Jump to content

Всякакви въпроси свързани с Audi А6 4G (C7)


Raino

Recommended Posts

  • Отговори 2,9k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

C7 дизелите имат ел парно или печка, два термостата, бензина загрява бързо заради високата температура на горене, изключваща водна помпа с управление. Дистанционното палене е опасно, може да пострада животно под капака или ако се спука гофрираната тръба на печката колата може да се подпали.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

58 minutes ago, kpematop said:

Дистанционното палене е опасно, може да пострада животно под капака

Животно под капака (котка например, наскоро имаше такъв случай) може да пострада и при "нормалното" (ако може така да се нарече) палене на колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обикновено при отваряне на врата, тропане и т.н. бягат животните. Затова е една идея по-безопастно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

16 hours ago, Hristov3 said:

Говорих с един човек във Варна, предложи ми StarLine аларма, руска. Просто искам да чуя мнения от хора които са го правили и какви устройства ползват.

Също така, някой знае ли от къде мога да си взема заден дифузьор като този по-долу (за седан с два ауспуха)

2.png

Имам такъв, който остана от една от колите ми. В перфектно състояние е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам, че на ZF8 кутията дават, че маслото не се сменя, даже звънях на Порше Изток и те ми казаха същото, но някак си това адски ме смущава. 

Какво ви е мнението колеги?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако колата ти не е прескочила 180 -200 хил, горещо ти препоръчвам да го смениш. Чувал съм че на всеки 80 -100хил  го сменяш ,ще удължиш живота на кутията! Ако обаче е на много километри без смяна, май е по добре вече да не се пипа и се кара докато изкара кутията.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@Prophian Прочети какво казват ZF които са производител на кутията. Няма такова чудо като вечно и несменяемо масло.

Виждането на ауди е, че докато колата е в гаранция няма нужда ... или това им е разбирането за lifetime.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 60 хиляди се смемя, не го ли сменяш на този интервал почва грубото превключване. В долната част на кутията има и филтър, който се запушва и той се сменя също.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е кита на ZF: 1087.298.369 за 4G с BiTDI с 8HP55.

Би трябвало да се върже на не повече от 400 лв ако се вземе от немско.

 

Документ с процедурата за смяна маслото и препоръките на ZF.

Редактирано от P_PETKOV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

3 hours ago, icebobo said:

Ако обаче е на много километри без смяна, май е по добре вече да не се пипа и се кара докато изкара кутията.

Поне аз не виждам никаква логика в това, дори ми се струва абсурдно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така ли? Ами питай хора които са го направили! 🤣🤣

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не познавам такива. Дай контакт някакъв, ще ми е интересно да се запозная и с другата гледна точка. Не за друго, а защото е възможно това, което аз знам за правилно, да се окаже, че не е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имам по-различен опит - 8хп на 140к първа смяна на масло не видях абсолютно никаква разлика. На по-стар ZF правя първа смяна на масло на 300к и преди и след никаква разлика в превключването, все е добре.

Обаче...друг 8хп на 200к видях с проблем бавно включване на D и R, в движение всичко супер. Това вероятно е поради затлачване в клапанното тяло и сгъстено масло. Всъщност единствения проблем на стария ZF беше точно това - малко по-бавно и грубо превключване на задна, което новото масло оправя.

 

С две думи вечния въпрос дали да се сменя маслото или не според мен зависи от плановете ни за конкретната кола, колко се планира да се кара и т.н. С един познат правихме сметка, че навън за хората ако планират да карат от нула до 200-250к няма никакъв смисъл да се сменя. Тук са по-други сметките разбира се.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Честно, баси сметката - да караш една кола 200к км и да ти е скъпо да и смениш маслото на кутията веднъж....

Бахти кви са тея хора "навън", направо не знам...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идеята е че 3-4 смени на масло и филтри за целия живот на кутията/колата реално струват сравнимо с нова кутия. Отделно шанса изобщо да не се стигне до ремонт е много голям. Общо взето карат си хората и след 200к да му мислим ние...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи тъй като споменаваме 8HP, всички, които се занимават с кутии и ги ремонтират (знаем че ауди не са от тях - те само сменят с ново) казват, че първата смяна е на 100к км или 3 години, което дойде първо и после на всеки 50к км.

Моята е на 100 в момента и ще сменям тези дни. Задължително е адаптация след това иначе ще рита или най-малкото ще сменя по-твърдо заради новото масло.

За мен е абсолютно неоправдано да караш 200к и да не смениш масло. Пък после ние сме били еФтини и скъсаняци....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Емиии логиката е проста, ауди казват лайфтайм или доката колата е в гаранция и след това си вземат следващия модел пък собственик 2 да се оправя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 26.09.2019 г. at 18:38, nickgaidarov написа:

Поне аз не виждам никаква логика в това, дори ми се струва абсурдно.

Опитаа показва точно това, което ти се струва нелогично. По-гъстото масло уплътнява по-добре износената кутия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, което ми се струва логично, е че с времето трансмисионното масло се замърсява и постепенно намаля смазващата си способност, макар и значително по-бавно от моторното например. Не съм запознат дали се сгъстява или не. Но дори да приемем, че се сгъстява, какво точно уплътнява старото масло на износената кутия по-добре от новото?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото масло отмива натрупаните фрикционни по клапаното тяло , които са уплътнявали до момента износените клапани.  Вдига и боклуци, които могат да попаднат при мехатроника.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е малко в сферата на теориите, но като цяло е логично за коли на по над 200-300-400хил. км с никога не сменяно масло.

Въпреки това смяната на масло не троши кутията, просто може да забърза нещата и кутията да "роди" малко по рано.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...