Jump to content

Търся мнение за Ауди Купе 2.6


Recommended Posts

Горещо се надявам на отзиви от собственици на въпросния автомобил. Имам Ауди Б4 АДА 1.6 мотор, понеже много ми допада въпросната кола но имам някои забележки към нея и мисля да пробвам смяна с друго ауди ме интересува конкретно Ауди купе(2.6 което гледам в момента) има 2 модификации които гледам Ауди 80 и Ауди 90 купе и няколко типа мотор. Понеже въпросните коли са с не малък двигател(2.6 конкретно който питам), какъв е разходът и поддръжката кой мотор е по лесен за поддръжка, че вече "аман от майстори" просто човек да не стига до там нищо конкретно към никой но просто съм много разочарован, колкото по малко се посещават толкова по-добре. Парите да ти вземат добре, но проблема става по голям после. Както намерих един автомобил 2.6 предно предаване не е куатро. разхода какъв е на газ, има ли проблеми с газова бутилка ако се постави(понеже в момента няма) , данъка колко струва на въпросната кола. Понеже и няколко пъти вече започвам да се затруднявам с намирането на части за моя автомобил Б4 намират ли се части за Ауди Купе, вече или става почти невъзможно поддръжката понеже вече и от производителя изглежда , че спират някои части от производство, а по моргите много май няма такива коли ? Видях , че има няколко типа двигател кой е по лесен за поддръжка според вас 2.0  , 2.3 , 2.6   или 2.6 куатро?
 

Та всякаква информация ще ми е от полза за да взема решение.

 

Много Благодарности от сега :)

Редактирано от daredevil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здрасти  имам врътнати 240 000 на PS 2,0 половината от които на газ без да пипна абсолютно нищо по мотора. Колата я купих девет годишна на стандартните сто тридесет и нещо хиляди които със сигурност не бяха реални.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В момента не мога да намеря един пластмасов маркуч от инджекцията към картерните газове който е спукан и залепен в момента така я карам, имаше една пластмаса която едвам я намерих тройник за картерни газове. За напреде все по -трудно ли ще става намирането на часто за тези коли има ли смисъл ако няма да мога да поддържам Ауди Купе макар , че мн ми харесват.Возията на Купе то как е защото на Б4 катае страхотна ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Audi имат сполучливи V6, но точно тези не са много за купуване вече. Возията на купето не знам с какво е сравнявате, но за мен е много зле, моето е с нормалното окачване и в вози много по-зле от А6-цата със спортното. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом за 1.6 викаш аман от твоите майстори, представи си какво те чака , ако им закараш 2.6 :hilezh:  Според мен най-лесен за обслужване е 2.0 АВК 115 коня....части има всякакви, по форумните морги също (more и emsi_audi) примерно...Ама вече са стари коли и читав екземпляр, дето ще мине с по-леки ремонти за привеждане в прилично състояние са кът. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

а някакви конкретни отзиви за 2.6, V6 като здравина поддръжка конкретно разбрах , че няма добри отзиви като цяло ли е това или само някои екземпляри ? нещо не мога да хвана на къде да се насоча ?

Редактирано от daredevil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мотор 2.6 си е много добър, но не съм сигурен, че подхожда за ауди купе. 2.6 е "мазен", плавен и тих мотор, който най-добре се усеща на магистрала и според мен подхожда на характера на лимузина. Мощен е, но не се чувства добре при светофарни гонки. 

 

За 2.6 се монтира задължително газов инжекцион т.е. над 1000 лв., а ако искаш да е читав - над 1300 лв. Разходът на газ при моята кола на купе ауди 100 (ръчни скорости, предно ппредаване)  е 10.5-11.5 л/100 км извън градско. На магистрала с постоянна скорост 140 - 150 и климатик качва до 13/100. Градско е трудно да се каже, но е от порядъка на 16/100 в София без набиване в задръствания и леко каране.

Според мен - един газов инжекцион и разхода на колата в пари е приемлив. На бензин не виждам смисъл да се кара толкова стар и лаком мотор. Инвестицията от ГИ се избива след около 15 000  км. по много груби сметки.

 

Не бих казал, че мотора гори масло. Склонен е обаче към течове на масло, като някои течове са скъпи за отстраняване. При мен се наложи да сменя гарнитури на разпределителни валове. Обикновено течовете са по-елементарни - гарнитури на капаци на клапаните. 

 

За поддръжката - в пари излиза около 2 пъти повече от мотор 1.6 АДА, какъвто кара баща ми. Поне при нас е такова положението, но 2.6 е много по-приятен за каране. Майстори за 2.6 се намират добри, особено тук във форума. Части има на старо, но може да се наложи някои да се купуват оригинални. Има особеност при смяната на ангренажа, използва се специална скоба за застопоряване на разпределителните валове.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега мнението ти много ми помогна за да разбера някои неща, напоследък все повече ми харесва тази кола и скоро време може би ще се постарая да се сдобия с таква макар , че като гледам са доста редки читавите. А доколкото за шума то на мен точно това ми трябва да не бръмчи да не се чува по магистралата с климатик да си поддържа 150 без да се тормози двигателя и да е удобна возията само за това в момента се чудя дали ще има голямо влошаване понеже моята АДА има страхотна возия по магистралата по Пазарджик неравностите ги минавам като лодка само се клатушкам без да усешам резки чукания по бъбреците.

 

п.с. само не разбрах твоята 80 купе или 100 купе е ? а доколкото за майстори някой ден ако упра с 2.6 до майстори ще разчитам на тукашните след като ми ги хвалите така , мерси много за съветите ако някой има да казва нещо с удоволствие ще изслушам всяко мнение :)

Редактирано от daredevil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата ми е ауди 100, седан.

 

Не съм се возил в Ауди Купе (80 или 90), но все си мисля, че возията на купето не може да е по-добра от седана. Може и да се лъжа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходен пост!

Това 90 го пише в обявите, а то само 1 ли е просто Купе , защото някои са 80 купе а други пише 90 купе.

и аз си мисля , че на дали купето може да има по добра возия от седан, именно се надявам това да не се окаже голям проблем при дълги разстояния (при птуване бонус да ти счупи всички камъни в бъбреците както се вика) ....

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Фабрично под двигателя 2.6 няма ли кора , има ли нещо важно което седи в долната част евентуално ако се уцели някоя дупка по нашите гладки пътища ?

Редактирано от daredevil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата VAZ 21013 добре е написал, ще добавя още някои неща - 

техническите данни на Купе 2.6

http://auto.ru/cars/audi/coupe/ii/group-coupe/mod-1494/

 

Справка за отзиви от двигателя във форума през гугъла: 

http://auto.ru/cars/audi/coupe/ii/group-coupe/mod-1494/

 

 

Личните ми впечатления от 7-годишна експлоатация на двигател 2.6 в автомобил Ауди 100 С4 са:

Добро, равномерно ускорение още от ниски обороти, поема добре още от 1500, около 3500-4000 вече се изстрелва - благодарение на 225 НМ въртящ момент. почти няма обороти на която и да е предавка, при които да липсва мощност.

1-а предавка е малко къса, от втора нагоре е много еластичен и необходимостта от смяна на предавките е минимална на извънградско. Еластичността си личи най-добре при изкачвания по планински пътища.

На доускорение е много добър -  при скорост над 100 км/ч на 5-та предавка за няколко секунди качва 180-200 км/ч. 

За разхода - двигателя е чувствителен и то доста към качеството на горивото, както бензин, така и газ, а също и към коректната работа на всички датчици - за температурата на въздуха и антифриза и ламбда-сондите, от които най-много зависи разхода и "вървенето". 

Моя разход на бензин в София е бил 15-18 л в зависимост от разстоянията, задръстванията и сезона. Най-нисък разход съм постигал със 100-октанов бензин от ЕКО или ОМВ. Извънградско на бензин средния ми разход е 8.5-9.5 със скорост до около 140 км/ч. Най-високия ми беше 12/100 но с една неработеща ламбда сонда и скорост до 170 км/ч. Най-ниския - около 7.5 в отсечката София-Севлиево със скорост до 140 на магистралата и до 100-110 след това и 100-октанов бензин. На газ, с газов инжекцион "Фобос-1" най-ниския разход ми е 17-18, но се е качвал и доста повече. Наизвънградско разхода на газ ми е около 10.5-11.5, най-много е стигал до 13-14. Разхода на газ е по-чувствителен към качеството на газта, сезона, запалителната система, филтрите и т.н. Иначе вярно е, че на газ може да се настрои да върви поне като на бензин, със съответния разход разбира се. Последно като я пробвах на газ със 180 км/ч беше на 5000 оборота и имаше мегдан за още.

Двигателя не е е особено сложен за поддръжка, много неща човек може и сам да си прави, като примерно смяна на ремък. Фиксирането на валовете наистина по-добре е да се направи със скоба, но може и без нея ако си на зор, после в сервиза ми взеха 30 лв да ми ги фиксират с прословутат скоба, която беше някаква саморъчна изработка.

Основни минуси - гражднската и данъка са високи - 180-200 лв и съответно около 150-160 лв е данъка. 

Маслото трябва да е качествено, 5.3 л побира. 

Друго не се сещам засега, ако имаш някакви въпроси - питай. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за мнението колега, като цяло си е приключение с такъв двигател явно, което не е лошо да се опита. Гражданската е малко над моята което е добре данъка е добър въпреки, че бяха ми казали , че в някои общини стига и до 280 лв. нещо което наистина ме замисли дали си заслужава за тази стара кола да се правят такива жертви. При закупуването на подобна кола какво може да се гледа най-важно се чудя дали мотора и е читав освен визията на колата. Защото при подобен избор и невнимание при покупката изглежда , че последиците може да са неприятни... Тези дни чета доста из форума и други теми за въпросната кола проблеми и т.н. Много ми допада идеята за въпросната кола с този двигател и започвам да се насочвам към това как ще стигна до нея ... Чудя се и все още никой нищо не е казал за другите двигатели като поддръжка и мощност между 2.0 , 2.3 и каква е разликата в поддръжката (като цени има ли голяма ралзика с 2.6) и здравината на двигателите(понеже чета освновно, че 2.6 е много стабилен двигател и хората които го карат са доволни) като здравина изобщо от значение ли това куатро на мен досега не ми е било толкова нужно куатро кола ?

 

Може би малко тъп въпрос, но този двигател 2.6, 150 к.с. на Ауди 100,Б4, Купе, А4 .... абсолютно еднакъв ли е ?

Редактирано от daredevil
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дори по талон... Марката е : АУДИ , модел: КУПЕ , модификация Б4 

80,90 е за седаните

Аз карам от 8 години моето , 6А двигател е , не е скъп за поддръжка. Болежка според мен е бензиновата помпа , 2 съм сменил досега , иначе по двигателя не съм пипал нищо , не съм го отварял , само на капака на клапаните съм сменявал гарнитура понеже омасляваше. Разход ми дава от 8/100 извънградско , до 14/100 в града и задръствания , нормално каране около 10

Относно куатрото , това е нещото което най-много ми липсва на мойта :) Практически вечна е системата. Брат ми имаше 90-ка 2,3 куатро. Проблемни обаче бяха маншоните на каретата , дефицитни бяха задните амортесьори и смени лагер на кардана за над 200лв. Но пък удоволствието да караш куатро е незаменимо. В завойте все едно караш трамвай, толкова е стабилна по курса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси колега само, не разбрах какво караш ти, Купе ли и с какъв двигател 6А нещо аз ли съм  бос и не те разбрах или си го сгрешил нещо ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При гледане на колата погледни маркуча на хидравликата да не тече. 

При гледане на двигателя - трябва да работи абсолятно равномерно на празен ход, около 800 оборота, най-добре погледни на ваг-ком дали правилно работят ламбда сондите и датчика за входящия въздух, че са по 100 лв поне тия трите неща. Трябва да ускорява абсолятно равномерно над 1500 оборота. Купето е с поне 200 кг по-леко и трябвада ускорява по-добре и разхода да е по-нисък от това, което съм написал за моята.

За това колко масло харчи - не съм засичал абсолютно точно, но зависи от това колко извънградско карам, там е по-осезаемо, примерно доливам поне 1 л, но не повече от 2 между смените. 

Кой двигател е от трите, за които питаш е най-евтин за поддръжка - ясно че е 115 коня, 2.0. За купето на С4 обаче е малко маломощен. 

2.3 е добър, балансиран двигател, приятен за каране. 5 цилиндров, малко по-скъп за поддръжка. 

За 2.6 вече стана дума. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...