Jump to content

Всякакви въпроси за A6 4F - част 8


kainy

Recommended Posts

Гледам, че караш Q5 и се сетох, че четох как става най-лесно с бутане на дясно и дърпане. Само при джипките ли е така или и при А6 става.

 

Пробвах с дърпане и нестава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 2,2k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Малко интересно инфо от Wikipedia:

Дизелови двигатели

В съвременните дизелови двигатели с EGR, газът се охлажда с топлообменник, за да се позволи въвеждането на по-голяма маса на рециркулирания газ.Наличието на изпускателна рециркулация може да увеличи износването на двигателя и замърсяването му с въглеродни частици(сажди) в колекторните тръби, по клапаните и покрай пръстените(сегментите) в маслото.

За дизеловите двигатели EGR води до загуби от запушване в начина, по който го прави за двигатели с искрово запалване(бензинови). Отработените газове въглероден диоксид и водна пара имат по-висока специфична топлина от въздуха, така че служат за понижаване на пиковите температури на горене. Въпреки това, добавяйки EGR на дизеловия двигател - намалява специфичното съотношение топлина на горивните газове в такт . Това намалява количеството енергия, която може да се екстрахира от буталото(понижаване на мощност). EGR също има тенденция за намаляване на количеството на горивото изгаряно в такт. Това се вижда от нарастването на емисиите на частици, което съответства на увеличение на EGR.

Натрупват се Фини прахови частици (предимно въглерод), които не се изгарят в такта на горене и се губи енергия. По строгите разпоредби за прахови частици (PM) ЕВРО3, ЕВРО4 се налага да бъдат въведени допълнителни проверки на емисиите, за да се компенсират емисиите на РМ, въведени с EGR. Най-често това става с филтър за твърди частици в изпускателната система, който почиства отработените газове, но увеличава разхода на гориво. Така EGR увеличава количеството на PM, трябва да се разгледа и намалява температурата на изгорелите газове и наличния кислород, тези филтри трябва да функционират правилно, за да изгорят саждите. Автомобилните производители инжектират гориво и въздух директно в изпускателната система, за да се запазят тези PM филтри от запушване(Изгаряне на натрупаните сажди) .

Чрез подаване на по-ниска концентрация на кислород в димните газове при дизеловите EGR системи, се постига по-ниска температура на горене и намаляване на емисиите на NOx. Това прави горенето по-малко ефективно, компрометира икономията на гориво и мощност. Нормално "сухия" прием в системата на дизеловия двигател, сега е обект на замърсяване от сажди, неизгоряло гориво и масло в EGR кръгът, което има малък ефект върху въздушния поток, обаче, когато се комбинира с маслените пари от PCV системата, води до натрупване на лепкав катран в смукателния колектор и клапаните. ЕГР системата също води до проблеми с компоненти като вихрови клапи, дюзи, клапани. Дизеловия EGR също увеличава производството на сажди, въпреки че това е маскирано в САЩ (Вече и в Европа) от едновременното въвеждане на филтър за твърди частици. EGR системите могат също така да добавят абразивни замърсители и увеличават киселинността на маслото, което от своя страна намалява дълголетието на двигателя .

Въпреки, че производителите на двигатели са отказали да огласят подробности за ефекта на EGR за икономия на гориво, правилниците от СИП 2002 , които доведоха до въвеждането на охлаждане в EGR са свързани с намаляване на ефективността на двигателя с 3%, запазва се тенденция от 0.5% годишно увеличение.За 10 години на теория само заради наличието на EGR се намалява ефективността на двигателя с 8% при максимални обороти.При ниски обороти и максимално отворена EGR система тези стойности се увеличават до 30%.

В заключение EGR системата има отношение към екологията, което е обратно пропорционално на ефективността на двигателя и разхода на гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че караш Q5 и се сетох, че четох как става най-лесно с бутане на дясно и дърпане. Само при джипките ли е така или и при А6 става.

 

Пробвах с дърпане и нестава.

 

Аз ти писах за 4F, на Q5-цата още не съм започнал да си играя!

Много са здрави и стегнати металните щипки. Като каза надясно се сетих, че имаше нещо такова. Това е начинът.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В Алиекспрес има такива стопове дето тука bk tuning и подобни ги продават между 400 и 800 лева. А там са по 150 - 200 долара за комплект.

Редактирано от noX
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Жълтото EBC не го знам какво е много точно но знам, че не е керамика и са много по меки от нормалните . Аз съм с червеното керамиката и нямам проблеми. Колкото по ги натискам толкова повече почва да спира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак малко се изказа... Жълтото е най-твърдо и най-спиращо, червено вече имам едно стопено в гаража. Просто си ми трябват по-сериозни спирачки.. Почвам от S6 да се оглеждам или направо ще правя съпорти за brembo от Q7

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак малко се изказа... Жълтото е най-твърдо и най-спиращо, червено вече имам едно стопено в гаража. Просто си ми трябват по-сериозни спирачки.. Почвам от S6 да се оглеждам или направо ще правя съпорти за brembo от Q7

Огледай се и за лагера в шенкела, защото самият сет не е плъг енд плей. Това за предните, за задните е по-сложно, ако ще ги слягаш ще ти обясна на лично или по телефона.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо да намеря и после задължително ще те контактна, но вчера бях потресен... от това колко бързо се предадоха. Бях с още двама човека в колата.. и като цяло не съм карал мега мега бързо. Спортната база - Била Велинград - Спортната база, 48 минути.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отдавна знам, че дори и големите 347мм дискове са крехки да поемат зверски спирания. Само да вметна, че и стоковите дискове/накладки от ес6 се предават при резки спирания от 200+.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като ви чета проблемите, направо ми става интересно как успях да изхвърля оригиналните дискове на бившата ми кола чак на 180 хил.км.

:)

Със сегашния автомат все се надявах да мина 60-70..

А не ви ли е страх, че този зад вас като нищо ще ви вкара багажника в купето?

Редактирано от bancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При нормално каране колата си спира. Но това желязо 2 тона като се засили си трябва да имаш спирачки. При мен оригиналните след две по сериозни спирания почваха да не хващат. След като ги смених с червеното EBC нямам оплаквания. Явно колегата itolev е с по тежък крак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Когато спираш така, тея отзад попринцип си ги оставил надалечко :)

Иначе ъпгрейд си трябва... Но преди това е хубаво да се увериш дали накладките са поддали или течността... При многократно спиране е по-вероятно течността да се предаде първа и често хората обвиняват накладките. Умекне ли педала си е течност. За чести преходи и ластици, за мен, 5.1 дот си е задължителна... малко е тегаво за градско, определено на този кораб, но само първите 1-2 светофара. На магистрала не ми се е случвало да истине до извънработна температура, така че не мисля че има опасност.

Редактирано от kainy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички спирачки си имат оптимална температура на работа. Когато прегреят, нормално спирачният ефект силно намалява. Ако караш като на състезание, съответно ще ти трябват и състезателни спирачки. При тях има пък друг проблем - нужна им е една сравнително висока (в сравнение с "обикновените" спирачки) минимална температура. Затова и няма как да се монтират в масов автомобил.

Изживявал съм ефект от спиране от 200+ до към 60 с пълен до горе "Опел". Колата тръгна като шейна, въпреки че никога не бях натискал толкова силно педала на спирачката. Сегашните дискове на 4F със спортно окачване ми се струват като извънземни. Но пък и след онази случка взех да имам едно наум и да използвам чудото на техниката, наречено моторна спирачка.

Та мисълта ми беше, че колкото и да са големи дисковете, прегреят ли, спирачният ефект няма да е по-различен.

Когато спираш така, тея отзад попринцип си ги оставил надалечко :)

Абе по принцип е така, ама веднъж ще стане някое изключение..

;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото, което ти трябва е процента на снижаване. Има го маркиран на стъклото на фара, под кората от горната част.

Има значение с какви фарове си.

Редовно си нагласях фаровете сам, докато не отидох в Хеед за реглаж. 12 лв + 5 мин свободно време.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...