Jump to content

Audi A3 (8L) 1.8T Quattro чудене


Recommended Posts

Здравейте. Имам бюджет от 6500-7000лв и след много четене се насочих към точно тая кола. Теми в тоя форум и другаде ме отказаха от 1.9TDI заради голямата вероятност от скъп ремонт на толкова стар дизел. Също четох, че е добре да е произведена след края на 1999-та, защото предните версии на тоя двигател имали по-голям разход. С моя бюджет ще мога ли да взема нещо читаво? Намерих една обява за 5900, не знам малко ли е. В една автокъща ме плашиха, че куаттрото харчело почти двойно повече от не-куатро вариата, което не мога да го повярвам. Ако не мога да намеря куатро ще e без, но с тоя двигател или ще гледам и Golf 4-ки, ако има в по-добро състояние. Имам мераци да се цапам, но с поддръжката, не някакъв тунинг. Обичам да шофирам и искам да се науча на контрол, а не само да се возя на каруцата и да ѝ сипвам бензин. Затова и съм се насочил към тоя двигател. Дали по-доброто сцепление на куатрото оправдава по-голямата маса? Такива работи....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 62
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

quattro при напречно разположените двигатели на Ауди/А3 ТТ и Q3 е със системата Халдекс, коeто е нещо като хидравличен съединител и задният мост се включва много рядко- при пробуксуване на някое от предните колела, което значи че разхода не би бил по висок от този на ауди А3 на предно. При надлъжно разположените двигатели при ауди- от 80, А4 нагоре, системата е с механизмът Торсен, което е механичен среден диференциал и разпределя въртящият момент между преден и заден мост. При тези аудита 4х4 е постоянно, но всяко по себе си 4х4 с торсен или халдекс си има предимства и недостатъци. Разходът ти на газ ако си поставиш газов инжекцион, ще е около 9-19/100 извънградско и вероятно 12-13-14/100 градско. Колегите с тези автомобили ще споделят точните данни

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, наясно съм как работи и какво е куатрото на A3. Ще чакам мнения.

 

Това дали е реално?

 

http://www.spritmonitor.de/en/overview/3-Audi/20-A3.html?fueltype=2&constyear_s=2000&constyear_e=2003&power_s=100&power_e=120&minkm=500&gearing=1&exactmodel=quattro&sort=1

Редактирано от batsali
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Напълно реално си е..на мен А6-цата С5 турбо куато 180 к.с. натоварена с хора и багаж, с климатроник по магистралата със 110-120 ми дава 10/100 а градско под 12/100 не съм я смъквал..но с тези цени на газ и бензин, ако ще и 15/100 да ми дава, пак ще е много добре

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход на газ при предното в софия час пик 14-15. Извънградско 9-11 газ. Товаа при адекватно шофиране. Ако караш като баба пада до 7.1 вън (аз съм го постигал на предно)и 10-11 вътре ама тва не е човешко да караш така.

Ако не намираш а3 си вземи четворка. Комфорта е повече. Предняка има същото поведение. Кватрото вече е друга бира.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕРВАКА, да разбирам, че това са стойности за не-куатро? Каква газова уредба би препоръчал? Обмислям вариант да карам на газ ежедневно и на бензин за кеф. Сигурно има разлика в поведението дори с качествена газификация, не знам.

 

Само да добавя, че съм се ориентирал към 150 коня, не 180. По тази причина и S3 не ме устройва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

S3 e 207 и 225 не 180к.с. повечето quatrro A3 мисля че са 180

209,за да сме точни :zustimm:

НЕРВАКА, да разбирам, че това са стойности за не-куатро? Каква газова уредба би препоръчал? Обмислям вариант да карам на газ ежедневно и на бензин за кеф. Сигурно има разлика в поведението дори с качествена газификация, не знам.

 

Само да добавя, че съм се ориентирал към 150 коня, не 180. По тази причина и S3 не ме устройва.

Човек,

 

уж си наясно със задвижването пък?

А3 е халдекс,демек си върви граЦко 99% на предно при нормално каране.

Всичко е относително,защото ако почнеш да я караш с кеф на бензин и да я газиш разхода спокойно може да иде и 15/100

Оглеждаи се за S3 направо това е моят съвет, по добре е от обикновенна A3 quatrro.

Човека има бюджет 6500-7000,къде го мятате на С3 незнам.

Отделно разходите,горенето и частите са мааалко по-Различни от А3 със 150

Да не говорим,че много отдавна не се е случвало да има читаво С3 на пазара в бг

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разход на газ при предното в софия час пик 14-15. Извънградско 9-11 газ.

 

Затова питах пак. Ясно ми е кога пуска тяга към задния мост и че 99% е предно. Ясно ми е, че системата винаги работи и не може да се изключва. Ясно ми е, че една кола като се настъпва харчи повече. Чуденето ми е най-вече дали тоя Халдекс вдига разхода при нормално каране. Някои се изстрелват на всяко зелено, което си е простотия. Не говорим за редовно такова каране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тази тема може да прочетеш за газовите инж за 1.8Т. Но имай предвид, че в темата се говори за куатро с торсен, така че разхода на газ при А3 quattro ще е с 1-2-3 литра надолу http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=160881&hl= Халдекса доколкото съм чел трябва да се обслужва,сменя се масло и филтър, но вероятно се прави много рядко, примерно на 100к или повече километри. Четох някъде за 60к км, но всеки сам си преценява

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

НЕРВАКА, да разбирам, че това са стойности за не-куатро? Каква газова уредба би препоръчал?

Разход който цитирах е за а4 предняк на газ Фобос без чип. Моето a4 quattro градско под 14 никога не се е случвало, на газ с Ланди ренцо. На бенз вероятно 1.5-2л надолу.

Извънградско ми даваше на газ между 10 и 13.

Предпочитам ландито като ГИ и конкретно в сервиза на ботевградско в маргел.

Фобоса нямаше драми и на предняка с чип, ма не ме кефят като поведение.

Но пък ландито за подръжка след гаранцията е по-трудно. Само те имат софтуер а и частите са бая по скъпи от на фобоса

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То на мен в автокъща са ми излизали с лафа, че ако си взема 1.8Т ще съм натоварен с яка поддръжка и честа смяна на турбини  :steinigung:  Не се и учудвам, че са ти казали, че разхода на куатрото е х2. Значи когато ми дотегне от разхода преправям колата на предно и почва да ми харчи по 5-6 газ извънградско  :hilezh:  Не ги слушай, вземай това което ще те радва!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета, да ви кажа отказвам се от Haldex-а. Четох, мислих... За какво да пускам тото с допълнителна механика и електроника, като парите дето може да ми глътне скрит проблем там може да ги използвам по-пълноценно по други места. Остава само да извадя късмет с тва 1.8T.

 

Понеже за пръв път ще купувам кола, я кажете на тва 8L с тоя двигател какво по-специално да погледна. Какви тестове мога да направя? Как трябва да звучи турбината? Джамбазите навиват ли се да се карат колите в сервиз преди покупка? Да не останете с погрешно впечатление - не съм взел книжка вчера. От 6 години карам коли на роднини, но не съм се занимавал с обслужването. Технически грамотен съм, просто нямам опит.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен не постъпваш разумно, че се отказваш от двойното. По твоята логика, защо изобщо ти е автомобил, който може да те овътри заради скрит проблем? Халдекса и да се разпадне, то ще намериш части в моргата и пак си в джаза, но ти си знаеш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По въпроса предно vs. Haldex - много зависи как си караш колата. Аз лично никога не бих се върнал към кола с предно по собствено желание. 1.8Т на предно само с един чип си става въртигумка, особено на по-излъскан асфалт, ако си с по-кофти гуми или пък в малко по-лошо време... Чувството да караш 150-180кс кола, която върви колкото за 100-110кс, само защото върти гуми до края на 3та е безценно.   :D  Това, че колата работи в 99% от времето на предно, а халдекса само се вози, могат да го кажат само хора, които нямат опит с тази система. Градско, на по-ниските предавки, халдекса си има доста работа, особено ако обичаш да си подаваш газчица.

Освен това, на тази кола заедно с халдекса идва и смислено задно окачване, за разлика от варианта с предно, който отзад е с дъска. Поведението на колата става съвсем различно, пак в случай че обичаш да караш малко по-бързо и не само в права линия.

Общо взето халдекса ти дава по-добро пътно поведение и повече сигурност при по-висока скорост и възможността да си сложиш 99% от конете на асфалта, без оглед на метеорологичните условия. Това обаче идва на цената на по-високото тегло, по-висок разход (с поне литър, литър и половина) и обслужване (масло+филтър) от време на време. Ако можеш да си позволиш тези неща, халдекса си заслужава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ивайлоу

Споменал съм нормално градско придвижване ,а не да вкарваш колата на всеки светофар в лютеницата.

Това да не ти е картинг :lol:

Това да имаш възможност и да не вземеш куатро си е дивотия.

Иво е прав,особено за хлъзгавия асфалт у Софето.

Е я ще валне и ще стане страшно да се кара преднячка с надув

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така де, аз неслучайно още в първото изречение съм написал, че много зависи... :D

Аз просто реших да напиша и другата страна на нещата, пък човека най-добре си знае как кара и кво търси в една кола. Сам трябва да си прецени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко офтопик:

На кои модели ауди се слага Haldex? Мале винаги съм си мислел, че всичките са с Torsen ...

 

+1 за 4х4, само луд не би го купил :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На всички с напрачен двигател за 4х4 се ползва Haldex или поне така пише из нета.

 

п.с. Също така има и пасати които са с торсен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдек ауди а3/s3, ТТ, голф 4,5,6,7... пасат б6, б7, шкода фабиа, шкода октавиа, сеат. Всички напречни мотори.

 

Торсен ауди а4, а6, а8, пасат б5, б5.5 файтона и той. Надлъжни мотори.

 

4х4 системата е полезна винаги. Налагало ми е да се изнеса бързо от кръстовище и без да му мисля как ще тръгна, ще има ли пясък, колко газ да дам... мачкам и се изнасям  :hilezh:  За светофарни тигели няма да коментирам.

 

Обслужването на халдекса е на 50-60 000км някви 100лв които са мижави пари и повечето ги даваме месечно за цигари та и повече... Другото по задния  мост което ще ти се наложи да сменяш най-често са маншончета и тампончета. Не виждам какво плашещо има.

Между другото във vw форума имаше колега, който правеше опити за разработка на контролер за халдекс с който да си го зацепва както си поиска. За градска кола е безсмислено.

Редактирано от TiL
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...