Jump to content

Задръстването в София


RED-AUDI

Recommended Posts

Напоследък слушам и чета какви ли не предложения, за да се оправи поне малко трафика в столицата. Но съм сигурна, че тук ще прочета далеч по-интересни и приложими решения.

На пример - какво ще кажете за това, светофарите да се заменят от кръгови? Само като се сетя как изглежда кръговото на 4ти километър и си представям Орлов мост на какво би заприличал :huh: ако имаше кръгово.

Друга идея е - да се заплаща такса Център, да се заплаща и от провинциалните коли отедлно такса... Не е лоша идеята, ама представям си какво ще се случи на граничните улички, където ще е разрешено безплатното паркиране :D - мъка за живущите.

Всъщност - вие какво мислите по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 83
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз мисля, че за да се оправи положението в идеалния център трябва да има само градски транспорт и таксита. Ако се допускат други автомобили, то те трябва да плащат някакви МНОГО сериозни такси, на принципа на винетката. Но да е толкова скъпо, че малко хора да се замислят да се възползват.

Това в случай, че трябва да се реши проблема. На мен статуквото в момента ми харесва. Който много реве от задръстванията, да ходи пеша. От друга страна проблемът е за хората, които нямат избор. Т.е. на които им се налага да пътуват с градски транспорт. По-скоро не да пътуват, а да висят по задръстванията. Заради тях мисля трябва да се забранят колите в центъра. Ако ги няма тези коли с по 1 човек вътре и градския транспорт ще се движи по-бързо, и всичко ще е ОК. Както съм казвал обаче, доста дупета, дето егото не им позволява да се качват по рейсове, ще го закъсат. :huh: Щото повечето от тях са псевдо тарикати и няма да могат да си позволят да се возят само с таксита.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си, че трябва да има някакво ограничение за влизане в центъра (четни/нечетни номера и т.н.) + висока такса за тези, които много настояват да се врат с личните си коли в центъра (в смисъл таксата да е по-голяма от цената на таксито в двете посоки - да кажем 15-20 кинта на ден). До преди 1 месец офиса ми беше на пл.Славейков и паркинга за деня ми беше по-скъп от таксито до нас и обратно. Та по тази причина ходех с такси на работа.

Не е ясно обаче при такава постановка какво се случва с колите на примерно куриерските фирми. Отделно дето трябва да се направят нещо като КПП-та за центъра. Абе общо взето неприложима история. Ако се монтират достатъчно камери това може да се прави автоматично - като те снимат с четен номер на нечетна дата в центъра да получаваш честитка, че дължиш 50 кинта или да си покажеш 20 левовото билетче за центъра за съответната дата. Обаче пък тук въпроса опира до събирането на тези глоби. Всъщност истинския проблем е липсата на инфраструктура и всичко останало е борба с последиците, а не с причините. А инфраструктура се прави дълго и струва скъпо.

С други думи - свиквайте с трафика.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...... Всъщност истинския проблем е липсата на инфраструктура и всичко останало е борба с последиците, а не с причините. А инфраструктура се прави дълго и струва скъпо.

С други думи - свиквайте с трафика.

Много точно казано, Observer!

А Софиянски е на свобода ..... свобода ..... свобода! :D:D:huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда, напълно съм съгласен колега обзървър! За да се намали трафика е нужно да се спре определен брой автомобили от движение в даден район (да приемем че става дума за центъра) - защо се заблуждаваме, че има хора дето се шматкат с колите си там единствено, за да пречат на забързаните нещастници дето ходят на работа?! Никой не го прави за забавление и на всички им е яко скапано да шофират в подобна ситуация. Гледам в Дубай ще слагат такса за големите булеварди (метрото все още не е готово там), за да опитат да намалят трафика, но това е несериозно. Чакам да направят метро мрежата като във Виена или Мюнхен и въобще няма да се сетя за кола в града!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

София, в частност центъра, е проектирана и строена преди 70-80 г. Тогава не е било предвидена милионна столица....според мен оправията е във.....връщането на софийското жителство :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Такса-център ми звучималко неприложимо, защото на тези КПП-та, които ги няма сега, представяте ли си какви опашки ще се подреждат. А ако оставим на съвестта на шофьорите - доброволно да си плащат - значи ефективността ще е НУЛА. Иначе откакто разхождам детето с количката и мога да ви кажа, че за един пешеходец разстоянията съвсем не са толкова огромни, колкото изглеждат. Минавам по около 5-10 км на ден пеша, а тези километри преди ако трябваше да мина- щяха да са задължително с колата.

Друго, което ме смущава - как би бил определен "центъра" ?Това за мен не е "идеален" център, петното в радиус от 2 км около бул. Витоша. За мен центъра започва още от бул. Акад. Иван Гешов", от бул. " Константин Величков", от бул. "Яворов", а надолу - чак до Гарата. Според мен, ако този "терен" бъде затворен за коли, нещата ще се оправят, защото ще предизвика дилемата у всеки - с кола или с градски транспорт или пеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Ако се допускат други автомобили, то те трябва да плащат някакви МНОГО сериозни такси, на принципа на винетката. Но да е толкова скъпо, че малко хора да се замислят да се възползват.

....

Те тва е,

хем трафика - решен, хем некой лев за общината :D

Съгласен съм с теб, че колите на градски транспорт, или там както се нарича, трябва да се движат безпроблемно, но как да стане????, така, че да не се нарушават и правата на обикновенните хорица.

Аз съдя за трафика, по това, което е във Варна, но едва ли е различно??

а няма ли да е добре, да се спазват ограниченията за влизане на товарни коли и такива, които зареждат търговски обекти, както и за браните за паркиране??

повечето задръствания при нас са точно заради такива малоумници, които спират както и където им дойде :huh: , а зареждането би могло да е в нощните часове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много широк център си определила.

Пък проблемите с движението изобщо не са само в центъра.

Майката му е в правенето на нови пътища и разширяване на някои.

Пример - околовръсното шосе.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кръговото е нещо много хубаво, но както се вижда на 4ти км българина е в състояние да усере всяка добра идея. А и ако няма светофар пешеходците ще пресичат едно кръстовище по 10 минути живи-умряли. За центъра - имаше едно филмче с изскачащи колчета, ей така трябва да се затвори целия но да има достатъчно паркинги.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност истинския проблем е липсата на инфраструктура и всичко останало е борба с последиците, а не с причините. А инфраструктура се прави дълго и струва скъпо.
София, в частност центъра, е проектирана и строена преди 70-80 г. Тогава не е било предвидена милионна столица....

това е! колегите много правилно са го написали, решението не е в нови такси и ограничения. Видя се какво стана с паркирането в уличките около Витошка. Планиране, проектиране, пресмятане на капацитети и нови артерии (подземни, надземни). Успоредно с това, цивилизоване на градския транспорт. И много търпение!

Редактирано от wasaby
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

това е! колегите много правилно са го написали, решението не е в нови такси и ограничения. Видя се какво стана с паркирането в уличките около Витошка. Планиране, проектиране, пресмятане на капацитети и нови артерии (подземни, надземни). Успоредно с това, цивилизоване на градския транспорт. И много търпение!

Това за кога е строена не сте прави, 90% от всички европеиски градове центровете им са строени и преди 70-80 години а проблем с колите няма, или поне не е толкова зле като тука.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблемите с трафика няма да се решат с глоби, такси, забрани и тем подобни решения - тук живеещото население сме от породата "Сиво искърско говедо", за което важи правилото "Мразим секви правила и забрани". Или както беше в ония вицове:

- "Отивам на театър и там гледам некъв шалтер с надпис "НЕ ПИПАЙ ШАЛТЕРА"... те ще ми кажат да не пипам!! 5 лева за билет съм дал, кьорав лебед не видех (кво е тва "Лебедово Езеро" без лебеди), а само един педерас с чорапогащник ми подскача по сцената. И го ДРЪПНАХ, и тогава стана интересно - една тъмнина, писъци, викове...

Е сега ми има снимката на входа и не ме пускат пак вътре, ма аз ще измислим нещо..."

Е това е положението - не става със забрани..

А другарят Мафиянски, дето вместо да построи завод за преработка на отпадъците и да пооправи инфраструктурата на града, взе че си купи кво ли не (половината град примерно)..

Решението е градски/публичен транспорт, който да предлага такова ниво на услугите (достъпна цена, комфорт, сигурност, приятна атмосфера), така че всеки, да направи сам своя избор, не да е ограничаван..

И винаги ще има хора, които ще предпочетат да си карат "Гоуфу ъ центрото", защото какво може да се сравни с това да проглушиш застаналите на спирката "нещастници" с най-новия си оптичен тунинг - РЕМУСС от Хилиенци със сини светкалки изотзадзе..

Това е, винаги съм казвал, проблемите ни идват само от едно - 90% от хората останали в тая държава са абсолютни олигофрени, че и се множат..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... - "Отивам на театър и там гледам некъв шалтер с надпис "НЕ ПИПАЙ ШАЛТЕРА"... те ще ми кажат да не пипам!! 5 лева за билет съм дал, кьорав лебед не видех (кво е тва "Лебедово Езеро" без лебеди), а само един педерас с чорапогащник ми подскача по сцената. И го ДРЪПНАХ, и тогава стана интересно - една тъмнина, писъци, викове...

те тоя виц го бях позабравил :D:D:huh:

наистина НИ характеризира цялостно, изчерпателно и отвсякъде.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стани, така е тогава са строени, ноо са смятали двоен и троен капацитет! Столицата ни е смятана за 500 000 ако не се лъжа! Разбираемо е, защото в онези времена, не са се съмнявали, че всичко е под контрол.

Подобно планиране е свързано с професията ми, затова си позволявам кометари. Лошото е, че не мога да дам директно решение. Преди два века в Париж са бутали къщи, за да разширят улиците... сега никъде не е възможно. Само в Япония има пректи за сриването на цели квартали, но и това ми е трудно да го повярвам все още. В нашите условия, няма какво да се заблуждаваме, решенията са малко и трябва много внимателно да се мислят. А и друго да кажа, парите не са основната пречка

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. другарят Мафиянски, дето вместо да построи завод за преработка на отпадъците и да пооправи инфраструктурата на града, взе че си купи кво ли не (половината град примерно)..

Чшшш! Кво против СофиНЯНски. Ако не беше той сега още щеше да висиш на опашка пред илиенци за да си купиш блузка Долсе и Габано. Сега можеш да го направиш много по-лесно на Солунска или Пиротска или Графа или... и то на цена почти като за оригинална. Ми така си ставаш почти тарикат. Ами така си спестяваш почти билетчето до Илиенци. Той заграби за да даде на народа. Той взе пари от богатите (за наем на общин. помещение), ама не много... за да имат да заредят стока. Така ние пестим-съответно повишаваме стандарта си. Хвала на тоз Робин Худ! Да живее дълго...зад решетките! :huh::D:D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Парите наистина не са пречка - МАНТАЛИТЕТА ни е пречка

Чувството за богоизбраност, безнаказаност, тъпотията и безхаберието като основен измерител на самочувствието..

Ако някой пак срине Японците с атомни бомби, а на нас ни дадат 50 милиарда евро, след 25 години Япония пак ще е цвете в сравнение с България..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Observer

Не е ясно обаче при такава постановка какво се случва с колите на примерно куриерските фирми.

Ние и в момента влизаме в Идеален център само с карти. Фирмата си плаща за това месечно. Предполагам и след това Ще е така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всъщност - вие какво мислите по въпроса?

Ето ви първото истински приложимо и определено рационално решение на този проблем - МНОГО улици да бъдат направени ЕДНОПОСОЧНИ!!! Т'ва нащо с тези улички по едва 2м дето са двупосочни, никъде го няма! Ето ви конкретен пример за абсурдна улица в центъра на София, която е двупосочна и това само затормозява - ул. "Цар Иван Асен II"

Разбира се проблема ще е в това, че нашият скапан манталитет няма туко така да се даде без бои и едва ли ще обръща внимание на новите знаци ВЛИЗАНЕТО ЗАБРАНЕНО.

Ама хайде....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето ви първото истински приложимо и определено рационално решение на този проблем - МНОГО улици да бъдат направени ЕДНОПОСОЧНИ!!! Т'ва нащо с тези улички по едва 2м дето са двупосочни, никъде го няма!

2 метра и по-една кола отстрани,кой на тротоара кой на улицата директно. Абсолютно да се забрани и паркирането на места,където не може да се минава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля си, че трябва да има някакво ограничение за влизане в центъра (четни/нечетни номера и т.н.) + висока такса за тези, които много настояват да се врат с личните си коли в центъра...

НЕПРИЛОЖИМО!!!

Само на мен ли ми се струва, че това си е чиста дискриминация? Аз също не понасям тия дето си седят в задръстването само по един в кола, ама замислете се на всеки може да се случи да излезе сам с колата си, нали? Ако затворим центъра къде ще отидат всичките тези коли, около центъра, и какво става задръстването се премества в покрайнините на града. Все тая!!! КПП ли? Ок п риемемае че има КПП на Орлов мост, аз живея в Дружба, тръгвам с моето бу на работа като съм качил поне още един човек, за да не съм сам. Излизам на Цариграцко и хоп какво да видя задръстване. Защо! А да КПП-то, там продават билети само срещу предварително приготвена сума и е голямо мазало. След около час съм на Орлов. Е мерси ама аз на Евлоги вися по-малко без да си плащам.

На кратко какво исках да кажа с горните глупости. Тия забрани, такси, четни, нечетни няма да помогнат по никакъв начин. Единствения начин е тотално разширение на булевардите (пример: покриването на канала на Евлоги и разширението на платната поне с по 3 ленти), зелени вълни по най-оживените улици, като се премахнат редица безсмислени светофари, направи се бус лента като се нащтракат камери навсякъде и който захапе линията на буса, опаааа, глобичка. Мисля че това е варианта

П.С преди си представях как в кря на София има КПП и спира всички регистрации различни от С и СА, и на всеки 15 мин има автобуси които извозват пътниците до центъра ама и това си е доста нереално.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен да се направят такси за влизане в центъра не е мислимо. Това ще е просто поредната опция за далавера на шепа народ, който ще "му намери цаката" и ще пържи държавата. Иначе центъра не е трудно да се определи - погледнете картата на София и ще видите 2 кръга с различни диаметри. Приемаме единият периметър за център и сме готови. Няма какво друго да му мислим

Никога няма да спрът хората да се возят по един в кола. Дори и в нормалните столици с перфектна метро мрежа се возят по един.

Друго нещо: синята зона ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да се увеличи в пъти! Всички улици в центъра БЕЗ изключение да станат такива, а не само главните + някоя друга. Така е по света, не виждам защо и тук да не е. Ама ако може да пуснат най-сетне талони да се продават по бутките за вестници на всякъде, а не да гоним онези зелените човечета за да си купим от тях. Също така е крайно време КАТ да си направи система за глобяване само с известие - остявят ти бележка на чистачката, че си спрял на криво или без талон и дължиш 20лв глоба. А не да трябва да ми вдигат колата или да ми я дават само лично.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен, че парите не са проблема. Ако има пари ще има и метро навсякъде и т.н. Могат и да се разширят безпроблемно някои булеварди, като например Евлоги Георгиев (има място за поне по още едно платно върху реката). Друг е въпросът от къде ще дойдат тези пари. Логично би било да се събират от високи такси за паркиране в центъра. Могат и да се синхронизират светофарите съобразно пиковите часове и трафика-нещо, което би облекчило значително ситуацията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Забравих: парикрането по ВСИЧКИ тесни улици да стане само от едната страна, а от другата да се сложат колци или бетонени саксии за да не може да се паркира и да искат. Улица Гугрулят направо ми къса нервите, а всеки ден ми се налага да минавам от там :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...