Jump to content

Мнение за Audi Allroad модел 2003 година - автомат


Recommended Posts

Здравейте,

от няколко дена изчитам темите из форума относно този модел, въпреки че никъде невидях дали става въпрос за модели преди 2003 година или след (ако има някакво значение де).

Понеже този модел ми харесва много, но чувам от познати, приятели, а и съм попадал на теми във форума, в които се оплюва много тази кола, като в същото време попадах и на теми в които много хора са доволни от нея. Ако може някой да ми каже дали модела си струва, имали прослувутият проблем с маслото и скоростите, как да разбера дали избраната от мен кола е модел 4B/C5 и след коя година изчезва проблема със загубата на масло.

 

Само за пример ще дам обява на кола която съм харесал: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11410349228873678&slink=avjgkg

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е А6 С5 Allroad. След 2005та са следващите 4F модели А6.

 

Тук проблемите са сфери (тъй като е на въздушно окачване) чието рециклиране е по 300лв на сфера, като може да е умрял компресора, той май е към 1000рка или 2к+ нов. Има шанс да е залепнало реле и дори да смениш сферите пак да умрат (да се спукат) ако релето е залепнало и компресора бичи нон-стоп.
Нови сферите са по 2000 на мост или около 4000 за двата моста.

 

Това е 2.5тди - слави се като проблемен мотор.

Автомата е здрав, ама ако е умрял ремонта му е от 600 до 2500.

Самия мотор може да те вкара в доста кофти разходи също в порядъци над 2000лв.

 

Ако държиш да е А6 - вземи си нормално, не повдигнато.

Ако държиш да е проходимо и по-високо, вземи си джип.

В общи линии нова е била супер. Сега на теб се отдава възможността да наливаш кинти, АКО нещо се счупи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В тъпа страна живеем иначе за такива чукундури като продавача в случая затвор трябва да има!

Това си е опит за измама!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много е просто - 123456 изглежда по-добре от 654321.

От един момент нататък се губи следа и километрите стават +безкрайност в над 90% от автомобилите.

 

Каквото почукало такова се обадило.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не може ли случайно тия километри да са върнати в Италия примерно и човека да е прекупувач.Предлагам да му се обадя и да го посъветвам да ходи да го покачи!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е А6 С5 Allroad.

С малко корекции допълвам мнението на колегата:

Не са сфери, а балони. Смяната на балона с такъв прилично качество алтернативно е около 450-500. Оригинален е около 900 лева, без смяна.

Компресорите са от 450-500 за такъв от МВ, до 800-900 за оригинален (Wabco).

Релето на нивомата е 35-50 лева.

Нивомерите не съм сигурен, но около 200 лева бройката.

По пневматичното окачване остава и един агрегат, наречен клапанен блок, който обикновено умира, когато амортисьора прокапе и го олее с масло - смяна с нов струва около 400-500 лева.

Автомата е 5НР19 с всичките му особености.

Двигателя 2.5 ТДИ е 180 к.с. в комбинация с автомата, моторите АКЕ са са със стария тип кобилици, моторите с първа буква В.. са с ролкови кобилици и уж е решен проблема с лошото мазане и износване гърбиците на разпределеителните валове.

Двигателите при ръчна кутия са 163 к.с., не съм сигурен за кода обаче.

 

Приготви си 2000-2500 годишно само за техническа поддръжка и това при автомобил в добро/отлично съсътояние. Тук включвам и раходите по първоначалното обслужване на мотора, които според частите варират от 1000 до 2500 лева, които разходи могат да се разхвърлят за две три години, защото обслужено веднъж читаво (четири ремъка, седем ролки, хидравличен обтегач, палец, водна помпа, термостат, евентуално семеринг на коляновия вал).

Смяна на свещи с хубави Beru - около 250 лева.

ГНП - ремонтите могат да са скъпи. Но условно от 450-500 лева нагоре до безкрайност... или поне до цената на нова помпа, т.е. около 5000 лева.

 

Гумите са чанчен размер - 225/55/17. Летните струват около 300, зимните около 400 - това разбира се най-общо базови цени за хубави гуми.

Дискове и накладки са по-скъпи от стандартна А6 С5, защото офсета е по-различен, дисковете при дизела са 321 мм предните.

 

Мен лично колата ме кефи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Автора, на 100% сигурен ли си, че ти трябва точно Олроуд?
Имаме един млад на километри 2.7 битурбо, все здрав е бил, и пак е горчиво разочарование за парите си като представяне. Помисли си хубаво за какво ще го ползваш...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаме...

За Ваше Величество ли става въпрос, или си в някаква комбина пак?

Какво значи млад на км.?

И това с представянето не го рабрах - ако не върви, значи нещо му има мисля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако много държи за Allroad c5 може да погледне и 2.7Т + газ във версията 250кс...просто на това купе тоя 2.5тди в комбинация с автомат е страшен мъртвец...а и ще е по-малко каран и по-добро състояние на 100%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В случая ''имаме'' значи, че колата е семейна. Карал съм я много пъти, но не ми харесва. Май само на жените им харесва че изглежда странна с тия раздувки. Държим я, защото е здрава, а здрава кола в днешно време трудно се намира, без значение приготвените пари.
Автомата е муден и й изяжда динамиката, всичко й е наред, просто тия 250 коня се усещат като нещо малко по-живичко от чипнат тръц. Разхода е сериозен и за вървежа който предлага - не си струва. 
Като комфорт е окей, като проходимост - приемаш че караш лека кола и нищо повече, няма зима в която да не е легнала по корем, а сув-четата си перат напред без проблеми, август месец роднина я разтъпка до морето и обратно, до последно караше 3.2 МЛ и по негови думи МЛ-а не отстъпва като динамика и комфорт със скорости под 160.
Сигурно е въпрос на вкус, но на мен лично не ми допада тоя тип куатро. За евридейка харесвам 4х4 тип халдекс и производни (името зависи от марката), но един мост и при нужда втори. Скоро взехме за баща ми едно мурано, 3.5 вариатор на един мост и при нужда втори, колата се движи много по-свободно от дъртия Олроуд, като динамика е на кантар, а разхода е по-нисък, особено извънградско, убеден съм че като проходимост за евридей нужди ще е по-добрият избор. Ясно ми е, че Мураното е години по-ново, но w163, примерно, не е, а изостава само като дизайн и високите скорости. Дори в града е по-комфортен с балонестите си гуми.
Автора не е уточнил за какво точно ще се ползва колата?
За мен колата е леко навдигната А6ца, много надценена, екстрите куатро и автомат на много години я убиват още със слизането й от конвейера, прекомерен разход за среден вървеж, проходимост - meh. Сега си представи 2.5 тди, още по-слаб вървеж и по-скъп като пари/километри.
Млада - взехме я на под 200к, с вкарването й в пътя и ГИ стъпи колкото една нормална 4Фка след обслужване - не си заслужава за кола на тия години, ама... разни хора, разни идеали, някои биха изръсили една торба пари за чисто нов голф 2ка ако има, просто 'щото е железен, въпрос на приоритети и разбирания.
Александров, не съм обидил твоята кола, нали? Споделяме си лични впечатления на база опит. Харесвай си олроуда, ама не влизай на Мое Величество по тоя начин, несериозно е тия дребни и най-вече субективни неща да въздействат на поведението на зрял човек ;) 
 

Редактирано от Dummkopf
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

имам едно куатро 180 АКЕ код и да ти кажа не е чак такъв мъртвец ( карал съм 150 в а8 е там съм съгласен )

Зависи с какво я сравняваш...но 180кс на близо 2т е доста зле, предвид че след автомата и куадрото до земята стигат към 120-130 с БГ нафта...

Гледам какво са постигнали в едно ревю при ръчката 9.6 0-100 http://www.zeperfs.com/fiche55-audi-a6-allroad-2-5-tdi.htm

А при автомат забележи в седан, а не алроад - 11.6сек http://www.zeperfs.com/fiche1121-audi-a6-2-5-tdi-quattro-tiptronic.htm

Оттова по-зле здраве му кажи...дори да се абстрахираме от над половин минута 80-180 ...ако се наложи да се изпреварва по активно каква мъка е.

 

За разхода гледам тук http://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/3-Audi/22-A6.html?constyear_e=2005&exactmodel=allroad&powerunit=2

Средно за дизел-а 9.03 средно LPG 15.24 за 250кс мотора и при сегашните цени излиза към 5лв по-евтино на взеки 100km за близо двойно по-динамичната кола 80-180 20 сек

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Александров,  ;) 

 

Случайно да си забелязял, че никога не съм си позволявал да "влизам" и по-често като те цитирам, се обръщам дружески към теб? Или си свикнал да те нападат словесно?

Просто ми стана интересно за колата и затова попитах - например ако под ние визираш някои твои аверчета, с които превъртате коли, е едно нещо, ако (както се оказва в случая) става въпрос за семейна кола, това е съвсем друго. За величеството беше шега в духа на дружеското отношение.

За колата горе-долу разбрах какво е дереджето, колко е млада и т.н. In the matter of fact, питах наистина от личен интерес - коли като тази в запазено състояние за истинска ценност (което ти няма как да знаеш, отчитайки крехкия ти житейски опит и настоящото ти мнение по въпроса)

А да се обидя от това, че аз карам Allroad, а ти го оценяваш като несполучлива кола, също няма как да стане, защото съм достатъчно зрял и навременно информиран за да осъзнавам избора си. Това е все едно ти да ми се обидиш, че аз (хипотетично) имам iphone 6, a ти - iphone 5  (примера е посочен отново с известна доза хумор, явно трябва всеки път да казвам)

;) (потърсих да ти отговоря със същото емотиконче)

 

По темата на колегата: Постарах се в най-общи линии да опиша някои разходи по тази кола и се надявам това да помогне в избора му. С две думи - колата е с относително скъпа поддръжка, която би могла да бъда компенсирана само ако човека е вманиачен по този модел.

Оттова по-зле здраве му кажи...ако се наложи да се изпреварва по активно каква мъка е.

 

 

Ама колеги, естествено че това няма как да е бърза кола още при излизането си от завода, да не говорим след n-брой години и километри.

Най-ми е било смешно, някой с подобна кола като започне да кърши скоростната кутия по светофарите в опити да изпревари някоя лека Астричка или някой по-съвременен комънрейлски дизел.

Съвсем друга е концепцията на колата и всеки, който иска такава, следва да е наясно с това.

 

За изпреварването не съм съгласен, защото ако имаш навика да работиш с газта и да държиш подходящи предавка и обороти преди изпреварването, няма никакъв проблем със самото действие.

Мноо ми е интересно чува ли се компресора като работи и прави налягане?

Бутален ли е?

Компресора е с буталце и по-принцип има комфортен режим, т.е. системата по възможност допълва бурето когато колата е в движение. Тогава не се чува. Ако си на място и се наложи да припомпа малко, компресорчето си се чува, но не е някакъв трясък и грохот. Представи си звук като на паянтово компресорче за гуми от Лидъл за 19,99 (играчка за истински мъже :hilezh: ), увито в дебело одеяло.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Всички казахте истини,истината е че тая кола е морално остаряла,не е на тия километри,не е опит за измама,измама си е,мотора не става за нищо.Човека попита да или не,еми не:)


и колега няма да имаш и джип и кола.ще имаш кола,която в магазина за части е джип,когато завали сняг е кола с претенции,другото е или реклама,или надуване,че "аз имам такава":)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм съгласен за проходимостта - няма нищо общо със стандартния случай лека кола на предно. Макар и от друга страна да отсъпва на истински джип - това е безспорно. Но е съвсем конкурентна на т.нар. "паркетници" и по клиренс (208 мм максмален) и по задвижване.

Редактирано от AALEXANDROV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

паркетниците,немогат да му стъпят на малкият пръст,те все пак имат габаритите на джип който не е  джип.това поне си е кола която не е джип :)Като цяло си е е ненужно висока а6-ца.Ни риба,ни рак е точно за тоя модел 

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди няколко месеца колега си взе Allroad 2.7TT, 6ск. ръчна кутия, газ.

Е, няма такъв кеф с тази кола!

Харесва ми как вози, харесва ми как изглежда, на газ ми харрсва цената за 100км. Колата ми дава сигурност, че при беля имам по-голям шанс да излезна жив от нея. Ръчната кутия е подбрана много добре, 6та скорост е идеална от 70 до 160км/ч, в ниски обороти това чудо дърпа по-добре от ASZ 131к.с. в сравнимо купе и килограми.

Колата ми харесва много, обаче „Козата си сака прЪч!”. Годишно обслужването ще е в порядъка на 2000лв поне, пълно обслужване на мотора 200лв (труд), разход на газ при мен за 2000км даде 13л/100

Sent from my G7-L01 using Tapatalk

post-31422-1445165417,285_thumb.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, ето извадка за разходите по колата миhttps://docs.google.com/spreadsheets/d/1JLUApgXSVGvMoVG7j2SMI4TN9x0h8zTdIqay8JBw-R0/edit?usp=docslist_api

Алроуд 2.5 тди. Забележете първоначалната цена :) Ако видите алроуд на такава цена ще го подминете. Наистина набит е от градушка, но лично мен това не ме притеснява.

Вчера минах през авто изложението и честно ви казвам, че много малко коли ми харесаха повече от олрода ми на 12 години. Говоря за интериор и екстериор, няма да откажа някои по-пестелив дизал, но преди 12 години толкова са можели инжинерите по германско.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми изобщо не е страшно...както и винаги съм предполагал...

Някои хора си слагат високо летвата и после ги боли!-техен избор!

А пък щатните коментатори,те една и съща песен пеят.

Мое лично мнение,че за да караш немски премиум автомобил втора употреба трябва да имаш здрав *ъз и да си наясно с финансовия си баланс.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1000-1200 са ремъците с ролките и труда,не е чак удвояване на таблицата.А и не се сменят с маслото и при пробег 15к на година тъкмо през 4 г.

Редактирано от Reroll
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...