Jump to content

malakie7ca

Recommended Posts

Здравейте колеги, наскоро си смених оригиналния ключ от а4 (тип б5, 96г.) с друг ключ от комплект с аларма и понеже стария ключ ми беше един и ампулата за имобилайзера беше една, ме посъветваха, да залепя ампулата на патрона за стартера, за да мога да паля всеки път, от който и да е ключ (това го правя с цел, ако загубя някога ключа, да мога да запаля с друг резервен), намерих й място на ампулата и до преди някакъв ден беше добре, но явно от топлината се размести и се наложи отново да го лепя, че всеки път ставаше по- трудно да се запали, а сега въпросите ми са:

1. Дали може да се залепи тази ампула някъде по самият имобилайзер (понеже като е залепен на патрона пали от определени позиции), така че да нямам проблеми занапред.

2. Може ли, да закупя ключ като моя (стария) и съответно с друга ампула вътре и да я "науча" към моя имобилайзер (в новите кутийки има място за ампулата и така ще имам 2 действащи ключа).

3. Има ли начин да се премахне имобилайзера, по какъвто и да е бил начин, но за предпочитане както се казва "бързо и безболезнено". Благодаря предварително. :flehan:

Link to comment
Share on other sites

2 – Или отиваш при ключар да ти направи копие на ключ с ампулата. Имат машинка за копиране на ампули. Аз преди като ходих искаха към 20-30 лева. Така ще ти остане един резервен ключ и ампула.

3 – От този имобилайзер  няма никаква полза когато тръгнат да ти крадат колата използват устройство което се включва на мястото на имобилайзера, и след това я запалват чрез допиране на кабелите, на мен така се опитали да я крадат миналата година и добре, че имах втори имобилайзер на алармата. Ако искаш да  го дезактивираш, имобилайзера се заменя с такова устройство представляващо една платка както каза колегата около 100 лева, в ebay са и по евтини.

1 - По тази точка не съм сигурен дали има място от вътрешната страна на антената но трябва да разглобяваш, ако може друг колега да сподели.

Link to comment
Share on other sites

Ами аз не се опитвам да се защитя от кражба с имобилайзера просто без него не мога да запаля и за това го държа. А до сега познати са ми казвали, че не мога да се оттърва от него за това търся вариант да стои някъде без да ми прави проблем като паля. Ще проверя при ключарите, но в Смолян нямам особено голям избор :D . Колкото до тази платка, дали може малко инфо за това какво да пиша, че да ми излезне правилната при търсенето в ибей. Благодаря.

Link to comment
Share on other sites

 Колкото до тази платка, дали може малко инфо за това какво да пиша, че да ми излезне правилната при търсенето в ибей. Благодаря.

Audi a4 b5 immobilizer emulator

Гледам има някакви от Беларус за 25 долара поне на картинката изглеждат по читави от китайските.

Но имай в предвид, че аз лично не съм ги пробвал. :)

Edited by Hondo
Link to comment
Share on other sites

Благодаря за инфото, скоро ще споделя какво съм направил, но май клоня към още една ампула в другия ключ, разбрах, че научаването й е около 20-25лв, но не е крайното ми решение, първо ще проверя за тези платки.

Link to comment
Share on other sites

И аз бих те посъветвал да махнеш имобшлайзера - първо - вече не е никаква пречка за автокрадците и практически не ти върши никаква работа; второ - ще почне да ти прави проблеми - макар и с обучена ампула и т.н. понякога се инати и не ти дава да запалиш (направи ми го на междуградски път,след като спрях за почивка, и ходи плащай пътна помощ...). Най-добре отиваш и ти го махат имобилайзера за около 10ц-на лева,но няма да имаш ядове после.

Link to comment
Share on other sites

Много ми е интересно, защо винаги се казва "премахване" - реално се заменя с друг, който обаче не търси ключа, т.е. заместител.

И тук идва въпросът защо смятате, че китайския боклук ще е по-надежден.

Аз не го смених точно по тази причина.

 

Вече, ако е спрял да работи е друга история - нямаш избор.

 

Щеше да е добре, ако наистина можеше да не го търси компютъра, за да запали, но явно не може.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Щеше да е добре, ако наистина можеше да не го търси компютъра, за да запали, но явно не може.

 

 

Може да се махне

Link to comment
Share on other sites

Много ми е интересно, защо винаги се казва "премахване"

Защото наистина се премахва, поставя се нещо друго на негово място или както при мен, изобщо не съществува нищо, но аз съм с AJL, там по друг начин стоят нещата с имобото- комбинация от компютър, табло, ключ, гривна, а не както при АЕВ с ампула.

Edited by integrale45
Link to comment
Share on other sites

Защото наистина се премахва, поставя се нещо друго на негово място 

Нещото се нарича емулатор и струва едни бързи 50-60лв. които може да се спестят,ако човека,който изключва имото софтуерно,за да не го търси моторният компютър е достатъчно кадърен и знае какво прави.

Link to comment
Share on other sites

Ей това аз знам, че не може да стане, поне на по-старите.

 

СИгурно трябва да се смени изцяло софтуера на мотора с такъв, който не търси имото.

Link to comment
Share on other sites

Ей това аз знам, че не може да стане, поне на по-старите.

 

 

Стана без проблем.Аудито на сина е А3,2002г.Сменихме му таблото,което беше Jaeger и се опитваше да прави номера с табло VDO с голям фис.Нямаше как да се обучи имото на новото табло,защото били различни модели(съжалявам,ако не мога да обясня точно).Едното табло е с имо1,а другото с имо 2 и се наложи да се отстрани софтуерно.Докато беше с Jaeger-a,човека я закачи на компютъра,гледа нещо,писа на един лист някакви цифри и след това сложихме VDO-то.Въвежда някакви цифри и букви през компа както беше закачена,включва и изключва контакта два-три пъти.Накрая колата заработи с новото табло без да търси имобилайзера.Всичко това се случи за не повече от половин час.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Здравейте, аз ще се възползвам от темата... Имам ауди 80 с допълнително сложена аларма и аз нямах резервен ключ, та си направих ключ, но имобилайзера е от дистанционното което е 1... искам да махна имобилайзера. Предполагам понеже е допълнително сложена аларма най-вероятно под волана трябва да намеря кабел който ходи към контакта(партрона за ключа) и отива към блока на алармата.. Също така имам някакво допълнително сложено от алармата копче пак под волана, но е скрито за да не го знае всеки но не мога да разбера каква работа върши или е вършило... Ако някой знае защо се слага такова копче нека каже :) 

Link to comment
Share on other sites

Ето така стоят нещата при мен - А4/Б5/АФН/1996г. Буксата си стои свободна,а имото го няма. Не знам кога и как е премахнат, но ми се иска да знам :) Заради липсата му нямах връзка с компа на мотора, но боднах едно мостче на буксата му и си реших проблема.

post-53447-0-01584500-1439356620_thumb.j

Edited by krasitt
Link to comment
Share on other sites

Това е интересно.

Само със смяна на софтуера на моторния компютър с такъв, който не търси имобилайзер може да стане. Питай бившия собственик, ако го знаеш.

 

Махни мостчето да затрудниш крадците.

Link to comment
Share on other sites

Бившия го знам, но той май не знае нищо за себе си, камо ли за колата.... Ако е баран софта май ще търся начин да връщам заводския вариант, ако може понеже имам доста не яснотий покрай работата на мотора.

Edited by krasitt
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Да съживя малко темата! И пред мен изникнаха подобни проблеми с имобилайзера. Попадна ми  табло с големия фис дисплей от А4 98г. с аналоговия часовник и нелинейния километраж. Като го закачих на ВАГ КОМА показа вграден имобилайзер ИМО2. Окабелих му буксите и всичко си тръгна без грешка освен :

   -лампата на еърбега остана да свети и не мога да обуча ключ за имобилайзера. При диагностика на еърбега няма никакви грешки но лампата свети. На старото ми табло изгасва???

   -На имобилайзера бяха записани 4 ключа . Влязох и ги изтрих. Успях да сваля пина на таблото и се логвам. Изпълнявам процедурите през ВАГ КОМ за опознаване на таблото(и имото) с ЕКУ-то на колата но ,като влезя на канал 21 да си запиша бр. ключове не иска да сейфне стойноста и се връща пак на 0. Излизат ми следните грешки: 

 

01176 - Key   Signal too low 

65-10 - Unauthorized

 

01179 - Incorrect Key Programming

 

Смених транспондера на ключа с по-новия вид ID48 (стария е MG13)- нов незаписван но положението е същото.

Започнах да се съмнявам в антената(бобинката) на патрона. но  разпознаването на стария ключ към стария имобилайзер 1 няма проблем??? 

   Някой минавал ли е по този път? Някакви мнения?

Edited by ru6
Link to comment
Share on other sites

... Попадна ми  табло с големия фис дисплей от А4 98г. ...

... При диагностика на еърбега няма никакви грешки но лампата свети. На старото ми табло изгасва???

  ...

 

Решение за лампата Airbag-а: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=141747&p=2063573

 

Сменят поляритета на сигнала за гасене на лампата, за това не ти гасне.

А относно Imoo-то виж това: http://www.carkeyhelp.co.uk/products/Audi-A4-transponder-key-HU66AT.html

Link to comment
Share on other sites

Страхотно, благодаря колега KCV ! От два дена се мъча да правя схемички за еърбега но все записва грешка лампата. Сега мисля да пробвам едно реленце само без транзистор няма ли да го щрака индикацията на еърбега. Щом като може да захранва една крушка около 22 ома плюс диод(около 600ома) би трябвало да задейства и реле. Оригинално на старите табла сигнала за лампата минава първо през един диод и тогава през крушката към +12v.

Мисля си ,че като задейства релето то се явява товар и няма да запише грешка.

Edited by ru6
Link to comment
Share on other sites

Днес пробвах само с реле но не се задейства и записва грешка.... :nixweiss: Наистина решението на колегата KCV рабти... :bia:

 

lampa_airbagg.jpg

 

   Успях да подкарам всичко по таблото и подсвета смених с бяла но остана само обучението на ключовете. За в момента проблема съм го решил ,като си карам със стария имобилайзер но все пак нещо ме човърка ,защо не мога да обуча ключовете? Имам пин кода на таблото. Софтуерно се чете без грешка . Може да се прекодират различни функции и т.н. Изходните тестове през VAG COM минават. През VAG COMMANDER също се чете много добре. Адаптацията към мотора си минава. Само като дам запис на ключ не иска да го запише.Записва го за секунда и после се връща пак на 0??? Взел съм нова ампула Megamos Crypto ID48. 

Edited by ru6
Link to comment
Share on other sites

Колеги развитие по темата ! Най накрая успях да обуча ключовете. Процедурите са точно по описанието за адаптация  и за обучаване на ключове при IMMO2 с VAG COM! Причината при мен се оказа неподходяща ампула -продадена ми любезно за ID48 от местен ключар, с уверението ,че 100% е подходяща??? Горещо препоръчвам и много съм благодарен на колегата от форума xm_net, от който вчера поръчах нов транспондер ID48 днес го получих и точно за 5 минути  обучих ключ. Колегата е много отзивчив и точен - транспондера пристигна с касова бележка и номера.


   Можем да обобщим!


Транспондерите Megamos MG13 се използват за IMMO 1 в отделна кутийка до средата на 1997г. След това навлиза IMMO 2  с транспондер Megamos Crypto ID48. IMMO1 може да се обучава и снего т.е MG13 става само за IMMO1 а ID48 става за IMMO1 и IMMO2.


  В моя случай при опит за обучаване на ключове излизаше грешка 01176 - Key   Signal too low  ,което говори или за лоша връзка между таблото и антената(бобинката), или за дефектирала антена, или за неподходяща ампула-транспондер. 


След хиляди проверки,окабеляване, многократно разглобяване ,сваляне и поставяне на таблото,писане по форумите и разговори с колеги най-накрая имам готово обучено табло с бяла подсветка ,работещ имобилайзер и огасващи лампи. 


Благодарности и на колегата KCV , Pav3l и останалите отзовали се колеги!


DSC_0256.jpg


Edited by ru6
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...