Jump to content

Преминаване от двумасов маховик към едномасов маховик


Recommended Posts

  • Отговори 127
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Здравейте колеги,

Обръщам се към тези които са с опит в темата, да помогнат да съберем малко информация относно преминаването от демпферен (двумасов) към твърд (едномасов) маховик, засягащо бензиновите мотори при А4 и А6 с оригинално демпферен маховик. Специално пиша бензиновите мотори, тъй като след доста четене разбирам, че при дизелите има повече драми, поради по-големия въртящ момент на ниски и получаващи се сериозни вибрации в купето, след преминаването към твърд маховик.

Варианта по-долу, одобрен от Маднес е когато човек има женалние да премине и към усилен съединител, по техни думи с възможност да удържи 400-440Нм.

 

маховик от АЦЕ (Madneess и Drag-Power ги престъргват.)

и съединител със следните номера

Притискател > 3082 919 001

Феродо > 1862 625 001

Необходими са и др.болтове (по-къси) : номера им е : N 902 061 03 х6

Има разлика и в теглото м/у двата маховика ( тук аз не съм ги теглил, копирам отговор от други теми icon_rolleyes.gif :

двумасов :11,0 kg

едномасов :8,3 kg 

 

Нямам информация обаче, какви са необходимите модификации, ако просто трябва да се смени изхабен двумасов с едномасов, без колата да има нужда от по-силен съединител.

 

Смятам че съм изчел темата много внимателно и трите пъти когато я преглеждах .

 

 

 

Има колеги, които са монтирали едномасов маховик на А4 Б5 1.8Т с всичко друго от ACE.

 

Няма значение слага се всичко от Аце и това е.

 Лично аз имам 2 комплекта маховици с болтовете от АЦЕ но вече ми остана 1

 

аз съм с такъв  колата е1.8 адр  сложих директно маховика от аце с по късите болтове нов закс за аце и сега да не дърпа дявола за опашката много добре се държи колата няма проблем да се направи на 1.8 т и 1.8 т куатро , че дори и на 1.8 180 к.с, забравих да добавя че лагерчето на съединителя на  аце.1.8 и 1.9 тди 110 ,90 коня са еднакви

 

Моля ако нямате конкретен отговор да не спамите темата. Нямам нужда от усилен съединител на 400Nm. Максималния въртящ момент на ACE e 181Nm при мощност от 140 Hp, а на ABE е 210Nm При мощност от 150 Hp. 

Без да се заяждам ще помоля, колеги някой имал ли е опит  или наблюдения при мотор ABE . Мотора е на а6 и не е Quattro

Редактирано от PsIh0pAtA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще ти трябва още четене, съветвам те да наблегнеш на това. Не е задължително да се придържаш само към тези тема, в този форум е писано десетки пъти по този въпрос.

Редактирано от ghostdog
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега за твоя случай се използва оригиналния лагер. (Маховик от ACE + притискател от S2 + феродо от S2 + лагер от АЕВ).
Имаш и друг вариант също, може да си подковеш стария феродовия диск (пак ще си имаш "полусъединител")  сменяш притискателя с нов от АЕВ + лагер от АЕВ, този вариант държи спокойно до 400Nm., може би и повече. Както има и други варианти из интернет пространството където продават и усилени съединители Stage1, 2 и т.н. Въпрос на избор вече.

;)
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Здравейте.

Понеже и аз съм се засилил към едномасов маховик искам да питам каква е ситуацията с RS2 притискателя?  В ЕТКА-та го дават за РС2 и повечето осмаци. Цената на Сакс не е по-висока от посочения в първия пост... В техническото описание в каталога за единия пише TYP M240, a за другия MF240. Каква е разликата и дали ще стане....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 months later...
На 9.05.2014 г. at 11:47, HEPBAKA написа:

Има разлика и в теглото м/у двата маховика ( тук аз не съм ги теглил, копирам отговор от други теми icon_rolleyes.gif :
двумасов :11,0 kg
едномасов :8,3 kg 

Мисля,че е по важно каква е разликата в тежестта на двата комплекта-/маховик,притискателен и феродов диск/,а не само на маховиците.Ето снимки от моите два комплекта.В случая комплектите съединители са от А6/С5 1.8Т AJL и от притискател от LT,феродов от А6-2,5TDI 115 кс и маховик от четирицилиндрово В4.Кантарът е медицински и постоянно подлежи на проверка.

Комплект съединител от притискател от LT,феродов от А6-2,5TDI 115 кс и маховик от АСЕ20160407_133245.jpg

image upload no ads

Комплект съединител от 1.8Т AJL

20160407_133359.jpg
image free hosting

Маховик от AJL

20160407_133922.jpg
free picture upload

Маховик от АСЕ или др...

20160407_134040.jpg
picture share

PS:Тази тема съм я пропуснал,но ще ви кажа как стоят нещата при мен.Някои колеги знаят,че в В4-ката куатро поставих 1.8Т AJL, смъкнат от Ауси А6/С5.Оставих стария си комплект съединител на 228 мм, от предишния двигател АСЕ,защото е сменян.Сложихме чип на мотора и според данни,взети от едно А4 куатро и със същия чип и двигател,данните на диното са били около 220 кс и 300Nm.Лично аз не съм замервал,защото ми е достатъчно да видя как 80-ката за 6 секунди вдига 100 км/ч.Турбото надува до 1,3 бара и след около 15 000 км,съединителя започна да приплъзва.Но това се случва само когато е студено,най вече зимата и есента.Сега в момента не буксува при максимално надуване,но аз съм решил да го сменя,защото втора зима бях като автоматик на 3,4 и 5 предавка.До момента са изминати 30 000 км и не съм имал абсолютно никакви вибрации.Този комплект съединител,който ще слагам и е на снимките, е с притискател от LT,феродов от А6-2,5TDI 115 кс и маховик от АСЕ;АВК;1Z или от друг 4 цилиндров мотор при В4-те са с един и същ каталожен номер.Целият този комплект, става за  всички надлъжни 1.8Т и 1.9TDI,няма значение дали са В3,В4,А4/В5,А6/С5

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 24.11.2015 г. at 16:41, tvard написа:

А балансират ли го след престъргване. Може би затова после имате вибрации.

Ако не се балансира,при високи обороти маховика може да влезе в купето,това не е шега

преди 9 минути, HEPBAKA написа:

Moже ли да обобщиш кой комплект колко тежи, че нещо не става ясно?

Редактирах поста

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
На 12/27/2015 at 15:48, HellFire написа:

Здравейте.

Понеже и аз съм се засилил към едномасов маховик искам да питам каква е ситуацията с RS2 притискателя?  В ЕТКА-та го дават за РС2 и повечето осмаци. Цената на Сакс не е по-висока от посочения в първия пост... В техническото описание в каталога за единия пише TYP M240, a за другия MF240. Каква е разликата и дали ще стане....

 

Само за информация: писах на ZF и ето отговора:

Цитат

The M stands for preasure plate with diaphram spring for flat or concave flywheel. The MF is only for flat flywheels ..

 

Аз отново отложих конверсията, защото за нищожна цена се сдобих с маховик и съединител в много добро състояние.

 

Най-интересното е, че след слагането им изчезна блъскането в задния диференциал :nixweiss: Явно проблема идва предимно от маховика и всичко за луфтове в диф-а, омекнали предни/задни тампони, висящ лагер или торсен са форумни легенди. Нека колегите с конверсия да споделят дали им "подритва" под задната седалка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам луфт и удар в кардана преди и след конверсията от 228 на 240 мм.И двата маховика бяха едномасови.Скоро ще огледам кардана,имам предположение,че е от тампона на опорния лагер,много е мек,но не съм го сменил,защото не е скъсан и нямам никакви вибрации.Ако луфта се окаже,че е от тампона,а не в задния диференциал,ще го сменя.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...
  • 5 months later...

След сглобяването на комплекта притискателят плътно ли опираше в маховика след затягането на болтовете или стърчеше малко над-него ? Имате ли снимка на готов комплект отстрани ? 

19191039_1412301748812906_2080768634_n.jpg

19206342_1412348988808182_1880265507_n.png

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Мда, трябва яко стягане на болтовете ! Всичко легна точно в крайна сметка и вече е монтирано. A4 B5 1.8TQ няма вибрации, педалът отлепва ниско и е по-твърд (смених и двете помпи - горна и долна на съединителя, понеже се предадоха). Колата стана доста приятна за каране. Оборотите на различните предавки при еднаква скорост спрямо стоковия комплект се понижиха (преди с около 140км/ч бях с около 4000 об/мин, а сега с усиления комплект от темата и олекотен маховик - около 3600 об/мин). За момента държи на стартове...след известно време ще споделя как се справя този комплект с агресивното каране :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 minutes ago, scorpyto said:

. Оборотите на различните предавки при еднаква скорост спрямо стоковия комплект се понижиха (преди с около 140км/ч бях с около 4000 об/мин, а сега с усиления комплект от темата и олекотен маховик - около 3600 об/мин). 

Това няма как да стане! Освен, ако преди ти е буксувал съединителя...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

Имам едно питане по темата.Как седат нещата ако колата е 1.8Т куатро с 5 скорости (228мм) и сложа кутия от 1.9тди куатро с 6 скорости (доста по-здрава доколкото знам но 240мм)

Ще има ли проблем като са различни размерите и на кое ще окаже влияние ? Каква е процедурата в моя случай?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Цецо ще ти каже,неговата A4 2.0Т e била със 6 степенна скоростна кутия от 2.5TDI

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Някой замислял ли се е дали може да се пригоди съединител от 7А или NM? И двата са на 240 мм.

Ето диск на 2.5TDI. Снимката е от онлайн магазин 

20171030_102753.png

20171030_102729.png

Това е моят диск

20171030_103525.png

7A/NM снимка от онлайн магазин

20171030_102833.png

20171030_102812.png

Снимка на истински диск

FB_IMG_1509349973782.jpg.

На едно Ауди сложихме и двата вида дискове,  с 4 и 6 пружини. На този с 4-те пружини се наложи да отнемем по 1 мм от ъгълчетата на металната част, където са пружините,за да не опира. И с двата диска съединителя работеше добре

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 months later...

Здравейте колеги и аз съм решил да сменям демфера с плътен маховик и по-голям съединител, иска  да Ви попитам кой комплек съединител слагате от S2 (220к.с или от 230к.с., защото са различни)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Здравейте!

Ще сменям съединителя на А4-та ('98 1.9TDI quattro). Взел съм:

- притискател от S/RS2 - 077 141 117 L

- феродов диск от 2.5TDI AAT - 046 141 031 M

- едномасов маховик

- болтове за маховика (към коляновия вал) - N 902 061 03

- лагер - още не съм взел, но гледам, че е един и същ за S2/AFN/2.5TDI (лесна работа)

 

Въпросите ми са:
1. Някой може ли да ми даде номера на болтовете, които захващат притискателя и феродовия диск за маховика? 

 - ЕТКА-та ми нещо се бъгна. Гледам ги в няколко онлайн каталога (цък  цък  цък), но по закона на Мърфи... точно те липсват дейба :hilezh:

2. Баланса се прави само на маховика (след разпробиването и разтъргването) или на сглобения комплект (притискател, феродо и маховик)? 

 

п.п. Някой ако може да качи снимки на въпросния сетъп, че маховика нещо много ми се губи в тоя голЕм притискател...

 

 

 

 

Редактирано от Krisko_A6
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

034998291.jpg?r=0

Разпробит пристърган и балансиран само маховика

034998289.jpg?r=0

Задължително сложи и щифтовете

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Доста време мина, но се сетих за темата, и че номерата, които съм дал са грешни. Искам да благодаря на колегата nikito_1, за снимките и отделеното време.

ПРАВИЛНИТЕ НОМЕРА СА:

Феродов (този е с по-дебели пружини) - 046141031L

Притискател (за едномасов маховик) - 035141118

Болтове за притискателя към маховика - N01473911

Ето и разликите:

И двата се водят за S2, като на нас ни трябва за първото купе 2.2Т.

d1b73af9ca2ebd6d29e20257fb74374f.jpg

8ccf33152a29b767b83e8cab54ee6c7d.jpg

9bce8d543d518dea17d9e6905b726456.jpg

Изпратено от моят мобифон с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...