PAVKATA26 Публикувано 5 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 5 Януари 2015 Baba, какво масло поднесе на мотора? Флъшване? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 6 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 6 Януари 2015 Ето това:http://www.ebay.co.uk/itm/REDLINE-Motorol-5W30-Motor-Ol-Euro-Series-Hochleistungs-Motorenol-0-95-Liter-/271523038504?pt=Autopflege_Wartung&hash=item3f3808c528 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
=Alex= Публикувано 7 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 7 Януари 2015 (Редактирано) Чета тая тема с особен интерес...Това масло Рейд Лайн, как би работило с ОЕМ-ски филтри?Или са необходими / или поне препоръчителни / по-различни маслени филтри??Питам, защото и аз се изкушавам, да сложа масло и да карам поне 20 000 км...В момента с ОЕМ-ско масло, брандирано на МАГ - групата с 507.00, максимум съм карал колата до 11 000 км.Нямаш никакъв проблем да си го караш с ОЕМските филтри. Просто филтрацията им е значително по-слаба от тази, на нано-синтетик филтрите.И друго - не бива да се притеснявате дали ще има разход на масло - имайте предвид, че това не е някакъв критерий как дадено масло ви пази железата. Може дадено масло да защитава много по-добре, и да зачезва някакво количество от него, спрямо друго, което няма да "мръдне" от щеката, но ще ви дава посредствена защита. В повечето случаи "загубеното" масло не се изгаря, а се изпарява (volatility). Колкото по-добра му е базата (разбирайте истинска синтетика - РАО/Естери), толкова по-малък/нисък волатилити индекс има даденото масло. Най-нисък волатилити индекс имат естерите, след това са полиалфаолефините (рао), после е група 3+, след това група 3, и 2. Волатилитито се превежда и тълкува най-правилно като изпарение/летливост в следствие на висока температура (затова и се измерва при такава).Единственото "стресиращо" нещо на това да зачезва някакво количество е финансовата страна и дискомфорта да проверяваш и да доливаш. Изключително погрешно схващане е, че "щом го гори, значи не става". Разбира се, съвсем друга работа е ситуацията в която не го гори 3-4,000км и започва да го пипа след този пробег, а заедно с това започват да се появяват и странни, зловещи звуци при студените стартове (причукване на повдигачи и тем подобни). Обикновено калпавите (минерални) бази от група 3 започват да загиват точно в този диапазон, а чистите минерални (гр. 2) още по-рано - 1800-2000км. Това е ясен признак, че такова масло не работи добре и трябва да се махне при първа възможност. Това, което се получава при "загиването" на базата се нарича Oil Shear и е свързано със загуба на вискозитет и отслабване на масления филм. Първо загиват Viscosity improvers (полимери, с изключително големи молекули с голям MWS/Molecular Weight & Size), които "пазят" базата. След като загинат, VIIs формират полимерни и много упорити депозити (Oil sludge). След тяхното загиване базата остава незащитена, а тя загива много по-бързо от вискозити импрувърите. И тогава следва рязък спад в производителността, и формиране на още по-голямо количество депозити в мотора.Иначе, наистина, не бива да се водите по това дали го харчи, или не. Редактирано 7 Януари 2015 от =Alex= Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sharper Публикувано 10 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 10 Януари 2015 Малко тъп въпрос, понеже ми дойде и на мен ред сменям масло, предполагам това е подходящия вариант за BMK двигателя. До колкото знам двигателя хваща 8-9л масло така че две туби по 5 биха ми свършили работа. http://cardepo.net/index.php?route=product/product&path=111_72&product_id=150 П.С. Звънях вчера в Порше Пловдив, заявиха ми ценичка за масло + маслен филтър и смяна 660 лв Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emillion Публикувано 10 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 10 Януари 2015 5х30 ако си с ДПФ,иначе и 5х40 може. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mshbul Публикувано 10 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 10 Януари 2015 (Редактирано) Има едно кастрол 5в40 дет пише ДПФ на него - то не става ли? Цитиране на предходен пост! Редактирано 10 Януари 2015 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
sharper Публикувано 10 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 10 Януари 2015 Без DPF съм за мой късмет. Каква е разликата м/у 5х30 и 5х40 ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emillion Публикувано 10 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 10 Януари 2015 (Редактирано) Колеги,запомнил съм казаното от майстора като лозунг. Оттук-нататък ще ви излъжа. Аз моя милионник го карам с 5х30,нали съм с ДПФ. По спомени, разликата в цените не беше голяма. Каквото съм чел във форума,вискозитетът е едно,важното е маслото да отговаря на определен ВАГ стандарт-504.00, 507.00. На нашите стандарта не го зная така наизуст. П.С. Като поразгледах темите на форумните "маслари",5х40 го дават и за коли с ДПФ,но в същото време покрива само по-старите стандарти,по-новите/504 и 507,които май са нашите/ ги покрива 5х30. Редактирано 10 Януари 2015 от Emillion Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 11 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2015 Ако си с ДПФ се кара с масло с ниско съдържание на сяра, а вискозитета си го подбираш в завимост от климата...Ако живееш в Сибир можеш да караш и с 0w30... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
andrei_S40 Публикувано 11 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2015 5х30 ако си с ДПФ,иначе и 5х40 може.ТЦ...НЕ може...т.е може, ако вече двигателят започне много да гори 5w30....Разбирай повече от 2 (ДВА) литра на пробег от 10 000 км Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi6644 Публикувано 11 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2015 (Редактирано) Колко грама масло на 1000км. им дават на тези гюмове-3,0 и 2,7ТДИ?Като гледам разликата между мин. и макс. по пръчката колко е, според мен като нова поне едни 80-100гр. не й мърдат по каталог. И в предвид пробега от 200-300х.км., та двата литра са си ОК...... Редактирано 11 Януари 2015 от audi6644 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hysterics Публикувано 11 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2015 При мен е 0 мл за 15000 км., никога не съм доливал. Такъв беше и па предната ми кола. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petio_venkov Публикувано 11 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 11 Януари 2015 Щото се допълва от нафтата.Ако има DPF! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi6644 Публикувано 12 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2015 (Редактирано) Въпросът ми е съвсем сериозен! Ако някой е попаднал на такава информация от производителя, моля да я сподели. Знам, за старото ми 1,8Т като ново разхода на масло беше 80гр./1000км. И за двата мотора впечатлението ми е: кара ли се агрегата над 3000 об/мин. разхода на масло драстично се завишава! Ако се кара до 3000об./мин. и нормално градско е в нормите. Редактирано 12 Януари 2015 от audi6644 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 12 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2015 Аз до морето и обратно карам на 170 на темпомат обикновено и ходя по 3-4 пъти до нащо и 2 пъти до гръцко на година, до сега не съм доливал масло ама грам вие говорите за литри. При такива загуби аз бих си закарал колата на майстор... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
GLS Публикувано 12 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2015 (Редактирано) Здравейте,Нормата за разход на масло е в пряка зависимост от разхода на гориво.За Ауди дизелов агреагат нормата е от 1.5% до 2.5% разход на масло от разхода на гориво.За Ауди бензинов агрегат нормата е от 1% до 1.5% разход на масло от разхода на гориво.Тоест ако за изминаването на 1000км се употреби 100 литра гориво, разхода на масло ще бъде равeн на стойносттa от съответният процент от употребеното количеството гориво. А някакъв източник от където си прочел това, може ли? Това означава ли, че 4,2 мотора гори много повече масло от 1,6 например? Нормалният разход на масло на РС6, например трябва да е около 2л на 10к км. Ако знаеш нормите на разход на масло на другите производители били ги споделил. Например на БМВ. Редактирано 12 Януари 2015 от GLS Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi6644 Публикувано 12 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2015 (Редактирано) колкото са повече цилиндрите толкова и разхода е по-висок(на гориво и масло)!Впечатленията ми са за един и същ разход при един и същ оборотен диапазон на 4цил.-бензин и 6цил.-дизел и двете с турбо и чип-сове. Маслото е една и съща марка, разликата е във вискозитета 5В40 и 5В30. Не е тайна и двете харчат по литър на 5х.км. Не съм съгласен, че е едно и също да караш дизела с 2400об. и с 4000об. Редактирано 12 Януари 2015 от audi6644 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hysterics Публикувано 12 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2015 4000 оборота = 200+ км/ч .. колко караш така? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi6644 Публикувано 12 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2015 (Редактирано) Сутринта София-Велинград 70мин. Не го разглеждайте случая винаги на шеста скорост.А по магистралата й направих два ръна на макс. Цитиране на предходен пост! Редактирано 13 Януари 2015 от VBI Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hysterics Публикувано 12 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2015 Както и да е.. както написах по-горе за 15000 км не доливам. Сега само не ми казвайте, че съм за сервиз - няма да повярвам, че мойта кола не е наред. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
N1995 Публикувано 12 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2015 Аз карам лонглайф и го сменям на 10-13000км като се сетя, по спецификация ми е W40 но карам с W30 както казах вече, до сега съм сменял 4 пъти масло като не съм доливал между смените нито веднъж... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi6644 Публикувано 12 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2015 Сега идва въпроса: с каква марка масло карате?Аз карам с Мотул. Честно да си кажа не ме притеснява, че ще долея два литра за тези 10-13х.км. а факта, че маслото може да не е добро! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 13 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2015 Днес измерих отново нивото на маслото.Изминал съм 1000Км от както сложих ред лайн и все още не мръднало.Кастрола също не мърдаше, но на него не съм му обръщал внимание, като на това. Помня само веднъж когато пътувах за Варна и доста бързах ми светна жълтата лампа за ниско ниво. Долях половин литър и след 1000км ми дойде сервизният инервал.Според мен толкова малко пробег не е миродавен за да се прецени кое да е масло.Може би след още 2/3К пробек ще мога да дам повече инфо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Preslito Публикувано 13 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2015 А мотора още ли е по-тих? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baba Публикувано 13 Януари 2015 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2015 Вече не правя разлика. Свикнах му.На следващата смяна ще разбера Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts