димно горене.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е лошо да обясняваш така увлекателно и с апломб, но се въздържай от квалификации, които се отнасят до всички..... Защото във форума има и мАймуни, и слонове, и лъвове. И не са едно и също....

Редактирано от vladi_di
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега сериозно:

Добавянето на масло, па то било и синтетично или каквото и да е било води до увеличаване на вискозитета и от там на по добро смазване ! 

НО има едно голямо НО - работния процес в ДВГ отива на кино - или както се пише тук " цапа геометрията , цапа турбото ................... " 

Сега сериозно:

Как точно установи този недостатък и на какво се дължи нарушаването на параметрите на работния процес в отрицателна посока? Защо смяташ че изгарянето става непълно - смяташ че маслото не изгаря непълно или нафтата поради наличието на масло? С газоанализатор ли го установи?

Щом цапа и геометрията и турбото, точно за коя геометрия говориш? Колко по-малко се "цапа турбото" без използването на двутактово масло - посочи някакви данни ако имаш такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Дизеловия ДВГ е проектиран за дизел - т.е. строго определен вискозитет и то отговарящ само на вискозитета на дизела !

2. Разпръсквачите ( Atomizers ) на дюзите ( FOIV - Fuel Oil Injection Valves ) са супла на Alpha-Laval с до-звукова и свръхзвукова зона

3. При работа на ДВГ , в случая се фокусира вниманието на дюзите - се получава ерозийно износване на разпръсквачите ( влошаване на разпръскването )

и износване на иглата и седлото на дюзата ( последващо подвпръскване , пикаене на дюзата) - ОСНОВНАТА ПРИЧИНА ЗА ТОВА Е ЦИГАНИЙКАТА НА СОБСТВЕНИЦИТЕ ДА ЗАРЕЖДАТ КАЧЕСТВЕНА НАФТА !!!

4. Не бъркайте неколкократното впръскване и последващо подвпръскване !

5. Добавянето на масло - повишава вискозитета и намалява хидравличните протечки , но влошава и картината на смесо-образуването , т.е. големината на капките се увеличава , което пък от своя страна води до увеличаване времето необходимо за изгаряне на горивото.

6. Да не забравяме ,че при Дизеловия ДВГ горивото се само-запалва поради повишаването на вътрешната енергия – вследствие на компресирането

7. Съгласно теоретичната постановка - Цялото Количество Гориво се Подава и Изгаря моментално - в TDC ( Top Dead Center ) - ГМТ Горна Мъртва Точка , но реално това не може да се осъществи , затова и имаме предварение на гориво-подаването и пак загубите с изходящите газове са най-големи.

8. Е и за това се поставя турбото – ТКА Турбо-Компресорен Агрегат ( T/C Turbo/Charger ) , който преобразува топлинната енергия на изходящите газове в механична ( кинетична енергия ) , която през вала ( T/C Rotor ) се предава на Компресора – ( T/C Blower Side ) , които пък обръща механичната енергия в налягане ( потенциална ) P scav Air.

9. Вследствие на влошеното смесо-образуване не се получава пълно горене , а се мести към непълно и дори до димно горене.

10. Частиците на непълното горене се отлагат целия изпускателен тракт - започваме от стеблата на клапаните , изпускателен колектор ( Exh Gas Collector ) , ТКА ( T/C ) - Направляващ Апарат ( Nozzle Ring ) и Турбино Колело - Лопатки ( Turbine ) , EGR , Катализатори , Ауспух

11. Отлагането на продуктите на горенето по - ТКА ( T/C ) - Направляващ Апарат ( Nozzle Ring ) и Турбино Колело - Лопатки ( Turbine ) - намалява проходното сечени на Направляващ Апарат ( Nozzle Ring ) и Турбиното Колело - Лопатки ( Turbine ) - ( те това е т.н. Цапане на Геометрията на Турбото - терминология според познанията :hilezh: ) – което пък :

-I. повишаване на Аеродинамичното Съпротивление през ТКА

-II. намалява преобразуваната енергия на изгорелите газове

-III.влошава работата на ТКА и от там се получава по - ниско налягане на пълнене ( P scav Air ) , по-малко свеж заряд

-IV. след което се влиза в спирала - процеса е цикличен и спираловиден

Или кратко :

Масло добавено към горивото -> влошено разпръскване -> влошено смесо-образуване -> непълно горене -> отлагане по Изпускателния Тракт и ТКА -> влошена работа на ТКА -> намалено пълнене , по-малко свеж заряд О2 -> непълно горене -> отлагане по Изпускателния Тракт и ТКА -> влошена работа на ТКА -> намалено пълнене , по-малко свеж заряд О2 -> непълно горене ........................................ - димно горене !!!

Видове Горене :

- Пълно горене – това за което е проектиран ДВГ - горивото изгаря напълно

CnHn + O2 -> CO2 + H2O + Q ,

Q - отделено количество топлина

- Непълно горене –

CnHn + O2 -> CO2 + CO + H2O + Q ,

- Димно горене – с твърди частици - C - въглерод ( сажди )

CnHn + O2 -> CO2 + CO + C + H2O + Q ,

ДВГ е проектиран да работи в идеалния режим , но при работа на частични режими ( малки натоварвания ) има състояния на непълно горене , а като се износи или форсира зверски влиза и в димно горене.

За да се постигнат всичките Еко-норми се грижат - Катлизаторите , PDF , EGR

За оптимизирането на Работния Процес в ДВГ на частични режими се грижи променливата геометрия на ТКА - Направляващ Апарат.

Та зимата FOT-Fuel Oil Treatment Additive ( добавка-подобрител на горивото ) се добавя към горивото и разкъсва молекулите на дългите полимерни въгле-водороди и възпрепятства образуването на дългите молекули на парафиновите въглеводороди , които при минусови температури буквално желират дизела !!!

Ако Разпръсквачите ( Atomizers ) на дюзите ( FOIV - Fuel Oil Injection Valves ) , иглата и седлото са ерозийно износени - единствения лек е подмяната със заводски възстановени ( Maker Factory Re-cycled ) , те са консуматив !!! Възстановява се само Дюза - Игла/Седло и то само и единствено в заводски условия , като се използват диамантени приспособления ! Разпръсквачите ( Atomizers ) са консуматив !!!

Всичко друго изречено в тази посока е просто загуба на средства , пълнене на гушата на самозванци , пушилки по улиците , болни хора .................................

PS

Сафарито беше върха !!! :runningdog::jump::heiss:

Към модератора - вече можеш да затвориш темата :dance:

:verweis:

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По т.8 твърдо не съм съгласен.

Не се преобразува топлинната енергия. Там няма нищо, което да преобразува топлинна енергия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ама и въобще не ти се учудвам , но не ми се сърди няма как да те нарека колега :hilezh:

Те за това е и училището , ама не всеки е ходил там :verweis:

Пак като ти гледам броя на постовете - от ..........званите си :schlaumeier:

Ама да знаеш , много ми е интересно какво ще ми кажеш за това , което става в ТКА ?

Ако поне малко си в час ще знаеш , че си чувал че при оценка на работата на ТКА се говори за температурни падове :scherzkeks:

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...