Jump to content

Всякакви въпроси свързани с Audi А6 4G (C7)


Raino

Recommended Posts

  • Отговори 2,9k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

На 7.03.2019 г. at 19:05, N1995 написа:

Днес great day for science както казва Декстър, чак и гаража почна да ми се отваря с хоумлинк копчето :D 

От няколко дни се опитвам да настроя моя,правя всичко както е по опутване,но така и не мога да накарам да ми светнат мигачите,тоест че е намерило трансподера.Гаражната врата ми е от Дюк,ако това има значение.Някакъв съвет?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 14 часа, Nikola_RS написа:

Ясно,помпя до точната стойност гумите,сейфам на Мми и ако има спад тогава светва иконата.

Да точно Така.Има случай и Без Причина да ти светне за Мека Гума или Чек да си Провериш Налягането.

Помпиш с Азот и забравяш за Промяна на Налягането в Зависимост от Температурни Разлики,Загряване на Гумата и т.н.При мен също няма Сензори Allroad Bitdi 2014

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте,знае ли някой как да сменя логото на малкия и на големия дисплей ,на които изписва съответно А6  когато влизаш в колата и когато дадеш на контакт,искам да ми изписва S6 или s- line,правил съм го при 4-Ф ката и беше нещо от зелено меню,тук дали го има като опция?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здравейте, колеги! Насочил съм се към 3.0 TFSI 2012-2015 година. Като цяло съм запознат с двигателя, но във форума прочетох противоречиви мнения за скоростните кутии. Коя бихте препоръчали ZF 8-степенна или S-tronic?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай предвид следното: S-tronic e за европа, а 8 степения ZF е за Америка.

 

Вече дали инфото от wikipedia e 100% коректно ще трябва да поровиш.

 

A6 3.0 TFSI quattro (310PS) 2012– Saloon: 7-speed S tronic, 8-speed tiptronic
Avant: 7-speed S tronic
Allroad quattro: 7-speed S tronic

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@P_PETKOV трябва да проверя. Попадам на много обяви със ZF 8 степенна кутия. По AMS говориха, че ZF кутията е по-бърза и по-икономична от S-tronic. Не знам колко е вярно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хмм от Европа ли са колите ?

Иначе от това което съм чел е обратното S-tronic e по-бързата кутия докато хидротрансформатора (tiptronic) е по-бавната кутия.

За икономичност според зависи от предавателните числа на едната и другата кутия и съответно на какви обороти държат дадена скорост и т.н. доста е относително.

Примерно бях гледал S4 B8 (кутията е 7 степенен с-троник) и 4F с 3.0TFSI (кутията е 6 степенна tiptronic) амии примерно 140км/ч S4 ги държи на една идея по високи обороти и те така.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не, колите са внос от САЩ, които са с тази кутия, което ме навежда на мисълта, че може би частите ще са една идея по-скъпи, докато стигнат до тук. В същото време самата кутия е много лесна за обслужване, по това, което съм гледал и чел. Карал съм S5 3.0TFSI (6 степенен типтроник) и честно казано не съм крайно впечатлен от нея. Но 7 степенната може би е различна.

Редактирано от Траян Атанасов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 12.07.2019 г. at 10:20, P_PETKOV написа:

Имай предвид следното: S-tronic e за европа, а 8 степения ZF е за Америка.

 

Вече дали инфото от wikipedia e 100% коректно ще трябва да поровиш.

 

A6 3.0 TFSI quattro (310PS) 2012– Saloon: 7-speed S tronic, 8-speed tiptronic
Avant: 7-speed S tronic
Allroad quattro: 7-speed S tronic

 

 

Колега, не е така. Няма такова разделение - за Европа и за САЩ.

ZF скоростните кутии се слагат на моделите на ауди, които имат въртящ момент над 600 Nm и/или мощност над 330 kW, защото S-tronic кутиите са ограничени до тези стойности.

ZF кутиите модели 8HP90 и 8HP95 (2-ра генерация) издържат до 900 Nm за бензинови двигатели и 1000 Nm за дизелови двигатели, което ги прави изключително здрави. Това не означава, че на двигатели с по-малък въртящ момент и/или мощност не могат да се слагат също, но такива с по-голям от 600 Nm и/или 300 kW нямат алтернатива от кутиите на Ауди.

ZF кутии има във почти всеки луксозен европейски автомобил - поршета, ламборгинита, астон мартин, бмв, ягуар, мазерати, ролс ройз, бентли и др.

 

Моето Ауди А6 е 4G, BiTDI (313 к.с., 650 Nm) и е със ZF кутия - купено от Германия, произведено в германия - за пример.

 

По принцип, на американския пазар се предпочитат тип-троник кутиите на ZF пред S-tronic на ауди, тъй като са по-здрави, по-надеждни, имат по-малко проблеми и не изискват допълнително обслужване на всеки 60 000 - 70 000 км, което се изразява в смяна на маслото на кутията. По заводски предписания - ZF не се обслужва планово.

 

Относно бързина и икономичност:

 

ZF е по-икономична кутия от S-tronic, докато S-tronic е по бърза кутия от ZF. Въпреки това, ZF се доближава изключително близо до времената, които S-tronic постига при смяна на предавките. Имайте в предвид, че S-tronic кутията е другото име на DSG.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@fantancho Здравей, благодаря за уточнението. Тъкмо почнах да се оглеждам и за този вариант - 313 коня би-турбо. Разхода би трябвало да е по-нисък от бензиновият 310 коня, но как стоят нещата с поддръжката? Колата ще се кара И градско и не знам, дали няма да имам проблеми с умрялата ни нафта, а от там с дюзи и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@fantancho да това което си написал е така, но конкретно 4G 3.0TFSI за което писах, а не за генерално за всички двигатели в Европа е бил с-троник а в САЩ с типтроник.

Между другото DSG не е другото име на  S-tronic поради това че двете кутии имат разлики... на който му се чете да потърси в Интернет. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ZF Кутия Се Монтира Предимно на Големите Мотори,Включително на А6 от BITdi и 3.0 tfsi Нагоре..!Кутия е Доказана и се Монтира в Много Платформи както при VaG така и в Други производители.S tronic е Много Приятна И Бърза кутия но е Доказана като Проблемна и скъпа за Обслужване и Ремонт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, Траян Атанасов написа:

@fantancho Здравей, благодаря за уточнението. Тъкмо почнах да се оглеждам и за този вариант - 313 коня би-турбо. Разхода би трябвало да е по-нисък от бензиновият 310 коня, но как стоят нещата с поддръжката? Колата ще се кара И градско и не знам, дали няма да имам проблеми с умрялата ни нафта, а от там с дюзи и т.н.

 

Разхода е по-нисък - да. Относно поддръжката - много зависи от това от къде ще я взимаш колата и на какви километри. Ако колата е на малко километри - дюзите не ги мисли. Аз моята я взех на 90 000 от Германия и вече съм на 160 000 км. Сменял съм само масло, филтри, накладки и дискове. Веднъж ми се наложи да сменя лагер главина на предно колело и комбинирания кабел за датчик на накладки и ABS (оказа се, че е слабо място на тези модели).

Горивото - също зависи. От както съм я взел (3 години) карам само с обогатен дизел - Shell V Power, EctoDiesel на Лукойл, OMV MaxMotion Diesel и т.н. Обикновен дизел не слагам. Проблем не съм имал. Като цяло на такъв клас автомобил цената на горивото е най-малкия проблем - проактивната поддръжка спестява пари :)

Преди 17 часа, P_PETKOV написа:

@fantancho да това което си написал е така, но конкретно 4G 3.0TFSI за което писах, а не за генерално за всички двигатели в Европа е бил с-троник а в САЩ с типтроник.

Между другото DSG не е другото име на  S-tronic поради това че двете кутии имат разлики... на който му се чете да потърси в Интернет. 

 

P_PETKOV, това, което написах е, че ZF се слага задължително на всички модели на ауди, които имат повече от 600 Nm въртящ момент, НО това не означава, че не може да се сложи и на модели с по-малък въртящ момент. Конкретно за САЩ, както вече писах, се предпочитат ZF кутиите (вкл. 3.0 TFSI) поради това, че са по-здрави, по-надеждни и не се обслужват.

Между другото, S-tronic и DSG (Direct Shift Gearbox) нямат разлика, поради простата причина, че това е една и съща кутия. След като първоначално е използвал псевдонима DSG, Ауди впоследствие преименува своята директна скоростна кутия на S-tronic. Понеже на мен ми се чете - още на първия линк като напишеш в google излиза. Но недей така да хвърляш просто някакво твърдение и да объркваш хората, без да си наясно.

https://www.myturbodiesel.com/wiki/vw-dsg-direct-shift-gear-transmission-and-audi-stronic-faq/

https://carltonbale.com/audi-s4s5s6s7-s-tronic-dsg-transmission-fluid-change-details/

https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

 

Преди 3 часа, P_PETKOV написа:

Айде тогава дай една обява на 4G седан произведен за Европа със ZF кутия и 3.0TFSI.

 

В Европа, 3.0 TFSI е със S-tronic, тъй като Ауди има политика да слага собствените си кутии на автомобили предназначени за европейския пазар. Колегата е написал, че се слагат ZF кутии на 3.0 TFSI - не е казал, че се слага на 3.0 TFSI в Европа.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно пишете и четете все едно дявола евангилието.

За DSG и S-tronic е така, просто бях чел стари статии когато S-tronic се ползвал само за надлъжни мотори, а DSG за напречни ...

Ауди нямат собствени скоростни кутии DSG/S-tronic се правят от BorgWarner.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, fantancho написа:

 

Разхода е по-нисък - да. Относно поддръжката - много зависи от това от къде ще я взимаш колата и на какви километри. Ако колата е на малко километри - дюзите не ги мисли. Аз моята я взех на 90 000 от Германия и вече съм на 160 000 км. Сменял съм само масло, филтри, накладки и дискове. Веднъж ми се наложи да сменя лагер главина на предно колело и комбинирания кабел за датчик на накладки и ABS (оказа се, че е слабо място на тези модели).

Горивото - също зависи. От както съм я взел (3 години) карам само с обогатен дизел - Shell V Power, EctoDiesel на Лукойл, OMV MaxMotion Diesel и т.н. Обикновен дизел не слагам. Проблем не съм имал. Като цяло на такъв клас автомобил цената на горивото е най-малкия проблем - проактивната поддръжка спестява пари :)


 

Колата ще се купува от чужбина с доказуеми километри, освен ако не излезе нещо върнато от лизинг в България. Вторият вариант обаче ограничава избора ми към дизела, защото бензинови 3.0 почти не се продават нови тук. Не знам колко е вярно, но при авария в едната турбина, съм чувал, че трябва да се сменят и двете. Знаеш ли дали е така? По принцип не ми звучи логично.

 

Иначе попаднах на тази обява : https://www.mobile.bg/11555605936395565
Написали са, че е 3 х S-line, но салонът не е такъв, което ме кара да мисля, че нещата не са чисти.

Редактирано от Траян Атанасов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вземаш VIN-a на колата и проверяваш в carfax отделно по VIN-a можеш лесно да провериш дали е излязла с S-Line и т.н.

Това какво пишат по обявите джамбазите много много не гледай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 44 минути, P_PETKOV написа:

Вземаш VIN-a на колата и проверяваш в carfax отделно по VIN-a можеш лесно да провериш дали е излязла с S-Line и т.н.

Това какво пишат по обявите джамбазите много много не гледай.

А, не ги гледам изобщо какво пишат, половината коли са "УНИКАТ" , а другата половина - "НОВИ" . 

Редактирано от Траян Атанасов
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги светна ми лампата за накладки.Погленах ги и има още живот в тях.Явно датчика се задейства малко по рано за да имаш време да реагираш.

Кажете от къде да си взема хубави накладки и какви да са?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...