Jump to content

ВАЗ 21013 с 1.8T AEB


Recommended Posts

Преди всичко да ви се представя Митко се казвам на 24 от Пловдив.Темата не е много удачна,но си мисля че на някой ще е интересна на други пък може да е полезна.Колата е жигула 1986 година производство преди беше с двигател и скорости от фиат аржента,но в последствие мотора се предаде,сметнах че не е удачно да го възтановявам и затова реших да сменя изцяло концепцията.Заложих на мотор,който има всякакви тунинг части за него,масов е и същевременно с много потенциал.В последствие видях че малко са тези мотори и след консултация с приятели и хора,който са наясно с нещата се спрях на двигател от ауди а4 1.8т АЕB.Взех го за скромната сума от 200 лв при което липсите му бяха само съединител турбина стартер и 1-на бобина.Набавих си излишните работи и до преди ден-два се размотаваше в гаража ми.Реших да го сложа да видя какви ще са пречките му къде и как ще опира.На първо място забелязах проблем с маслоохладителя.Сочи директно към кормилната ми кутия.Сега тук вече вие сте на ход да предложите вариант как и къде мога да го изместя охладителя?! :huh:  Мотора в момента иска да се изтегли още 6-7 см (грубо премерено) назад.Днеска откачих и тръбичката за маслените пари,която надявам се да не използвам за това пак вие ще споделите мнение.
Плана по който ще се водя за напред е следният:
1.Изработка на пети за мотора и хващането му в правилното състояние.
2.Изработка на фланец за бмв кутията.
3.Изрязване на елементите който ще опират а този елемент е пластмасовото съединение на главата отзад.
4.След окончателното и финално закрепване и уточняване на местата мотора отново вънка за ревизия преди да се започне да му се дава газ.
Тук ще ви кача 1-на моя статия за мен и автомобила ми,разбира се на който му е интересна може да хвърли едно очо на нея! Ето и темата: http://carcult.bg/vaz-21013-drift-car/

И задължително малко снимки на колата и работата към днешна дата.
За съжаление нещата ще стават бавно,но гарантирано крайният резултат ще е интересен както за мен така и за вас.За напред ще споделям всякаква информация,не съм от хората който едва ли не не искат да кажат нищо...

post-98327-0-16685400-1448383164_thumb.j

post-98327-0-45824200-1448383169_thumb.j

post-98327-0-14167800-1448383185_thumb.j

post-98327-0-06456700-1448383196_thumb.j

post-98327-0-90152900-1448383204_thumb.j

post-98327-0-66102300-1448383239_thumb.j

post-98327-0-52291300-1448383326_thumb.j

post-98327-0-37317600-1448383336_thumb.j

post-98327-0-55186900-1448383348_thumb.j

post-98327-0-47046100-1448383357_thumb.j

post-98327-0-41769400-1448383381_thumb.j

post-98327-0-38884700-1448383395_thumb.j

post-98327-0-16685400-1448383164_thumb.j

post-98327-0-45824200-1448383169_thumb.j

post-98327-0-14167800-1448383185_thumb.j

post-98327-0-06456700-1448383196_thumb.j

post-98327-0-90152900-1448383204_thumb.j

post-98327-0-66102300-1448383239_thumb.j

post-98327-0-52291300-1448383326_thumb.j

post-98327-0-37317600-1448383336_thumb.j

post-98327-0-55186900-1448383348_thumb.j

post-98327-0-47046100-1448383357_thumb.j

post-98327-0-41769400-1448383381_thumb.j

post-98327-0-38884700-1448383395_thumb.j

Редактирано от mitaka_bg_pd
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма по-заразно нещо от младежкия ентусиазъм, радваш, и то много! :zustimm:

Защо не опиташ да навреш една хидравлична рейка на мястото на тая архаична секторна кутия, някой го беше правил вече мисля?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да охладителната система смятам да си е оригиналната която си ползва А4-ката пък и за по-голям радиатор място нямам.Идеята ми е да не прекарвам на ново маркучи и други.Съответно ако мога да използвам виското ще е добре така де придържам се към оригиналното :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маллллеее това че откине роговете, барабар сосе бутушите. Браво! Ама да попитам със какъв диференциал си щот ладата се славеше като въртигумка. И за какво ще ползваш колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата се кара предимно за тайм атак,за дрифт съм нямал достатъчна мощност.Ами не с малко по-голяма турбина от стоковата ще съм.Ще целя около 200-250 коня на мотор,което ще е напълно достатъчно за това купе и за пистите в България :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За масления охладител защо не се замислиш да го махнеш водно-масления топлообменник и да минеш на въздушно-маслен такъв. Има разни готови китове в това число и китайци за пробите. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Старите москвичи 408 имат маслен радиатор. Струва ми се че интеркулера е малък. За диференциала трябва да се съобразиш с предавателните числа на скоростната кутия. Може да си запознат с тези неща, но реших да споделя мнение. Преди време имаше един проект с Лада 2105 с двигател VR6 с турбо, кутия от АУДИ quattro и заден мост от волво. Кардана на ауди quattro се върти обратно на часовниковата стрелка и се оказа че ще има 6 задни предавки и една предна. След това мислиха за кутия от БМВ, но нямам представа как са се развили нещата.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еваларка! Така трябва!

Върна ме в добрите стари времена когато и аз карах 21013 със заводския мотор 1200 куб. см.,  два механични Вебера, 16 клапанова глава/ от Фиат май беше/ с намалена камера, подсилени бутала и лагери от завод Победа или Дружба. Преди 15-на годинки беше. Тогава имах намерение и турбина да слагам с разредена глава, но поради незнанието си ме достраша и си остана само мечта.

Тогава какво удоволствие носеше карането на такава кола , та си представям с 1,8т мотор. 

Не забравяй да споделяш снимки за развитието на мечтата!

Спорна работа!

Редактирано от dart
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За масления охладител защо не се замислиш да го махнеш водно-масления топлообменник и да минеш на въздушно-маслен такъв. Има разни готови китове в това число и китайци за пробите. 

Най-вероятно ще си остане с такъв воден охладител.Просто целя да не сочи назад филтъра а по възможност настрани ако някой има идея как или е правил нека да сподели.

П.С Благодаря на всички за подкрепата.Темата бавно ще върви,но за всяка една стъпка ще ви уведомявам.А като е направя ще имате възможност да видите колата на Калояново :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Момчета понеже не съм запознат с устройството на 1.8Т-то има ли някой информация без тези маслените пари (тръбите ги махнах за да няма допълнително рязане проблем ли ще е и другото ми питане освен този оригиналният 1.8Т маслоохладител от какво друго мога да намеря така че не е насочен назад към мотора?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега здравей ! 

Браво за проекта и идеята ! 

Има едно момче в тунинг форума за ник забравил съм но той се е захванал с проект ваз 2105/07 с вр6 турбо, при него ск кутия е 02е 

ако можеш се свържи с него на лични или прочети проекта. със сиг ще намериш отговор на много въпроси. 

Успех и ще следя с интерес ! 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още не мога да разбера как така масления охладител е насочен "назад" към мотора?

Коя негова част точно? Щото тръбите за антифриза са успоредни на мотора и гледат напред къ фаровете а самия охладител е квадратен и може да се върти почти на 270 градуса и маркучите да са използваеми и достъпни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз все още не мога да разбера как така масления охладител е насочен "назад" към мотора?

Коя негова част точно? Щото тръбите за антифриза са успоредни на мотора и гледат напред къ фаровете а самия охладител е квадратен и може да се върти почти на 270 градуса и маркучите да са използваеми...

 

Можеж ли да ми кажеж как да го завъртя и съответно ако бъде завъртян дали ще работи правилно и няма ли да има проблем за филтъра?Има ли някакво преправяне на захващенето му с цел да се завърти на ~270градуса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Първо, поздравления за проекта!

По спомени на ВАЗ 2105 пред масления филтър има един фланец, който го завърта на 90 градуса. Пак по спомен, болта, който стяга фланеца към блока и тръбичката на която се завива филтъра са с еднаква резба. Резбите и диаметрите на уплътняващия О-пръстен на филтъра за АЕВ мотора и на филтъра за 2105 мотора съвпадат. Така на пръв поглед, мисля че ще е възможно да монтираш фланеца от 2105 под охладителя без преправяне. Евентуално ако бъркам за резбите, ще ти трябва стругар, който да изработи болта, с който ще стегнеш фланеца към охладителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

за жалост ако ти опира във кормилната кутия - само изнасяне на филтъра другаде с преходник

аз съм надянал на моя допълнителен маслен термостат ама при мен има бая място

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странното е, че когато колеги решат да слагат двигател 1.8Т в коша на В4, във форума по всякакъв начин се правят опити да го разубедят, а в тази тема всички се радват. Нямам нищо против проекта, но много съм разочарован от потребителите тук

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами защото повечето, които слагат АЕВ в Б4 не правят колата за тайм атак и изобщо като цяло в 99% колата си е ежедневна, за разлика от жигулатора. Поне аз така си го обяснявам.

 

Можеж ли да ми кажеж как да го завъртя и съответно ако бъде завъртян дали ще работи правилно и няма ли да има проблем за филтъра?Има ли някакво преправяне на захващенето му с цел да се завърти на ~270градуса?

Като развиеш филтъра на тръбичката с резба, на която се навива самия филтър, има гайка, която притиска масления охладител към конзолата. Като развиеш тази гайка, охладителя се демонтира и можеш да го завъртиш така както позволява и ако евентуално ти е удобно. Но ако опира самия маслен филтър във секторната кутия на колата, завъртането на маслоохладителя няма да помогне. Евентуално за да прибереш филтъра за да не стърчи толкова може да махнеш охладителя и с по-къса тръбичка с резба да навиеш направо филтъра за конзолата. Това са вариантите без преправяне на наличните джелеза.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Странното е, че когато колеги решат да слагат двигател 1.8Т в коша на В4, във форума по всякакъв начин се правят опити да го разубедят, а в тази тема всички се радват. Нямам нищо против проекта, но много съм разочарован от потребителите тук

 

Погледни начина по който е подходил човека и тогава ще разбереш защо мигновенно поливаме всеки идиот с 200 ле'а решил да се прави тук на интересен какъв "проект" бил замислил.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абсолютно е така.

 

Не може да влетиш с шут като в каубойски бар и да очакваш всички да благоговеят пред твоята awesomness щото имаш 200 лева събрани накуп.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...