Jump to content

Какво масло да сложа на AUDI A6 3.0 TDI Quattro (4F,C6)


Стойчо

Recommended Posts

  • Отговори 233
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Чета тая тема с особен интерес...Това масло Рейд Лайн, как би работило с ОЕМ-ски филтри?

Или са необходими / или поне препоръчителни / по-различни маслени филтри??

Питам, защото и аз се изкушавам, да сложа масло и да карам поне 20 000 км...

В момента с ОЕМ-ско масло, брандирано на МАГ - групата с 507.00, максимум съм карал колата до 11 000 км.

Нямаш никакъв проблем да си го караш с ОЕМските филтри. Просто филтрацията им е значително по-слаба от тази, на нано-синтетик филтрите.

И друго - не бива да се притеснявате дали ще има разход на масло - имайте предвид, че това не е някакъв критерий как дадено масло ви пази железата. Може дадено масло да защитава много по-добре, и да зачезва някакво количество от него, спрямо друго, което няма да "мръдне" от щеката, но ще ви дава посредствена защита. В повечето случаи "загубеното" масло не се изгаря, а се изпарява (volatility). Колкото по-добра му е базата (разбирайте истинска синтетика - РАО/Естери), толкова по-малък/нисък волатилити индекс има даденото масло. Най-нисък волатилити индекс имат естерите, след това са полиалфаолефините (рао), после е група 3+, след това група 3, и 2. Волатилитито се превежда и тълкува най-правилно като изпарение/летливост в следствие на висока температура (затова и се измерва при такава).

Единственото "стресиращо" нещо на това да зачезва някакво количество е финансовата страна и дискомфорта да проверяваш и да доливаш. Изключително погрешно схващане е, че "щом го гори, значи не става".

Разбира се, съвсем друга работа е ситуацията в която не го гори 3-4,000км и започва да го пипа след този пробег, а заедно с това започват да се появяват и странни, зловещи звуци при студените стартове (причукване на повдигачи и тем подобни). Обикновено калпавите (минерални) бази от група 3 започват да загиват точно в този диапазон, а чистите минерални (гр. 2) още по-рано - 1800-2000км. Това е ясен признак, че такова масло не работи добре и трябва да се махне при първа възможност.

Това, което се получава при "загиването" на базата се нарича Oil Shear и е свързано със загуба на вискозитет и отслабване на масления филм. Първо загиват Viscosity improvers (полимери, с изключително големи молекули с голям MWS/Molecular Weight & Size), които "пазят" базата. След като загинат, VIIs формират полимерни и много упорити депозити (Oil sludge). След тяхното загиване базата остава незащитена, а тя загива много по-бързо от вискозити импрувърите. И тогава следва рязък спад в производителността, и формиране на още по-голямо количество депозити в мотора.

Иначе, наистина, не бива да се водите по това дали го харчи, или не.

Редактирано от =Alex=
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко тъп въпрос, понеже ми дойде и на мен ред сменям масло, предполагам това е подходящия вариант за BMK двигателя. До колкото знам двигателя хваща 8-9л масло така че две туби по 5 биха ми свършили работа.

 

http://cardepo.net/index.php?route=product/product&path=111_72&product_id=150

 

П.С. Звънях вчера в Порше Пловдив, заявиха ми ценичка за масло + маслен филтър и смяна 660 лв  :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има едно кастрол 5в40 дет пише ДПФ на него - то не става ли?

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги,запомнил съм казаното от майстора като лозунг. Оттук-нататък ще ви излъжа. Аз моя милионник го карам с 5х30,нали съм с ДПФ. По спомени, разликата в цените не беше голяма. Каквото съм чел във форума,вискозитетът е едно,важното е маслото да отговаря на определен ВАГ стандарт-504.00, 507.00. На нашите стандарта не го зная така наизуст.

 

П.С. Като поразгледах темите на форумните "маслари",5х40 го дават и за коли с ДПФ,но в същото време покрива само по-старите стандарти,по-новите/504 и 507,които май са нашите/ ги покрива 5х30.

Редактирано от Emillion
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си с ДПФ се кара с масло с ниско съдържание на сяра, а вискозитета си го подбираш в завимост от климата...Ако живееш в Сибир можеш да караш и с 0w30...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5х30 ако си с ДПФ,иначе и 5х40 може.

ТЦ...НЕ може...т.е може, ако вече двигателят започне много да гори 5w30....Разбирай повече от 2 (ДВА) литра на пробег от 10 000 км

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колко грама масло на 1000км. им дават на тези гюмове-3,0 и 2,7ТДИ?

Като гледам разликата между мин. и макс. по пръчката колко е, според мен като нова поне едни 80-100гр. не й мърдат по каталог. И в предвид пробега от 200-300х.км., та двата литра са си ОК......

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпросът ми е съвсем сериозен! Ако някой е попаднал на такава информация от производителя, моля да я сподели. Знам, за старото ми 1,8Т като ново разхода на масло беше 80гр./1000км. И за двата мотора впечатлението ми е: кара ли се агрегата над 3000 об/мин. разхода на масло драстично се завишава! Ако се кара до 3000об./мин. и нормално градско е в нормите.

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз до морето и обратно карам на 170 на темпомат обикновено и ходя по 3-4 пъти до нащо и 2 пъти до гръцко на година, до сега не съм доливал масло ама грам вие говорите за литри. При такива загуби аз бих си закарал колата на майстор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,

Нормата за разход на масло е в пряка зависимост от разхода на гориво.

За Ауди дизелов агреагат нормата е от 1.5% до 2.5% разход на масло от разхода на гориво.

За Ауди бензинов агрегат нормата е от 1% до 1.5% разход на масло от разхода на гориво.

Тоест ако за изминаването на 1000км се употреби 100 литра гориво, разхода на масло ще бъде равeн на стойносттa от съответният процент от употребеното количеството гориво.

 

  А някакъв източник от където си прочел това, може ли?

 

  Това означава ли, че 4,2 мотора гори много повече масло от 1,6 например?

  Нормалният разход на масло на РС6, например трябва да е около 2л на 10к км.

  Ако знаеш  нормите на разход на масло на другите производители били ги споделил. Например на БМВ.

Редактирано от GLS
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колкото са повече цилиндрите толкова и разхода е по-висок(на гориво и масло)!

Впечатленията ми са за един и същ разход при един и същ оборотен диапазон на 4цил.-бензин и 6цил.-дизел и двете с турбо и чип-сове. Маслото е една и съща марка, разликата е във вискозитета 5В40 и 5В30. Не е тайна и двете харчат по литър на 5х.км. Не съм съгласен, че е едно и също да караш дизела с 2400об. и с 4000об.

Редактирано от audi6644
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сутринта София-Велинград 70мин. Не го разглеждайте случая винаги на шеста скорост.

А по магистралата й направих два ръна на макс.

Цитиране на предходен пост!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както и да е.. както написах по-горе за 15000 км не доливам. Сега само не ми казвайте, че съм за сервиз - няма да повярвам, че мойта кола не е наред.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам лонглайф и го сменям на 10-13000км като се сетя, по спецификация ми е W40 но карам с W30 както казах вече, до сега съм сменял 4 пъти масло като не съм доливал между смените нито веднъж...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега идва въпроса: с каква марка масло карате?

Аз карам с Мотул. Честно да си кажа не ме притеснява, че ще долея два литра за тези 10-13х.км. а факта, че маслото може да не е добро!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес измерих отново нивото на маслото.

Изминал съм 1000Км от както сложих ред лайн и все още не мръднало.

Кастрола също не мърдаше, но на него не съм му обръщал внимание, като на това. Помня само веднъж когато пътувах за Варна и доста бързах ми светна жълтата лампа за ниско ниво. Долях половин литър и след 1000км ми дойде сервизният инервал.

Според мен толкова малко пробег не е миродавен за да се прецени кое да е масло.

Може би след още 2/3К пробек ще мога да дам повече инфо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...